-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!feed.news.qwest.net!mpls-nnt
p-02.inet.qwest.net!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
da.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
a.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <lgvibv$i7f$1@news.vectranet.pl> <1...@m...org>
<lh0tgj$5om$1@node2.news.atman.pl> <lh0tuu$qqa$1@node1.news.atman.pl>
<lh0vqg$801$1@node2.news.atman.pl> <lh10nv$8r5$1@node2.news.atman.pl>
<lh12q5$am$1@node1.news.atman.pl> <lh19b7$7ja$1@node1.news.atman.pl>
<lh1g6q$o8i$1@node2.news.atman.pl> <lh1j34$rdf$1@node2.news.atman.pl>
<533452e1$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
<lh1ocs$mfc$1@usenet.news.interia.pl>
<53347393$0$2238$65785112@news.neostrada.pl>
<lh3brs$cgl$1@node1.news.atman.pl> <lh3d5q$i5n$3@node2.news.atman.pl>
<1atnneg5kom55$.dlg@myjk.org> <lh3f3b$kju$1@node2.news.atman.pl>
<dv0lv20ia390$.dlg@myjk.org> <lh3iqv$oe7$1@node2.news.atman.pl>
<lh4fii$dch$1@usenet.news.interia.pl>
<5335c407$0$2362$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Fri, 28 Mar 2014 22:06:32 +0100
Message-ID: <1kyaiqyyt0wbf$.1x5xbs4biyvfz$.dlg@40tude.net>
Lines: 73
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
X-Trace: 1396040780 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2243 82.143.187.50:65062
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2528540
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 28 Mar 2014 19:46:33 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
> W dniu 2014-03-28 19:38, mk4 pisze:
>>> Główne przyczyny wypadków drogowych spowodowanych przez kierujących
>>> pojazdami, w których poszkodowany został pieszy
>>> Przyczyna Wypadki Zabici Ranni
>>> Nieudzielenie pierwszeństwa
>>> pieszemu 2 565 146 2 770
>>> Nieprawidłowe przejeżdżanie
>>> przejść dla pieszych 1 917 104 2 101
>>> Niedostosowanie prędkości 552 115 761
>>> Nieprawidłowy manewr cofania 455 16 456
>>> Nieprawidłowe omijanie 332 44 334
>>> Nieprawidłowe wyprzedzanie 115 15 115
>>>
>>> Przyczyny wypadków spowodowanych przez pieszych
>>> Przyczyny wypadków Wypadki Zabici Ranni
>>> Nieostrożne wejście
>>> na jezdnię przed
>>> jadącym pojazdem 557 59 501
>>> zza pojazdu, przeszkody 49 4 47
>>> Przekraczanie jezdni
>>> w miejscu niedozwolonym 123 16 110
>>> Stanie na jezdni, leżenie 104 50 57
>>> Chodzenie nieprawidłową
>>> strona drogi 84 14 73
>>> Wejście na jezdnię
>>> przy czerwonym świetle 60 5 55
>>> Zatrzymanie, cofnięcie się 11 11
>>
>> Czy to sa dane po orzeczeniach sadow? Wydaje mi sie, ze sa to piersze
>> "zgadywanki" policjantow sporzadzajacych notatke, ktore akurat w
>> przypadku przejsc dla pieszych pewnie znaczaco odbiegaja od tego co
>> pozniej ustalono w sprawie.
>
> Aha, czyli teraz będziesz zaprzeczał faktom.
> Ok, Twój wybór, możesz sobie trollować do woli.
Czekaj czekaj, bo pytanie jest bardzo zasadne.
Wypadek moze miec miejsce w grudniu, statystyka jest publikowana
gdzies w marcu, a sprawa sadowa trwa 2-3 lata.
A te twoje fakty to skad ? Bo czytam sobie raport za 2012 rok i
"Następnym, najczęściej występującym rodzajem wypadku, było
,,najechanie na pieszego". Takich zdarzeń było 10 042 (27,1%), w ich
wyniku zginęły 1 152 osoby (32,3%), a 9 548 zostało rannych (20,9%)."
"Wypadki z winy kierujących [...]
nieprawidłowe zachowanie wobec pieszego (nieprawidłowe przejeżdżanie
przejść dla pieszych oraz nie ustąpienie pierwszeństwa pieszemu) -
4380 wypadków"
"Kolejną grupą sprawców wypadków drogowych byli piesi. W 2012 roku
spowodowali oni 3 735 wypadków (10,1% ogółu wypadków), w wyniku
których śmierć poniosło 625 osób (17,5% ogółu zabitych), a obrażenia
ciała odniosły 3 182 osoby (6,9% ogółu rannych). W większości ofiarami
w tych wypadkach byli sami piesi."
Cos mi sie tu nie zgadza, ale obraz ogolny jest taki ze piesi sa
troche bezpieczniejsi od kierowcow, ale tylko troche.
A taka strona 30
"Najczęstszą przyczyną było:
-wejście na jezdnię bezpośrednio przed jadącym pojazdem - 2 071
wypadków, (tj. 55,4% wszystkich zdarzeń spowodowanych przez pieszych),
-przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym - 441 wypadków (11,8%),
-wejście na jezdnię zza pojazdu, przeszkody - 433 wypadki (1,6%)
-wejście na jezdnię przy czerwonym świetle - 310 wypadków (8,3%)."
Wiec skad masz swoje "fakty" ? Bo moje prosto z policyjnej strony.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.14 22:15 Artur Maśląg
- 28.03.14 22:24 J.F.
- 28.03.14 22:36 Artur Maśląg
- 28.03.14 22:50 WOJO
- 28.03.14 23:30 J.F.
- 28.03.14 23:32 J.F.
- 29.03.14 07:59 StanLeo
- 29.03.14 09:23 StanLeo
- 29.03.14 09:54 J.F.
- 29.03.14 09:58 J.F.
- 29.03.14 10:06 mk4
- 29.03.14 10:20 StanLeo
- 29.03.14 10:41 Shrek
- 29.03.14 10:46 mk4
- 29.03.14 10:48 StanLeo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=