  • 41. Data: 2017-06-03 15:09:10
    Temat: Re: zakup auta demonstracyjnego
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote in message
    news:op.y09cyri7g01fvf@l-089.harvard.local...

    > Absolutnie nie, próbuję znaleźć jakieś minusy tej decyzji (od 2 tygodni).

    Fanatycy religijni też próbują znaleźć minuty swojej najlepszej religii ;-)

    > Tak jak pisałem mam już jedną Kia i generalnie oceny "kia to szajs"
    > są dla mnie niewiarygodne.
    > W sportage przez 3 lata od nowości absolutnie nic się nie zepsuło.

    A co potem? Naprawdę ciężko znaleźć auto które się psuje
    bardzo zaraz na początku eksploatacji... no może Ford ;-)

    > Auta używane (oprócz demo dealera) nie biorę pod uwagę.

    Czemu nie?

    > Rozważam nowe lub demo salonowe.

    Demo salonowe to jest auto używane.
    Nie ma tu różnicy.

    > Znasz kogoś kto ma problemy z sorento? - chętnie bym się z nimi
    > (problemami) zapoznał.

    Znam osobiście człowieka który jeździł 2 lata KIA Optima i miał
    po 2 latach dość - odwiedzał serwis średnio raz w miesiącu.
    Wyleczył mnie z KIA a bardzo mi się kiedyś Optima podobała :-)))

  • 42. Data: 2017-06-03 15:11:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 15:05 Pszemol <P...@p...com> pisze:

    > Przyczyna jest prosta - macie duzo aut niemieckich, włoskich i
    > francuskich na drogach a mało japończyków więc i średnie oczekiwania
    > bezawaryjności zupełnie inne ma przeciętny konsument.

    Moje oczekiwanie jest takie - doturlać się bez napraw do 250-300kkm.
    Dotychczas mi się to udawało zrobić bez problemów autami francuskimi.
    Popsuli mi jednak nowego C4GP (mam poprzednią generację), C5 Tourera
    przestali produkować i szukam gdzie indziej, dużego wygodnego auta na
    trasy.

    TG

  • 43. Data: 2017-06-03 15:11:42
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03-06-2017 o 15:05, Pszemol pisze:
> [...]
    > francuskich na drogach a mało japończyków więc i średnie oczekiwania
    > bezawaryjności zupełnie inne ma przeciętny konsument.

    Powtarzam po raz kolejny - nie piszesz o sytuacji w USA, która nas w
    ogóle nie interesuje, zrozum to wreszcie.
    Nas interesuje sytuacja w naszym kraju.

    Idź sobie na hamerykańskie grupy ze swoimi rewelacjami, bo u nas pasują
    jak pięść do nosa.

  • 44. Data: 2017-06-03 15:13:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Tyle że Sorento to klasa wyżej.
    > A te modele są raczej bliżej Sportage.
    >
    > Nie jest dziwne, że są mniejsze.

    A właśnie, tak mi się wydawało... czyli trzeba porównywać z Pilotem i
    Highlanderem.
    W takim razie rzeczywiście te 5000USD dodatkowo trzeba bedzie do KIA
    dołożyć.

  • 45. Data: 2017-06-03 15:14:07
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03-06-2017 o 15:11, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Moje oczekiwanie jest takie - doturlać się bez napraw do 250-300kkm.

    Jak nie uda się w Kii, to na pewno w niczym innym kosztującym podobną kasę.
    A nawet jak się nie uda, to przynajmniej przez pierwszy okres jesteś kryty.

    Choć ze względu na gwarancję, to na taki przebieg zastanowiłbym się
    bardziej na Hultajem - oni mają chyba na 5 lat, ale bez limitu kilometrów.
    Pytanie o ile więcej sobie liczą.

  • 46. Data: 2017-06-03 15:16:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 15:09 Pszemol <P...@p...com> pisze:

    > Demo salonowe to jest auto używane.
    > Nie ma tu różnicy.

    Znajdź używkę z 5000km przebiegu, jeżdżoną 3 miesiące i normalną gwarancją.
    Auto testowe jest używane, ale nijak ma się do rynku wtórnego.

    > Znam osobiście człowieka który jeździł 2 lata KIA Optima
    Tak jak pisałem, każda marka ma wtopy. Toyota też. Nie znam kia optima -
    jak ten model ma się do sorento? - wspólna płyta podłogowa, ten sam
    silnik, skrzynia?

    TG

  • 47. Data: 2017-06-03 15:16:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Możesz nie dyskutować ze swoimi rojeniami?
    > Nikt o czymś takim nie pisał.

    W czasie moich jazd próbnych auto zwykle było nagrzane przed piłowaniem
    z naturalnych powodów: raz że do auta nie wsiadasz z ulicy, tylko Ci go ktoś
    podstawia, a więc jużprzejechało kilka metrów i parę minut silnik
    popracował.
    Dwa - auta nie znasz, samo ustawianie lusterek i zapoznanie się z
    przyciskami
    i gałkami zajmuje trochę - tak więc zanim zaczniesz "piłować" to silnik
    będzie
    miał normalną temperaturę pracy - nie obawiałbym się tego wcale.

    > Dokładnie tak zrobiłem dwa miesiące temu.
    > Nie sądzę, żebym pożałował.

    No jasne że teraz nie sądzisz, inaczej byś tak nie zrobił...
    Dlatego tak bronisz tej tezy bo masz duży dysonans poznawczy :-P

  • 48. Data: 2017-06-03 15:21:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 15:14 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Choć ze względu na gwarancję, to na taki przebieg zastanowiłbym się
    > bardziej na Hultajem - oni mają chyba na 5 lat, ale bez limitu
    > kilometrów.
    > Pytanie o ile więcej sobie liczą.

    Podobnie, jeździłem Santa-Fe, dla mnie było bez różnicy :-)
    Wizualnie sorento w środku lepiej wygląda.
    Wg internetu Sorento ma lepsze opinie.
    Jak doczłapię się bez usterek do tych 150kkm, to później już się nie boję,
    pójdzie z rozpędu.

    TG

  • 49. Data: 2017-06-03 15:25:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Znajdź używkę z 5000km przebiegu, jeżdżoną 3 miesiące i normalną
    > gwarancją.
    > Auto testowe jest używane, ale nijak ma się do rynku wtórnego.

    To, że nie ma dużej oferty takich aut na rynku wtórnym nie znaczy
    że auto z 5000km nie jest autem używanym - jest to auto używane.
    Po prostu ciut lepsze używane bo ma mały przebieg.

    > Tak jak pisałem, każda marka ma wtopy. Toyota też. Nie znam kia optima -
    > jak ten model ma się do sorento? - wspólna płyta podłogowa, ten sam
    > silnik, skrzynia?

    To jest osobówka porównywalna do Passata.
    I to nie chodzi o wtopy tylko o kulturę całej firmy: jakie rzeczy są
    tolerowane
    jako niedoróbki, jako rzecz do serwisu a jakie rzeczy się nie toleruje.
    KIA adresuje swoje auta do mniej wymagającej klienteli która to
    klientela zwykle podnieca się zakupami z dyskontem a nie podnieca
    ich dobra jakość produktu za większą cenę. Przemyśl to sobie: czy Ty
    należysz do grupy klientów Tesco, Lidla i Biedronki czy klientów "premium"?

  • 50. Data: 2017-06-03 15:27:59
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 3 czerwca 2017 14:03:46 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Chodzi między innymi o to auto (są jeszcze 3 z podobnym przebiegiem
    > niewystawione na otomoto)
    >
    > https://www.otomoto.pl/oferta/kia-sorento-demo-2-0cr
    di-xl-nve-ice-autoryzowany-dealer-kia-ID6yU8fd.html#
    5bc4d00a0a

    > kombinuję, że to Białystok. Klientów pewnie na to za dużo nie mieli.
    > Jeździ nim być może jakiś handlowiec lub Dyr. sprzedaży. Rejestracja luty
    > 2017.
    >
    > TG

    nie ma szans.
    Kupujesz roczne auto za ledwo 10% taniej?
    158 vs 175kpln

    Nigdy w życiu.
    jakby to był dobry zakup to juz by go nie bylo i nie mial bys tygodnia na myslenie.