  • 21. Data: 2010-01-09 16:48:11
    Temat: Re: wesoly poranek - samochody iglo :-)
    Od: to <t...@a...xyz>

    Michal wrote:

    > Okolice Wroclawia. Śniegu po kolana. Moj 3-letni syn od rana stoi w
    > oknie i oglada jak samochody na letnich/lysych oponach proboj wyjechac.
    > Kreca kolami a nie jada :)

    A ja sobie dylałem 90 w nocy po tym śniegu. W sumie dałoby się więcej,
    ale po co nadmiernie ryzykować...

    --
    cokolwiek

  • 22. Data: 2010-01-09 16:49:34
    Od: to <t...@a...xyz>

    Karolek wrote:

    > Sa tacy kierowcy co sobie radza za kierownica i sa tacy co sobie nie
    > radza. I wiesz co? To nie zalezy od samochodow, ani opon.

    Na trakcje w śniegu opony mają wpływ kolosalny, zresztą sam samochód też
    niemały.

    --
    cokolwiek

  • 23. Data: 2010-01-09 17:23:31
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    to pisze:

    > Na trakcje w śniegu opony mają wpływ kolosalny, zresztą sam samochód też
    > niemały.

    W gorach to te opony maja jeszcze jakies znaczenie, ale do poruszania
    sie po parkingu zimowek nie trzeba, napedu na 4 kola tez nie.
    Jak spadl pierwszy snieg to pod taka powiedzmy, ze juz stroma gorke
    jechala kobieta w mercedesie klasy A (wygladala na jedna z tych co to
    zimowki juz przy +7 stopniach zakladaja) i jej jazda wygladala tak, ze
    gaz wcisniety do dechy, kola skrecone w prawo (droga po luku w prawo i
    jej delikatne pochylenie powodowaly, ze ja sciagalo na lewo) wlaczone
    awaryjne i ledwo sie wciaga pare km/h pod ta gorke, odbijajac sie przy
    tym od kraweznika.
    Oczywiscie wygenerowala korek, a kazdy inny kierowca niezaleznie od
    napedu i opon rownierz, spokojnie ja wyprzedzal i smigal pod ta gorke.
    Pismak z cala pewnoscia stwierdzilby, ze to wszystko przez to ze nie
    miala zimowek ;P

    --
    Karolek

  • 24. Data: 2010-01-09 17:39:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W Krakowie też na wszystkim co 'na polu' ;-) kilka centymetrów lodu :/

    Widocznie z pola zawiewało.....

  • 25. Data: 2010-01-09 18:44:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 09 Jan 2010 17:23:31 +0100, Karolek wrote:
    >W gorach to te opony maja jeszcze jakies znaczenie, ale do poruszania
    >sie po parkingu zimowek nie trzeba, napedu na 4 kola tez nie.

    Oj trzeba trzeba. Raz na trzy lata, ale trzeba jesli chce sie jechac
    wlasnym autem a nie autobusem :-)

    Nie przyjrzales sie - moze nie miala ?

    J/

  • 26. Data: 2010-01-09 19:01:10
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > Oj trzeba trzeba. Raz na trzy lata, ale trzeba jesli chce sie jechac
    > wlasnym autem a nie autobusem :-)

    Heh, jak bedzie 0,5m nieubitego sniegu to i zimowki nic nie dadza.
    Ale jak typowa polska zima to ja nie widze problemow.

    > Nie przyjrzales sie - moze nie miala ?

    Nie no tak szybko ja lyknalem i tak ostro gazowala, ze nie bylo szans
    zobaczyc jakie opony :>
    Jak dla mnie to ona mozgu nie miala.
    Ja nie mialem najmniejszego problemu z jazda i nawet z ruszaniem (naped
    na tyl i raczej slabiutkie stare opony z 2006 roku chociaz zimowe,
    bardziej z nazwy niz z walorow), bo przez ten korek co stworzyla to
    jeszcze musialem sie zatrzymac.

    --
    Karolek

  • 27. Data: 2010-01-09 19:12:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > Heh, jak bedzie 0,5m nieubitego sniegu to i zimowki nic nie dadza.
    > Ale jak typowa polska zima to ja nie widze problemow.

    A jaka jest typowa?
    Bo to ze przez kilka ostatnich lat sniegu nie bylo o niczym nie swiadczy.
    Ja cos takiego co mamy teraz za oknem pamietam z dziecinstwa wlasnie jako
    typowa zime.
    Klimat zmienia sie cyklicznie, kazdy kto zyje wiecej niz te kilka lat
    powinien sobie zdawac z tego sprawe.

  • 28. Data: 2010-01-09 19:12:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 09 Jan 2010 19:01:10 +0100, Karolek wrote:

    >Heh, jak bedzie 0,5m nieubitego sniegu to i zimowki nic nie dadza.
    >Ale jak typowa polska zima to ja nie widze problemow.

    To zapraszam dzis do wrocka - ledwo 10-15 cm :-)

> [...]
    >na tyl i raczej slabiutkie stare opony z 2006 roku chociaz zimowe,
    >bardziej z nazwy niz z walorow), bo przez ten korek co stworzyla to

    IMO - jakby miala zimowki to by sie w koncu rozpedzila ..

    J.

  • 29. Data: 2010-01-09 19:18:50
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    J.F. pisze:

    > Oj trzeba trzeba. Raz na trzy lata, ale trzeba jesli chce sie jechac
    > wlasnym autem a nie autobusem :-)

    Zdecydowanie. Mimo tego, że nie jestem zwolennikiem w ciemno pakowania
    zimówek, jednak jak zwykle zgodnie z prawdą potwierdzę, że są sytuacje
    kiedy się przydają - nawet na własnym parkingu. Po zabawach
    przedświątecznych oraz prognozie długoterminowej nawet miejski kompakt
    został obuty w przyzwoite zimówki i była to jak zwykle trafna decyzja :)
    Przygrywki obecnej zimy są delikatnie powiedziawszy 'nieoczekiwane' :)
    Nie pamiętam kiedy z ostatnich kilku lat (ja wiem - może nawet z 10)
    żona miała problemy z dojazdem do fryzjera ;), a różne zimy bywały.
    Było nawet tak, że z raz użyłem łańcuchów by podjechać pod dom,
    (zimówki można było sobie w buty włożyć), ale to było z raz :)
    W sumie nawet jestem po części zadowolony z tych 'ataków', ponieważ
    po ostatnim ataku zimy w DC (środa, czyli 3 dni temu) zrobiło się
    na drogach pusto i w piątek dojechałem do domu w czasie podobnym
    do letnich przebiegów :)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 30. Data: 2010-01-09 20:38:52
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > To zapraszam dzis do wrocka - ledwo 10-15 cm :-)

    Ehh ja czekam ciagle az walnie u nas konkretnie sniegiem, a tu nic :/

    > IMO - jakby miala zimowki to by sie w koncu rozpedzila ..

    Nie jak ktos cisnie gazu ile wlezie i skreca na kraweznik, ktory nie
    pomaga ruszyc :>

    --
    Karolek