  • 71. Data: 2009-05-12 06:48:40
    Temat: Re: wideozagadka, pod wieloznacznym tytuĹ?em: Kto bardziej daĹ? dupy i dlaczego.
    Od: Arni <a...@N...spam>

    t...@g...com pisze:

    > to jest dobre :))
    > Ty masz tam jakas kule, z ktorej czytasz czy co innego ?

    ciekawe skad wszyscy przy jet jakosci filmu wiedza ze vento _nie_ ma
    włączonego kierunku? tam gówno widac szczegolnie ze w takim wozie to
    mogą swiecic anemicznie ale oko to zauwazy. Skąd wiadomo, że kiedy był
    zasłonięty jendak nie mrugnął ciezarówce chocby raz ze jednak bedzie
    przed niego wjezdzał?
    Wszyscy uzywaja tak kategorycznych stwierdzen ze to ja podejrzewam
    istnienie wielu szklanych kul. A moze w W-wie jest zakaz uzywania
    kierunkowskazow i mozna na 100% powiedziec ze zaden z pojazdow
    widocznych na filmie ich nie uzył? tak by było prosciej.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 72. Data: 2009-05-12 06:53:56
    Od: Arni <a...@N...spam>

    zapomniałem dopisac:

    t...@g...com pisze:

    > BTW kto sygnalizuje migaczem sam zamiar zmiany pasa ?

    nie wiem skad jestes, moze widzisz inne zwyczaje albo po prostu mało
    widzisz. Bardzo czesto widze takie sygnalizowanie szczegolnie w
    miejscach gdzie dluzsze pozostawienie migacza sugeruje ze bedzie
    nastepny manewr zmiany pasa/kierunku czyli w miastach. I jakos nie mam
    problemu z interpretacją takich zamiarów. Po prostu kierunkowskazow
    nalezy uzywac inteligentnie, jak ktos sobie z tym nie radzi to nie uzywa
    ich wcale.

    > IMO winno sie pozostawic migacz wlaczony rowniez w trakcie wykonywania
    > manewru.

    IMHO to powinno sie robic wiele rzeczy a sie nie robi. Nasza
    życzeniowosc nie ma nic do oceny tej konkretnej sytuacji

  • 73. Data: 2009-05-12 06:59:34
    Od: t...@g...com

    On 12 Maj, 08:48, Arni <a...@N...spam> wrote:

    > ciekawe skad wszyscy przy jet jakosci filmu wiedza ze vento _nie_ ma
    > włączonego kierunku? tam gówno widac

    Fakt nie wiele widac, ale zalozenie jest ze nie ma..
    Nie zmieniaj k... zalozen ;)

    > Skąd wiadomo, że kiedy był
    > zasłonięty jendak nie mrugnął ciezarówce chocby raz ze jednak bedzie
    > przed niego wjezdzał?

    A na ch... mial jej mrugac ? - byl juz na tyle od niej daleko, ze mogl
    spokojnie o niej zapomniec.
    Włączony kierunkowskaz przydalby sie jedynie motocykliscie
    wynurzajacemu sie cichaczem zza ciezarowki.
    Z mojej szklanej kuli czytam, ze kierowca Vento nie widzial
    motocyklisty - pytanie brzmi:
    Czy to go usprawiedliwiało od nie używania migacza w trakcie manewru ?

  • 74. Data: 2009-05-12 07:19:07
    Od: t...@g...com

    On 12 Maj, 08:53, Arni <a...@N...spam> wrote:

    > Bardzo czesto widze takie sygnalizowanie..
    > I jakos nie mam
    > problemu  z interpretacją takich zamiarów.

    i uwazasz ze tak sie powinno robic ?
    czyli wlaczasz kierunek, odliczas pol sekundy i
    zadowolony wylaczasz go po czym zabierasz sie do zmiany pasa
    gratuluje

    > Po prostu kierunkowskazow
    > nalezy uzywac inteligentnie, jak ktos sobie z tym nie radzi to nie uzywa
    > ich wcale.

    nie znam kierowcy vento - moze i inteligentna z niego bestia
    moze i nie zrobil nic szczegolnie dziwnego
    ale jednak nie przewidzial ze oprocz ciezarowki moze sie jeszcze ktos
    pojawic
    komu ten kierunkowskaz bedzie potrzebny
    (BTW - to tez jest dobry tekst - dopisac do kodeksu (ten o
    inteligentnym...))

    > IMHO to powinno sie robic wiele rzeczy a sie nie robi. Nasza
    > życzeniowosc nie ma nic do oceny tej konkretnej sytuacji

    sorki myslalem ze ma

  • 75. Data: 2009-05-12 07:32:24
    Od: Arni <a...@N...spam>

    t...@g...com pisze:

    > i uwazasz ze tak sie powinno robic ?
    > czyli wlaczasz kierunek, odliczas pol sekundy i
    > zadowolony wylaczasz go po czym zabierasz sie do zmiany pasa
    > gratuluje

    gratuluje umiejetnosci czytania ze zrozumieniem. Napisałem ze sa takie
    sytuacje kiedy przedłuzenie migania wprowadza niezrozumienie zamiarów.
    To oznacza ze nie jest to reguła. Mam podac przykłady?

> [...]
    > moze i nie zrobil nic szczegolnie dziwnego
    > ale jednak nie przewidzial ze oprocz ciezarowki moze sie jeszcze ktos

    a zauwazyłes ze jesli ciezarowka jedzie srodkowym a na lewym niemal na
    zakladke jedzie terenowka to normalnie nikt by sie tam nie zmiescił?
    Nikt poza wciskajacym sie motocyklem. Zwykly rozsadek podpowiada ze
    jesli w tej sytuacji cos by jechało za terenowym to nie bedzie sie pchac
    na srodkowy. A wogole o czm my dyskutujemy: vento mialo pierwszenstwo
    i koniec.

    > (BTW - to tez jest dobry tekst - dopisac do kodeksu (ten o
    > inteligentnym...))

    gdyby stosowac sztywno i dosłownie PoRD to miasta zostałyby
    sparalizowane, nawet byc na skrzyzowanie nie wjechał.

  • 76. Data: 2009-05-12 08:06:05
    Temat: Re: wideozagadka, pod wieloznacznym tytułem: Kto bardziej dał dupy i dlaczego.
    Od: "Rafael" <rafal_mazurkiewicz@_NOSPAM_gazeta.pl>

    Użytkownik "gildor" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > ale u nas to ma swoje uzasadnienie. włączenie kierunkowskazu powoduje
    > zdradę zamiarów i strate wolnego miejsca na rzecz tego co zauważył
    kierunek.

    Prawdziwy mężczyzna nie używa kierunkowskazów, bo prawdziwy mężczyzna nie
    zdradza swoich zamiarów :))

    --
    Pozdro, Rafael
    Szerszeń, a Bandyta do sprzedania

  • 77. Data: 2009-05-12 08:37:16
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-11 20:16:41 +0200, "BartekGSXF" <b...@g...com> said:

    > Ja mam tak, ze zmieniajac pas _do konca_ tego manewru patrze do tylu czy
    > wlasnie nie nadciaga tam cos innego :)

    Aż któregoś dnia się wpierdzielisz komuś w kufer, gdy zagapiony w
    lusterko nie zauważysz, żs hamował.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 78. Data: 2009-05-12 08:48:53
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Aż któregoś dnia się wpierdzielisz komuś w kufer, gdy zagapiony w lusterko
    > nie zauważysz, żs hamował.
    Ok za duzy skrot myslowy :)
    ZMieniajac pas przerzucam wzrok przod-tyl. Wlasnie zeby nie wjechac komus w
    zadek i samemu sie nie podstawic.
    Teraz dobrze.

    --
    Bartek
    i rozbity czajnik 6

  • 79. Data: 2009-05-12 09:00:05
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-05-12 10:48, Użytkownik BartekGSXF napisał:

    > Ok za duzy skrot myslowy :)
    > ZMieniajac pas przerzucam wzrok przod-tyl. Wlasnie zeby nie wjechac komus w
    > zadek i samemu sie nie podstawic.
    > Teraz dobrze.

    Nie.
    Zapominasz jeszcze zerkać w bok, wszak zmieniasz pas.

    Pozdrawiam

  • 80. Data: 2009-05-12 09:40:34
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie.
    > Zapominasz jeszcze zerkać w bok, wszak zmieniasz pas.
    Przesadzasz :) jesli zmieniam pas to znaczy, ze jest on wolny nie?

    --
    Bartek
    i rozbity czajnik 6