  • 71. Data: 2010-08-01 19:51:26
    Temat: Re: [wyzalam się] jakiego 'pecha' ma warsiawiak w miedzyzdrojach
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-08-01 11:01, Endriu pisze:

    > Z plaży w Świnoujściu widać plaże w Międzyzdrojach. Pewnie za niedługo i
    > Międzyzdroje zamkną, tym bardziej że przechadzając się po jednej i drugiej
    > stwierdziliśmy z żoną że w Świnoujściu zdecydowanie znacznie czyściej....

    Nie wiem jak w szczegółach, ale faktem jest, że ta świnoujska robi dużo
    lepsze wrażenie.

    > P.S. A tak z całkiem inej beczki - to ta Aleja Gwiazd prowadząca do ...
    > kibla to już wogóle żenada.
    > Wiem niby jest tam również i zejście na plażę, ale mnie zdecydowanie w oczy
    > rzucił się wychodek ....
    > Dobrze że nie kazują sobie za tą aleję płacić....

    O gustach to ja raczej nie dyskutuję, ale ciesz się, że i za molo
    płacić nie trzeba :)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 72. Data: 2010-08-01 20:00:05
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-08-01 10:57, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > troche inaczej: tam gdzie widziałem okazje do zablokowania, prawie zawsze
    > znalazł sie ktos kto z tej okazji skorzystał.

    Aha - czyli ktoś z okazji skorzystał to te 90% bydła....

    > Zeby nie było - w Poznaniu z takimi idiotami tez jest problem, ale jakby
    > nieco mniejszy. Moze po prostu okazji mniej.

    Okazji? Porównaj sobie obiektywnie zagęszczenie ruchu itd. to może to
    Ci parę kwestii wyjaśni.

    > P.S. Fragment o nieskładnych wypowiedziach dla dobra dskusji pominę.

    A ja go wręcz podkreślę (dla dobra dyskusji), ponieważ jest bardzo
    ładnym przykładem przemycania fałszywych treści i podtrzymywania
    stereotypów.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 73. Data: 2010-08-01 20:32:31
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-08-01 15:38, Michał Gut pisze:

    > byl blysk czerwony
    > a cb by mi pomoglo bo bym zostal ostrzezony

    Ekhem - czyli jak na CB mówią fotoradar to zwalniasz, a jak cisza
    to heja?

    > poza znajdowaniem drogi, objazdow i dowiadywania sie o korki

    Od tego jest nawigacja i informacje drogowe.

    > informacje
    > o patrolach, fotoradarach itd sa dla mnie owym panaceum.

    Więc jednak...

    > uwazam ze ograniczenia w wiekszosci przypadkow sa nieadekwatne do drogi
    > i ze normalny ruch w okolicach 70-90 na ograniczeniu do 60 czy 100-120
    > na ograniczeniu do 90 jest ok.

    Nie jest - co zresztą widać jak się trochę pojeździ.

    > jak samochod jest sprawny technicznie to
    > spokojnie poradzi sobie z hamowaniem z takich predkosci.

    Tak, tak. Widziałem ostatnio jak to sobie radzą mistrzowie prostych
    - dawno nie widziałem tylu głupich stłuczek i wjechania komuś w dupsko
    albo do rowu. Ostatnie 2 tygodnie. Nawet kurka w korku do promu
    w Świnoujściu. Trza mieć fantazję...

    > sztandarowym przykladem jest droga dwujezdniowa, po dwa pasy na kazda
    > jezdnie z konstancina do warszawy (z 10km) gdzie ograniczenie jest do 60
    > kmph.....

    To głupi przykład - droga na terenie zabudowanym i na większości takich
    dróg w Polsce poza terenem zabudowanym nie ma takich ograniczeń.
    Puławska ma po 3 pasy w jedną stronę i 50 - tylko nowy odcinek z
    barierami itd. ma podniesienie/obniżenie do 70km/h.

    > zeby nie sklamac na tym odcinku sa ze 3 skrzyzowania ze swiatlami,
    > oddalona o kilka metrow - z 10 moze sciezka rowerowa od jezdni i brak
    > ruchu pieszych.

    Uderzaj do zarządcy drogi i ciesz się, że jest już 60, a nie 50 jak
    było jakiś czas.

    > co do jezdzenia - zniechecilem sie do zachodniego wybrzeza.

    Międzyzdroje to całe zachodnie wybrzeże? Daj spokój.

    > faktycznie
    > lepiej jechac do blizszego władysławowa czy

    Dziękuję - niby o gustach zasadniczo nie dyskutuję, ale zdecydowanie
    wolę część zachodnią (jeśli już).

    > moze faktycznie sprobowac
    > wyjechac samodzielnie do chorwacji czy grecji czy włoch(ktos tam kiedys
    > reklamowal fenomenalne widoki i serpentyny gorskie).

    Nie ma co próbować tylko jechać :)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 74. Data: 2010-08-01 22:48:08
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-08-01 19:23:47 +0200, Michał Gut
    <m...@w...pl> said:

    > nie rozumiesz:) on tam stal legalnie
    > on sprawdzal czy na ograniczeniu do 60 jedziemy 60:)

    To sugerowało, że mierzył przed ograniczeniem prędkości.
    Tzn. że przed znakiem twoja prędkość była OK.

    > nic mi nie wiadomo o tym ze nie moze stac fotoradar obok znaku

    Stać może gdzie chce - problemem jest ustawiona na nim prędkość
    zadziałania i zasięg na drodze.

    Masz rację - nie zrozumiałem tego opisu.

    --
    Bydlę

  • 75. Data: 2010-08-01 23:53:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 2010-07-31 18:16, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Kwatery tańsze - reszta do przeżycia.

    Nie do końca.
    Rok temu w Świnoujściu płaciłem (pokój z netem i 50 calowym lcd) 200 zł, dwa
    tygodnie temu pod Omisem 55 Eur za czwórkę.

    Za to jak zobaczyłem ceny napojów w Chorwacji, tj, colę 2l za 9 zł - i to
    w hipermarkecie bez szans na dostanie jej za mniej (Ice Tea podobnie) to
    podziękowałem, że całego urlopu tam nie spędziłem, a tylko kilka dni przy
    powrocie.

  • 76. Data: 2010-08-01 23:57:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Aha - czyli ktoś z okazji skorzystał to te 90% bydła....

    kwestia prawdopodobienstwa.
    Jezeli widzisz 10 sytuacji i kazda konczy sie zle, to załozysz, ze to było
    przypadkowe 10 osób na 1000 czy ze wszystkie sytuacje koncza sie zle?

    > Okazji? Porównaj sobie obiektywnie zagęszczenie ruchu itd. to może to
    > Ci parę kwestii wyjaśni.

    wlasnie o tym mowie.
    U was wieksze korki, wiec i czesciej wystepuje problem.
    ale moze jest tez odwrotnie - czesciej wystepuje opisywany problem wiec i
    korki wieksze.

    > A ja go wręcz podkreślę (dla dobra dyskusji), ponieważ jest bardzo
    > ładnym przykładem przemycania fałszywych treści i podtrzymywania
    > stereotypów.

    Cóz, ty bedziesz dyskutował na swoim poziomie, ja na swoim.
    Bo ja juz nie wiem, czy twierdzisz, ze moje wypowiedzi sa nieskładne, czy
    ze sa zmanipulowane.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 77. Data: 2010-08-02 00:12:47
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-08-01 23:57, Budzik pisze:
> [...]
    było
    > przypadkowe 10 osób na 1000 czy ze wszystkie sytuacje koncza sie zle?

    Jeżeli zaczynasz z prawdopodobieństwem, to policz i sam sobie
    udowodnij, że Twoje tezy są fałszywe.

    > wlasnie o tym mowie.

    Nie bardzo - gdybyś o tym mówił, to byś nie twierdził, że w DC 10%
    kierowców jeździ normalnie, a reszta to bydło...

    > U was wieksze korki, wiec i czesciej wystepuje problem.
    > ale moze jest tez odwrotnie - czesciej wystepuje opisywany problem wiec i
    > korki wieksze.

    Nie ma takiej implikacji - łatwo sprawdzić.

    > Cóz, ty bedziesz dyskutował na swoim poziomie, ja na swoim.

    Ja o bydle nie pisałem i nadal czekam na wyjaśnienie, jakim
    cudem 90% bydła w DC blokuje skrzyżowania, a 10% zachowuje się
    normalnie.

    > Bo ja juz nie wiem, czy twierdzisz, ze moje wypowiedzi sa nieskładne, czy
    > ze sa zmanipulowane.

    Nieskładne to jedno - manipulacja to drugie. Nieskładność może być
    przypadkowa/emocjonalna, z manipulacją już jest gorzej, ponieważ
    wygląda na celową.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 78. Data: 2010-08-02 07:57:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Jeżeli zaczynasz z prawdopodobieństwem, to policz i sam sobie
    > udowodnij, że Twoje tezy są fałszywe.

    to moze ty policz i wykaz fałszywosc?

    > Nie bardzo - gdybyś o tym mówił, to byś nie twierdził, że w DC 10%
    > kierowców jeździ normalnie, a reszta to bydło...

    hmm, to jest twój sposób dyskusji?
    Argumentowi BO TAK zawsze przeciwstawiam argument BO NIE!

    > Nie ma takiej implikacji - łatwo sprawdzić.

    JEST taka mplikacja... (?)

    > Ja o bydle nie pisałem i nadal czekam na wyjaśnienie, jakim
    > cudem 90% bydła w DC blokuje skrzyżowania, a 10% zachowuje się
    > normalnie.

    ok, to poproszę o fragment gdzie ja mówiłem, ze 90% to bydło.
    Bo ja na razie stwierdziłem ze:
    - ci blokujacy skrzyzowania to bydło
    - ze 90% nie powinno mówic bydło o mieszkancach innych miast

    Ale moze o czyms nie pamietam.

    A jak juz sie tak bardzo czepiamy - moze bys popracował nad tym, co twój
    czytnik robi z cytatami?

    > Nieskładne to jedno - manipulacja to drugie. Nieskładność może być
    > przypadkowa/emocjonalna, z manipulacją już jest gorzej, ponieważ
    > wygląda na celową.

    Odniesa sie do powyzszego, jak odpowiesz na powyzsze.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 79. Data: 2010-08-02 08:10:50
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Ekhem - czyli jak na CB mówią fotoradar to zwalniasz, a jak cisza
    > to heja?

    mniej wiecej tak:) jak nie ma komunikatow to sam sie dopytuje ale zwykle
    inni robia to tak czesto ze wystarczy byc na nasluchu:)
    ta heja to u mnie predkosc wynikajaca ze stanu samochodu, oceny moich
    umiejetnosci i drogi. czyli jak nizej

    > Od tego jest nawigacja i informacje drogowe.

    nie do konca
    nawigacja nie powie ci ktoredy mozna objechac np kilkukilometrowy korek
    (ostatnie takie omijanie mialem przed koszalinem jadac na urlop - generalnie
    prawie na kazdej trasie dluzszej niz 100km od domu zdarzy mi sie skorzystac
    z takich informacji) albo w ogole informacja ze jest jakikolwiek korek.

    jaka informacja drogowa mi powie o korku? bo chyba nie te z radia co 30
    minut:) przynajmniej w dc:)

    > Nie jest - co zresztą widać jak się trochę pojeździ.

    jest - tyle ze nie wszedzie. no wybacz ale 60 na dwujezdniowej drodze to
    idiotyzm (i martwy przepis bo pomimo regularnego ustawiania mobilnych
    fotoradarow i tak wszyscy tną 90 i wiecej).

> [...]
    > - dawno nie widziałem tylu głupich stłuczek i wjechania komuś w dupsko
    > albo do rowu. Ostatnie 2 tygodnie. Nawet kurka w korku do promu

    albo gapic sie na boki zamiast przed siebie:)
    duzo kierowcow niedzielnych zgoda - powinno jezdzic wolniej, ale to
    zepchnąłbym na karb jednostek szkoleniowych aby kursanci mieli wbijane
    mlotkiem do glowy ze jesli uwazaja ze dobrze jezdza to znaczy ze sie myla.
    Przez pierwsze 2 lata prawka sie chojraczy, potem jest apogeum i maksymalne
    srednie predkosci a potem stopniowo srednia spada. i tak moja obecna jazda
    jest o wiele wolniejsza i spokojniejsza (nadal lamie przepisy, ale teraz tak
    jakby bardziej z glowa). Prawo jazdy mam od 10 lat.

    > To głupi przykład - droga na terenie zabudowanym i na większości takich
    > dróg w Polsce poza terenem zabudowanym nie ma takich ograniczeń.
    ma ograniczenie do 50(granice miasta) ale po lamentach kierowcow podniesli
    do 60 :))

    > Puławska ma po 3 pasy w jedną stronę i 50 - tylko nowy odcinek z
    > barierami itd. ma podniesienie/obniżenie do 70km/h.

    ale tam jakby jest wieksze zageszczenie ludzi i chodzi m.in. o halas, choc
    piesi z pewnoscia tez tam sa.
    znasz pulawska to powinienes znac tez ta dwupasmowke - tam nie ma zabudowan
    przy drodze prawie wcale. głównie pola.

    > Uderzaj do zarządcy drogi i ciesz się, że jest już 60, a nie 50 jak
    > było jakiś czas.

    wolalbym tam spowrotem 90 jak bylo wczesniej

    > Międzyzdroje to całe zachodnie wybrzeże? Daj spokój.

    nie - nie tylko
    ale w kolobrzegu bylo identycznie jak w mz
    Deutschland, Deutschland über alles

    > Dziękuję - niby o gustach zasadniczo nie dyskutuję, ale zdecydowanie
    > wolę część zachodnią (jeśli już).

    ustka:)

    > Nie ma co próbować tylko jechać :)

    wiesz, nigdy nie wyrywalem sie samochodem poza granice:)
    dla mnie to jak wyprawa na mount everest:)
    a napewno tak bedzie za pierwszym razem - nastepne z pewnoscia beda
    luzniejsze i mniej stresujace:)

  • 80. Data: 2010-08-02 08:57:41
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-08-02 07:57, Budzik pisze:
    (...)

> [...]
    > Bo ja na razie stwierdziłem ze:
    > - ci blokujacy skrzyzowania to bydło
    > - ze 90% nie powinno mówic bydło o mieszkancach innych miast

    Krótka pamięć:
    <cite>
    > rotfl
    </cite>
    <cite>
> [...]
    </cite>

    > A jak juz sie tak bardzo czepiamy - moze bys popracował nad tym, co twój

    Czepiaj się, czepiaj - ja poczekam na Twoje wyjaśnienie, włącznie
    z policzeniem tego prawdopodobieństwa, na podstawie którego
    wysnułeś tezę o tych 90% bydła w Warszawie.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.