  • 1. Data: 2013-02-26 15:33:47
    Temat: wymiana sprzęzyn w serwisie opla i trzeszczenie
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    Czy to normalne, ze po wymienia spręzyn (vectra gts)
    w serwisie Opla, jak wjade na spowalniacz i zjezdzając z niego,
    strasznie trzeszczy coś, wydaje mi się, ze to gumy,
    słyszałem ze powinno się kielichy smarem, aby temu zapobiec.
    Nawet przed wymianą poprosiłem aby tego dopilnowali, bo wcześniej miałem
    podobny efekt a astrze,
    pan odpowiedział, ze chłopcy wiedzą co robić.

    Oczywiscie nowe dali gumu i łożyska
    Pozatym wszystk jest ok, ale zeby za taką usługę skasować 1,6k,
    wraz z geometrią i mieć wrażenie ze jedzie się starym rumplem to śednio mi
    to pasuje,
    szukam argumentów, jutro jadę na reklamację.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-02-26 17:42:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** AT pisze tak:

    > jak wjade na spowalniacz i zjezdzając z niego strasznie trzeszczy coś

    może zbyt słabo dokręcili amortyzator na dole, może którąś ze śrub.

    > pan odpowiedział, ze chłopcy wiedzą co robić.

    a jednak widać dali d. :)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 3. Data: 2013-02-26 21:03:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik AT napisał:
    > Czy to normalne, ze po wymienia spręzyn (vectra gts)
    > w serwisie Opla, jak wjade na spowalniacz i zjezdzając z niego,
    > strasznie trzeszczy coś,

    Wygląda mi to bardziej na gumy stabilizatora.
    Czy bardziej/mocniej trzeszczy gdy koła pracują na różnych wysokościach,
    na przykład jak wjedziesz jednym kołem na ten spowalniacz?

  • 4. Data: 2013-02-26 22:08:22
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2013-02-26 21:03, nadir pisze:

    > Wygląda mi to bardziej na gumy stabilizatora.
    > Czy bardziej/mocniej trzeszczy gdy koła pracują na różnych wysokościach,
    > na przykład jak wjedziesz jednym kołem na ten spowalniacz?

    A może to?
    http://allegro.pl/lozysko-amortyzatora-opel-vectra-c
    -signum-febi-fv-i2987386717.html

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 5. Data: 2013-02-26 22:40:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 26 Feb 2013 22:08:22 +0100, megrims napisał(a):

    > A może to?
    > http://allegro.pl/lozysko-amortyzatora-opel-vectra-c
    -signum-febi-fv-i2987386717.html

    To wspaniałe, plastikowe urządzonko nie jęczy na wybojach, a przy kręceniu
    kierownicą... I bardziej jest to chrupotanie niż jęczenie ;)

  • 6. Data: 2013-02-26 22:45:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 26 Feb 2013 15:33:47 +0100, AT napisał(a):

> [...]
    > strasznie trzeszczy coś, wydaje mi się, ze to gumy,
    > słyszałem ze powinno się kielichy smarem, aby temu zapobiec.

    Tak jak pisano - na 90% to będą gumy stabilizatora.
    Przy wymianie sprężyn wymontowano kolumny, wahacze pod własnym ciężarem
    opadły wtedy tak nisko jak jeszcze nigdy, a po takiej operacji to się lubi
    odezwać w taki właśnie sposób.

    Być może wystarczy je nasmarować, albo należy wymienić (kosztują zazwyczaj
    niewiele).
    Jak stabilizator się wytarł o te gumki jakoś znacząco, to albo trzeba
    dopasować jakieś podwymiarowe, albo wymienić stabilizator.

    > Nawet przed wymianą poprosiłem aby tego dopilnowali, bo wcześniej miałem
    > podobny efekt a astrze,
    > pan odpowiedział, ze chłopcy wiedzą co robić.

    Wiedzieć, a pamiętać to dwie różne rzeczy :-)

    > Oczywiscie nowe dali gumu i łożyska
    > Pozatym wszystk jest ok, ale zeby za taką usługę skasować 1,6k,

    Ło matko... mnie zderzenie z drzewem przy 50km/h mniej kosztowało :)

  • 7. Data: 2013-02-26 22:54:48
    Od: nadir <n...@h...org>

    > A może to?
    > http://allegro.pl/lozysko-amortyzatora-opel-vectra-c
    -signum-febi-fv-i2987386717.html

    No może, ale już w kilku samochodach, zdarzyło mi się, że to gumy/obejmy
    stabilizatora trzeszczą właśnie przy jego ugięciu.
    Nawet całkiem nowe potrafią skrzeczeć na wybojach, może przy okazji
    wymiany sprężyn wymienili w serwisie też te gumy.

  • 8. Data: 2013-02-27 10:36:23
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    > Wygląda mi to bardziej na gumy stabilizatora.
    > Czy bardziej/mocniej trzeszczy gdy koła pracują na różnych wysokościach,
    > na przykład jak wjedziesz jednym kołem na ten spowalniacz?

    Wróciłem z serwisu, tez pierwsze co usłyszałem Twoje słowa,
    jednak posmarowanie rozwiązało problem, choć twierdzili, ze tego
    się nie robi, bo smar niszczy gumy,
    ale to dlaczego w nowych autach nie steszczy?

    Poprosiłem aby posmarować najwyżej jak zniszczy gumę to wymienię za kilka
    lat,

    co do ceny 1.6k nie jest duzo :)
    bo same spręzyny to koszt 1019zł
    320zł zbieżnośc przednia i tył ustawianie
    reszte robocizna,

    a spręzyn nie dało się po prostu kupić w polsce do tego konkretnego modelu
    obdzwoniłem swoich mechników, oni największe hurtownie,
    tydzień szukałem, zamienniki lejfosa za ok 650zł były ale czas
    czekania miesiąc, więć został mi serwis.

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-02-27 11:17:30
    Od: marsel <marcin@pl>

    > Wróciłem z serwisu, tez pierwsze co usłyszałem Twoje słowa,
    > jednak posmarowanie rozwiązało problem, choć twierdzili, ze tego
    > się nie robi, bo smar niszczy gumy,
    > ale to dlaczego w nowych autach nie steszczy?

    Bo są lepiej i gorzej wykonane te gumy.
    Widziałem już różne, na przykład zamiast smaru było coś w rodzaju talku,
    w innym wykonaniu powierzchnia gumy bezpośrednio dotykająca
    stabilizatora była wyłożona jakąś tkaniną/siatką.
    Niektóre gumy na przykład latem trzeszczały, bo ciasno oplatały
    stabilizator, a zimą guma się kurczyła, twardniała i stabilizator tłukł
    na wybojach.
    Różne są wynalazki jedne trzeszczą i stukają inne nie.
    Cena tych gum nie jest raczej kosmiczna i można spokojnie co kilka lat
    wymienić, kwestia jeszcze podejścia do tych gum w samym samochodzie. W
    jednym jest łatwiej w innym trudniej i to też trzeba by uwzględnić w
    ogólnych kosztach.

  • 10. Data: 2013-02-27 11:53:32
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]
    > wymienić, kwestia jeszcze podejścia do tych gum w samym samochodzie. W
    > jednym jest łatwiej w innym trudniej i to też trzeba by uwzględnić w

    koszt roboty spory dosyc, więc
    lepiej kupic porządne, ale tu są oryginalne z GM,
    dziwne ze taki numer jest, facet nie potrafił sensownie odpowiedzieć,
    wybrałem smarowanie smarem niszczącym gumę,
    ale bez trzeszczenia, najwyzej za kilka lat wymienię na inne.

    pozdrawiam
    AT