  • 111. Data: 2023-08-21 23:28:55
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1s6yk7zd8lj6q$.dlg@myjk.org>
    user Myjk pisze tak:

    > Nie wiem gdzie tak jest że się nie da włączyć paru rzeczy.

    np łazienka bezpiecznik B16

    pralka i suszarka nie mogą razem

    i dobrze

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 112. Data: 2023-08-21 23:36:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/08/2023 20:35, Shrek wrote:
    > W szafce.

    Łe, to szafka powinna być zabezpieczeniem przed wydostaniem sie ognia.

    > Spaliła się końcówka mocy.

    Ale żywym ogniem, czy tylko cicho puściła dymek?

    Od wieków nie widziałem elektroniki kończącej w płomieniach. A już na
    pewno nie audio - za małe moce i nie za wiele łatwopalnych tworzyw na
    płytce. Ostatnie fajerwerki widziałem, jak wyleciał w kosmos kondensator
    HV w zasilaczu, faktycznie fajne, ale zgasło w ułamku sekundy z dużą
    ilością dymu i praktycznie brakiem niebezpieczeństwa pożarowego,
    zadziałał bezpiecznik.

    > Do miedzi wystarczy żeby na dłużą metę upalić złącze.

    Bardziej utlenić dłuższą pracą w wysokiej temperaturze - prawie idealna
    sytuacja do detekcji rezystancji zasilania.

    > Korwinim kucem zajeżdzasz.

    Odwrotnie. Korwinistyczne debile oddały by cała władzę w ręce
    społecznych debili i pozwolili im decydować o wszystkim, od zakresu
    nauczania do przeglądu w samochodzie.

    > Gdyby nie normy, to ludzie by za twoim
    > przykładem podłączali piece do pizzy przedłużaczem od kosiarki, bo
    > przecież działa.

    Tak, dokładnie tego chcą korwiniści, ale to dokładnie odwrotne, od tego
    co ja chcę. Ja chcę, żeby piece do pizzy doczekały się w końcu jakiegoś
    przepisu, że niewolno ich podpinać sznurem do kosiarki. Ale z jakiejś
    przyczyny ten problem nie jest palący, za to palące są gniazdka w
    ścianach, co przez dziesięciolecia się nie paliły jakoś specjalnie
    powszechnie. W zasadzie nawet nie tyle są one probleme, co problemem są
    diagnozy pismaków na tematy których nie ogarniają.

  • 113. Data: 2023-08-21 23:41:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/08/2023 20:37, Shrek wrote:
    > A tylko kaziu i łysy ma gniazdo 16A?

    Nie, ale Kaziu i Łysy prawdopodobnie nie mają specjalnie dobrze
    zrobionej instalacji elektrycznej, to jeszcze z czasów okupacji, w
    bakelicie. Nie przeszkadza to jednak, bo samochód elektryczny i tak
    widzieli tylko w telewizji.

    Na tym polega problem: nie należy brać pod uwagę niektórych problemów z
    elektryką, bo mają się one nijak do faktycznych miejsc, gdzie samochody
    będa ładowane.

    > Kazde z nich jest na 16A. Innych nie ma.

    Tak, ale skoro już tak wszyscy panikują, że może się zapalić, to
    najzwyczajniej niech nie kupują najtańszych, gdzie można gwint
    przekręcić w śrubce za pomocą wykałaczki.

  • 114. Data: 2023-08-21 23:45:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.08.2023 o 23:36, heby pisze:

    > Łe, to szafka powinna być zabezpieczeniem przed wydostaniem sie ognia.

    Gdyż albowiem ponieważ? Widziałeś kiedyś szafę rackową?

    > Ale żywym ogniem, czy tylko cicho puściła dymek?

    Dym - na tyle dużo że zadziałały czujki i przyjechali strażacy. Po
    otworzeniu wzmacniacza dziura w płytce.

    > Od wieków nie widziałem elektroniki kończącej w płomieniach.

    To mało widziałeś:P Ale za to wypowiadasz się jakbyś widział wszystko:P

    > Bardziej utlenić dłuższą pracą w wysokiej temperaturze - prawie idealna
    > sytuacja do detekcji rezystancji zasilania.

    Której nie ma:)

    > Tak, dokładnie tego chcą korwiniści, ale to dokładnie odwrotne, od tego
    > co ja chcę. Ja chcę, żeby piece do pizzy doczekały się w końcu jakiegoś
    > przepisu, że niewolno ich podpinać sznurem do kosiarki.

    Przecież nie wolno.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 115. Data: 2023-08-22 07:19:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.08.2023 o 23:41, heby pisze:

> [...]
    > zrobionej instalacji elektrycznej, to jeszcze z czasów okupacji, w
    > bakelicie. Nie przeszkadza to jednak, bo samochód elektryczny i tak

    Ale ustawodawca obawia się nie o kazia i łysego tylko zwykłe gniazdo 16A.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 116. Data: 2023-08-22 08:10:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2023 o 17:12, heby pisze:

    > https://allegro.pl/oferta/przelacznik-sonoff-basic-r
    2-13186647623

    > https://allegro.pl/oferta/sonoff-dr-uchwyt-montazowy
    -na-szybe-din-13595714741

    > https://allegro.pl/oferta/stycznik-modulowy-25-20-23
    0v-20a-25a-1p-2z-1-faz-5990311273

    Dzięki.
    Będę miał na uwadze tą inwestycję jak będzie jakiś elektryk potrzebny w
    domu.

    BTW: a czemu sonoff, skoro sam pisałeś że to badziewna chińszczyzna?
    Przypominam - właśnie od nich gniazdko mi się zjarało ostatnio.

  • 117. Data: 2023-08-22 08:32:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 21 Aug 2023 22:28:55 +0100, PiteR

    > np łazienka bezpiecznik B16

    Noji?

    > pralka i suszarka nie mogą razem

    Mogą, pod warunkiem odpowiednich przewodów i zabezpieczeń.
    Inna sprawa, że po pierwsze, rzadko kiedy pralka i suszarka
    chodzą razem. Po drugie, są teraz suszarki z pompami ciepła,
    które nie biorą prądu jak oporówki kondensacyjne, mój samciong
    z pc bierze w porywach 800W, pralka 600W. To razem nawet na
    jednym 1,5mm2 by poleciało.

    > i dobrze

    Ja mam dwa niezależne druty do pralni na pralkę i suszarkę.
    I jeszcze jeden obwód na kontakt, na żelazko etc.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 118. Data: 2023-08-22 11:51:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/08/2023 23:45, Shrek wrote:
    > Gdyż albowiem ponieważ? Widziałeś kiedyś szafę rackową?

    Wielokrotnie. Szansa na wydostanie się płomieni jest raczej nikła. Za
    dużo metalu odprowadzającego ciepło, mało palnych rzeczy w środku.

    > Dym - na tyle dużo że zadziałały czujki i przyjechali strażacy. Po
    > otworzeniu wzmacniacza dziura w płytce.

    Czyli sie nie paliła. Dymiła. Jak zdecydowana większość współczesnej
    elektroniki.

    Dużo hałasu o nic ;)

    > To mało widziałeś:P Ale za to wypowiadasz się jakbyś widział wszystko:P

    Nie, po prostu nie widziałem ostatnio *palącej* się elektroniki. Dymiącą
    tak, wybuchającą tak, ale nie palącą. Ogarneliśmy sporo tematów z
    zabezpieczeniami przez ostatnie 100 lat. Na przykład obudowy nie są z
    drewna, izolacje z papieru, druty nie są w bawełnie itd itp.

    > Której nie ma:)

    To niech będzie.

    > Przecież nie wolno.

    Ja nie wolno, jak wtyczka pasuje? Debil nie musi się znać na elektryce,
    jak wyjasnił mi kiedyś pewien prawnik. Nie użył słowa debil, ale użył
    słowa "ja", więc nie za dużo się pomyliłem. Tu chodzi o przepis
    zabraniajacy debilom: albo robimy specjalne ganizda do pieców do pizzy,
    albo straszymy ubezpieczycielem.

    Debila trzeba jakoś wychować, nawet jak się nie zna, to ma mieć odruch
    bezwarunkowy, skoro tak strasznie nie lubimy stosować zabezpieczeń
    samodzielnie sprawdzających takie problemy.

  • 119. Data: 2023-08-22 11:53:50
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/08/2023 08:10, Cavallino wrote:
    > BTW: a czemu sonoff, skoro sam pisałeś że to badziewna chińszczyzna?

    Bo jeśli steruje niską moca, to jest ok.

    Używam sonoff wyłacznie do sterowania małych obwodów (oświetlenie,
    wentylator wyciągowy) lub obwodów wykonawczych (przekaźnik/stycznik) do
    czegoś większego.

  • 120. Data: 2023-08-22 12:04:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-08-2023 o 11:51, heby pisze:

> [...]
    > słowa "ja", więc nie za dużo się pomyliłem. Tu chodzi o przepis
    > zabraniajacy debilom: albo robimy specjalne ganizda do pieców do pizzy,
    Ale one już chyba takie mają?
    Piece które znam chodziły na 3f.
    Więc na bezpiecznym gnieździe.