  • 1. Data: 2014-01-24 20:26:31
    Temat: dlaczego dyzel spala więcej w mróz?
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    1,9 TDI
    Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?

    Rozgrzany silnik a spalanie większe. Ten sam styl jazdy.

    Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?
    temperatura silnika na vagu 82C - również latem

  • 2. Data: 2014-01-24 20:34:06
    Temat: Re: dlaczego dyzel spala wi?cej w mr?z?
    Od: Przemek <p...@g...com>

    W dniu 2014-01-24 20:26, Arbiter pisze:
    > 1,9 TDI
    > Gdy jest mr?z pali oko?o 0,5 -1l wi?cej. Dlaczego?
    >
    > Rozgrzany silnik a spalanie wi?ksze. Ten sam styl jazdy.
    >
    > Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?
    > temperatura silnika na vagu 82C - r?wnie? latem

    Większe opory ruchu(piasty i smary w łożyskach), zgęstniały olej w
    skrzyni biegów, wolniejsze nagrzewanie silnika? I pewnie jeszcze parę
    okoliczności można dodać...

    pozdr
    Przemek

  • 3. Data: 2014-01-24 23:45:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Jan 2014 20:34:06 +0100, Przemek napisał(a):

    > Większe opory ruchu(piasty i smary w łożyskach), zgęstniały olej w
    > skrzyni biegów, wolniejsze nagrzewanie silnika? I pewnie jeszcze parę
    > okoliczności można dodać...

    Ale kolega pisze "w trasie". Olej juz przemielony i nagrzany.
    Wskaznik niechwilowy i rozruch sie odbija ?

    Opony zimowe ? Powietrze gestsze ?
    Cisnienie w kolach dawno niesprawdzone ?

    A ja wroce do miasta ... diesel ssania nie ma, a chyba na zimno
    naprawde wiecej pali ..

    J.

  • 4. Data: 2014-01-25 00:08:24
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 24.01.2014 20:26, Arbiter pisze:
    > Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?

    Mój pali tyle samo, a w zimę wręcz odrobinę mniej (jeśli mowa o trasie).
    Finalnie jednak przepala więcej na starcie (dłużej się nagrzewa i często
    stoi w miejscu warcząc, gdy ja drapię szyby).

    --
    anacron
    aba/

  • 5. Data: 2014-01-25 00:11:34
    Temat: Re: dlaczego dyzel spala więcej w mróz?
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 24 stycznia 2014 20:26:31 UTC+1 użytkownik Arbiter napisał:
> [...]
    >

    > Latem powiedzmy przy 90-100kmh na trasie spala 4,5. Teraz - 5,3. Dlaczego?
    >
    > temperatura silnika na vagu 82C - również latem

    Bo taki mamy klymat

  • 6. Data: 2014-01-25 01:17:56
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Wskaznik niechwilowy i rozruch sie odbija ?

    nie. Mam odcinki testowe i wiem ile powinien spalić do danego miejsca. Np
    wyjezdzam z miasta na drugi koniec miasta, odcinek jest lajtowy i np przy
    +5C mogłem schodzić do średniego 4,3 a teraz w mróz to będzie 5,0. Tu moze
    byc kwestia ze przy -15 się dłużej rozgrzewa (startuję i tak z silnikiem
    +10C)

    > Opony zimowe ? Powietrze gestsze ?

    te same opony i warunki, ale 2 tyg wstecz gdy było cieplej i palił mniej

    > A ja wroce do miasta ... diesel ssania nie ma, a chyba na zimno
    > naprawde wiecej pali ..

    moze komputerek coś inaczej dobiera gdy powietrze na dolocie jest zimne? i
    wiecej polewają pompki?

  • 7. Data: 2014-01-25 07:52:29
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-24 23:45, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Opony zimowe ? Powietrze gestsze ?
    > Cisnienie w kolach dawno niesprawdzone ?
    >
    > A ja wroce do miasta ... diesel ssania nie ma, a chyba na zimno

    Hm... a "optymalna temperatura"? W końcu to silnik cieplny i
    zaprojektowany jest do pracy w pewnym zakresie temperatur zewnętrznych.
    Temperatura odległa od optymalnej jest mało optymalna ;)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 8. Data: 2014-01-25 10:57:39
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-24 20:26, Arbiter pisze:
    > 1,9 TDI
    > Gdy jest mróz pali około 0,5 -1l więcej. Dlaczego?

    Co tam litr czy pół, z tego co widzę przy mrozie pali mi około 80%
    więcej niż w plusowych temperaturach.

  • 9. Data: 2014-01-25 11:21:13
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-25, Arbiter <n...@h...com> wrote:

    > moze komputerek co? inaczej dobiera gdy powietrze na dolocie jest zimne? i
    > wiecej polewaj? pompki?

    Nie tyle zimne co gestsze (wiecej tlenu).

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 10. Data: 2014-01-25 11:31:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun Y...@y...com ...

    > Co tam litr czy pół, z tego co widzę przy mrozie pali mi około 80%
    > więcej niż w plusowych temperaturach.

    Zepsuty?