-
1. Data: 2023-08-18 16:47:42
Temat: Ograniczenie prędkości w Niemczech a ekologia
Od: W <...@...kom>
Czy nie sądzicie, że gdyby przycisnąć Niemcy aby wprowadziły
ograniczenie prędkości na autostradach, to mogłoby korzystnie wpłynąć na
ekologię i to nie tylko w tym dość dużym kraju?
Może nie byłoby już takiego ciśnienia wśród producentów, żeby produkować
samochody o wysokich osiągach, to przełożyłoby się na mniejsze zużycie
zasobów (mniejsze prędkości - mniejsze wymagania na napędy, zawieszenia,
hamulce, mniejsza masa, mniejsze zużycie opon, itd.).
Podobno jest już sporo zwolenników, okres też sprzyjający, więc lobby
"eko" może się wykazać.
W.
-
2. Data: 2023-08-19 01:24:19
Temat: Re: Ograniczenie prędkości w Niemczech a ekologia
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 18.08.2023 o 16:47, W pisze:
> Czy nie sądzicie, że gdyby przycisnąć Niemcy aby wprowadziły
> ograniczenie prędkości na autostradach, to mogłoby korzystnie wpłynąć na
> ekologię i to nie tylko w tym dość dużym kraju?
> Może nie byłoby już takiego ciśnienia wśród producentów, żeby produkować
> samochody o wysokich osiągach, to przełożyłoby się na mniejsze zużycie
> zasobów (mniejsze prędkości - mniejsze wymagania na napędy, zawieszenia,
> hamulce, mniejsza masa, mniejsze zużycie opon, itd.).
>
> Podobno jest już sporo zwolenników, okres też sprzyjający, więc lobby
> "eko" może się wykazać.
Dobrze byłoby umożliwić poruszanie się po autostradach koniami.
>
> W.
-
3. Data: 2023-08-19 07:43:27
Temat: Re: Ograniczenie prędkości w Niemczech a ekologia
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2023-08-19 o 01:24, io pisze:
> W dniu 18.08.2023 o 16:47, W pisze:
>> Czy nie sądzicie, że gdyby przycisnąć Niemcy aby wprowadziły
>> ograniczenie prędkości na autostradach, to mogłoby korzystnie wpłynąć
>> na ekologię i to nie tylko w tym dość dużym kraju?
>> Może nie byłoby już takiego ciśnienia wśród producentów, żeby
>> produkować samochody o wysokich osiągach, to przełożyłoby się na
>> mniejsze zużycie zasobów (mniejsze prędkości - mniejsze wymagania na
>> napędy, zawieszenia, hamulce, mniejsza masa, mniejsze zużycie opon,
>> itd.).
>>
>> Podobno jest już sporo zwolenników, okres też sprzyjający, więc lobby
>> "eko" może się wykazać.
>
> Dobrze byłoby umożliwić poruszanie się po autostradach koniami.
Daj spokój. Nie ma tylu koni.
-
4. Data: 2023-08-19 09:51:59
Temat: Re: Ograniczenie prędkości w Niemczech a ekologia
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 19.08.2023 o 07:43, cef pisze:
> W dniu 2023-08-19 o 01:24, io pisze:
>> W dniu 18.08.2023 o 16:47, W pisze:
>>> Czy nie sądzicie, że gdyby przycisnąć Niemcy aby wprowadziły
>>> ograniczenie prędkości na autostradach, to mogłoby korzystnie wpłynąć
>>> na ekologię i to nie tylko w tym dość dużym kraju?
>>> Może nie byłoby już takiego ciśnienia wśród producentów, żeby
>>> produkować samochody o wysokich osiągach, to przełożyłoby się na
>>> mniejsze zużycie zasobów (mniejsze prędkości - mniejsze wymagania na
>>> napędy, zawieszenia, hamulce, mniejsza masa, mniejsze zużycie opon,
>>> itd.).
>>>
>>> Podobno jest już sporo zwolenników, okres też sprzyjający, więc lobby
>>> "eko" może się wykazać.
>>
>> Dobrze byłoby umożliwić poruszanie się po autostradach koniami.
>
> Daj spokój. Nie ma tylu koni.
>
A koniki polne?
-
5. Data: 2023-08-19 13:13:41
Temat: Re: Ograniczenie prędkości w Niemczech a ekologia
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 19 Aug 2023 09:51:59 +0200, io napisał(a):
> W dniu 19.08.2023 o 07:43, cef pisze:
>> W dniu 2023-08-19 o 01:24, io pisze:
>>> W dniu 18.08.2023 o 16:47, W pisze:
>>>> Czy nie sądzicie, że gdyby przycisnąć Niemcy aby wprowadziły
>>>> ograniczenie prędkości na autostradach, to mogłoby korzystnie wpłynąć
>>>> na ekologię i to nie tylko w tym dość dużym kraju?
>>>> Może nie byłoby już takiego ciśnienia wśród producentów, żeby
>>>> produkować samochody o wysokich osiągach, to przełożyłoby się na
>>>> mniejsze zużycie zasobów (mniejsze prędkości - mniejsze wymagania na
>>>> napędy, zawieszenia, hamulce, mniejsza masa, mniejsze zużycie opon,
>>>> itd.).
>>>>
>>>> Podobno jest już sporo zwolenników, okres też sprzyjający, więc lobby
>>>> "eko" może się wykazać.
>>>
>>> Dobrze byłoby umożliwić poruszanie się po autostradach koniami.
>>
>> Daj spokój. Nie ma tylu koni.
>>
>
> A koniki polne?
Można brać przykład z Anglików i przywrócić Red Flag Act.
Na autostradach można zrobić wyjątek, i flagowy zamiast per pedes może
pedałować na rowerze.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
6. Data: 2023-08-19 13:38:27
Temat: Re: Ograniczenie prędkości w Niemczech a ekologia
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 18 Aug 2023 16:47:42 +0200, W
> Czy nie sądzicie, że gdyby przycisnąć Niemcy aby wprowadziły
> ograniczenie prędkości na autostradach, to mogłoby korzystnie wpłynąć na
> ekologię i to nie tylko w tym dość dużym kraju?
> Może nie byłoby już takiego ciśnienia wśród producentów, żeby produkować
> samochody o wysokich osiągach, to przełożyłoby się na mniejsze zużycie
> zasobów (mniejsze prędkości - mniejsze wymagania na napędy, zawieszenia,
> hamulce, mniejsza masa, mniejsze zużycie opon, itd.).
I tak jest wiele ograniczeń prędkości na autostradach w niemczech, nie
wszędzie można i w ogóle da się zapierdalać 250+, do tego większość niemców
i tak jeździ spokojnie, czytaj oszczędnie -- to raczej mocno pragmatyczny
naród. Gdyby to ogłosili to pewnie nikt nawet szczególnie by nie
protestował.
Zatem z jednej strony to bez sensu, skoro tylko wyjątki jeżdżą szybko, z
drugiej faktem jest, że mniejsza prędkość to znacznie mniejsze zużycie
paliwa, a więc energii, a więc emisji, z trzeciej to autostrady, tam nie ma
takich stężeń jak pod miastami i w miastach.
> Podobno jest już sporo zwolenników, okres też sprzyjający,
> więc lobby "eko" może się wykazać.
I tak to "lobby" (bo ni chuja się nie dowiedziałem kto i jaki ma w tym
interes poza samymi krajami europejskimi które będą korzystać ze swoich
zasobów energetycznych) ma niewielkie szanse z, działającym od wieków,
mającym ugruntowaną pozycję, lobby paliwowo-spalinowym które w imie kasy od
lat truje ludzi (począwszy od ołowiu w paliwie przez 100 lat, potem
gównonormach wprowadzonych przez żałośnie długie okresy mimo że od dekad
było wiadomo że spaliny wszelakie szkodzą, po manipulowanie testami vide
dieselgate itd.).
--
Pozdor
Myjk
-
7. Data: 2023-08-21 15:00:06
Temat: Re: Ograniczenie prędkości w Niemczech a ekologia
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 18.08.2023 o 16:47, W pisze:
> Czy nie sądzicie, że gdyby przycisnąć Niemcy aby wprowadziły
> ograniczenie prędkości na autostradach, to mogłoby korzystnie wpłynąć na
> ekologię i to nie tylko w tym dość dużym kraju?
Kiedy ostatnio tam jeździłeś i jak szybko Ci się udało pojechać?
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
8. Data: 2023-08-22 01:02:51
Temat: Re: Ograniczenie prędkości w Niemczech a ekologia
Od: W <...@...kom>
> Kiedy ostatnio tam jeździłeś i jak szybko Ci się udało pojechać?
>
To nie ma większego znaczenia ile akurat ostatnio jechałem*, tylko ile
można - wówczas łatwo jest wytłumaczyć po co w samochodach potrzeba
osiągania 150+ - bo w Niemczech można... producenci chcą/muszą? mieć w
ofercie samochody "na Niemcy", modele te podciągają całą resztę
asortymentu i mamy wyścig zbrojeń.
Coś tam Volvo próbowało ograniczać do 180, ale zaraz znalazły się firmy
oferujące tuning/zdjęcie blokady, więc to nie to. To musiałby być
globalny zjazd zapotrzebowania na osiągi, żeby mogło odnieść skutek
a Niemcy wydają mi się tutaj "problemem".
Pozostaje wymówka, że "można na torze, itp.", ale to już drastycznie
zmniejszyłoby liczbę potencjalnych zainteresowanych.
Hmm, obecnie dostępne szerzej elektryki poniekąd wpisują się w ten
pomysł - rzadko kiedy jeżdżą > 150, jeśli nawet przycisną to raczej nie
na długo, ale coś czuję, że to też się rozkręci w najbliższych latach
niekoniecznie w kierunku zmniejszania zużycia zasobów.
*Dla ścisłości - ostatnio w DE (Berlin) byłem 10 dni temu - może gdzieś
tam dociągnąłem do 180, z tym, że takie dane z pojedynczego przejazdu
niewiele mówią...
wczoraj sprawdzałem - z ostatnich 24900+ km przebiegu (przy czym w
Niemczech 5% tego przebiegu, Vectra C 1.9 120KM) mam średnią dokładnie
50 km/h.
Powiedzmy, że wiem jak możliwie wydajnie korzystać z tego produktu.
Przy okazji - ciekawe jakiego zużycia energii elektrycznej na 100 km
można by się spodziewać w elektryku przy takiej eksploatacji.
W dni robocze samochód obsługuje głównie na obrzeżach dużego miasta
dojazdy żony do pracy 2x12 km, jakieś zakupy, szkołę, inne krótkie
5-10-15 km wyjazdy, resztę przebiegu (do ok. 17 tys. km/rok) dobijam ja
eksploatacją raczej dynamiczną i z dość wysokimi przelotowymi ale
spalanie mam z tych prawie 25 tys. km - 6.85 l ON/100km więc
ekonomicznie też potrafię jechać.
Pozdrawiam
--
W.
-
9. Data: 2023-08-22 01:12:04
Temat: Re: Ograniczenie prędkości w Niemczech a ekologia
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 18.08.2023 o 16:47, W pisze:
> Czy nie sądzicie, że gdyby przycisnąć Niemcy aby wprowadziły
> ograniczenie prędkości na autostradach, to mogłoby korzystnie wpłynąć na
> ekologię i to nie tylko w tym dość dużym kraju?
Jesteś srogo jebnięty. Cała Europa produkuje (uwaga trudne słowo) 7
PROCENT światowego Co2 a takie auta to nawet nie jest jeden promil.
Grill na balkonie produkuje więcej. Czy możesz się odjebać od tej oazy
wolności prędkości?
Jprdl, dawno takiego jebanego zazdraszczacza nie spotkałem.
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
-
10. Data: 2023-08-22 01:15:02
Temat: Re: Ograniczenie prędkości w Niemczech a ekologia
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 22.08.2023 o 01:02, W pisze:
> *Dla ścisłości - ostatnio w DE (Berlin) byłem 10 dni temu - może gdzieś
> tam dociągnąłem do 180, z tym, że takie dane z pojedynczego przejazdu
> niewiele mówią...
Kup sobie windę i ujeb drucik na 100 piętrze :]
Na dole zainstaluj sprężynę.
Jprdl jaki nieogar.
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>