  • 11. Data: 2014-02-22 10:51:03
    Temat: Re: zajętość komórek LUT przez "typowy" program
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    Np. czy
    > mając FPGA, które ma na pokładzie 1200 lutów, da radę wepchnąć w niego
    > odczyt dwóch czujników po i2c, komunikację po uarcie, i sterowanie dwoma
    > silnikami dc regulatorem typu pid lub podobnym na podstawie odczytów z
    > tychże czujników?
    >
    > Dlaczego pytam? Bo mam płytkę z lattica machxo2-pico-devkit i
    > zastanawiam się czy to mi wystarczy czy muszę szukać jakiegoś innego
    > większego zestawu? Bo ceny takich zestawów nie są zachwycające...

    Witam,

    Nie bawiłem się wspomnianą płytą ale z moich notatek wynika dla
    stosunkowo starego układu ECP2i podobnie dla ECP2M:
    Komponent i2c obsługujący arbitraż : 268 LogicCells(ECP2).
    Komponent Serial: 394LC(ECP2)
    Komponent Timer:218LC(ECP2)
    Komponent PWM8: 138LC(ECP2)
    Przydałaby się jakaś logika sterująca np procesor
    Komponent 8051: 2326LC(ECP2)

    Więc widzisz mniej więcej jakie masz możliwości.

    Pozdrawiam
    MiSter

  • 12. Data: 2014-02-22 11:08:58
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > Nie znam Lattice ale dłubię w Xilinx-ie i chyba najprostszą metodą
    > będzie naskrobać w VHDL/Verilog opis tego co nas interesuje w
    > "kompilatorze" (dla Xilinxa to środowisko ISE) i spróbować skompilować
    > na konkretny hardware. Kompilator poda informację czy opis "zmieści" się
    > w podanym chipie.

    Przy projektowaniu sprzętu mówienie o kompilacji jest pewnym nadużyciem.

    Projektu narysowanego czy opisanego hdl-em się nie kompiluje tylko
    syntezuje, w wyniku czego otrzymujemy netlistę, "uniwersalną" netlistę
    niezależną od SPRZĘTU ani TECHNOLOGII.
    Następnym etapem jest implementacja w wybranej rodzinie układów
    programowalnych i technologii. Oczywiście implementacja też składa się z
    kilku etapów, ale to odsyłam do literatury.

    Pozdrawiam
    MiSter

  • 13. Data: 2014-02-22 19:41:08
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 22.02.2014 11:08, MiSter pisze:

> [...]
    >
    > Projektu narysowanego czy opisanego hdl-em się nie kompiluje tylko
    > syntezuje, w wyniku czego otrzymujemy netlistę, "uniwersalną" netlistę

    Oczywiście ma Kolega rację. W następny poście już użyłem bardziej
    poprawnego określenia syntezy. Od takie programistyczne przyzwyczajenia
    ;-) Pamiętam jak zaczynałem przygodę z CPLD/FPGA to z początku nie
    mogłem wyzbyć się myślenia sekwencyjnego i patrząc na opis w HDLu czy
    Verilog-u mózg uparcie widział sekwencje rozkazów :-/ Wymagało to trochę
    czasu aby w linijce opisu zacząć "widzieć" bramki, przerzutniki,
    liczniki, rejestry przesuwne itp ;-)
    Najweselej się robi, jak się rzeźbi jakiś CPU. W tej chwili dłubię sobie
    16-bitowy CPU i w jednym okienku mam opis CPU i peryferiów w Verilogu, w
    drugim oknie program napisany w assemblerze procesora rzeźbionego w tym
    Verilogu, a w trzecim oknie źródłówkę cross-assemblera do tego procesora
    pisaną w C :-) Dodatkowo w czwartym oknie obraz z symulatora tego
    wszystkiego.

    P.S. Przy okazji pytanie do Kolegów mających do czynienia ze
    środowiskiem Xilinx-a ISE. Czy symulator ISim może jakoś symulować
    opóźnienia powstające w blokach kombinacyjnych? Bo w tej chwili podczas
    symulacji zachowuje się jakby propagacja tych bloków wynosiła zero co
    oczywiście nie jest prawdą.

    Pozdrawiam
    Grzegorz