  • 1. Data: 2009-12-11 16:46:54
    Temat: wyjazd na weekend i zostawiony w domu włąćzony (?) D5000
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Najprawdpopdobniej nie wyłączyłem sobe nikona D 5000 i włączoneg zostawiłem
    w torbie. Od kilkunastu godzin mnie w domu nie ma, wracam w środę. Czy on
    się sam wyłączy, czy raczej powinienem się wrócić i wyłączyć żeby uniknąć
    jakiś problemów ? (35 km)

  • 2. Data: 2009-12-11 16:58:54
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się sam wyłączy, czy raczej powinienem się wrócić i wyłączyć żeby uniknąć

    Spokojnie - to nie żelazko...

    --
    Lol

  • 3. Data: 2009-12-11 17:03:00
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Dec 2009 17:58:54 +0100, Lol napisał(a):

    > Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Spokojnie - to nie żelazko...

    :) ale nowy aparat i swiezo naladowana bateria. Gdyby cos to szafay nie mam....

  • 4. Data: 2009-12-11 17:12:27
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > :) ale nowy aparat i swiezo naladowana bateria. Gdyby cos to szafay nie
    > mam....

    Szafa ocaleje - aparat wyłączy się i tyle.

    --
    Lol

  • 5. Data: 2009-12-11 17:26:24
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Dec 2009 18:12:27 +0100, Lol napisał(a):

    > Szafa ocaleje - aparat wyłączy się i tyle.

    jest tam auto power off lub coś w tym rodzaju ? Czy /pomijając jakiś
    wypadek/ ten aparat się nie uszkodzi ?
    Swoją drogą aparat włączany guzikiem (a nie przełącznikiem) daje większą
    pewność, ze "pójdzie spać" jak się go zostawi....

  • 6. Data: 2009-12-11 17:28:27
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    Marek wrote:
> [...]
    > Swoją drogą aparat włączany guzikiem (a nie przełącznikiem) daje
    > większą pewność, ze "pójdzie spać" jak się go zostawi....

    W najgorszym wypadku będzie działać do momentu wyczerpania się baterii i
    wtedy się wyłączy. Czyżby to Twój pierwszy sprzęt? :-)

    Tomek

  • 7. Data: 2009-12-11 17:33:43
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Dec 2009 18:28:27 +0100, ...:::Tomek:::... napisał(a):

    > W najgorszym wypadku będzie działać do momentu wyczerpania się baterii i
    > wtedy się wyłączy. Czyżby to Twój pierwszy sprzęt? :-)

    pierwsza lustrzanka i pierwszy z przełąćznkiem. A po fali wybuchajacych
    i-phonów, palących się aku w laptopach mam czarne wizje :)Aparat nowy, więc
    "nie wygrzany" i nie zdążyły się ujawnić żadne wady. A że w torbie i w
    szafie obok ubrań to wyobraźnia pracuje :) Czy on się w ogóle grzeja jak
    jest jedynie właczony ?

  • 8. Data: 2009-12-11 17:34:48
    Od: mt <t...@i...pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > się sam wyłączy, czy raczej powinienem się wrócić i wyłączyć żeby uniknąć

    Jak już Ci pisano, nie ma obawy, aparat przejdzie w stan czuwania.

    --
    marcin

  • 9. Data: 2009-12-11 17:37:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marek pisze:
    > pierwsza lustrzanka i pierwszy z przełąćznkiem. A po fali wybuchajacych
    > i-phonów, palących się aku w laptopach mam czarne wizje :)

    A myślisz, że jak przełączysz w pozycję ''off'', to jest wyłączony? :)
    A jak wyjmiesz baterię, to ta już na pewno nie wybuchnie?
    A tak serio to ja bym się obawiał tego wyjazdu. Pokonać 35km w
    dzisiejszych czasach to spore ryzyko.

    > "nie wygrzany" i nie zdążyły się ujawnić żadne wady. A że w torbie i w
    > szafie obok ubrań to wyobraźnia pracuje :) Czy on się w ogóle grzeja jak
    > jest jedynie właczony ?

    Oj, a może by tak uruchomić wiedzę z fizyki z podstawówki? No ile się
    taki aparat nagrzeje z bateryjki, co ma kilka watogodzin?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 10. Data: 2009-12-11 17:44:33
    Od: TomekM <t...@g...com>

> [...]
    > "nie wygrzany" i nie zdążyły się ujawnić żadne wady. A że w torbie i w
    > szafie obok ubrań to wyobraźnia pracuje :) Czy on się w ogóle grzeja jak

    Spoko jako sklerotyk mówię z własnego doświadczenia, że nic się nie
    stanie ;)
    Często zapominam wyłączyć, chyba nawet nie ma to większego wpływu na
    rozładowanie baterii.
    Chyba w tym stanie czuwania nie ciągnie za dużo prądu.