eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywezly na A1
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 66

  • 1. Data: 2013-06-05 08:58:21
    Temat: wezly na A1
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,12373241,
    Najwiecej_jest__trabek___Wezly_z_A1_z_lotu_ptaka__ZD
    JECIA_.html

    Ktore to sa wezly typu "trabka" i dlaczego niby wymagaja jednego
    wiaduktu mniej ?

    P.S. Ile kosztuje wiadukt ? Drogie te bramki :-)

    J.


  • 2. Data: 2013-06-05 11:05:12
    Temat: Re: wezly na A1
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 08:58:21 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

    > http://katowice.gazeta.pl/
    katowice/1,35063,12373241,Najwiecej_jest__trabek___W
    ezly_z_A1_z_lotu_ptaka__ZDJECIA_.html
    >
    > Ktore to sa wezly typu "trabka" i dlaczego niby wymagaja jednego
    > wiaduktu mniej ?

    http://commons.wikimedia.org/wiki/File:As-tr%C4%85bk
    a-lewa.svg
    tyle, że u nas zwykle to co jest góra-dół ma na górze rondo i ciąg dalszy
    drogi.

    >
    > P.S. Ile kosztuje wiadukt ? Drogie te bramki :-)

    wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to gigantyczne
    koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi, która najpierw
    trzeba wywieźć a potem przywieźć odpowiednią



    --
    Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 3. Data: 2013-06-05 11:17:42
    Temat: Re: wezly na A1
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 11:19:16 +0200 osobnik zwany RoMan
    Mandziejewicz napisał:

    > Hello masti,
    >
    > Wednesday, June 5, 2013, 11:05:12 AM, you wrote:
    >
    >> Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 08:58:21 +0200 osobnik zwany J.F.
    >> napisał:
    >
    >>> http://katowice.gazeta.pl/
    >>
    katowice/1,35063,12373241,Najwiecej_jest__trabek___W
    ezly_z_A1_z_lotu_ptaka__ZDJECIA_.html
    >>>
    >>> Ktore to sa wezly typu "trabka" i dlaczego niby wymagaja jednego
    >>> wiaduktu mniej ?
    >
    >> http://commons.wikimedia.org/wiki/File:As-tr%C4%85bk
    a-lewa.svg tyle, że
    >> u nas zwykle to co jest góra-dół ma na górze rondo i ciąg dalszy drogi.
    >
    >
    >>> P.S. Ile kosztuje wiadukt ? Drogie te bramki :-)
    >
    >> wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to gigantyczne
    >> koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi, która najpierw
    >> trzeba wywieźć a potem przywieźć odpowiednią
    >
    > Tylko niech mi ktoś wyjaśni, gdzie tu ten jeden wiadukt mniej, skoro ja
    > widzę jeden wiadukt więcej:
    > http://goo.gl/maps/x2kaR
    > http://goo.gl/maps/shdhQ
    > http://goo.gl/maps/VYB1u
    > http://goo.gl/maps/z98xs
    > a nawet dwa więcej:
    > http://goo.gl/maps/5tXso
    >
    > W każdym z tych miejsc na potrzeby "trąbki" trzeba było wybudować
    > dodatkowy wiadukt obok już istniejących. Wcześniej nie trzeba było tych
    > wiaduktów - gdzie ten zysk?


    a jak inaczej chciałbyś te drogi połączyć? zamiast trąbki musiąłbyś
    zrobić pełną koniczynkę czyli kilka wiaduktów więcej.


    --
    Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 4. Data: 2013-06-05 11:19:16
    Temat: Re: wezly na A1
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello masti,

    Wednesday, June 5, 2013, 11:05:12 AM, you wrote:

    > Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 08:58:21 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

    >> http://katowice.gazeta.pl/
    > katowice/1,35063,12373241,Najwiecej_jest__trabek___W
    ezly_z_A1_z_lotu_ptaka__ZDJECIA_.html
    >>
    >> Ktore to sa wezly typu "trabka" i dlaczego niby wymagaja jednego
    >> wiaduktu mniej ?

    > http://commons.wikimedia.org/wiki/File:As-tr%C4%85bk
    a-lewa.svg
    > tyle, że u nas zwykle to co jest góra-dół ma na górze rondo i ciąg dalszy
    > drogi.

    >>
    >> P.S. Ile kosztuje wiadukt ? Drogie te bramki :-)

    > wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to gigantyczne
    > koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi, która najpierw
    > trzeba wywieźć a potem przywieźć odpowiednią

    Tylko niech mi ktoś wyjaśni, gdzie tu ten jeden wiadukt mniej, skoro
    ja widzę jeden wiadukt więcej:
    http://goo.gl/maps/x2kaR
    http://goo.gl/maps/shdhQ
    http://goo.gl/maps/VYB1u
    http://goo.gl/maps/z98xs
    a nawet dwa więcej:
    http://goo.gl/maps/5tXso

    W każdym z tych miejsc na potrzeby "trąbki" trzeba było wybudować
    dodatkowy wiadukt obok już istniejących. Wcześniej nie trzeba było
    tych wiaduktów - gdzie ten zysk?

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 5. Data: 2013-06-05 11:43:26
    Temat: Re: wezly na A1
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello masti,

    Wednesday, June 5, 2013, 11:17:42 AM, you wrote:

    [...]

    >>> wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to gigantyczne
    >>> koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi, która najpierw
    >>> trzeba wywieźć a potem przywieźć odpowiednią
    >> Tylko niech mi ktoś wyjaśni, gdzie tu ten jeden wiadukt mniej, skoro ja
    >> widzę jeden wiadukt więcej:
    >> http://goo.gl/maps/x2kaR
    >> http://goo.gl/maps/shdhQ
    >> http://goo.gl/maps/VYB1u
    >> http://goo.gl/maps/z98xs
    >> a nawet dwa więcej:
    >> http://goo.gl/maps/5tXso
    >> W każdym z tych miejsc na potrzeby "trąbki" trzeba było wybudować
    >> dodatkowy wiadukt obok już istniejących. Wcześniej nie trzeba było tych
    >> wiaduktów - gdzie ten zysk?
    > a jak inaczej chciałbyś te drogi połączyć? zamiast trąbki musiąłbyś
    > zrobić pełną koniczynkę czyli kilka wiaduktów więcej.

    Przecież te drogi były połączone. Pełna koniczynka jest konieczna, gdy
    obie drogi są o dużym ruchu a tu jedynie na skrzyżowaniu z 46 jest
    trochę większy ruch. Na pozostałych skrzyżowaniach ruch jest
    symboliczny i normalny wjazd i zjazd by wystarczył. Taki jak tam był.

    Ja naprawdę mam duże wątpliwości co do tego, czy dodatkowy wiadukt
    jest tańszy od dwóch budek, jakie byłyby potrzebne przy starym
    rozwiązaniu...



    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 6. Data: 2013-06-05 11:47:38
    Temat: Re: wezly na A1
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 11:43:26 +0200 osobnik zwany RoMan
    Mandziejewicz napisał:

    > Hello masti,
    >
    > Wednesday, June 5, 2013, 11:17:42 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    >>>> wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to
    >>>> gigantyczne koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi,
    >>>> która najpierw trzeba wywieźć a potem przywieźć odpowiednią
    >>> Tylko niech mi ktoś wyjaśni, gdzie tu ten jeden wiadukt mniej, skoro
    >>> ja widzę jeden wiadukt więcej:
    >>> http://goo.gl/maps/x2kaR
    >>> http://goo.gl/maps/shdhQ
    >>> http://goo.gl/maps/VYB1u
    >>> http://goo.gl/maps/z98xs
    >>> a nawet dwa więcej:
    >>> http://goo.gl/maps/5tXso
    >>> W każdym z tych miejsc na potrzeby "trąbki" trzeba było wybudować
    >>> dodatkowy wiadukt obok już istniejących. Wcześniej nie trzeba było
    >>> tych wiaduktów - gdzie ten zysk?
    >> a jak inaczej chciałbyś te drogi połączyć? zamiast trąbki musiąłbyś
    >> zrobić pełną koniczynkę czyli kilka wiaduktów więcej.
    >
    > Przecież te drogi były połączone. Pełna koniczynka jest konieczna, gdy
    > obie drogi są o dużym ruchu a tu jedynie na skrzyżowaniu z 46 jest
    > trochę większy ruch. Na pozostałych skrzyżowaniach ruch jest symboliczny
    > i normalny wjazd i zjazd by wystarczył. Taki jak tam był.
    >
    > Ja naprawdę mam duże wątpliwości co do tego, czy dodatkowy wiadukt jest
    > tańszy od dwóch budek, jakie byłyby potrzebne przy starym rozwiązaniu...

    ale mówisz o drogach niskiej klasy, które na upartgo mozna połączyć
    skrzyzowaniem ze światłami. Jeżeli to będzie połączenie autostrady z
    drogą główną czy ekspresową to muszą być bezkolizyjne. A tego bez
    wiaduktu nie zrobisz



    --
    Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 7. Data: 2013-06-05 11:50:01
    Temat: Re: wezly na A1
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Jun 2013 09:05:12 +0000 (UTC), masti napisał(a):
    > Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 08:58:21 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:
    >> http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,12373241,
    Najwiecej_jest__trabek___Wezly_z_A1_z_lotu_ptaka__ZD
    JECIA_.html
    >> Ktore to sa wezly typu "trabka" i dlaczego niby wymagaja jednego
    >> wiaduktu mniej ?
    >
    > http://commons.wikimedia.org/wiki/File:As-tr%C4%85bk
    a-lewa.svg
    > tyle, że u nas zwykle to co jest góra-dół ma na górze rondo i ciąg dalszy
    > drogi.

    Nie ma, bo na ustniku trabki budujemy bramki :-)
    Droga biegnie obok, drugim wiaduktem, wiec strasznie mnie interesuje
    gdzie ta oszczednosc :-)
    I jeszcze mamy wezel z ta druga droga, jesli o malym ruchu i rondo
    wystarczy to swietnie, gorzej jak nie ..

    >> P.S. Ile kosztuje wiadukt ? Drogie te bramki :-)
    > wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to gigantyczne
    > koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi, która najpierw
    > trzeba wywieźć a potem przywieźć odpowiednią

    A nie betony i stal ? bo zawsze mozna zrobic na slupach ...

    J.


  • 8. Data: 2013-06-05 11:56:13
    Temat: Re: wezly na A1
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Jun 2013 09:17:42 +0000 (UTC), masti napisał(a):
    > Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 11:19:16 +0200 osobnik zwany RoMan
    >> Tylko niech mi ktoś wyjaśni, gdzie tu ten jeden wiadukt mniej, skoro ja
    >> widzę jeden wiadukt więcej:
    >> http://goo.gl/maps/x2kaR [...]
    > a jak inaczej chciałbyś te drogi połączyć? zamiast trąbki musiąłbyś
    > zrobić pełną koniczynkę czyli kilka wiaduktów więcej.

    Jak kilka ? Koniczynka to jeden wiadukt.
    Tylko bramek trzeba wtedy duzo.

    Koniczynka ma swoje wady, ale widac u nas budka drozsza niz wiadukt
    :-)

    J.




  • 9. Data: 2013-06-05 11:56:32
    Temat: Re: wezly na A1
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 11:50:01 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

    > Dnia Wed, 5 Jun 2013 09:05:12 +0000 (UTC), masti napisał(a):
    >> Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 08:58:21 +0200 osobnik zwany J.F.
    >> napisał:
    >>> http://katowice.gazeta.pl/
    katowice/1,35063,12373241,Najwiecej_jest__trabek___W
    ezly_z_A1_z_lotu_ptaka__ZDJECIA_.html
    >>> Ktore to sa wezly typu "trabka" i dlaczego niby wymagaja jednego
    >>> wiaduktu mniej ?
    >>
    >> http://commons.wikimedia.org/wiki/File:As-tr%C4%85bk
    a-lewa.svg tyle, że
    >> u nas zwykle to co jest góra-dół ma na górze rondo i ciąg dalszy drogi.
    >
    > Nie ma, bo na ustniku trabki budujemy bramki :-) Droga biegnie obok,
    > drugim wiaduktem, wiec strasznie mnie interesuje gdzie ta oszczednosc

    wolałbyś bramki na autostradzie?
    Pomijam, że ja wolałbym bez bramek.

    > :-)
    > I jeszcze mamy wezel z ta druga droga, jesli o malym ruchu i rondo
    > wystarczy to swietnie, gorzej jak nie ..
    >
    >>> P.S. Ile kosztuje wiadukt ? Drogie te bramki :-)
    >> wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to gigantyczne
    >> koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi, która najpierw
    >> trzeba wywieźć a potem przywieźć odpowiednią
    >
    > A nie betony i stal ? bo zawsze mozna zrobic na slupach ...

    a jak to połaczysz z drogą na gruncie?
    http://www.zbm.home.pl/a1stryk/?tydzien-27-2011,211#
    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=11203
    7&page=505

    przyjrzyj się jak dużo trzeba dosypać na połączeniu z wiaduktem. Ładnie
    to widać zwłaszcza na skyscraperze




    --
    Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 10. Data: 2013-06-05 11:58:22
    Temat: Re: wezly na A1
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello masti,

    Wednesday, June 5, 2013, 11:47:38 AM, you wrote:

    >>>>> wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to
    >>>>> gigantyczne koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi,
    >>>>> która najpierw trzeba wywieźć a potem przywieźć odpowiednią
    >>>> Tylko niech mi ktoś wyjaśni, gdzie tu ten jeden wiadukt mniej, skoro
    >>>> ja widzę jeden wiadukt więcej:
    >>>> http://goo.gl/maps/x2kaR
    >>>> http://goo.gl/maps/shdhQ
    >>>> http://goo.gl/maps/VYB1u
    >>>> http://goo.gl/maps/z98xs
    >>>> a nawet dwa więcej:
    >>>> http://goo.gl/maps/5tXso
    >>>> W każdym z tych miejsc na potrzeby "trąbki" trzeba było wybudować
    >>>> dodatkowy wiadukt obok już istniejących. Wcześniej nie trzeba było
    >>>> tych wiaduktów - gdzie ten zysk?
    >>> a jak inaczej chciałbyś te drogi połączyć? zamiast trąbki musiąłbyś
    >>> zrobić pełną koniczynkę czyli kilka wiaduktów więcej.
    >> Przecież te drogi były połączone. Pełna koniczynka jest konieczna, gdy
    >> obie drogi są o dużym ruchu a tu jedynie na skrzyżowaniu z 46 jest
    >> trochę większy ruch. Na pozostałych skrzyżowaniach ruch jest symboliczny
    >> i normalny wjazd i zjazd by wystarczył. Taki jak tam był.
    >> Ja naprawdę mam duże wątpliwości co do tego, czy dodatkowy wiadukt jest
    >> tańszy od dwóch budek, jakie byłyby potrzebne przy starym rozwiązaniu...
    > ale mówisz o drogach niskiej klasy, które na upartgo mozna połączyć
    > skrzyzowaniem ze światłami. Jeżeli to będzie połączenie autostrady z
    > drogą główną czy ekspresową to muszą być bezkolizyjne. A tego bez
    > wiaduktu nie zrobisz

    Ale skrzyżowań z drogami krajowymi jest mało, natomiast trąbki na
    płatnej A4 postawiono wszędzie, budując dodatkowe wiadukty na
    skrzyżowaniach z drogami wojewódzkimi, co sensu nijakiego nie ma.

    Do tego jeszcze wymyślne, wiszące kładki dla pieszych przy MOPach.

    Z drugiej strony - tak się dziwię i mi dom chcą zaorać pod obwodnicę,
    gdzie kilometr ma kosztować 84 miliony PLN :(


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : [ 1 ] . 2 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: