  • 71. Data: 2009-05-15 07:01:34
    Temat: Re: wynagrodzenie dla fotografów - śmieszne czy tragiczne?
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Sa tacy co za darmo robia kawal dobrej roboty
    > http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,6606454,Jest_no
    wy_szeryf_w_Lodzi.html
    > :)

    Ten gosc mi sie podoba :)

  • 72. Data: 2009-05-15 07:07:07
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Mnie za to najbardziej interesuje pewnego rodzaju rozdarcie, widoczne
    > w takich wątkach jak ten.
    >
    > Jak przychodzi do płacenia fotografowi to ciągle powtarzają się
    > zwroty: godny zarobek, koszty, uczciwe płacenie podatków, klieńci
    > kupują badziewie bo ,,nie widzą różnicy'' (oczywiście od tańszej
    > konkurencji).
    >
    > Jak fotograf ma coś kupić to: nie dać się wyd***** sprzedającemu, a
    > może tak sprowadzić bez cła, skoro nie widać różnicy to po co
    > przepłacać, jak masz działalność to kup na firmę, wciągniesz w koszty
    > == klient zapłaci.

    Przeciez to nasz cecha narodowa - kalizm :)

    > Czekam tylko na prozycję założenia Związku o Godne Zarobki dla
    > Fotografów, wprowadzenie pozwoleń na posiadanie aparatu w domu,
    > obowiązkową przynależność do cechu.
    >
    > Wątek ten jest idealnym przykładem, że punkt widzenia zależy od
    > miejsca siedzenia.

    :)

    Dzialacz zwiazkowy - nieudacznik, ktory nie umial zostac kapitalista.

  • 73. Data: 2009-05-15 07:26:41
    Temat: Re: wynagrodzenie dla fotograf????????????????????????????
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Masz całkowitą rację - lepiej czasem zrobić coś komuś za darmo niż wziąć
    > za to śmieszne pieniądze. Tylko ten kto otrzymuje taki prezent powinien
    > mieć świadomość ile normalnie dana praca kosztuje.
    >
    > Ariusz

    zycie zazwyczaj pokazuje, ze nie doceniamy niczego co jest
    za darmo :)
    Regułą tez raczej jest, ze Ci klienci szukajacy frajera co im
    zrobi za pol darmo najwiecej potem wybrzydzaja, marudza
    i oczekuja od Ciebie wdziecznosci za ich laske, ktorej
    dostapiles ;)
    Klient, ktory zaczyna rozmowe od najtaniej jak sie da bo
    cos tam od razu wiadomo, ze niema co sie wysilac bo nasze
    na temat uczciwej ceny za prace rozmija sie w innej galaktyce
    z oczekiwaniem klienta :)

    Roger

  • 74. Data: 2009-05-15 07:27:55
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 14 May 2009 14:25:33 +0000 (UTC), Łofca Jeleni napisał(a):

    > Jak to się mówi chytry 2 razy traci, jeśli ktoś liczy że osoba z dużym
    > doświadczeniem i sprzętem za xx000pln będzie pracować za grosze to się myli i
    > trzeba mu to dosadnie wytłumaczyć.

    Jak mu to wytłumaczysz?
    - "Mam do sfotografowania majtki"
    - "O to będzie x000zł"
    - "Ile?"
    - "No wie pan - mam 5D z FF i szkłami L, a lampy to Broncolor - to musi
    kosztować. A modelka to była miss Małopolski która w dodatku robi teraz
    doktorat - no nie da się taniej".

    Oczywiście w każdym normalnym biznesie zleceniobiorca pomyślałby o tym
    żeby ograniczyć koszty i zrobić te zdjęcia kompaktem przy oknie z blendą,
    zatrudniając na zlecenie jakąś studentkę. Ale dla fotografa to obraza,
    w końcu to zawód dla artystów ;-)

    Roger napisał że tamten fotograf zarobi już 300-400zł. Za 20 takich zleceń
    miesięcznie ma 6k - na czysto, żaden luksus, ale wystarczy na życie.
    Nie nazwał bym tego pracą za grosze.

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    Fotografia czarno-biała: http://www.korex.net.pl/forum/

  • 75. Data: 2009-05-15 07:39:47
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    >
    > Roger napisał że tamten fotograf zarobi już 300-400zł. Za 20 takich
    > zleceń miesięcznie ma 6k - na czysto, żaden luksus, ale wystarczy na

    No ale nie bedzie mial czasu siedziec na newsach i wylewac zale ;)

  • 76. Data: 2009-05-15 07:43:14
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Henry(k) napisał(a):

> [...]
    >
    > Roger napisał że tamten fotograf zarobi już 300-400zł. Za 20 takich zleceń
    > miesięcznie ma 6k - na czysto, żaden luksus, ale wystarczy na życie.

    Przyznaj się? Wiesz cokolwiek o prowadzeniu firmy? Bo raczej nie. Od
    tych 6000 musisz zapłacić ZUS, podatki. 20 zleceń miesięcznie? Raczej
    mało realne. Jak zleca firma poważna to musi dostać fakturę. Nie chce im
    się bawić w umowy zlecenia, umowy o dzieło, szczególnie jak chodzi o
    kwotę 300 zł.
    Problem jest taki, że koszty ponoszone w Polsce na sprzęt, wynajem i
    inne są takie jak w reszcie Europy, stawki dla ludzi znacznie niższe.
    Kiedyś Stańczyk stwierdził, że w Polsce wszyscy znają się na medycynie,
    w tej chwili na medycynie to mniej, ale każdy zna się na informatyce i
    fotografii, szczególnie, że każdy ma aparat fotograficzny, albo nawet
    dwa, jeden w telefonie, drugi na okazje specjalne (imieniny u cioci)
    kompakt z promocji w MM. Mam okazję obserwować często robotę
    "informatyków", którzy jeszcze się obrażają, jak im proponuje się
    zatrudnienie kogoś do obsługi sprzętu, bo oni są doskonałymi
    administratorami, mimo, że miesiąc konfigurują prostą rzecz.
    Z fotografią jest podobnie. Zdjęcie ma być ostre od 2 cm od obiektywu do
    nieskonczoności i walić kolorami po oczach. To jest zwykle wyznacznik
    dobrego zdjęcia. Syn szwagra ma taki aparat, dobry, kosztował w promocji
    aż 1200 zł, więc pstryknie foty i po sprawie, a tu przychodzi
    specjalista i żąda 2000 zł.

    wer

  • 77. Data: 2009-05-15 07:47:52
    Od: j...@a...at

    > Życzę udanych biznesowych osiągnięć
    >
    > Ariusz

    jest jak piszesz dokladnie tak
    i sam widzisz ze zawod fotografa to marny zawod.
    im latwiej tym trudniej.
    zostac fotografem jest latwiej niz dostac prace w mc donaldzie.
    w takim zawodzie cudow oczekiwac nie mozna.

    pojechalem do jednej p lekarz usunac syfki z ciala za pomoca lasera.
    30 minut pracy 600 zl - to jest zawod - warto sie bylo uczyc.

    ale chce cie pociszyc cala masa ludzi wyksztalconych probuje sie
    usamodzielnic zawodowa i po parunastu miesiacach / paru latach
    pozostaja ze strasznymi dlugami.
    oznacza to ze nie tylko ze pracuja za darmo i doplacaja do tej pracy.

    moj znajomy w wyniku kraku ostatnich miesicy roku 2008 pozostal z
    dlugami 15 mil, zl.
    i nie jest jedynym , moze co do sumy tak , tysiace padlo z
    mniejszymi sumami.

    tak , ze jesli per saldo zostanie Ci 3000 zl na miesiac to jestes w
    szczesliwszej sytuacji.

    Kapitalizm to b sprawiedliwy system . jestes za drogio nie znajdziesz
    roboty , jestes za tani to musiz doplacic.
    rynek wskaze prawidlowa wycene.

  • 78. Data: 2009-05-15 07:58:06
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > No dobra.
    > Ale jak tydzien czy dwa temu ktos pytal, ile wziac za taka i taka sesje,
    > to grupowi madrale powiedzieli mu, ze pytanie jest nie na miejscu, bo
    > jakby byl zawodowcem toby sam wiedzial.
    > Ciekawe ze podobne kretynskie odpowiedzi mozna spotkac w innych
    > 'branzowych' grupach.
    > TA
    Bo to jest właśnie problem z usenetem...
    Każdy tu jest "profi", każdy jest "zawodowcem" każdy ma coś do
    powiedzenia...
    Dużo z tych tzw. profi niebywałą przyjemność czerpie z tego, że pokażą
    innym, że tamci się zachowuję mniej "profi" od nich samych - tym samym w
    swoich własnych oczach podnosząc swoją rangę...
    I czasem to mi się niedobrze od tego robi...
    Ergo: ludzie zamiast sobie pomagać - pompują sztucznie swoje ego, nie
    pomagając w gruncie rzeczy nikomu...

    --
    Bernard Wybierała
    B&W Studio fotografii reklamowej i reklamy

  • 79. Data: 2009-05-15 08:05:03
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    Henry(k) pisze:

> [...]
    > - "No wie pan - mam 5D z FF i szkłami L, a lampy to Broncolor - to musi
    > kosztować. A modelka to była miss Małopolski która w dodatku robi teraz

    Nie wiesz niestety o czym mówisz...
    To że ktoś jest lub nie jest miss - wcale nie świadczy o jego
    przydatności przy sesji - tu chodzi o swego rodzaju aktorstwo - modelka
    jest aktorką - i musi być odpowiednio do tego przygotowana - przykład:
    40 bluzek, jedna modelka, po 6 zdjęć z każdej bluzki - daje 240 ujęć, na
    każdym ujęciu musi być inna poza - i każda poza musi być atrakcyjna dla
    klienta... A misski - to z reguły dziewczyny po prostu ładne po kursie
    chodzenia na scenie - z modellingiem nie ma to nic wspólnego

> [...]
    > żeby ograniczyć koszty i zrobić te zdjęcia kompaktem przy oknie z blendą,
    > zatrudniając na zlecenie jakąś studentkę. Ale dla fotografa to obraza,

    I znowu nie wiesz o czym mówisz - bielizna jest b. trudna do
    sfotografowania, blenda nie zapewni ci żadnego oświetlenia poza
    niewielkim rozjaśnieniem cieni... A studentka - patrz wyżej

    > Roger napisał że tamten fotograf zarobi już 300-400zł. Za 20 takich zleceń
    > miesięcznie ma 6k - na czysto, żaden luksus, ale wystarczy na życie.
> [...]
    Myślisz, że firmy bieliźniarskie robią sesje co miesiąc?
    Ech... popracujesz kiedyś w zawodzie to sam się przekonasz jak to jest
    utrzymać firmę, zapłacić za fotoedycję, za makijaż, modelkę, fryzjera,
    lokal, stylistkę itd...
    Nie pisz tylko po to żeby pisać...

  • 80. Data: 2009-05-15 08:07:38
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    Roger from Cracow pisze:

> [...]
    > cos tam od razu wiadomo, ze niema co sie wysilac bo nasze
    > na temat uczciwej ceny za prace rozmija sie w innej galaktyce

    Dokładnie