-
1. Data: 2013-06-04 22:32:24
Temat: ODB2 - ELM327
Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>
Załóżmy, że EKM327 i Torque @androjeb dobrze pokazuje.
Jeśli jade w mieście normalnie, to "coolant temp"
pokazuje 98 stopni. Jak rżnę pacjenta autostradą
do odcięcia 250km/h to pokazuje 88. Czy tak powinno być?
Niedogrzany?
-
2. Data: 2013-06-04 22:42:53
Temat: Re: ODB2 - ELM327
Od: hisjusz <h...@w...pl>
W dniu 2013-06-04 22:32, m...@i...pl pisze:
> Załóżmy, że EKM327 i Torque @androjeb dobrze pokazuje.
>
> Jeśli jade w mieście normalnie, to "coolant temp"
> pokazuje 98 stopni. Jak rżnę pacjenta autostradą
> do odcięcia 250km/h to pokazuje 88. Czy tak powinno być?
> Niedogrzany?
Megrims:
1.kiedy więcej powietrza przepływa przez chłodnice?
2.kiedy pompa wody pracuje na wyższych obrotach dłuższy czas?
Teraz moje prywatne pytanie: Co trzeba robić żeby takie tłuste fury jak
Ty dosiadać?
-
3. Data: 2013-06-04 22:57:49
Temat: Re: ODB2 - ELM327
Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>
On 06/04/2013 10:42 PM, hisjusz wrote:
> W dniu 2013-06-04 22:32, m...@i...pl pisze:
>> Załóżmy, że EKM327 i Torque @androjeb dobrze pokazuje.
>>
>> Jeśli jade w mieście normalnie, to "coolant temp"
>> pokazuje 98 stopni. Jak rżnę pacjenta autostradą
>> do odcięcia 250km/h to pokazuje 88. Czy tak powinno być?
>> Niedogrzany?
>
> Megrims:
> 1.kiedy więcej powietrza przepływa przez chłodnice?
> 2.kiedy pompa wody pracuje na wyższych obrotach dłuższy czas?
Hisjusz
Masz rację, a ja mam dodatkowe pytania.
Mature z fizy miałem i nawet zdałem w innych czasach. I wydaje mi się,
że termostat powinien przymykać przepływ czynnika chłodzącego do
chłodnicy aby temperatura za bardzo nie spadała i otwierać aby
nie wzrosła. Jeśli auto potrafi trzymać temperatuje właściwą od -25 do
+35 stopni temperatury zewnętrznej zarówno stać w korkach jak i pędzić
na złamanie karku to znaczy, że zakres regulacj temperatury jest spory.
.
Jak silnik jest zimny to chyba termostat jest zamknięty i nic nie
leci do chłodnicy. Dopiero jak się czynnik zagrzeje i bimetal w
termostacie zadziała to otwira przepływ do chłodnicy. Aby się auto
jak najszybciej rozgrzało. JEśli teraz na dworze 16 stopni i jadąc
w mieście mam 98 a 250 w trasie 88, to IMO termostat za dużo otwiera
przepływ do chłodnicy jak na możliwości jej chłodzenia
IMO coś jest nie tak (czas na 911)
>
>
> Teraz moje prywatne pytanie: Co trzeba robić żeby takie tłuste fury jak
> Ty dosiadać?
poświęcić parę małżeństw. Mam na myśli oczywiście własne małżeństwa.
-
4. Data: 2013-06-04 23:18:33
Temat: Re: ODB2 - ELM327
Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>
m...@i...pl wrote:
>
> IMO coś jest nie tak (czas na 911)
Nie mogles tak od razu? A nie jakies pierdoly o chlodnicy... :)
We wrzesniu akurat 50th Anniversary wychodzi.
--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl
-
5. Data: 2013-06-04 23:26:26
Temat: Re: ODB2 - ELM327
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2013-06-04 22:57, m...@i...pl pisze:
.
> Jak silnik jest zimny to chyba termostat jest zamknięty i nic nie
> leci do chłodnicy. Dopiero jak się czynnik zagrzeje i bimetal w
> termostacie zadziała to otwira przepływ do chłodnicy. Aby się auto
> jak najszybciej rozgrzało. JEśli teraz na dworze 16 stopni i jadąc
> w mieście mam 98 a 250 w trasie 88, to IMO termostat za dużo otwiera
> przepływ do chłodnicy jak na możliwości jej chłodzenia
>
>
> IMO coś jest nie tak (czas na 911)
A jaka jest optymalna temp pracy Twojego silnika? Czy przypadkiem nie 88C?
Zauważ że powyżej tej temp termostat się otwiera i puszcza ciepełko w
chłodnicę. W trasie masz wiaterek i chłodnica szybko schłodzi co powinna.
W mieście przy tej samej temp termostat się otwiera i puszcza na
chłodnicę ale wiaterku nie ma i woda sobie krąży w otwartym obiegu do
momentu aż przy około 100C włączy się wiatrak i wygeneruje wiaterek,
wówczas temp spada do około 90C wyłącza sie wiatrak i znów czeka do 100C
--
Pozdrawiam
Lewis
-
6. Data: 2013-06-05 20:46:37
Temat: Re: ODB2 - ELM327
Od: huri_khan <s...@s...pl>
Dnia Tue, 04 Jun 2013 22:32:24 +0200, m...@i...pl napisał(a):
> Załóżmy, że EKM327 i Torque @androjeb dobrze pokazuje.
>
> Jeśli jade w mieście normalnie, to "coolant temp"
> pokazuje 98 stopni. Jak rżnę pacjenta autostradą
> do odcięcia 250km/h to pokazuje 88. Czy tak powinno być?
> Niedogrzany?
Temp pracy to 88. Jadąc w mieście nie ma odpowiedniego przepływu powietrza
chłodzącego chłodnicę i temp wzrasta (wiatrak także nie wyrabia).
Jadąc autostradą prędkość sktuecznie wychładza (poprzez chłodnicę i ciecz)
silnik do jego optymalnej temp (a raczej temp. otwarcia się termostatu.
--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Cruze 1,8 LT]
-
7. Data: 2013-06-06 01:17:08
Temat: Re: ODB2 - ELM327
Od: _Michał <m...@g...pl>
On 6/4/2013 10:32 PM, m...@i...pl wrote:
> Załóżmy, że EKM327 i Torque @androjeb dobrze pokazuje.
>
> Jeśli jade w mieście normalnie, to "coolant temp"
> pokazuje 98 stopni. Jak rżnę pacjenta autostradą
> do odcięcia 250km/h to pokazuje 88. Czy tak powinno być?
> Niedogrzany?
Mi trochę źle poskręcali auto - a pech ciał ze trasa
miała ~2200km ;) 1080km tam i potem z powrotem.
I potwierdzam zależność - przy dużej prędkości chłodzi
się ok. U mnie się przegrzewał przy poniżej 160km/h
(a przegrzany wchodził w awaryjny, odcinał cylindry, gadał
żeby maske delikatnie otwierać i silnika nie dotykać itp..)
Przy 250km/h "godzinami" trzymał temperaturę ok, ale podjazd
na stację benzynową to musiał być pitstop - koło 40 sekund na
wyłączenie silnika.
-
8. Data: 2013-06-06 05:22:02
Temat: Re: ODB2 - ELM327
Od: Robek <r...@w...pl>
W dniu 2013-06-06 01:17, _Michał pisze:
> On 6/4/2013 10:32 PM, m...@i...pl wrote:
>> Załóżmy, że EKM327 i Torque @androjeb dobrze pokazuje.
>>
>> Jeśli jade w mieście normalnie, to "coolant temp"
>> pokazuje 98 stopni. Jak rżnę pacjenta autostradą
>> do odcięcia 250km/h to pokazuje 88. Czy tak powinno być?
>> Niedogrzany?
>
> Mi trochę źle poskręcali auto - a pech ciał ze trasa
> miała ~2200km ;) 1080km tam i potem z powrotem.
>
> I potwierdzam zależność - przy dużej prędkości chłodzi
> się ok. U mnie się przegrzewał przy poniżej 160km/h
> (a przegrzany wchodził w awaryjny, odcinał cylindry, gadał
> żeby maske delikatnie otwierać i silnika nie dotykać itp..)
>
> Przy 250km/h "godzinami" trzymał temperaturę ok, ale podjazd
> na stację benzynową to musiał być pitstop - koło 40 sekund na
> wyłączenie silnika.
Co to za silnik? Nie masz przypadkiem sterowanego termostatu z grzałką?
W oplowskich np. 1.6xer i 1.8xer komp silnika steruje otwarciem
termostatu wg. obciążenia silnika, małe obciążenie t=100C, jazda z
większym gazem t=92C.
Robek
-
9. Data: 2013-06-06 09:10:13
Temat: Re: ODB2 - ELM327
Od: _Michał <m...@g...pl>
On 6/6/2013 5:22 AM, Robek wrote:
> W dniu 2013-06-06 01:17, _Michał pisze:
>> I potwierdzam zależność - przy dużej prędkości chłodzi
>> się ok. U mnie się przegrzewał przy poniżej 160km/h
>> (a przegrzany wchodził w awaryjny, odcinał cylindry, gadał
>> żeby maske delikatnie otwierać i silnika nie dotykać itp..)
>>
>> Przy 250km/h "godzinami" trzymał temperaturę ok, ale podjazd
>> na stację benzynową to musiał być pitstop - koło 40 sekund na
>> wyłączenie silnika.
>
> Co to za silnik? Nie masz przypadkiem sterowanego termostatu z grzałką?
> W oplowskich np. 1.6xer i 1.8xer komp silnika steruje otwarciem
> termostatu wg. obciążenia silnika, małe obciążenie t=100C, jazda z
> większym gazem t=92C.
Było to PRV V6 24V, bez katalizatora bo "się stłukł" ;)
Myślę ze termostat był mechaniczny i chłodnica z 2 wiatrakami
chyba sterowana elektronicznie
Mogła być jakaś grzałka ale to do podgrzewania kabiny...
-
10. Data: 2013-06-06 15:09:35
Temat: Re: ODB2 - ELM327
Od: hisjusz <h...@w...pl>
>> Megrims:
>> 1.kiedy więcej powietrza przepływa przez chłodnice?
>> 2.kiedy pompa wody pracuje na wyższych obrotach dłuższy czas?
> Hisjusz
> Masz rację, a ja mam dodatkowe pytania.
>
> Mature z fizy miałem i nawet zdałem w innych czasach. I wydaje mi się,
> że termostat powinien przymykać przepływ czynnika chłodzącego do
> chłodnicy aby temperatura za bardzo nie spadała i otwierać aby
> nie wzrosła. Jeśli auto potrafi trzymać temperatuje właściwą od -25 do
> +35 stopni temperatury zewnętrznej zarówno stać w korkach jak i pędzić
> na złamanie karku to znaczy, że zakres regulacj temperatury jest spory.
>
> .
> Jak silnik jest zimny to chyba termostat jest zamknięty i nic nie
> leci do chłodnicy. Dopiero jak się czynnik zagrzeje i bimetal w
> termostacie zadziała to otwira przepływ do chłodnicy. Aby się auto
> jak najszybciej rozgrzało. JEśli teraz na dworze 16 stopni i jadąc
> w mieście mam 98 a 250 w trasie 88, to IMO termostat za dużo otwiera
> przepływ do chłodnicy jak na możliwości jej chłodzenia
Czy ty myślisz że termostat to jest urządzenie cyfrowe i ma dwa stany:0
zamknięty 1 otwarty?
Termostat zachowuje się jak drzwi, możesz go:
-zamknąć stan 0
-otworzyć szparkę dla myszy stan 0,2
-otworzyć szparkę dla kota stan 0,4
-otworzyć szparę dla psa stan 0,6
-otworzyć szparę dla tłustej świni stan 0,8
-otworzyć na oścież stan 1
Jadąc szybciej na wyższych obrotach po 1' przez chłodnice szybciej
przepływa płyn niż na niższych obrotach (pompa wody jest podłączona do
wału czyli kręci się z prędkością zależną od prędkości silnika) po 2'
większa ilości powietrza przepływa przez chłodnice niżeli stoisz w korku
i co najwyżej sztucznie wymuszony przez wiatrak strumień powietrza
przepływa przez chłodnice.
Ty masz porządne samochody, więc Ci opowiem o gratach. Gdy na zewnątrz
jest ponad 10' C, grat stoi w korku i czujnik (termistor) nie włączy
wiatraka na chłodnicy, dochodzi do gotowania płynu co powoduje
zwiększenie ciśnienia w układzie i wystrzelenie płynu na zewnątrz. Gdy
jedziesz bez stawania na do średniego zakresu obrotów, problem nie
występuje.
>
>
> IMO coś jest nie tak (czas na 911)
Toż to parówa dla gwiazdorów;]
Nissan GTR obejrzyj.
>>
>>
>> Teraz moje prywatne pytanie: Co trzeba robić żeby takie tłuste fury jak
>> Ty dosiadać?
>
> poświęcić parę małżeństw. Mam na myśli oczywiście własne małżeństwa.
Chcesz powiedzieć że jesteś specjalistą w ogałacaniu bogatych partnerek?;]