-
1. Data: 2013-06-05 08:58:21
Temat: wezly na A1
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,12373241,
Najwiecej_jest__trabek___Wezly_z_A1_z_lotu_ptaka__ZD
JECIA_.html
Ktore to sa wezly typu "trabka" i dlaczego niby wymagaja jednego
wiaduktu mniej ?
P.S. Ile kosztuje wiadukt ? Drogie te bramki :-)
J.
-
2. Data: 2013-06-05 11:05:12
Temat: Re: wezly na A1
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 08:58:21 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:
> http://katowice.gazeta.pl/
katowice/1,35063,12373241,Najwiecej_jest__trabek___W
ezly_z_A1_z_lotu_ptaka__ZDJECIA_.html
>
> Ktore to sa wezly typu "trabka" i dlaczego niby wymagaja jednego
> wiaduktu mniej ?
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:As-tr%C4%85bk
a-lewa.svg
tyle, że u nas zwykle to co jest góra-dół ma na górze rondo i ciąg dalszy
drogi.
>
> P.S. Ile kosztuje wiadukt ? Drogie te bramki :-)
wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to gigantyczne
koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi, która najpierw
trzeba wywieźć a potem przywieźć odpowiednią
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
3. Data: 2013-06-05 11:17:42
Temat: Re: wezly na A1
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 11:19:16 +0200 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:
> Hello masti,
>
> Wednesday, June 5, 2013, 11:05:12 AM, you wrote:
>
>> Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 08:58:21 +0200 osobnik zwany J.F.
>> napisał:
>
>>> http://katowice.gazeta.pl/
>>
katowice/1,35063,12373241,Najwiecej_jest__trabek___W
ezly_z_A1_z_lotu_ptaka__ZDJECIA_.html
>>>
>>> Ktore to sa wezly typu "trabka" i dlaczego niby wymagaja jednego
>>> wiaduktu mniej ?
>
>> http://commons.wikimedia.org/wiki/File:As-tr%C4%85bk
a-lewa.svg tyle, że
>> u nas zwykle to co jest góra-dół ma na górze rondo i ciąg dalszy drogi.
>
>
>>> P.S. Ile kosztuje wiadukt ? Drogie te bramki :-)
>
>> wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to gigantyczne
>> koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi, która najpierw
>> trzeba wywieźć a potem przywieźć odpowiednią
>
> Tylko niech mi ktoś wyjaśni, gdzie tu ten jeden wiadukt mniej, skoro ja
> widzę jeden wiadukt więcej:
> http://goo.gl/maps/x2kaR
> http://goo.gl/maps/shdhQ
> http://goo.gl/maps/VYB1u
> http://goo.gl/maps/z98xs
> a nawet dwa więcej:
> http://goo.gl/maps/5tXso
>
> W każdym z tych miejsc na potrzeby "trąbki" trzeba było wybudować
> dodatkowy wiadukt obok już istniejących. Wcześniej nie trzeba było tych
> wiaduktów - gdzie ten zysk?
a jak inaczej chciałbyś te drogi połączyć? zamiast trąbki musiąłbyś
zrobić pełną koniczynkę czyli kilka wiaduktów więcej.
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
4. Data: 2013-06-05 11:19:16
Temat: Re: wezly na A1
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello masti,
Wednesday, June 5, 2013, 11:05:12 AM, you wrote:
> Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 08:58:21 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:
>> http://katowice.gazeta.pl/
> katowice/1,35063,12373241,Najwiecej_jest__trabek___W
ezly_z_A1_z_lotu_ptaka__ZDJECIA_.html
>>
>> Ktore to sa wezly typu "trabka" i dlaczego niby wymagaja jednego
>> wiaduktu mniej ?
> http://commons.wikimedia.org/wiki/File:As-tr%C4%85bk
a-lewa.svg
> tyle, że u nas zwykle to co jest góra-dół ma na górze rondo i ciąg dalszy
> drogi.
>>
>> P.S. Ile kosztuje wiadukt ? Drogie te bramki :-)
> wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to gigantyczne
> koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi, która najpierw
> trzeba wywieźć a potem przywieźć odpowiednią
Tylko niech mi ktoś wyjaśni, gdzie tu ten jeden wiadukt mniej, skoro
ja widzę jeden wiadukt więcej:
http://goo.gl/maps/x2kaR
http://goo.gl/maps/shdhQ
http://goo.gl/maps/VYB1u
http://goo.gl/maps/z98xs
a nawet dwa więcej:
http://goo.gl/maps/5tXso
W każdym z tych miejsc na potrzeby "trąbki" trzeba było wybudować
dodatkowy wiadukt obok już istniejących. Wcześniej nie trzeba było
tych wiaduktów - gdzie ten zysk?
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
5. Data: 2013-06-05 11:43:26
Temat: Re: wezly na A1
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello masti,
Wednesday, June 5, 2013, 11:17:42 AM, you wrote:
[...]
>>> wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to gigantyczne
>>> koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi, która najpierw
>>> trzeba wywieźć a potem przywieźć odpowiednią
>> Tylko niech mi ktoś wyjaśni, gdzie tu ten jeden wiadukt mniej, skoro ja
>> widzę jeden wiadukt więcej:
>> http://goo.gl/maps/x2kaR
>> http://goo.gl/maps/shdhQ
>> http://goo.gl/maps/VYB1u
>> http://goo.gl/maps/z98xs
>> a nawet dwa więcej:
>> http://goo.gl/maps/5tXso
>> W każdym z tych miejsc na potrzeby "trąbki" trzeba było wybudować
>> dodatkowy wiadukt obok już istniejących. Wcześniej nie trzeba było tych
>> wiaduktów - gdzie ten zysk?
> a jak inaczej chciałbyś te drogi połączyć? zamiast trąbki musiąłbyś
> zrobić pełną koniczynkę czyli kilka wiaduktów więcej.
Przecież te drogi były połączone. Pełna koniczynka jest konieczna, gdy
obie drogi są o dużym ruchu a tu jedynie na skrzyżowaniu z 46 jest
trochę większy ruch. Na pozostałych skrzyżowaniach ruch jest
symboliczny i normalny wjazd i zjazd by wystarczył. Taki jak tam był.
Ja naprawdę mam duże wątpliwości co do tego, czy dodatkowy wiadukt
jest tańszy od dwóch budek, jakie byłyby potrzebne przy starym
rozwiązaniu...
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
6. Data: 2013-06-05 11:47:38
Temat: Re: wezly na A1
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 11:43:26 +0200 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:
> Hello masti,
>
> Wednesday, June 5, 2013, 11:17:42 AM, you wrote:
>
> [...]
>
>>>> wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to
>>>> gigantyczne koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi,
>>>> która najpierw trzeba wywieźć a potem przywieźć odpowiednią
>>> Tylko niech mi ktoś wyjaśni, gdzie tu ten jeden wiadukt mniej, skoro
>>> ja widzę jeden wiadukt więcej:
>>> http://goo.gl/maps/x2kaR
>>> http://goo.gl/maps/shdhQ
>>> http://goo.gl/maps/VYB1u
>>> http://goo.gl/maps/z98xs
>>> a nawet dwa więcej:
>>> http://goo.gl/maps/5tXso
>>> W każdym z tych miejsc na potrzeby "trąbki" trzeba było wybudować
>>> dodatkowy wiadukt obok już istniejących. Wcześniej nie trzeba było
>>> tych wiaduktów - gdzie ten zysk?
>> a jak inaczej chciałbyś te drogi połączyć? zamiast trąbki musiąłbyś
>> zrobić pełną koniczynkę czyli kilka wiaduktów więcej.
>
> Przecież te drogi były połączone. Pełna koniczynka jest konieczna, gdy
> obie drogi są o dużym ruchu a tu jedynie na skrzyżowaniu z 46 jest
> trochę większy ruch. Na pozostałych skrzyżowaniach ruch jest symboliczny
> i normalny wjazd i zjazd by wystarczył. Taki jak tam był.
>
> Ja naprawdę mam duże wątpliwości co do tego, czy dodatkowy wiadukt jest
> tańszy od dwóch budek, jakie byłyby potrzebne przy starym rozwiązaniu...
ale mówisz o drogach niskiej klasy, które na upartgo mozna połączyć
skrzyzowaniem ze światłami. Jeżeli to będzie połączenie autostrady z
drogą główną czy ekspresową to muszą być bezkolizyjne. A tego bez
wiaduktu nie zrobisz
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
7. Data: 2013-06-05 11:50:01
Temat: Re: wezly na A1
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 5 Jun 2013 09:05:12 +0000 (UTC), masti napisał(a):
> Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 08:58:21 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:
>> http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,12373241,
Najwiecej_jest__trabek___Wezly_z_A1_z_lotu_ptaka__ZD
JECIA_.html
>> Ktore to sa wezly typu "trabka" i dlaczego niby wymagaja jednego
>> wiaduktu mniej ?
>
> http://commons.wikimedia.org/wiki/File:As-tr%C4%85bk
a-lewa.svg
> tyle, że u nas zwykle to co jest góra-dół ma na górze rondo i ciąg dalszy
> drogi.
Nie ma, bo na ustniku trabki budujemy bramki :-)
Droga biegnie obok, drugim wiaduktem, wiec strasznie mnie interesuje
gdzie ta oszczednosc :-)
I jeszcze mamy wezel z ta druga droga, jesli o malym ruchu i rondo
wystarczy to swietnie, gorzej jak nie ..
>> P.S. Ile kosztuje wiadukt ? Drogie te bramki :-)
> wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to gigantyczne
> koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi, która najpierw
> trzeba wywieźć a potem przywieźć odpowiednią
A nie betony i stal ? bo zawsze mozna zrobic na slupach ...
J.
-
8. Data: 2013-06-05 11:56:13
Temat: Re: wezly na A1
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 5 Jun 2013 09:17:42 +0000 (UTC), masti napisał(a):
> Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 11:19:16 +0200 osobnik zwany RoMan
>> Tylko niech mi ktoś wyjaśni, gdzie tu ten jeden wiadukt mniej, skoro ja
>> widzę jeden wiadukt więcej:
>> http://goo.gl/maps/x2kaR [...]
> a jak inaczej chciałbyś te drogi połączyć? zamiast trąbki musiąłbyś
> zrobić pełną koniczynkę czyli kilka wiaduktów więcej.
Jak kilka ? Koniczynka to jeden wiadukt.
Tylko bramek trzeba wtedy duzo.
Koniczynka ma swoje wady, ale widac u nas budka drozsza niz wiadukt
:-)
J.
-
9. Data: 2013-06-05 11:56:32
Temat: Re: wezly na A1
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 11:50:01 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:
> Dnia Wed, 5 Jun 2013 09:05:12 +0000 (UTC), masti napisał(a):
>> Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 08:58:21 +0200 osobnik zwany J.F.
>> napisał:
>>> http://katowice.gazeta.pl/
katowice/1,35063,12373241,Najwiecej_jest__trabek___W
ezly_z_A1_z_lotu_ptaka__ZDJECIA_.html
>>> Ktore to sa wezly typu "trabka" i dlaczego niby wymagaja jednego
>>> wiaduktu mniej ?
>>
>> http://commons.wikimedia.org/wiki/File:As-tr%C4%85bk
a-lewa.svg tyle, że
>> u nas zwykle to co jest góra-dół ma na górze rondo i ciąg dalszy drogi.
>
> Nie ma, bo na ustniku trabki budujemy bramki :-) Droga biegnie obok,
> drugim wiaduktem, wiec strasznie mnie interesuje gdzie ta oszczednosc
wolałbyś bramki na autostradzie?
Pomijam, że ja wolałbym bez bramek.
> :-)
> I jeszcze mamy wezel z ta druga droga, jesli o malym ruchu i rondo
> wystarczy to swietnie, gorzej jak nie ..
>
>>> P.S. Ile kosztuje wiadukt ? Drogie te bramki :-)
>> wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to gigantyczne
>> koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi, która najpierw
>> trzeba wywieźć a potem przywieźć odpowiednią
>
> A nie betony i stal ? bo zawsze mozna zrobic na slupach ...
a jak to połaczysz z drogą na gruncie?
http://www.zbm.home.pl/a1stryk/?tydzien-27-2011,211#
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=11203
7&page=505
przyjrzyj się jak dużo trzeba dosypać na połączeniu z wiaduktem. Ładnie
to widać zwłaszcza na skyscraperze
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
10. Data: 2013-06-05 11:58:22
Temat: Re: wezly na A1
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello masti,
Wednesday, June 5, 2013, 11:47:38 AM, you wrote:
>>>>> wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to
>>>>> gigantyczne koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi,
>>>>> która najpierw trzeba wywieźć a potem przywieźć odpowiednią
>>>> Tylko niech mi ktoś wyjaśni, gdzie tu ten jeden wiadukt mniej, skoro
>>>> ja widzę jeden wiadukt więcej:
>>>> http://goo.gl/maps/x2kaR
>>>> http://goo.gl/maps/shdhQ
>>>> http://goo.gl/maps/VYB1u
>>>> http://goo.gl/maps/z98xs
>>>> a nawet dwa więcej:
>>>> http://goo.gl/maps/5tXso
>>>> W każdym z tych miejsc na potrzeby "trąbki" trzeba było wybudować
>>>> dodatkowy wiadukt obok już istniejących. Wcześniej nie trzeba było
>>>> tych wiaduktów - gdzie ten zysk?
>>> a jak inaczej chciałbyś te drogi połączyć? zamiast trąbki musiąłbyś
>>> zrobić pełną koniczynkę czyli kilka wiaduktów więcej.
>> Przecież te drogi były połączone. Pełna koniczynka jest konieczna, gdy
>> obie drogi są o dużym ruchu a tu jedynie na skrzyżowaniu z 46 jest
>> trochę większy ruch. Na pozostałych skrzyżowaniach ruch jest symboliczny
>> i normalny wjazd i zjazd by wystarczył. Taki jak tam był.
>> Ja naprawdę mam duże wątpliwości co do tego, czy dodatkowy wiadukt jest
>> tańszy od dwóch budek, jakie byłyby potrzebne przy starym rozwiązaniu...
> ale mówisz o drogach niskiej klasy, które na upartgo mozna połączyć
> skrzyzowaniem ze światłami. Jeżeli to będzie połączenie autostrady z
> drogą główną czy ekspresową to muszą być bezkolizyjne. A tego bez
> wiaduktu nie zrobisz
Ale skrzyżowań z drogami krajowymi jest mało, natomiast trąbki na
płatnej A4 postawiono wszędzie, budując dodatkowe wiadukty na
skrzyżowaniach z drogami wojewódzkimi, co sensu nijakiego nie ma.
Do tego jeszcze wymyślne, wiszące kładki dla pieszych przy MOPach.
Z drugiej strony - tak się dziwię i mi dom chcą zaorać pod obwodnicę,
gdzie kilometr ma kosztować 84 miliony PLN :(
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)