  • 21. Data: 2014-01-26 19:31:53
    Temat: Re: zamarzająca szyba
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    inny punkt siedzenia... wrote:
    > szybkie pytanko macie jakiś patent na zamarzającą od środka szybę, a
    > właściwie wszystkie? nie da się jeździć, raz oskrobię, przejadę 100m,
    > zostawię przychodzę za 2 godziny, a szyby białe...
    >
    > czemu tak się dzieje? kolega mówi, że w jego ceed'zie szyba nie
    > zamarza od środka...

    problem z wentylacją i wilgoć w samochodzi...

  • 22. Data: 2014-01-26 20:11:36
    Temat: Re: zamarzaj?ca szyba
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 26.01.2014, 15:29, k...@g...com pisze:

    > Jestem przyzwyczajony że w necie ignoranci tworzą wirtualną rzeczywistość

    Swietnie sie podsumowales.

    > Rozgrzewa się do wysokiej temperatury żeby od niej zapaliło się paliwo.

    ROTFL. I z tego wlasnie powodu diesel jest silnikiem o zaplonie samoczynnym.

  • 23. Data: 2014-01-26 20:16:43
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 26 stycznia 2014 20:11:36 UTC+1 użytkownik neoniusz napisał:

    > Swietnie sie podsumowales.

    > ROTFL. I z tego wlasnie powodu diesel jest silnikiem o zaplonie samoczynnym.

    Nie jesteś mnie w stanie dupku sprowokować. Jak byś był taki wysoki jak głupi to
    mógłbyś Księżyc lizać. Zamiast się mądrować wykręć świece wstaw zaślepki i opisz jak
    auto super jechało. Oczywiście tego nie zrobisz bo z wyjątkiem komputera i netu nie
    masz nic więcej.

  • 24. Data: 2014-01-26 23:12:49
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-26 20:16, k...@g...com pisze:

> [...]
    auto super jechało. Oczywiście tego nie zrobisz bo z wyjątkiem komputera i netu nie

    Jeśli zaślepki będą mieć kształt dokładnie taki jak świeca, to w
    temperaturach dodatnich, nie powinno być różnicy.
    Ty, głupku, chcesz wykręcić długie świece żarowe i wkręcić krótkie
    zaślepki. I chyba nie zdajesz sobie sprawy, o ile tym zwiększysz
    objętość komory spalania w dieslu. A co za tym idzie, znacznie
    zmniejszysz kompresję i będziesz się dziwił, że silnik nie działa jak
    powinien.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 25. Data: 2014-01-26 23:31:28
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 26 stycznia 2014 23:12:49 UTC+1 użytkownik Marcin Kenickie Mydlak
    napisał:

> [...]
    >
    > P307 2.0HDi/90
    >
    > "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

    Debil taki jak ty nawet wkręcenie zaślepek spierdoli. Koło chuja mi lata czy wiesz od
    czego powinno zapalać się wtryśnięte paliwo czy nie wiesz. Możesz umrzeć w niewiedzy
    mając dyplom wiejskiego głupka.

  • 26. Data: 2014-01-27 10:46:23
    Od: robot <r...@v...pl>

    W dniu 2014-01-25 16:25, inny punkt siedzenia... pisze:
    > http://allegro.pl/samochodowy-pochlaniacz-wilgoci-fo
    rmula-finska-i3876127202.html
    > a coś takiego?

    Ja kiedyś kupiłem pochłaniacz, ale taki zwykły nie "samochodowy".
    Nic to nie pomogło.

    --
    pozdro

  • 27. Data: 2014-01-28 22:18:42
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-26 23:31, k...@g...com pisze:

    > Debil taki jak ty nawet wkręcenie zaślepek spierdoli. Koło chuja mi lata czy wiesz
    od czego powinno zapalać się wtryśnięte paliwo czy nie wiesz. Możesz umrzeć w
    niewiedzy mając dyplom wiejskiego głupka.

    A coś merytorycznie? Czy może próbujesz atakować, bo wiesz, że
    strzeliłeś babola, ale nie masz za grosz godności by się do tego
    przyznać? Za cienki w grzebyku jesteś, kurczaczku.

  • 28. Data: 2014-01-28 23:44:09
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 28 stycznia 2014 22:18:42 UTC+1 użytkownik Marcin Kenickie Mydlak
    napisał:

> [...]
    >
    > P307 2.0HDi/90
    >
    > "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

    Merytorycznie to tak ze mądry wie o co chodzi z uproszczeniem w stylu wyjmij świecę
    żarową. Ona jest tak potrzebna jak powietrze do oddychania. Mądry nawet jak nie
    wiedział to się zastanowi i uzna że potrzebna. Wiejski głupek będzie szukał dziury w
    całym. Każdy pełnosprawny dizel zapali w korzystnych warunkach bez świec. Ludzie
    jesienią się dowiadują że coś za długo muszą kręcić rozrusznikiem. Po wymianie świec
    usterka znika. Przy -10 świeca nie jest w stanie z wyjątkiem siebie nic ugrzać. Nie
    ta moc. Wtryśnięte paliwo wcale nie musi się zapalić. Ale jak trafi na coś ugrzane do
    kilkuset stopni to zapali się na 100%. W czasie pracy świeca jest rozgrzana do
    kilkuset stopni ciepłem spalania w cylindrze. I to że jest bardzo gorąca ułatwia
    zapłon. Zapłon nie może być w dowolnym miejscu w cylindrze. Płomień musi rozejść się
    w sposób kontrolowany, bo tylko wtedy spali się cała albo prawie cała ilość
    wtryśniętego paliwa. Jak tego nie rozumiesz to nie jest to mój problem tylko twój.
    Pracujący silnik wysokoprężny z rozgrzaną do kilkuset stopni świecą żarową która
    ułatwia zapłon paliwa dalej jest silnikiem o zapłonie samoczynnym. Bo do zapłonu nie
    potrzebuje energii z zewnętrznego źródła.

  • 29. Data: 2014-01-29 08:41:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-28 23:44, k...@g...com pisze:

> [...]
    silnikiem o zapłonie samoczynnym. Bo do zapłonu nie potrzebuje energii z zewnętrznego

    Zauważcie jeszcze chłopaki, zanim się pobijecie ;) że są starsze dizle z
    komorą wstępną - i te trudno odpalić bez podgrzania świec, i są nowsze z
    wtryskiem bezpośrednim, ale też o 2 głównych konstrukcjach - ze świecami
    płytkowymi i świecami prętowymi.
    Ponadto silniki uturbione są odprężone względem podobnych konstrukcyjnie
    wolnossących.
    Bez grzania świec najłatwiej odpalić wersje CR-2 (wtryskiwacze pracujące
    na ok. 1600 do 1800 bar) oraz CR-3 (ponad 2000 bar) - powinny w okolicy
    zera Celsiusza odpalić od razu.

    Przykładowo Freelander 1 po liftingu, silnik TD4 (czyli M47R) - palił
    przy zerze bez grzania jak gdyby nic, tylko przez chwilę były białe,
    "naftowe" spaliny i smród. Common Rail 2 gen, ok. 1650 bar, turbo.

    Silnik Mitsubishi 4M40 (np. Pajero II, 2.8TD) - już przy zerze miewa
    problemy (bez świec). Wtrysk pośredni i turbo.

    Niektóre czołgi w czasie II W.Ś. paliły bez grzania, ale miały "wtrysk"
    sprężonego powietrza ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 30. Data: 2014-01-29 18:13:43
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 25 Jan 2014 14:03:08 -0800 (PST), k...@g...com wrote:

    >Weź je latem wykręć. Latem bez świec też zapali. I wkręć w ich miejsce zaślepki.
    Przekonasz się że one grzeją cały czas jak silnik pracuje. Tylko nie są prądem grzane
    a spalającą się mieszanką. Jak wyjmiesz świece żeby w cylindrze ich nie było to auto
    tak średnio będzie jechało.

    Te, drób, Ty nie myślałeś kiedyś o napisaniu książki? Takiej o
    "nowoczesnych rozwiązaniach w konstrukcji silników"?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280