-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: zamarzaj?ca szyba
Date: Wed, 29 Jan 2014 08:41:10 +0100
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 60
Message-ID: <lcaban$g84$1@usenet.news.interia.pl>
References: <lc0g2j$mjl$1@node2.news.atman.pl> <lc15rk$a39$1@news.agh.edu.pl>
<a...@g...com>
<52e42ce4$0$2155$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<52e4b6ed$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<lc3ml8$rf4$1@node2.news.atman.pl>
<7...@g...com>
<lc4190$ktr$1@news.dialog.net.pl>
<6...@g...com>
<lc96ri$std$1@news.dialog.net.pl>
<b...@g...com>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1390981271 16644 83.15.205.22 (29 Jan 2014 07:41:11
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 29 Jan 2014 07:41:11 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.2.0
In-Reply-To: <b...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2521571
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-01-28 23:44, k...@g...com pisze:
> W dniu wtorek, 28 stycznia 2014 22:18:42 UTC+1 użytkownik Marcin Kenickie Mydlak
napisał:
>> W dniu 2014-01-26 23:31, k...@g...com pisze:
>>
>>>
>>
>>> Debil taki jak ty nawet wkręcenie zaślepek spierdoli. Koło chuja mi lata czy
wiesz od czego powinno zapalać się wtryśnięte paliwo czy nie wiesz. Możesz umrzeć w
niewiedzy mając dyplom wiejskiego głupka.
>>
>>>
>>
>>
>>
>> A coś merytorycznie? Czy może próbujesz atakować, bo wiesz, że
>>
>> strzeliłeś babola, ale nie masz za grosz godności by się do tego
>>
>> przyznać? Za cienki w grzebyku jesteś, kurczaczku.
>>
>>
>>
>> --
>>
>> Marcin "Kenickie" Mydlak
>>
>> Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
>>
>> P307 2.0HDi/90
>>
>> "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
>
> Merytorycznie to tak ze mądry wie o co chodzi z uproszczeniem w stylu wyjmij świecę
żarową. Ona jest tak potrzebna jak powietrze do oddychania. Mądry nawet jak nie
wiedział to się zastanowi i uzna że potrzebna. Wiejski głupek będzie szukał dziury w
całym. Każdy pełnosprawny dizel zapali w korzystnych warunkach bez świec. Ludzie
jesienią się dowiadują że coś za długo muszą kręcić rozrusznikiem. Po wymianie świec
usterka znika. Przy -10 świeca nie jest w stanie z wyjątkiem siebie nic ugrzać. Nie
ta moc. Wtryśnięte paliwo wcale nie musi się zapalić. Ale jak trafi na coś ugrzane do
kilkuset stopni to zapali się na 100%. W czasie pracy świeca jest rozgrzana do
kilkuset stopni ciepłem spalania w cylindrze. I to że jest bardzo gorąca ułatwia
zapłon. Zapłon nie może być w dowolnym miejscu w cylindrze. Płomień musi rozejść się
w sposób kontrolowany, bo tylko wtedy spali się cała albo prawie cała ilość
wtryśniętego paliwa. Jak tego ni
e rozumiesz to nie jest to mój problem tylko twój. Pracujący silnik wysokoprężny z
rozgrzaną do kilkuset stopni świecą żarową która ułatwia zapłon paliwa dalej jest
silnikiem o zapłonie samoczynnym. Bo do zapłonu nie potrzebuje energii z zewnętrznego
źródła.
>
Zauważcie jeszcze chłopaki, zanim się pobijecie ;) że są starsze dizle z
komorą wstępną - i te trudno odpalić bez podgrzania świec, i są nowsze z
wtryskiem bezpośrednim, ale też o 2 głównych konstrukcjach - ze świecami
płytkowymi i świecami prętowymi.
Ponadto silniki uturbione są odprężone względem podobnych konstrukcyjnie
wolnossących.
Bez grzania świec najłatwiej odpalić wersje CR-2 (wtryskiwacze pracujące
na ok. 1600 do 1800 bar) oraz CR-3 (ponad 2000 bar) - powinny w okolicy
zera Celsiusza odpalić od razu.
Przykładowo Freelander 1 po liftingu, silnik TD4 (czyli M47R) - palił
przy zerze bez grzania jak gdyby nic, tylko przez chwilę były białe,
"naftowe" spaliny i smród. Common Rail 2 gen, ok. 1650 bar, turbo.
Silnik Mitsubishi 4M40 (np. Pajero II, 2.8TD) - już przy zerze miewa
problemy (bez świec). Wtrysk pośredni i turbo.
Niektóre czołgi w czasie II W.Ś. paliły bez grzania, ale miały "wtrysk"
sprężonego powietrza ;)
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 29.01.14 18:13 jerzu
- 29.01.14 19:48 k...@g...com
- 29.01.14 21:21 masti
- 30.01.14 13:57 k...@g...com
- 30.01.14 14:19 masti
- 30.01.14 14:23 inny punkt siedzenia...
- 30.01.14 14:40 k...@g...com
- 30.01.14 17:28 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz