  • 1. Data: 2014-01-24 16:33:28
    Temat: Realnośc danych dotyczących spalania
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Czy dane dotycząace spalania podawane przez producentów są realne?
    Ogólnie przyjmuje sie, że nie.

    Ale ostatnio trafiłem, co prawda na onecie, na jakis artykuł o
    najoszczędniejszych dieslach i tam były podane dane dla kilku małych aut w
    stylu i20 czy clio na poziomie 3,3 do 3,4l.

    http://moto.onet.pl/raporty/najoszczedniejsze-kompak
    towe-diesle-na-rynku-
    wg-adac/6eje2

    Wiec o co chodzi? To my nie umiemy jezdzic czy może ADAC wział dane z
    katalogów a nie z rzeczywistych badań?

    A moze nie tylko opony... ;-)

  • 2. Data: 2014-01-24 16:46:09
    Temat: Re: Realnośc danych dotyczących spalania
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 15:33:28 +0000, Budzik wrote:

> [...]
    > najoszczędniejszych dieslach i tam były podane dane dla kilku małych aut
    > w stylu i20 czy clio na poziomie 3,3 do 3,4l.

    Myślę, że sporo zależy od stylu jazdy jednak. Badania na torze w jakiś
    tam warunkach, to nie jazda w mieście. Inna sprawa, że jeździć
    ekonomicznie trzeba też umieć.

    Rekordem spalania w moim przypadku jest Smart ForTwo, tam na trasie jadąc
    90 - 110 km/h udało mi się na odcinku 330km zrobić średnią 3,19 l/100km.
    Smart ma 0,8l pojemności i 41KM afair.

    "Normalnym" samochodem, na tej samej trasie przy podobnie kapeluszniczej
    jeździe miałem wynik 4,91 l/100km. W tym przypadku Opel Vectra C 1,9l
    150KM.

    Tomek

  • 3. Data: 2014-01-24 16:56:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 24 Jan 2014 15:33:28 +0000 osobnik zwany Budzik
    napisał:

> [...]
    rynku-
    > wg-adac/6eje2
    >
    > Wiec o co chodzi? To my nie umiemy jezdzic czy może ADAC wział dane z

    dane producentów są z kosmosu. uzyskiwane w warunkach, które sa nie do
    powtórzenia w realnym życiu.
    <http://www.biztok.pl/artykul/oficjalne-dane-o-spala
    niu-to-fikcja-honda-
    przegrala-w-usa-precedensowy-proces_a12507>

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2014-01-24 17:30:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
> [...]

    ktowe-diesle-na-rynku-wg-adac/6eje2
    >Wiec o co chodzi? To my nie umiemy jezdzic czy może ADAC wział dane z

    nie wiem skad wzial dane, ale jestem pewien ze zadne normy nie oddaja
    mojego stylu jazdy :-)

    Czy to to ?
    http://www.adac.de/infotestrat/tests/eco-test/benzin
    er_diesel_2013/default.aspx?tabid=tab1

    Pisza ze wszystkie testuja na certyfikowanym stanowisku, w cyklu NEDC,
    WLTP i dodatkowo "autostradowym", gdzie predkosci siegaja 130km/h.
    Kto wie, moze i im sie nie chcialo mierzyc, tylko przepisali, bo
    przeciez producent zmierzyl :-)

    Te stanowiska chyba nie mierza zuzycia paliwa, ale ilosc wyemitowanego
    CO2. Stad mozna wyliczyc ile paliwa zuzyto ... choc niekoniecznie
    dokladnie.

    http://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_Cy
    cle

    >A moze nie tylko opony... ;-)

    Ale opony tez moga miec wplyw na opory ruchu.
    To zreszta adac bada w testach opon.

    J.

  • 5. Data: 2014-01-24 18:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > Ale opony tez moga miec wplyw na opory ruchu.
    > To zreszta adac bada w testach opon.

    Tak, odnosiłem się własnie do ADACowych testach opon, o których było tu
    niedawno.

  • 6. Data: 2014-01-25 11:04:02
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-24 16:33, Budzik pisze:
> [...]
    towe-diesle-na-rynku-
    > wg-adac/6eje2
    >
    > Wiec o co chodzi? To my nie umiemy jezdzic czy może ADAC wział dane z

    Realność to tylko wtedy gdy kierowca sam osobiście się o tym przekona.
    Producenci w żywe oczy oszukują, a testy przeprowadzane przez ADAC też
    mogą w praktyce wprowadzać w błąd.

  • 7. Data: 2014-01-30 22:36:55
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    >
    > "Normalnym" samochodem, na tej samej trasie przy podobnie kapeluszniczej
    > jeździe miałem wynik 4,91 l/100km. W tym przypadku Opel Vectra C 1,9l

    A no widzisz, a ja nie mogę się nadziwić, ile zależy od drogi.
    Normalnie moja bryka spala do 9.5 po mieście (jak jest "trepowana") i
    średnio około 7 w trasie (przy moim stylu jazdy). Jak trafi się wyjazd w
    DE i włączenie tempomatu jest zasadne, to dostaję wyniki na poziomie
    5.3 przy średniej 108 z całego wyjazdu!
    Wozidło 1.8 tony + 3 pasażerów i na dodatek w klasycznym automacie i
    dołączanym tyłem (choć to nie ma zapewne większego znaczenia), kombi,
    163KM.

    W poprzenim (1.5 tony, kombi, manual, przód, 88KM) bez problemu
    dostawałem wyniki na poziomie 4.7 przy prędkościach około 110, w trasie.

    Jestem w każdym razie w stanie uwierzyć, że w mniejszym trochę
    samochodzie, z manualem i przy spokojnej jeździe wyniki na poziomie <4
    są realne.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 8. Data: 2014-01-30 23:43:56
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-01-30 22:36, Irek N. pisze:
> [...]
    > W poprzenim (1.5 tony, kombi, manual, przód, 88KM) bez problemu
    > dostawałem wyniki na poziomie 4.7 przy prędkościach około 110, w trasie.

    Tak sobie radośnie rzucacie litrami na 100km i KM, a nikt nie pisze
    jakie to paliwo. Przypominam, że ropa ma prawie 2x większą kaloryczność
    (ilość energii do wykorzystania przy spalaniu) niż benzyna, więc
    teoretycznie (gdyby nie niuanse innego charakteru spalania itd) to
    powinna dawać 2x mniejsze spalanie przy tej samej wykonywanej pracy.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 9. Data: 2014-01-31 01:52:05
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 24.01.2014 16:33, Budzik pisze:
> [...]
    > najoszczędniejszych dieslach i tam były podane dane dla kilku małych aut w
    > stylu i20 czy clio na poziomie 3,3 do 3,4l.

    Clio 4,3l/
    http://www.motostat.pl/vehicle-stats/8016

    > Wiec o co chodzi? To my nie umiemy jezdzic czy może ADAC wział dane z
    > katalogów a nie z rzeczywistych badań?

    Z katalogów, gdzie mój i30 pali 3,5 na 100.
    Raz udało mi się zrobić według komputera 3,9, realnie wyszło 4.1 z
    dystrybutora, trasa Poznań - Łeba, nocą stała prędkość 90km/h, bardzo
    ekonomicznie. Ale na co dzień tak się nie da jeździć.

    --
    anacron
    aba/

  • 10. Data: 2014-02-01 09:03:37
    Od: w...@h...com

    W dniu 2014-01-24 16:33, Budzik pisze:> Czy dane dotycząace spalania podawane przez
> [...]
    towe-diesle-na-rynku-
    > wg-adac/6eje2
    >
    > Wiec o co chodzi? To my nie umiemy jezdzic czy może ADAC wział dane z

    Zużycie paliwa zależy od BARDZO wielu czynników. Tak więc ciężko jest porównywać,
    dlatego ustalono standard testowy. Oto najważniejsze czynniki wpływające na zużycie
    paliwa:
    1) Styl jazdy (agresywny, emerycki itp.)
    2) Rodzaj trasy: (obszar zabudowany, góry, dużo świateł, korki, autostrada, duża
    prędkość)
    3) Rodzaj opon i ciśnienie w oponach
    4) Temperatura silnika (zimny czy rozgrzany) - jak długo jeździ zimny
    5) Temperatura i wilgotność powietrza na zewnątrz (w minimalnym stopniu również
    jakość powietrza i zanieczyszczenia w nim)
    6) Rodzaj stosowanego paliwa.
    7) Rodzaj oleju silnikowego
    8) Rodzaj i stan nawierzchni (chropowatość, wyboje, itp.)
    9) Wiatr i opady atmosferyczne

    I dalsze:
    -stan zawieszenia (amortyzatory, stan układ napędowego),
    -obciążenie z którym się jeździe (liczba osób)
    -wyposażenie i używanie innych odbiorników (klimatyzacja, sprzęt AUDIO, nawiew)
    -otwieranie okien, dodatkowe elementy jak bagażnik dachowy
    -pewnie coś pominąłem

    Tak naprawdę w warunkach domowych ciężko jest dokonać jakiegokolwiek pomiaru. Ja mam
    rozrzut w samochodzie od 6,0 do 9,8 zależnie od tego wszystkiego, więc jak mi się
    ktoś pyta ile pali to mu podaję taki przedział.

    Dane dotyczące spalania podawane są według pomiarów w ściśle określonych warunkach.
    Warunki rzeczywiste różnią się od warunków do testowego spalania. Producenci robią
    samochody tak, żeby w tym teście wyszło jak najlepiej, co niekoniecznie jest dobrze w
    rzeczywistych warunkach drogowych, które są różne. To są tylko testy żeby jakoś
    porównać różne pojazdy, a nie brać dosłownie że tyle samo wyjdzie Tobie w KAŻDYCH
    warunkach.