-
1. Data: 2014-01-24 20:26:31
Temat: dlaczego dyzel spala więcej w mróz?
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
1,9 TDI
Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?
Rozgrzany silnik a spalanie większe. Ten sam styl jazdy.
Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?
temperatura silnika na vagu 82C - również latem
-
2. Data: 2014-01-24 20:34:06
Temat: Re: dlaczego dyzel spala wi?cej w mr?z?
Od: Przemek <p...@g...com>
W dniu 2014-01-24 20:26, Arbiter pisze:
> 1,9 TDI
> Gdy jest mr?z pali oko?o 0,5 -1l wi?cej. Dlaczego?
>
> Rozgrzany silnik a spalanie wi?ksze. Ten sam styl jazdy.
>
> Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?
> temperatura silnika na vagu 82C - r?wnie? latem
>
Większe opory ruchu(piasty i smary w łożyskach), zgęstniały olej w
skrzyni biegów, wolniejsze nagrzewanie silnika? I pewnie jeszcze parę
okoliczności można dodać...
pozdr
Przemek
-
3. Data: 2014-01-24 23:45:53
Temat: Re: dlaczego dyzel spala wi?cej w mr?z?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 24 Jan 2014 20:34:06 +0100, Przemek napisał(a):
> W dniu 2014-01-24 20:26, Arbiter pisze:
>> 1,9 TDI
>> Gdy jest mr?z pali oko?o 0,5 -1l wi?cej. Dlaczego?
>> Rozgrzany silnik a spalanie wi?ksze. Ten sam styl jazdy.
>>
>> Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?
>> temperatura silnika na vagu 82C - r?wnie? latem
>>
> Większe opory ruchu(piasty i smary w łożyskach), zgęstniały olej w
> skrzyni biegów, wolniejsze nagrzewanie silnika? I pewnie jeszcze parę
> okoliczności można dodać...
Ale kolega pisze "w trasie". Olej juz przemielony i nagrzany.
Wskaznik niechwilowy i rozruch sie odbija ?
Opony zimowe ? Powietrze gestsze ?
Cisnienie w kolach dawno niesprawdzone ?
A ja wroce do miasta ... diesel ssania nie ma, a chyba na zimno
naprawde wiecej pali ..
J.
-
4. Data: 2014-01-25 00:08:24
Temat: Re: dlaczego dyzel spala wi?cej w mr?z?
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 24.01.2014 20:26, Arbiter pisze:
> Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?
Mój pali tyle samo, a w zimę wręcz odrobinę mniej (jeśli mowa o trasie).
Finalnie jednak przepala więcej na starcie (dłużej się nagrzewa i często
stoi w miejscu warcząc, gdy ja drapię szyby).
--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
aba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
5. Data: 2014-01-25 00:11:34
Temat: Re: dlaczego dyzel spala więcej w mróz?
Od: k...@g...com
W dniu piątek, 24 stycznia 2014 20:26:31 UTC+1 użytkownik Arbiter napisał:
> 1,9 TDI
>
> Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?
>
>
>
> Rozgrzany silnik a spalanie większe. Ten sam styl jazdy.
>
>
>
> Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?
>
> temperatura silnika na vagu 82C - również latem
Bo taki mamy klymat
-
6. Data: 2014-01-25 01:17:56
Temat: Re: dlaczego dyzel spala wi?cej w mr?z?
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:1e49iq0rqndye$.17fm6tnacih6q.dlg@40tude.net...
> Wskaznik niechwilowy i rozruch sie odbija ?
nie. Mam odcinki testowe i wiem ile powinien spalić do danego miejsca. Np
wyjezdzam z miasta na drugi koniec miasta, odcinek jest lajtowy i np przy
+5C mogłem schodzić do średniego 4,3 a teraz w mróz to będzie 5,0. Tu moze
byc kwestia ze przy -15 się dłużej rozgrzewa (startuję i tak z silnikiem
+10C)
> Opony zimowe ? Powietrze gestsze ?
te same opony i warunki, ale 2 tyg wstecz gdy było cieplej i palił mniej
> A ja wroce do miasta ... diesel ssania nie ma, a chyba na zimno
> naprawde wiecej pali ..
moze komputerek coś inaczej dobiera gdy powietrze na dolocie jest zimne? i
wiecej polewają pompki?
-
7. Data: 2014-01-25 07:52:29
Temat: Re: dlaczego dyzel spala wi?cej w mr?z?
Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
W dniu 2014-01-24 23:45, J.F. pisze:
>> Większe opory ruchu(piasty i smary w łożyskach), zgęstniały olej w
>> skrzyni biegów, wolniejsze nagrzewanie silnika? I pewnie jeszcze parę
>> okoliczności można dodać...
>
> Ale kolega pisze "w trasie". Olej juz przemielony i nagrzany.
> Wskaznik niechwilowy i rozruch sie odbija ?
>
> Opony zimowe ? Powietrze gestsze ?
> Cisnienie w kolach dawno niesprawdzone ?
>
> A ja wroce do miasta ... diesel ssania nie ma, a chyba na zimno
> naprawde wiecej pali ..
Hm... a "optymalna temperatura"? W końcu to silnik cieplny i
zaprojektowany jest do pracy w pewnym zakresie temperatur zewnętrznych.
Temperatura odległa od optymalnej jest mało optymalna ;)
--
Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.
-
8. Data: 2014-01-25 10:57:39
Temat: Re: dlaczego dyzel spala więcej w mróz?
Od: Trybun <Y...@y...com>
W dniu 2014-01-24 20:26, Arbiter pisze:
> 1,9 TDI
> Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?
>
>
>
Co tam litr czy pół, z tego co widzę przy mrozie pali mi około 80%
więcej niż w plusowych temperaturach.
-
9. Data: 2014-01-25 11:21:13
Temat: Re: dlaczego dyzel spala wi?cej w mr?z?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2014-01-25, Arbiter <n...@h...com> wrote:
>
> moze komputerek co? inaczej dobiera gdy powietrze na dolocie jest zimne? i
> wiecej polewaj? pompki?
>
Nie tyle zimne co gestsze (wiecej tlenu).
--
Artur
ZZR 1200
-
10. Data: 2014-01-25 11:31:31
Temat: Re: dlaczego dyzel spala więcej w mróz?
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Trybun Y...@y...com ...
>> 1,9 TDI
>> Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?
>>
> Co tam litr czy pół, z tego co widzę przy mrozie pali mi około 80%
> więcej niż w plusowych temperaturach.
Zepsuty?