  • 21. Data: 2010-12-02 13:31:06
    Temat: Re: wzmacniacz audio w pc
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    JoteR wrote:

    > Inaczej o basach można zapomnieć. Jak
    > myślisz, czemu w układach zasilanych niskim napięciem (np. w
    > samochodach) stosuje się końcówki mocy w układzie mostkowym? Właśnie
    > dla uzyskania tej amplitudy.

    W samochodzie mają być dobrze słyszalne podczas jazdy - na tle
    pracującego silnika (chyba że jeździsz Rollsem :-)

    4 om uzyskasz 6W, a to

    > Zresztą dyskusja jest jałowa, bo Mariusz
    > nie ma karty ze wzmacniaczem.

    Mam! Nawet 3. :-) Dwie na ISA bus (AWE32, MediaVision), jedną
    zintegrowaną, (Crystal/Emu) - ta ostatnia jest aktualnuie w użyciu.

    Każda z nich jest wystarczajaca na moje wymagania dot. *odtwarzania*.
    Rzecz w tym, że potrzebuję wreszcie przesiąść się na nowszego peceta, a
    te nie mają slotów ISA ani amp on mobo.

    Dlatego zaproponowałem mu wzmacniacz
    > montowany w zatoczce 5,25", IMHO znacznie poręczniejszy choćby ze
    > względu na możliwość ręcznej regulacji siły głosu.
    Dzięki za link, ale niestety całkowicie się zgadzam z komentującymi na
    tej stronie...

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 22. Data: 2010-12-02 13:50:21
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Rzecz w tym, że potrzebuję wreszcie przesiąść się na nowszego
    > peceta, a te nie mają slotów ISA ani amp on mobo.

    Przypomnialem sobie: kupilem kiedys kilka uszkodzonych
    YMF 724 (PCI) za grosze. Uszkodzenie polegalo na...
    martwym "wzmacniaczu" wlasnie. Po odzworkowaniu
    rzeczonego karty dzialaly z "line out" bez dalszych przeszkod.

    Wniosek:
    Zdazaja sie karty PCI z wbudowanym wzmacniaczem.

    Uwaga:
    IIRC to ustrojstwo szumnie nazywane tam "wzmacniaczem"
    przewidziane bylo chyba tylko na potrzeby sluchawek /
    pasywnych glosniczkow wielkosci pudelka po zapalkach.

    A poza tym akurat YMF 72x nie sa oficjalnie wspierane
    w Viscie i 7 (jest jakas nieoficjalna przerobka, ktora
    podobno dziala, lecz nie mam ytego jak zweryfikowac)

    hm..
    nie pomoglem zanadto...

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 23. Data: 2010-12-02 15:15:49
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    ToMasz wrote:
    > współczesnych kart nie widziałem, ale jak Ci wystarczy stereo, to kup
    > starą kartę ze wzmacniaczem 2x1w - wystarczy. Ja taką mam, ale brakło
    > mi gniazd PCI.

    Nie miałem pojęcia, że były karty na PCI ze wzmacniaczem, a to chyba by
    mnie urządzało.

    Mógłbyś podać jakąś marke / model na start?

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 24. Data: 2010-12-02 17:10:32
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    sTav pisze:

    > Nie miałem pojęcia, że były karty na PCI ze wzmacniaczem, a to chyba by
    > mnie urządzało.
    >
    > Mógłbyś podać jakąś marke / model na start?

    wyjąłem z szuflady:

    Creative labs, CT4810. ma zworkę (para) która na wyjściu robi:
    1- line out
    2 speaker out
    sądząc po rozmiarach wzmacniaczem jest TDA1517 -nie ma nawet radiatora
    Wcześniejsza miała takie dwa wzmacniacze (elementy wykonawcze) które
    miały takie "skrzydełka" i były nimi przylutowane do płytki drukowanej.

    ToMasz

    PS wcześniejsza to był soundblaster (cośtam cośtam) 16 albo 64

  • 25. Data: 2010-12-02 17:30:17
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "sTav" napisał:

    > W samochodzie mają być dobrze słyszalne podczas jazdy - na tle pracującego
    > silnika (chyba że jeździsz Rollsem :-)

    Mam trójkę dzieci i psa, zatem pojęcie "dobrze słyszalne" różni się między
    nami o kilka decybeli ;->

    > Mam! Nawet 3. :-) Dwie na ISA bus

    Czyli na dzisiejsze czasy tak, jakbyś nie miał żadnej.

> [...]
    > Rzecz w tym, że potrzebuję wreszcie przesiąść się na nowszego peceta,
    > a te nie mają slotów ISA ani amp on mobo.

    Odkurz któryś z tych wzmacniaczy z ciemnego kąta ;-)
    Może któryś gabarytowo podpasuje jako podstawka pod monitor?

    > Dzięki za link, ale niestety całkowicie się zgadzam z komentującymi na tej
    > stronie...

    Fakt, nie czytałem komentarzy, bardziej mi chodziło o ideę niż o konkretny
    model. Ostatecznie sam wspomniałeś o czymś takim w postaci karty-amplifiera,
    a to IMHO znacznie mniej wygodne rozwiązanie.

    JoteR

  • 26. Data: 2010-12-03 01:36:07
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    ToMasz wrote:

> [...]
    > drukowanej.
    >
    > ToMasz
    >
    > PS wcześniejsza to był soundblaster (cośtam cośtam) 16 albo 64

    Wielkie dzieki!
    To w razie jakiejś przesiadki powinno rozwiązać problem. Tym samym
    kończę wątek.

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 27. Data: 2010-12-03 07:32:05
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "sTav" <m...@b...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    525

    > podłaczałem kasetowca (takiego polskiego zabytkowego MK 125 chyba) do
    > marshalowskiej kolumny estradowej 120WATT (4 głośniki HEKO 30W), 4 Ohm, -
    > nie uwierzysz jaki czad :-), - a kasetowiec zasilany bateriami 6x1,5V.

    Uwierz mi, ale Ci nie wierzę, żeby je rozbujać trzeba
    dostarczyć im trochę mocy. .5W na małych głośnikach słychać ładnie
    a na dużych trochę "szmerania środka".
    Myśle, żeby głośniki 120W jakoś grały, trzeba dostarczyć im choćby1-2W
    Ale o czadzie nie może być mowy, bo i cicho i środkiem gra.

    Artur(m)

  • 28. Data: 2010-12-03 07:37:16
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 2 Dec 2010 00:05:48 +0100, sTav napisał(a):

    > Nie! - taki kaprys :-)
    > Mam od lat w pomieszczeniu stare (ale jare) drewniane kolumny o
    > wystarczającej sprawności i okablowanie doprowadzone do peceta, a na
    > stole i w poblizu zero wolnego miejsca.
    > Plastikowego dzwieku z jakichś mini kolumienek (ktore może od biedy
    > mógłbym przykleić do boków zabytkowego 22'' monitora CRT), - nie zniose.
    > :-(

    A ja zaproponuję jeszcze inne rozwiązanie - kup sobie wzmacniacz
    samochodowy. Przy dobrych wiatrach (czyt. bardzo mocny zasilacz w PC i
    odpowiednio dobrany wymiarami wzmacniacz) będziesz mógł go upakować w
    obudowie komputera, bez dodatkowego zasilania.

    --
    Yakhub

  • 29. Data: 2010-12-03 09:03:47
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odpowiednio dobrany wymiarami wzmacniacz) będziesz mógł go upakować w
    > obudowie komputera, bez dodatkowego zasilania.

    Dobra rada. Za 15 zł kupiłem wzmacniacz samochodowy mikro, który mógłby
    wejść
    w zatoczkę 3,5" a miał dodatkowo EQ.
    Ale wątkotwórca nie wchodzi w takie rozwiązania.
    Chce kartę ze wzmacnizczem na PCI....i kropka.

  • 30. Data: 2010-12-03 13:52:33
    Temat: [OT] Re: wzmacniacz audio w pc
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Artur(m) wrote:
> [...]
    > a na dużych trochę "szmerania środka".
    > Myśle, żeby głośniki 120W jakoś grały, trzeba dostarczyć im choćby1-2W

    Układ scalony UL1468N stosowany w tych magnetofonach daje (w/g
    specyfikacji) 600mW przy obciążeniu 15 ohm i napęciu zas. 9V, a jak
    napisałem wyżej impedancja kolumny = 4 ohm. Napięcie 6 nowych baterii to
    10V. W pomieszczeniu o kubaturze niewielkiego gabinetu (70m3) w/w dało
    wystarczającą głośność by móc sprowokowac sąsiadów z za sciany do
    interwencji :-)

    Duże głośniki (zwłaszcza zwielokrotnione w jednej płaszczynie) mają
    nieporównywalnie wyższą sprawność akustyczną (stosunek mocy elektrycznej
    do wytwarzanego ciśnienia akustycznego) od pojedynczego głośniczka
    typowego dla różych radioodbiorników, mini-wież, itp.

    --
    Pozdrowienia!
    M.