  • 31. Data: 2010-12-06 07:08:39
    Temat: Re: wzmacniacz audio w pc
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "JoteR" napisał:

    > Wystarczającą do pełnego poruszenia membrany głośnika w tej "drewnianej
    > kolumnie", o średnicy znacznie większej niż te w biurkowych piszczałkach.

    Coś mi się wydaje, że mówimy o różnych "drewnianych" obudowach. Bo tak
    naprawdę ważne jakie w niej siedzą głośniki.

    Jak myślisz, czemu w układach zasilanych
    > niskim napięciem (np. w samochodach) stosuje się końcówki mocy w układzie
    > mostkowym? Właśnie dla uzyskania tej amplitudy.

    W samochodach po to, aby głupkom rozdymało karoserię w takt basu, czy bębna.

    > Popatrzyłem sobie właśnie na starszą kartę ISA z takim wyjściem
    bezpośrednio
    > na głośniki, został tam użyty układ TDA 1517P. Owszem, daje on te 6W na
    > wyjściu przy zasilaniu 14,4V i maksymalnym wzmocnieniu, przy komputerowych
    > 12V będzie to nieco mniej. Podłączone do niej moje stare Altusy coś tam
    > grały, ale ogólnie efekt mizerny i dźwięk jakiś taki płaski.

    Coś kiepskie te Twoje Altusy :) Ja mam z dawnych czasów kolumny z głośnikami
    DDR 12,5 W. I zaręczam Ci, że 6W podanych do nich powoduje gwałtowne
    protesty domowników. Tym głośnikom mało co dorównuje. Owszem nie ma takiego
    pasma jak dla konesera, ale dla takiego jak ja mało wymagającego usera jest
    całkiem przyzwoicie. Przede wszystkim czysciutko. Bas jest miękki, az
    przyjemnie słuchać. Brakuje syku talerzy. Jest, ale słaby. Mówi się trudno.
    Parałem się kiedyś akustyką i przez moje ręce przeszło sporo różnych cudów
    niewidów. I żadne z nich nie miało prawa nawet stać obok tych moich
    głośników. A jeszcze jak puściłem dobrą płytę przez lampowca to szkoda gadać

    Pozdrawiam Remek

  • 32. Data: 2010-12-06 07:14:44
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "JoteR" napisał:

    > Fakt, nie czytałem komentarzy ...

    Te komentarze mają się nijak do tematu. Ktoś chciałby 90 W ze wzmacniacza
    zasilanego z komputera? Chyba nie o to chodzi?

    Remek

  • 33. Data: 2010-12-06 07:36:57
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Radosław Sokół" napisał:

    > Takie kolumny trzeba wysterować porządnym wzmacniaczem o
    > realnej mocy elektrycznej rzędu kilkunastu-kilkudziesięciu
    > watów, a nie wzmacniaczami kart dźwiękowych po 2 W.

    Co Pan opowiada??? Na której Politechnice tak uczą? Żenada. Kilkadziesiąt W
    podane przez pomyłkę na kolumnę estradową w mieszkaniu zabiło niejednego
    inżyniera.

    Remek

  • 34. Data: 2010-12-06 07:38:20
    Temat: Re: [OT] Re: wzmacniacz audio w pc
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "sTav" <m...@b...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > specyfikacji) 600mW przy obciążeniu 15 ohm i napęciu zas. 9V, a jak
    > napisałem wyżej impedancja kolumny = 4 ohm. Napięcie 6 nowych baterii to
    > 10V. W pomieszczeniu o kubaturze niewielkiego gabinetu (70m3) w/w dało
    > wystarczającą głośność by móc sprowokowac sąsiadów z za sciany do
    > interwencji :-)
    >
    > Duże głośniki (zwłaszcza zwielokrotnione w jednej płaszczynie) mają
    > nieporównywalnie wyższą sprawność akustyczną (stosunek mocy elektrycznej
    > do wytwarzanego ciśnienia akustycznego) od pojedynczego głośniczka
    > typowego dla różych radioodbiorników, mini-wież, itp.

    Zakładam, że góra 3dB
    Jeśli nie usłyszę nie uwierzę:(, bo podłączyłem kiedyś sprzęt mniejszej mocy
    do
    paczki na głośniku Celestion o tzw sensitivity 100dB, więc raczej bardzo
    dobry
    i "czuły" jak rzadko który głośnik i nie było możliwości zdenerwować
    sąsiadów
    a szedł "środkiem środka" (choć w tym przypadku to nie dziwota bo głośnik
    ten
    " do grania środkiem" jest skonstruowany
    jeżeli masz taki głośnik który zostanie "rozbujany" .6W do tego stopnia, że
    sąsiad
    dzwoni na policję, to głośniki są rzeczywiście bardzo OK
    ale to nie jest grupa na tego typu dyskusje.

    Pozdrawiam
    Artur(m)

  • 35. Data: 2010-12-06 08:52:46
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Remek" <d...@g...com> napisał w wiadomości

    > Co Pan opowiada??? Na której Politechnice tak uczą? Żenada. Kilkadziesiąt
    > podane przez pomyłkę na kolumnę estradową w mieszkaniu zabiło niejednego
    > inżyniera.

    np. 90?. Słusznie prawisz.
    Niespodziewane podanie sygnału, na "rozkęcony" wzmacniacza może sercowca
    zabić.
    Radek pisał 2W. 2W zabije "inżyniera" ze śmiechu.

    Artur(m)