-
1. Data: 2010-06-21 18:53:26
Temat: Kapec
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Tak sie przygladam kolu i widze ze cos za bardzo opona klapla.
Zajezdzam na stacje .. cisnienie prawidlowe. A przynajmniej takie
same jak w innych kolach.
Poszukac suwmiarki i oko sobie skalibrowac, czy sa mozliwe takie
uszkodzenia opony ?
--
J.
-
2. Data: 2010-06-21 19:25:18
Temat: Re: Kapec
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
J.F. pisze:
> Tak sie przygladam kolu i widze ze cos za bardzo opona klapla.
> Zajezdzam na stacje .. cisnienie prawidlowe. A przynajmniej takie same
> jak w innych kolach.
>
> Poszukac suwmiarki i oko sobie skalibrowac, czy sa mozliwe takie
> uszkodzenia opony ?
IMO nie ma takiej możliwości.
W okolicach ciśnienia prawidłowego powierzchnia przylegania to
nacisk/ciśnienie.
Albo ciśnienie jednak nie jest prawidłowe (manometry na stacji
benzynowej to różne dziwne rzeczy potrafią pokazywać), albo nacisk
nierówny - bo np. pękła sprężyna, samochód krzywo stoi itp.
Jak się popsuje konstrukcja opony to punktowo się pojawią bąble, ale tak
żeby cała klapnęła to się chyba nie da.
Czyli najlepiej po suwmiarkę i pewny manometr.
-
3. Data: 2010-06-21 20:56:09
Temat: Re: Kapec
Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>
"Tomasz Pyra" wrote:
> Jak się popsuje konstrukcja opony to punktowo się pojawią bąble, ale tak żeby cała
> klapnęła to się chyba nie da.
Continentalom ContiSportContact 2 się to udało po 5 latach eksploatacji.
Ciśnienie prawidłowe, a na oko zbyt mało powietrza, nawet w kapciarni
się zdziwili. :-)
Pozdrawiam
.Peeter
-
4. Data: 2010-06-21 21:03:41
Temat: Re: Kapec
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
.Peeter pisze:
> "Tomasz Pyra" wrote:
>> Jak się popsuje konstrukcja opony to punktowo się pojawią bąble, ale
>> tak żeby cała klapnęła to się chyba nie da.
>
> Continentalom ContiSportContact 2 się to udało po 5 latach eksploatacji.
> Ciśnienie prawidłowe, a na oko zbyt mało powietrza, nawet w kapciarni
> się zdziwili. :-)
No ale jakaś fizyka za tym musi stać.
Jeżeli przy tym samym ciśnieniu jest większy kapeć, to oznacza
niechybnie że opona się zwęziła.
Żeby było to zauważalne gołym okiem, musiałaby się zwęzić coś około
dwukrotnie.
Bo jednak jakby nie patrzeć ciśnienie=siła/powierzchnia, jeżeli
ciśnienie i siła nacisku się nie zmieniają, to i powierzchnia musi
pozostać stała.
Ja tam bym szukał przyczyny gdzieś indziej.
-
5. Data: 2010-06-21 21:29:12
Temat: Re: Kapec
Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>
"Tomasz Pyra" wrote:
> No ale jakaś fizyka za tym musi stać.
> Jeżeli przy tym samym ciśnieniu jest większy kapeć, to oznacza niechybnie że opona
się
> zwęziła.
No właśnie dziwne to było. :-) Ale opony już były w stanie agonalnym,
guma popękana, na całym obwodzie wyglądały jak kapcie. :-)
W kapciarni się zdziwili, że ktoś mógł jeszcze jeździć na takich trupach.
Pewnie nadal matka by jeździła, gdybym nie zaprowadził tego auta
na wymianę opon. Teraz jeździ na Yoko AVS Sport i jest zadowolona,
dużo lepiej trzymają od Conti. :-)
Pozdrawiam
.Peeter
-
6. Data: 2010-06-22 00:27:05
Temat: Re: Kapec
Od: "Bastion" <b...@m...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:hvo5e6$vhb$1@news.onet.pl...
> Tak sie przygladam kolu i widze ze cos za bardzo opona klapla.
> Zajezdzam na stacje .. cisnienie prawidlowe. A przynajmniej takie same jak w innych
kolach.
>
> Poszukac suwmiarki i oko sobie skalibrowac, czy sa mozliwe takie uszkodzenia opony
?
Cisnienie prawidlowe a opona sieda jakby byl flak?
Z tego co widze u siebie to stare opony juz tak maja.
Troche strach jezdzic, zastanawiam sie czy taka opona nie strzeli
gdzies w trase przy 140km/h :(
-
7. Data: 2010-06-22 10:15:05
Temat: Re: Kapec
Od: "kamil" <k...@s...com>
".Peeter" <p...@n...gazeta.pl> wrote in message
news:hvoeis$dun$1@inews.gazeta.pl...
> "Tomasz Pyra" wrote:
>> No ale jakaś fizyka za tym musi stać.
>> Jeżeli przy tym samym ciśnieniu jest większy kapeć, to oznacza niechybnie
>> że opona się zwęziła.
>
> No właśnie dziwne to było. :-) Ale opony już były w stanie agonalnym,
> guma popękana, na całym obwodzie wyglądały jak kapcie. :-)
>
> W kapciarni się zdziwili, że ktoś mógł jeszcze jeździć na takich trupach.
> Pewnie nadal matka by jeździła, gdybym nie zaprowadził tego auta
> na wymianę opon. Teraz jeździ na Yoko AVS Sport i jest zadowolona,
> dużo lepiej trzymają od Conti. :-)
Od 5-letnich, spekanych opon nawet waz ogrodowy bedzie lepiej trzymac..
Pozdrawiam
Kamil
-
8. Data: 2010-06-22 11:53:51
Temat: Re: Kapec
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w
".Peeter" <p...@n...gazeta.pl> wrote in message
>>> No ale jakaś fizyka za tym musi stać.
>>> Jeżeli przy tym samym ciśnieniu jest większy kapeć, to oznacza
>>> niechybnie że opona się zwęziła.
>
>> No właśnie dziwne to było. :-) Ale opony już były w stanie
>> agonalnym,
>> guma popękana, na całym obwodzie wyglądały jak kapcie. :-)
>> W kapciarni się zdziwili, że ktoś mógł jeszcze jeździć na takich
>> trupach.
>> Pewnie nadal matka by jeździła, gdybym nie zaprowadził tego auta
>> na wymianę opon. Teraz jeździ na Yoko AVS Sport i jest
>> zadowolona,
>> dużo lepiej trzymają od Conti. :-)
>Od 5-letnich, spekanych opon nawet waz ogrodowy bedzie lepiej
>trzymac..
Polemizowalbym troche.
5 letnia, popekana .. a niektorzy na niej nastepne 5 lat przejada.
J.
-
9. Data: 2010-06-22 12:33:16
Temat: Re: Kapec
Od: "kamil" <k...@s...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:hvq17f$k4r$1@news.onet.pl...
>
>>Od 5-letnich, spekanych opon nawet waz ogrodowy bedzie lepiej trzymac..
>
> Polemizowalbym troche.
> 5 letnia, popekana .. a niektorzy na niej nastepne 5 lat przejada.
Co dowodzi wylacznie glupoty tych 'niektorych'..
Pozdrawiam
Kamil
-
10. Data: 2010-06-23 00:04:43
Temat: Re: Kapec
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 22 Jun 2010 11:33:16 +0100, kamil wrote:
>"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>>Od 5-letnich, spekanych opon nawet waz ogrodowy bedzie lepiej trzymac..
>>
>> Polemizowalbym troche.
>> 5 letnia, popekana .. a niektorzy na niej nastepne 5 lat przejada.
>
>Co dowodzi wylacznie glupoty tych 'niektorych'..
Nie bardzo - bo oni przejada. Bez problemow.
J.