  • 11. Data: 2010-12-01 23:50:27
    Temat: Re: wzmacniacz audio w pc
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Vituniu wrote:

    > A myslales o samodzielnym zlutowaniu czegos?
    > Chocby z gotowcow od takiego Jabel'a?
    > Taki zestaw "J-215 Wzmacniacz mocy z układem TDA2005" na przyklad?
    > Zasilany z 12V (chocby wprost z molex'a). Plytka 7x8 cm.
    > Koszt - jakies dwie dychy.

    takie lub podobne (stereo) widywałem dawniej na allegro po 20 zl.

    > Nie wiem tylko jakiej oczekujesz jakosci dzwieku :)
    > Jest spore prawdopodobienstwo, ze to ustrojstwo bedzie
    > lapac wszystko w okol. Od pracy twardego dysku poczawszy
    > na ruchach myszy skonczywszy ;).

    To kwestia dobrze przemyślanej konstrukcji.
    Wierz mi, - da się zrobić tak żeby nie łapało. :-)
    ale z pewnych niezależnych odemnie powodów, nie zabiorę się za
    projektowanie i wykonanie.

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 12. Data: 2010-12-02 00:18:36
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    OMSON wrote:

    > Może wzmacniacz za kilka zł?

    kilka wzmacniaczy kurzy sie gdzies u mnie w ciemnych kątach ;-) nawet
    jeden taki True RMS 2x100W,

    -nie o to chodzi.
    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 13. Data: 2010-12-02 01:15:26
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "sTav" napisał:

    > Mam od lat w pomieszczeniu stare (ale jare) drewniane kolumny

    Wątpliwe, aby układy wzmacniaczy z karty dźwiękowej dały radę wysterować te
    kolumny. Przy 12V musiałyby tam być wzmacniacze mostkowe, aby dostarczyć
    odpowiednią amplitudę i radiatory, aby te końcówki nie wyparowały. Raczej
    niespotykane w kartach dźwiękowych. Już prędzej coś w tym rodzaju dałoby
    radę tym kolumnom:
    http://www.purepc.pl/scythe_kama_sda1000_wzmacniacz_
    525

    JoteR

  • 14. Data: 2010-12-02 01:55:10
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    <ciach>

    > Nie! - taki kaprys :-)
    > Mam od lat w pomieszczeniu stare (ale jare) drewniane kolumny o
    > wystarczającej sprawności i okablowanie doprowadzone do peceta, a na
    > stole i w poblizu zero wolnego miejsca.
    > Plastikowego dzwieku z jakichś mini kolumienek (ktore może od biedy
    > mógłbym przykleić do boków zabytkowego 22'' monitora CRT), - nie zniose.
    > :-(

    Będę świnia, ale co tam...
    do kolumn: wzmacniacz kina domowego (efekty DSP) Yamahy (1kpln),
    do PC: "zwykła" karta dźwiękowa, albo taka z SPDIF.

    (sam mam 10+ letnią Yamahę i się cieszę)...

    W.P.

  • 15. Data: 2010-12-02 07:01:08
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "JoteR" napisał:

    > Wątpliwe, aby układy wzmacniaczy z karty dźwiękowej dały radę wysterować
    > te kolumny.

    Znacznie łatwiej wysterować duży o wysokiej sprawności głośnik niż
    plastikowe g... na którym ktoś napisał 300W.

    > Przy 12V musiałyby tam być wzmacniacze mostkowe, aby dostarczyć
    > odpowiednią amplitudę

    Konkrety? Jaką amplitudę? Przy 12V i głośnikach 4 om uzyskasz 6W, a to
    spokojnie wystarczy do nagłośnienia dużego pokoju.

    Remek

  • 16. Data: 2010-12-02 07:13:12
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    sTav pisze:
    > Czy są jakieś wspólczesne karty audio z wyjściami na *pasywne* głośniki?
    > (jak stare karty Creativa, MediaVision, czy zintegrowane z płytą układy
    > Crystal (Emu)?
    >
    > Nie wymagam niczego poza stereo z umiarkowaną głośnościa.
    > Kiedyś były na allegro karty-amplifier (kilka watt na kanał) ale
    > ostatnio nic takiego nie wiuduje.

    współczesnych kart nie widziałem, ale jak Ci wystarczy stereo, to kup
    starą kartę ze wzmacniaczem 2x1w - wystarczy. Ja taką mam, ale brakło mi
    gniazd PCI. Musiałem wydłubać wzmacniacz z głośnika aktywnego - i tak
    jak Ty podłączyłem do zabudowanych głośników. Dzwiek jest o niebo lepszy
    niż z "kolumienek" jest tylko problem wspomniany przez kolegów. słychać
    myszkę, okna, transfer z dysku - kakofonia. Trzeba filtrować zasilanie.
    W moim przypadku zabawy z filtrami na kondensatorach przynosiły złe i
    gorsze efekty. najlepszy wynik uzyskałem dając na zasilaniu rezystor, a
    za nim duży kondensator. JAk dam dość głośno to układ mam za mało prądu,
    ale w normalnym użytkowaniu działa, a kakofonia hardwarowa umilkła

    ToMasz

  • 17. Data: 2010-12-02 07:36:33
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Wątpliwe, aby układy wzmacniaczy z karty dźwiękowej dały radę wysterować
    > te kolumny.

    Zgadujesz?
    Takie kolumny będą grały głośniej od tych pastikowych bez elektroniki,
    napędzane z tego samego źrodła.

    >Przy 12V musiałyby tam być wzmacniacze mostkowe, aby dostarczyć odpowiednią
    >amplitudę i radiatory, aby te końcówki nie wyparowały.

    Przecież napisał "umiarkowanie głośno". Na takiej karcie wzmacniacze miały
    1-2W.
    Wystarczy.

    --
    Desoft

  • 18. Data: 2010-12-02 10:54:09
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 02.12.2010 00:05, sTav pisze:
    > Mam od lat w pomieszczeniu stare (ale jare) drewniane kolumny o wystarczającej
    sprawności i okablowanie doprowadzone do peceta, a na stole i w poblizu zero wolnego
    miejsca.

    Takie kolumny trzeba wysterować porządnym wzmacniaczem o
    realnej mocy elektrycznej rzędu kilkunastu-kilkudziesięciu
    watów, a nie wzmacniaczami kart dźwiękowych po 2 W.

    Kup po prostu (choćby nawet używany Unitry) wzmacniacz albo
    amplituner. Efekt sto razy lepszy niż z poszukiwań dziwnych
    kart dźwiękowych.

    Sam kiedyś używałem kolumn ze wzmacniaczem (Unitry zresztą ;) ).
    Teraz przesiadłem się na "plastikowe", bo zdecydowanie mniej
    miejsca zajmują, a muzyka u mnie gra nawet nie drugą czy
    trzecią rolę.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 19. Data: 2010-12-02 11:45:33
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Remek" napisał:

    > Znacznie łatwiej wysterować duży o wysokiej sprawności głośnik
    > niż plastikowe g... na którym ktoś napisał 300W.

    No popatrz, a te głupie konstruktory we wzmacniaczach nie dość, że dają
    zasilanie symetryczne, to jeszcze pakują tam radiatory. To tylko taki ukłon
    w stronę dresiarzy, żeby na głośnikach z nabazgranym napisem 300W też się
    dało umcy-umcy?

    > Konkrety? Jaką amplitudę?

    Wystarczającą do pełnego poruszenia membrany głośnika w tej "drewnianej
    kolumnie", o średnicy znacznie większej niż te w biurkowych piszczałkach.
    Inaczej o basach można zapomnieć. Jak myślisz, czemu w układach zasilanych
    niskim napięciem (np. w samochodach) stosuje się końcówki mocy w układzie
    mostkowym? Właśnie dla uzyskania tej amplitudy.

    > Przy 12V i głośnikach 4 om uzyskasz 6W, a to
    > spokojnie wystarczy do nagłośnienia dużego pokoju.

    Popatrzyłem sobie właśnie na starszą kartę ISA z takim wyjściem bezpośrednio
    na głośniki, został tam użyty układ TDA 1517P. Owszem, daje on te 6W na
    wyjściu przy zasilaniu 14,4V i maksymalnym wzmocnieniu, przy komputerowych
    12V będzie to nieco mniej. Podłączone do niej moje stare Altusy coś tam
    grały, ale ogólnie efekt mizerny i dźwięk jakiś taki płaski. Zresztą
    dyskusja jest jałowa, bo Mariusz nie ma karty ze wzmacniaczem. Dlatego
    zaproponowałem mu wzmacniacz montowany w zatoczce 5,25", IMHO znacznie
    poręczniejszy choćby ze względu na możliwość ręcznej regulacji siły głosu.

    JoteR

  • 20. Data: 2010-12-02 13:04:43
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    JoteR wrote:

> [...]
    > końcówki nie wyparowały. Raczej niespotykane w kartach dźwiękowych.
    > Już prędzej coś w tym rodzaju dałoby radę tym kolumnom:

    podłaczałem kasetowca (takiego polskiego zabytkowego MK 125 chyba) do
    marshalowskiej kolumny estradowej 120WATT (4 głośniki HEKO 30W), 4
    Ohm, - nie uwierzysz jaki czad :-), - a kasetowiec zasilany bateriami
    6x1,5V.

    --
    Pozdrowienia!
    M.