  • 1. Data: 2012-12-16 14:32:41
    Temat: wykrywanie substrancji lotnych (nie dla wrażliwych)
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    No dobra, taki mam problemat :

    Jak wiadomo , są czujniki pozwalające wykryć np. gaz ziemny, albo CO2.
    Czy ktoś się orientuje , czy są jakieś czujniki pozwalające wykryć
    "zapach" , jakby to delikatnie powiedzieć - kociej kupy ? :)

    Albo inaczej - co się tam może , kuśwa, wydzielać wykrywalnego ??

    Generalnie problem polega na tym, żeby wykryć fakt, że kotek wlazł do
    kuwetki i... wiadomo. Ale - odróżnić przynajmniej 2 stany : siku / kupa.
    Stan "pogrzebać i wyleźć" można pominąć :)

    Można np. ważyć kuwetę, ale to trochę zbyt skomplikowane, wolałbym coś
    prostszego , jak np. czujnik "zapachu".

    No taka śmierdząca sprawa :)

  • 2. Data: 2012-12-16 14:39:56
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 16-12-2012 14:32, sundayman pisze:

    > Można np. ważyć kuwetę, ale to trochę zbyt skomplikowane, wolałbym coś
    > prostszego , jak np. czujnik "zapachu".

    Kot raczej nie wchodzi do kuwety dla zabawy. Załóż mu fotokomórkę i
    będziesz wiedział wiedział kiedy wchodzi i wychodzi. Tak żartem mówiąc
    to możesz rejestrować czas "pobytu" i sam dojść do wniosku co tam narobił :D

  • 3. Data: 2012-12-16 14:53:35
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-12-16 14:39, szod pisze:

> [...]
    > będziesz wiedział wiedział kiedy wchodzi i wychodzi. Tak żartem mówiąc
    > to możesz rejestrować czas "pobytu" i sam dojść do wniosku co tam

    Czas pobytu w kuwecie jakimś wskaźnikiem może być, ale nie do końca, bo
    ogólny wzór na czas kota w kuwecie jest :

    Tk = Tw+Tgp+Trsk+Tgk

    gdzie:
    Tw = czas wchodzenia
    Tgp = czas grzebania wstępnego w piachu
    Trsk = czas robienia siku/kupy - i w sumie ten czas nas interesuje
    Tgk = czas grzebania końcowego.

    Co gorsza, czas robienia siku/kupy nie jest chyba drastycznie różny, a
    jak się na to nałoży błąd pozostałych czasów, to chyba ten pomiar się
    nie nada....

    Optymalny byłby pomiar wagi tej cholernej kuwety.
    Ale musiałbym zrobić czujnik bezprzewodowy, zasilany z baterii. No
    trochę przerost formy nad treścią chyba... A dodatku dość dokładny, bo
    taka kupa kocia to chyba max. paredziesiąt g. ?
    Ktoś ważył ? :)

  • 4. Data: 2012-12-16 14:57:13
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 16-12-2012 14:53, sundayman pisze:

> [...]
    > Tw = czas wchodzenia
    > Tgp = czas grzebania wstępnego w piachu
    > Trsk = czas robienia siku/kupy - i w sumie ten czas nas interesuje

    To może jakaś czujka ruchu? :D Kot jak coś robi nieruchomieje na pewien
    czas :P

  • 5. Data: 2012-12-16 15:13:24
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > To może jakaś czujka ruchu? :D Kot jak coś robi nieruchomieje na pewien
    > czas :P

    Ale chodzi o rozróżnienie CO robi.

  • 6. Data: 2012-12-16 15:19:06
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ale chodzi o rozróżnienie CO robi.

    Porównanie do wzorca akustycznego. :-)

  • 7. Data: 2012-12-16 15:22:19
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2012-12-16 15:19, PcmOl pisze:
    > "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Porównanie do wzorca akustycznego. :-)

    Dobry trop. Może robić FFT i wyłapywać odpowiednie harmoniczne ;)

  • 8. Data: 2012-12-16 15:37:33
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    to moze kamera termowizyjna i analiza czasu "chłodzenia"?

  • 9. Data: 2012-12-16 15:56:20
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > to moze kamera termowizyjna i analiza czasu "chłodzenia"?

    Ta. A może zdalny tomograf analizujący fale mózgowe :)
    Bez przesady - wymyślamy coś prostszego od opcji "ważenie kuwety"...

  • 10. Data: 2012-12-16 16:04:45
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    > Ta. A może zdalny tomograf analizujący fale mózgowe :)
    > Bez przesady - wymyślamy coś prostszego od opcji "ważenie kuwety"...

    Mam taką kuwetę made in USA. Działa na "fotokomórkę".
    Mechanicznie analiza akustyczna jest prostsza od ważenia.