  • 51. Data: 2012-12-18 00:46:01
    Temat: Re: wykrywanie substrancji lotnych (nie dla wrażliwych)
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > nie wiem po co Ci to ;) Klocek jak klocek, nie pachnie fiolkami zupelnie
    > jak klocek homo sapiens sapiens. Jak kotek zakopuje to moze jakis lepszy
    > zwirek? Kupka smiedzi tylko chwile w mojej kuwecie. Znacznie gorszy jest

    Widać kot kotu nierówny. Mój syjam nowego typu (może to ten typ ? :)
    niestety jak srunie, to jest to ewidentnie wyczuwalne i to długi czas.
    Na pewno zbyt długi niż jest to akceptowalne...

    Zmiana diety nie wchodzi w grę, bo toto żre tylko coś tam dla "kotów
    wybrednych" (kuśwa), a i to robi łaskę czasem. Zresztą , w ogóle
    przeważnie robi łaskę, w każdej sprawie :)
    Zresztą, ja się tym staram mało zajmować, bo kota karmi żona,
    sprząta po kocie żona (już wiadomo kto nalegał na zakup kota :).

    Więc kupa jak leży, to śmierdzi i trzeba wentylować, jak człowiek chce
    tam wejść bez narażania życia. Żaden żwirek tego nie załatwia, mimo
    wszelkich prób. Jeszcze chyba najlepszy był silikonowy, ale też bez
    rewelacji, a cena niekorzystna...

    Kuwety fikuśne raczej nie wchodzą w grę, bo tam ciasno jest, i to by
    koleżance małżonce utrudniało bieżącą pracę z kocim piaskiem.

    Oczywiście, najlepsza byłaby automatyczna kuweta z własną wentylacją i
    zamkniętym obiegiem, ale jakoś nie mogę zrealizować tego pomysłu :)
    Może kiedyś - taki kombajn z nierdzewki, z automatycznym oczyszczaniem i
    suszeniem :)

    Ponieważ i tak chcę zrobić ten automat świetlno/wentylatorowy, to
    pomyślałem, że gdyby jakimś czujnikiem wyłapywać smrodek, to by to
    niewielkim nakładem zwiększyło funkcjonalność.

    Bo - przypominam, w przypadku kociej kupy nie załatwia sprawy
    wentylowanie przez jakiś czas, no bo przecież on tego nie spuszczam,
    więc po ustaniu wentylowania zacznie walić znowu.

    No ale oczywiście, nie będę walczył z tym problemem za wszelką cenę :)

  • 52. Data: 2012-12-18 09:00:38
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 17-12-2012 23:55, Pszemol pisze:

    > Ty lubisz zapach własnych - że się tak wyrażę - pierdnięć? :-)

    Zawsze własne lepsze niż cudze. Jak to mówią "własna bzdzinka jak
    malinka" :P

  • 53. Data: 2012-12-18 10:43:27
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Jestem "polaczkiem"? Mówisz mi to wprost, czy eufemistycznie sugerujesz?
    > Rozwiej moje wątpliwości proszę, nie chciałbym bowiem źle zrozumieć, co
    > piszesz, żeby nie obrosło to w niepotrzebne nieporozumienia.

    nie, nie!
    nie bierz tego do siebie - nie atakuje Cię personalnie, ani w ogóle
    kogokolwiek.
    przytoczyłem tylko "przysłowie" dobitnie obnażające jedną z naszych
    narodowych przywar.
    skojarzenie oczywiście bardzo odległe - na poziomie "bąka"...

    Twoja wypowiedź nie sugeruje niczego niepokojącego i nie mam do niej żadnych
    uwag

    pozdrawiam

  • 54. Data: 2012-12-18 10:59:58
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2012-12-18 00:46:01 +0100, sundayman <s...@p...onet.pl> said:

    > Ponieważ i tak chcę zrobić ten automat świetlno/wentylatorowy, to
    > pomyślałem, że gdyby jakimś czujnikiem wyłapywać smrodek,

    Może być o tyle złożona sprawa, że czujniki tioli alifatycznych mogą
    reagować słabiej, lub wcale, na tiole aromatyczne. Jeślibyś już
    koniecznie chciał iść w tym kierunku, to pomęcz producenta takiego
    czujnika o wykresy charakterystyk dla różnych substancji wzorcowych.

    > Bo - przypominam, w przypadku kociej kupy nie załatwia sprawy
    > wentylowanie przez jakiś czas, no bo przecież on tego nie spuszczam,
    > więc po ustaniu wentylowania zacznie walić znowu.

    A masz możliwość podłączenia się z wentylacją bezpośrednio w pobliżu
    kuwety? Wtedy wystarczy znacznie słabszy ciąg mniejszego wentylatora
    (typu 120-140mm jak w pc, i na niskich obrotach), a smrodek nie będzie
    rozchodził się po całym pomieszczeniu. Nawet jeśli będzie włączał się
    profilaktycznie po każdej wizycie zwierzaka, to ani to energochłonne,
    ani hałasu nie produkuje.

    Ciesz się że kot jako zwierzak wc-samoobsługowy, nie skomle i nie
    wyciąga na dwór o 5:30 ;)))

    --
    DJ

  • 55. Data: 2012-12-18 18:10:39
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > koniecznie chciał iść w tym kierunku, to pomęcz producenta takiego
    > czujnika o wykresy charakterystyk dla różnych substancji wzorcowych.

    no i to już niestety chyba zaczyna być przerost formy nad treścią :)

> [...]
    > rozchodził się po całym pomieszczeniu. Nawet jeśli będzie włączał się
    > profilaktycznie po każdej wizycie zwierzaka, to ani to energochłonne,

    No nie za bardzo, przynajmniej do najbliższego remontu.
    Bo, w sumie pomysł jest bardzo dobry, tyle, że wyciąg jest pod sufitem,
    i to nad drzwiami, więc trzebaby dać rurę o śednicy odkurzaczowiej
    pewnie mniej więcej, ale jakoś w ścianie, bo tak na wierzchu, no to
    będzie cokolwiek dziwnie.

    Gdyby to dać jakoś w ścianę, czy coś, to by było rozwiązanie idealne,
    ponieważ wyciąg ogólny co prawda wciąga świeże powietrze przez kratkę w
    drzwiach, ale jednak też powoduje unoszenie atmosfery z kuwety do góry.
    A tak, to sprawa kończyłaby się przy podłodze.

    No, ale to jak ten remont większy będzie, to wtedy :)

    > Ciesz się że kot jako zwierzak wc-samoobsługowy, nie skomle i nie
    > wyciąga na dwór o 5:30 ;)))

    No, aż taki bezobsługowy nie jest. Jak wracam do domu zazwyczaj koło
    północy, to łazi za mną i drze ryja, i zamknie się dopiero jak wezmę
    kreaturę na ręce i będę nosił tak z 10 minut, oczywiście kotka drapiąc,
    głaszcząc itp pieszczoty.
    A nie mogę tego nie zrobić, bo będzie darła tego ryja (to ona), żona się
    obudzi, zaczynają się pretensje, i nakręcia spirala nienawiści :)
    Więc muszę nosić. I nie jest to jedyny terror koci.

    A co do wychodzenia z domu to jak człowiek rano teoretycznie rozważa
    wstanięcie, to ta bestia przychodzi, włazi pod kołdrę, poloży łapy na
    ramieniu, i robi "MRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR"
    i to jeszcze bardziej demotywuje od wstania. Jak tu żyć ?

  • 56. Data: 2012-12-18 20:08:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

> [...]
    > północy, to łazi za mną i drze ryja, i zamknie się dopiero jak wezmę
    > kreaturę na ręce i będę nosił tak z 10 minut, oczywiście kotka drapiąc,

    Sprawę noszenia można sobie ułatwić wydając jedyne $16.49:

    http://gillinc.blogspot.com/uploaded_images/cat-carr
    ier-741595.jpg

    > A nie mogę tego nie zrobić, bo będzie darła tego ryja (to ona), żona
    > się obudzi, zaczynają się pretensje, i nakręcia spirala nienawiści :)
    > Więc muszę nosić. I nie jest to jedyny terror koci.

    Patrząc na poprzedni link, można przypuszczać, że ona (żona) też może
    być z nabytku zadowolona.

> [...]
    > ramieniu, i robi "MRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR"
    > i to jeszcze bardziej demotywuje od wstania. Jak tu żyć ?

    No właśnie, ledwie człowiek zacznie coś rozważać teoretycznie, a kot
    już w praktyce realizuje najwłaściwsze rozwiązanie problemu.

    --
    Jarek

  • 57. Data: 2012-12-18 21:22:18
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > nie, nie!
    > nie bierz tego do siebie - nie atakuje Cię personalnie, ani w ogóle
    > kogokolwiek.

    Spoko. Zapytałem tak, bo miewam czasem trudności w rozpoznaniu intencji
    piszącego, a wiem, jak niesympatycznie może obrócić się pyskówka, jeśli ją
    sie zbyt szybko zainicjuje. Tutaj taki problem nastąpił, stąd moje b.
    konkretne pytanie, z racji swej surowości dość mrocznie wyglądające.

    > przytoczyłem tylko "przysłowie" dobitnie obnażające jedną z naszych
    > narodowych przywar.
    > skojarzenie oczywiście bardzo odległe - na poziomie "bąka"...

    No właśnie, diabeł w szczegółach...

    > Twoja wypowiedź nie sugeruje niczego niepokojącego i nie mam do niej
    > żadnych uwag

    OK. Wyjaśniłbym szerzej, ale tu nie miejsce na to, lepiej przy browarku
    jakim jak się okazja trafi. Nigdy nie wiadomo, kto lurkuje... A tu - jednak
    się okazuje, że wszystko jest OK. Skrótowo - wkręcono mnie kilka razy w
    podobnych układach i nie było to przyjemne. Reszta przy piwku :)