  • 121. Data: 2023-08-22 12:17:33
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/08/2023 12:04, Cavallino wrote:
    > Ale one już chyba takie mają?
    > Piece które znam chodziły na 3f.
    > Więc na bezpiecznym gnieździe.

    Nie, polecam zajrzeć za budę na nadmorkim deptaku, "infrastruktura" jest
    na 230V bo najzwyczajniej tylko to jest dostępne.

  • 122. Data: 2023-08-22 13:16:39
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 21.08.2023 o 22:25, Shrek pisze:

    > Tak jak napisaem, są jeszcze białe i kolorowe, kwadratowe i podłóżne.

    No właśnie, według Ciebie wszystkie są takie same.

  • 123. Data: 2023-08-22 15:48:53
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 21.08.2023 o 22:39, ddddddddddd pisze:

    > pewnie że tak! podobnie jak z maseczkami - gdyby nie wprowadzano ich na
    > siłę, to może nawet zacząłbym je nosić, żeby zarazków nie roznosić...

    No więc nie, odporność buduje się przez roznoszenie zarazków. O ile się
    roznosi a nie koncentruje. Takie np przychodnie. Zbiorą się wszyscy
    chorzy z miasta i ... :-) No to teraz po pandemii maseczki trzeba nosić.
    Nikt co prawda nie wykazał, że te maseczki działają w jakikolwiek sposób
    choć zdroworozsądkowo działać muszą, konkretnie muszą utrudniać
    oddychanie, ale z zapobieganiem czemukolwiek to raczej nie.

    > A elektryk - jak się komuś opłaca - czemu nie. Mi nawet by się
    > opłacił...gdybym więcej jeździł. Na razie opłaca mi się mieć tanie auto.

    Raczej odwrotnie, jak się mało jeździ to elektryk jest super. Ładujesz
    raz na tydzień. Do krótkich jazd od elektryka lepszy może być tylko koń :-)

    > p.s. wiem że nikt nie zmusza do posiadania elektryka, tak samo jak nikt
    > nie zmuszał do zakładania masek czy szczepienia się na najważniejszą
    > chorobę -już poznałem tą nowomowę ;)

    A miło to chodzić czy jeździć wśród tych smrodów?

  • 124. Data: 2023-08-22 15:58:11
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 21.08.2023 o 22:58, Shrek pisze:

    > Ma sens;) Taki sens w twoim wykonaniu:P

    No tak, zapomniałem, że to ja jeżdżę po mieście RSem a Twizy stoi w tym
    czasie w garażu.

  • 125. Data: 2023-08-23 00:53:11
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.08.2023 o 11:51, heby pisze:

    > Wielokrotnie. Szansa na wydostanie się płomieni jest raczej nikła. Za
    > dużo metalu odprowadzającego ciepło, mało palnych rzeczy w środku.
    Zasilacz się ładnie pali i podpala kable, nawet ten od routera :]

    > Czyli sie nie paliła. Dymiła. Jak zdecydowana większość współczesnej
    > elektroniki.
    >
    > Dużo hałasu o nic ;)

    Niekoniecznie. Niektóre się ładnie palą, żywym ogniem i wyłazi to po za
    szafę.

    > Nie, po prostu nie widziałem ostatnio *palącej* się elektroniki. Dymiącą
    > tak, wybuchającą tak, ale nie palącą. Ogarneliśmy sporo tematów z
    > zabezpieczeniami przez ostatnie 100 lat. Na przykład obudowy nie są z
    > drewna, izolacje z papieru, druty nie są w bawełnie itd itp.

    Są z plastiku, który się ładnie pali. Sporo tego więc nie generalizuj.
    Mam Ci fotki pokazać ze spalonej serwerowni, gdzie wentylator się zatarł
    a kabelek się zwarł i spowodował zapłon bo nie przekroczył zabezpieczenia?

    > To niech będzie.

    Nie musi, wystarczy izolacja plastikowa, która się ładnie pali.

> [...]
    > słowa "ja", więc nie za dużo się pomyliłem. Tu chodzi o przepis
    > zabraniajacy debilom: albo robimy specjalne ganizda do pieców do pizzy,

    Wymieniłem ostatnio 3 gniazda do kebaba. Jeden bolec spalił gniazdo.
    Dlaczego? Nie wnikam. Spalił i się przetopiło. Potem jebła
    grzałka/gdzieś jakaś oporność dopaliła poluzowaną śrubkę. Włącznik
    zanotował zgorzel na styku i upalił, cokolwiek. To są tradycyjne awarie.
    Nie rozumiesz awarii.

    > Debila trzeba jakoś wychować, nawet jak się nie zna, to ma mieć odruch
    > bezwarunkowy, skoro tak strasznie nie lubimy stosować zabezpieczeń
    > samodzielnie sprawdzających takie problemy.

    Już kiedyś pisałem, jesteś mądry, masz IQ ale nie wybiegasz po za
    piwnicę i brakuje Ci experiency w tematach. To generuje brednie właśnie
    :) Troll jaskiniowy (techniczny bełkot) ale w ekspozycji światła/faktu
    umiera :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 126. Data: 2023-08-23 07:35:32
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 22/08/2023 14:48, io wrote:

> [...]
    > choć zdroworozsądkowo działać muszą, konkretnie muszą utrudniać
    > oddychanie, ale z zapobieganiem czemukolwiek to raczej nie.

    dawno tv nie oglądałem, ale narracja była zupełnie inna. Jeszcze
    niedawno miałem wybór albo noszenia masek, albo zwolnienia się z pracy

    > Raczej odwrotnie, jak się mało jeździ to elektryk jest super. Ładujesz
    > raz na tydzień. Do krótkich jazd od elektryka lepszy może być tylko koń :-)

    raczej pośrednio - trzeba jeździć dużo, ale na tyle krótkie odcinki,
    żeby to nie przeszkadzało. Mam auto za ?2500, gdyby nie to, że je mam,
    to trzymałbym takie do ?1000 - na każde z nich muszę wydać podobne
    pieniądze żeby gniło pod domem i było dostępne na żądanie

    > A miło to chodzić czy jeździć wśród tych smrodów?

    Chodzić idę do lasu, nad morze czy jezioro, nie do centrum handlowego
    czy centrum miasta.

    Lukasz

  • 127. Data: 2023-08-23 08:14:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/08/2023 00:53, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Zasilacz się ładnie pali i podpala kable, nawet ten od routera :]

    A co się w nim pali, w tym zasilaczu?

    > Są z plastiku, który się ładnie pali. Sporo tego więc nie generalizuj.

    Cały ten wątek jest o generalizowaniu płonących gniazdek. Moim
    obowiązkiem jest generalizacja tak samo, jak generalizuje autor artykułu
    oraz inicjator wątku. Wtedy widać dopiero te opary absurdu.

    > Mam Ci fotki pokazać ze spalonej serwerowni, gdzie wentylator się zatarł
    > a kabelek się zwarł i spowodował zapłon bo nie przekroczył zabezpieczenia?

    Ale czy to jest jakaś generalizacja płonących jak pochodnie serwerowni
    na całym świecie czy może bardzej przypadek anegdotyczny?

    Swoją drogą co to za wentylator, że elektronika sterujaca nie wykryła
    braku obrotów? Taki bez elektroniki, najtańszy?

    To, że w serwerowniach stosuje się systemy gaszące to oczywiste, ale one
    nia mają tak dużo pracy, że niby działają co 5 minut. To najzwyczajniej
    sporadyczna sytuacja, aby *zapaliła* się elektronika w sposób "z
    płomieniami". W zasilaczach serwerowych jest za dużo zabezpieczeń, wiec
    same z siebie raczej nie jest łatwo zapalić. Oczywiście, mniej typowa
    sytuacja kiedy szafa serwerowa jest podpieta na sznurze od kosiarki
    zapewne się tak zakończy, ale prawda taka, że porządna szafa przychodzi
    też z porządnym systemem zasilania który m.in. redukuje szanse na pożar.

    Może więc istnieje korelacja miedzy gównianymi routerami i szafami z
    wentylatorami od łazienki, a paleniem się żywym ogniem wzmacniaczy audio
    i tych wentylatorów. Warto sprawdzić.

    Na marginesie: jest dyrektywa dyrektywa CPR która też nie robi wielkiego
    halo z niepalności (nietoskysczności) przewodów w domach, a jedynie w
    miejscach gdzie jest dużo ludzi. Chyba uznali, że ta "palność" przewodów
    nie jest jakoś bardzo istotna dla Kowalskiego.

  • 128. Data: 2023-08-23 09:49:23
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2023 o 14:37 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Używam do dużego obciążenia, ale tylko przez przekaźnik. Dużego: powyżej
    > 100W. Przesada, ale jakoś nie mam odwagi na więcej, za dużo ich
    > rozebrałem.

    Myślałem, że tylko ja jestem takim paranoikiem, uprzedzonym do tych
    "wynalazków" :-)
    Mam już tych sonoff kilkanaście i wszystkie klikają normalnymi stycznikami
    w rozdzielnicy.
    Jedynie elektrozawory 24V do podlewania są zasilane bezpośrednio z
    przekaźnika sonoff.
    Minus taki, że mam już 6 rozdzielnic :-)

    PS. Ostatnio w casto była/jest wyprzedaż i kupiłem rozdzielnice n/t IP68
    2x18 za 30 zł szt.

    TG

  • 129. Data: 2023-08-23 13:45:08
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Daj linkę.

    -----

  • 130. Data: 2023-08-23 17:28:28
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 23.08.2023 o 07:35, ddddddddddd pisze:

    > dawno tv nie oglądałem, ale narracja była zupełnie inna. Jeszcze
    > niedawno miałem wybór albo noszenia masek, albo zwolnienia się z pracy

    Nie kwestionuję istnienia narracji i jej konsekwencji.

> [...]
    > to trzymałbym takie do ?1000 - na każde z nich muszę wydać podobne
    > pieniądze żeby gniło pod domem i było dostępne na żądanie

    Ale co ma przeszkadzać jak ludzie już jeżdżą krótkie odcinki.

    > Chodzić idę do lasu, nad morze czy jezioro, nie do centrum handlowego
    > czy centrum miasta.

    Też nic nie pisałem o mieście tylko o chodzeniu. Jak se tam chodzisz po
    tym lesie to pewnie nie chcesz smrodów. I użytkownicy miast też ich nie
    chcą. Właściwie nikt nie chce...