  • 1. Data: 2010-06-21 18:53:26
    Temat: Kapec
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tak sie przygladam kolu i widze ze cos za bardzo opona klapla.
    Zajezdzam na stacje .. cisnienie prawidlowe. A przynajmniej takie
    same jak w innych kolach.

    Poszukac suwmiarki i oko sobie skalibrowac, czy sa mozliwe takie
    uszkodzenia opony ?

    --
    J.

  • 2. Data: 2010-06-21 19:25:18
    Temat: Re: Kapec
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    J.F. pisze:
> [...]
    > jak w innych kolach.
    >
    > Poszukac suwmiarki i oko sobie skalibrowac, czy sa mozliwe takie

    IMO nie ma takiej możliwości.

    W okolicach ciśnienia prawidłowego powierzchnia przylegania to
    nacisk/ciśnienie.

    Albo ciśnienie jednak nie jest prawidłowe (manometry na stacji
    benzynowej to różne dziwne rzeczy potrafią pokazywać), albo nacisk
    nierówny - bo np. pękła sprężyna, samochód krzywo stoi itp.

    Jak się popsuje konstrukcja opony to punktowo się pojawią bąble, ale tak
    żeby cała klapnęła to się chyba nie da.

    Czyli najlepiej po suwmiarkę i pewny manometr.

  • 3. Data: 2010-06-21 20:56:09
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Tomasz Pyra" wrote:
    > Jak się popsuje konstrukcja opony to punktowo się pojawią bąble, ale tak żeby cała
    > klapnęła to się chyba nie da.

    Continentalom ContiSportContact 2 się to udało po 5 latach eksploatacji.
    Ciśnienie prawidłowe, a na oko zbyt mało powietrza, nawet w kapciarni
    się zdziwili. :-)

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 4. Data: 2010-06-21 21:03:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    .Peeter pisze:

    > Continentalom ContiSportContact 2 się to udało po 5 latach eksploatacji.
    > Ciśnienie prawidłowe, a na oko zbyt mało powietrza, nawet w kapciarni
    > się zdziwili. :-)

    No ale jakaś fizyka za tym musi stać.
    Jeżeli przy tym samym ciśnieniu jest większy kapeć, to oznacza
    niechybnie że opona się zwęziła.
    Żeby było to zauważalne gołym okiem, musiałaby się zwęzić coś około
    dwukrotnie.

    Bo jednak jakby nie patrzeć ciśnienie=siła/powierzchnia, jeżeli
    ciśnienie i siła nacisku się nie zmieniają, to i powierzchnia musi
    pozostać stała.

    Ja tam bym szukał przyczyny gdzieś indziej.

  • 5. Data: 2010-06-21 21:29:12
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Tomasz Pyra" wrote:
    > No ale jakaś fizyka za tym musi stać.
    > Jeżeli przy tym samym ciśnieniu jest większy kapeć, to oznacza niechybnie że opona
    się
    > zwęziła.

    No właśnie dziwne to było. :-) Ale opony już były w stanie agonalnym,
    guma popękana, na całym obwodzie wyglądały jak kapcie. :-)

    W kapciarni się zdziwili, że ktoś mógł jeszcze jeździć na takich trupach.
    Pewnie nadal matka by jeździła, gdybym nie zaprowadził tego auta
    na wymianę opon. Teraz jeździ na Yoko AVS Sport i jest zadowolona,
    dużo lepiej trzymają od Conti. :-)

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 6. Data: 2010-06-22 00:27:05
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

> [...]
    kolach.

    > Poszukac suwmiarki i oko sobie skalibrowac, czy sa mozliwe takie uszkodzenia opony
    ?

    Cisnienie prawidlowe a opona sieda jakby byl flak?
    Z tego co widze u siebie to stare opony juz tak maja.
    Troche strach jezdzic, zastanawiam sie czy taka opona nie strzeli

  • 7. Data: 2010-06-22 10:15:05
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > Pewnie nadal matka by jeździła, gdybym nie zaprowadził tego auta
    > na wymianę opon. Teraz jeździ na Yoko AVS Sport i jest zadowolona,

    Od 5-letnich, spekanych opon nawet waz ogrodowy bedzie lepiej trzymac..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 8. Data: 2010-06-22 11:53:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w

    >Od 5-letnich, spekanych opon nawet waz ogrodowy bedzie lepiej
    >trzymac..

    Polemizowalbym troche.
    5 letnia, popekana .. a niektorzy na niej nastepne 5 lat przejada.

    J.

  • 9. Data: 2010-06-22 12:33:16
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Polemizowalbym troche.
    > 5 letnia, popekana .. a niektorzy na niej nastepne 5 lat przejada.

    Co dowodzi wylacznie glupoty tych 'niektorych'..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 10. Data: 2010-06-23 00:04:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Jun 2010 11:33:16 +0100, kamil wrote:

    >Co dowodzi wylacznie glupoty tych 'niektorych'..

    Nie bardzo - bo oni przejada. Bez problemow.

    J.