  • 11. Data: 2010-06-24 20:37:39
    Temat: Re: w teren / off-road - co wybrac
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "news" <o...@o...vrew> napisał w wiadomości
    news:i0066t$htm$1@usenet.news.interia.pl...
    > na wyprawy to sie jezdzi autem seryjnym na oponach at lub nawet szosowych
    > a nie zmotami z liftem 6''. no i trza miec auto popularne w kraju
    > docelowym.
    > np na azjecentralna i rosje tylko pajero lub prado, afryka hilux, europa
    > zachodnia cokolwiek nawet smierdzacy LR.

    Hmm jakoś nie zauważyłem zalewu Pajero na wschodzie, ale może za mało razy
    tam byłem. Natomiast absolutnie się zgadzam, że im mniej przeróbek tym
    lepiej - przy czym jazda na MT czy na AT nie ma moim zdaniem większego
    znaczenia - bierzesz 2 takie same opony na zapas i do przodu. Ja teraz
    ujeżdżam Kumho KL71 i jak dla mnie na razie jest to chyba najlepsza opona
    (pod kątem jakości/ceny), jaką sobie można wrzucić na auto, jeśli ma być
    maksymalnie uniwersalna - a jest to typowy MT.
    No i gość nie pisał, że będzie jechał do Afryki ;))

    Jurand.

  • 12. Data: 2010-06-24 20:38:21
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > wrocilem nim z kazachstanu tydzien temu. chcesz o tym pogadac ?

    Jasne ;) Napisz coś o tym kraju, to może być fajna odskocznia od pyskówek na
    grupie.

    Jurand.

  • 13. Data: 2010-06-24 20:41:45
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-06-24 20:38, Jurand pisze:

    > Użytkownik "news" <o...@o...vrew> napisał w wiadomości

    > Jasne ;) Napisz coś o tym kraju, to może być fajna odskocznia od
    > pyskówek na grupie.

    To ten kraj, gdzie sprzedają męskie gacie na ramiączkach? ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 14. Data: 2010-06-24 20:42:39
    Od: "news" <o...@o...vrew>

    > Hmm jakoś nie zauważyłem zalewu Pajero na wschodzie, ale może za mało razy

    moze dlatego ze ukraina to juz nie wschod a jeszcze nie zachod
    ja co roku jezdze do azji centralnej i np w tym roku widzialem jednego
    jeepa. z polski byl. landrovera nie widzialem ani jednego a patroli troche
    bylo. za to lc prado i v8 jezdzi tam wiecej niz fiatow 126p za komuny u nas.

> [...]
    > (pod kątem jakości/ceny), jaką sobie można wrzucić na auto, jeśli ma być
    > maksymalnie uniwersalna - a jest to typowy MT.

    i tu sie nie zgodze. po 1 mt szybko sie sciera, po drugie wyje, po 3 jest to
    łyżwa na sniegu, po 4 auto plywa po asfalcie. po 5 glupota jechac kilka
    tysiecy kilometrow asfaltem zeby przejechac 10km po polnej drodze.
    nie ma lepszej opony na wyprawy, do codziennego uzytku, i na zime jak
    BFGoodrich AT. moim zdaniem.

    > No i gość nie pisał, że będzie jechał do Afryki ;))

    obawiam sie ze nigdzie nie pojedzie.

  • 15. Data: 2010-06-24 20:54:16
    Od: "news" <o...@o...vrew>

    > To ten kraj, gdzie sprzedają męskie gacie na ramiączkach? ;)

    wyobraz sobie ze tam nikt nie slyszal o tym idiotycznym filmie

  • 16. Data: 2010-06-24 20:59:29
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

> [...]
    > tysiecy kilometrow asfaltem zeby przejechac 10km po polnej drodze.
    > nie ma lepszej opony na wyprawy, do codziennego uzytku, i na zime jak

    No i właśnie powiem Ci, że bardzo pozytywnie jestem tymi oponami zaskoczony,
    bo nie wyją, doskonale zachowują się na mokrej drodze (a to mnie wkurzało w
    poprzednich MT), dużo lepiej niż BF Goodrich MT w błocie (szybciej się
    oczyszczają, lepiej trzymają na trawersach), jeśli chodzi o noszenie po
    drodze - to tu w ogóle jest jakaś przepaść, bo to praktycznie jedzie tak jak
    zwykła szosówka.
    Ale największy opad szczęki był zimą, akurat wtedy zakładałem te gumy - i
    trochę śniegu tu i ówdzie sobie leżało, więc nie omieszkałem sprawdzić, jak
    toto po śniegu jeździ. I w 100% potwierdziły się relacje użytkowników tych
    opon, że to jest przedziwne, ale wbrew rzeźbie bieżnika jeździ to po śniegu
    jak opętane.

    Jedynie co do zużywania się nic nie powiem - na razie mało na nich natłukłem
    km.

    Jurand.