  • 11. Data: 2013-04-16 20:48:28
    Temat: Re: zakłócenia od nadajnika FM
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "CQ" <C...@a...org> napisał w wiadomości
    news:516d967f$0$1217$65785112@news.neostrada.pl...
    > Mikrofon Pro 24CMF jest mikrofonem pojemnościowy a więc ma "wzmacniacz" na
    > pokładzie. Przy silnym, polu elektromagnetycznym z nadajnikja następuje
    > detekcja sygnału a wzmacniacz robi swoje. I Dawid Copperfield może iść na

    Przy FM-ie...

    > drzemkę. Już nie jest potrzebny.

    ...choć po tym, jak skutecznie odbierałem FM w układzie słuchawki
    zbocznikowanej diodą bez żadnego obwodu rezonansowego, to już mnie nic nie
    zdziwi...

    > Pozdrawiam grupę
    > 73

    A na 6 metrach pamiętajcie braciszkowie, modulować w czystej fazie :))
    73 HI :))

  • 12. Data: 2013-04-16 20:49:38
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > P.S. Jesteś pewny, że CE to China Export? Ja słyszałem, że to "certyfikat
    > "Chuina Exclusive" ;-)

    Czyli Wyjątkowa Chujnia :)) Kupuję to :DDD

  • 13. Data: 2013-04-16 21:28:38
    Od: "CQ" <C...@a...org>

    Użytkownik "Anerys" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zdziwi...

    > A na 6 metrach pamiętajcie braciszkowie, modulować w czystej fazie :))

    O kurza morda!
    1. Miało być "China Exclusive". Ale wersja z "literówką" jest, mjakby,
    bardziej soczysta.
    2. Tak się zasugerowałem "radjami" (pisownia oryginalna) detektorowymi, że
    kompletnie pominąłem fak modulacji FM. Czyli punkt dla Chuina Exclusive.
    Detekcja FM na zwykłym detektorze AM. Wstyd dla mnie, Nobel dla Chuina
    Exclusive.

    Pozdro

  • 14. Data: 2013-04-16 22:13:59
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Tue, 16 Apr 2013 21:28:38 +0200, CQ <C...@a...org> wrote:

> [...]
    > kompletnie pominąłem fak modulacji FM. Czyli punkt dla Chuina Exclusive.
    > Detekcja FM na zwykłym detektorze AM. Wstyd dla mnie, Nobel dla Chuina

    Tutaj facet pisze, że jednak można...
    http://solomonsmusic.net/FM_CrystalRadio.html

    --
    Artur Stachura

  • 15. Data: 2013-04-17 00:48:50
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > O kurza morda!
    > 1. Miało być "China Exclusive". Ale wersja z "literówką" jest, mjakby,
    > bardziej soczysta.

    I wcale nie tak pozbawiona racji :))

> [...]
    > kompletnie pominąłem fak modulacji FM. Czyli punkt dla Chuina Exclusive.
    > Detekcja FM na zwykłym detektorze AM. Wstyd dla mnie, Nobel dla Chuina

    Fajne też jest w odwrotną stronę, słuchać AM na radiu FM-owym, także zbocze,
    jeśli tylko ogranicznik nie utnie, a jak znam życie, zawsze ciut przepuści
    (a czasami nie ma go w ogóle) i coś tam da się odczytać...Zdarzało mi się na
    FMowym radiu przez lusterko odebrać coś lotniskowego, a to jest jak wiemy, w
    AM, czytelność była bardzo ładna nawet, choć wymagała odstrojenia.

  • 16. Data: 2013-04-17 00:56:01
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Stachura" <k...@p...onet.eu> napisał w wiadomości

    > Tutaj facet pisze, że jednak można...
    > http://solomonsmusic.net/FM_CrystalRadio.html

    Nic wielkiego, zwykła detekcja przez pracę na zboczu charakterystyki obwodu
    (1). Najprostszy i najmniej ekonomiczny detektor FM, także jakość
    otrzymanego sygnału najlepsza nie będzie.

    (1) Stroimy na zboczu, aby przy dewiacji, jeśli częstotliwość pójdzie w
    jedną stronę, obwód stał się bardziej odstrojony i poziom sygnału po
    detektorze zmaleje, a jak odchyli sięw drugą stronę, to obwód będzie mniej
    odstrojony, dzięki czemu lepiej odtłumia i poziom sygnału rośnie. Tak działa
    najprostsza "przemiana" modulacji FM w modulację AM, którą "rozkminiamy" jak
    przy odbiorze Warszawy I z Solca (225 kHz). Potraktowałbym bardziej jako
    ciekawostkę, niż coś użytecznego.

  • 17. Data: 2013-04-17 02:53:42
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Cezary Grądys wrote:
    > Może jeszcze poblokój niewielkimi kondensatorkami wyjście i zasilanie
    > tego mikrofonu. Można też pomyśleć o dławikach.

    www.wojio.b4.pl/filtr.htm
    http://obrazki.elektroda.net/28_1233919087.jpg
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 18. Data: 2013-04-18 20:15:57
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 16 Apr 2013 20:20:46 +0200, CQ napisał(a):

> [...]
    > pokładzie. Przy silnym, polu elektromagnetycznym z nadajnikja następuje
    > detekcja sygnału a wzmacniacz robi swoje. I Dawid Copperfield może iść na

    Dzięki za odpowiedź. Cały czas mnie zastanawia tylko czy takie
    zachowanie jest dopuszczalne w ramach spełniania wymagań na
    kompatybilność elektromagnetyczną czyli, że jest to coś w stylu
    "patataj, patataj, patataj" słyszalnego w głośnikach większości urządzeń
    elektronicznych znajdujących się w pobliżu pracującego telefonu
    komórkowego. Czy wymagania na EMC określają maksymalną wartość natężenia
    pola EM jakie badane urządzenie musi (w jaki sposób?) wytrzymać? I co
    oznacza w tym przypadku 'wytrzymać'?
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 19. Data: 2013-04-18 22:02:05
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "patataj, patataj, patataj" słyszalnego w głośnikach większości urządzeń
    > elektronicznych znajdujących się w pobliżu pracującego telefonu

    Na urządzeniach z USA jest notka FCC, nie pamiętam dokładnie treści (niech
    mnie ktoś poprawi...), ale coś w stylu, że urządzenie może zakłócać i być
    zakłócane.
    Pewnie jakieś dodatkowe rozporządzzenia to określają, nie znam prawa USA.

    > komórkowego. Czy wymagania na EMC określają maksymalną wartość natężenia
    > pola EM jakie badane urządzenie musi (w jaki sposób?) wytrzymać? I co

    Stawiałbym totka, że tak...

    > oznacza w tym przypadku 'wytrzymać'?

    Zapewne pracować nie gorzej, niż jest to stosownymi normami przewidziane, że
    np. wytworzone przez obce pole zakłócenia o natężeniu X, nie przekroczą
    poziomu Y. Czy coś w tym rodzaju.