  • 131. Data: 2009-02-19 12:29:27
    Temat: Re: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    Mariusz Kruk wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jędrzej Dudkiewicz"
    >
    > Tak zwane dziedzictwo narodowe.

    Ok.

    > I znów. Dlaczego uważasz, że któraś z tych wartości ma przewagę nad np.
    > właśnie dziedzictwem narodowym?

    Dokładnie tak, jak napisałem niżej. Taką mam hierarchię.

    > Czyli "bo tak". Dziękuję.

    Po pierwsze, wyciąłeś istotną sprawę, mianowicie to, że taka jest (moja)
    tradycja. Po drugie, ponawiam swoje pytanie: skąd wzięła się Twoja
    hierarchia wartości i jak wygląda.

    > A teraz idź to powiedz np. rodzicom upośledzonych dzieci.

    Bez problemu, tylko jaki to ma związek z tym, o czym rozmawiamy?

    JD

  • 132. Data: 2009-02-19 12:37:48
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Jędrzej Dudkiewicz" <j...@g...com> napisał w
    wiadomości news:gnjco9$vl$2@news.supermedia.pl...
    > Czyli co, nie można przejść do nieskończoności, kosmos jest skończony.
    > Sprawa się rozwiązała. Tak?

    Nie. Możnaby próbować że Kosmos istnieje dostatecznie krótko i/lub jest
    skończony. Ale to i tak niczego nie wyjaśnia. Bo możliwy byłby kosmos (tym
    razem mała literą, bo nie nasz) w którym byłoby w nocy widno. Więc dlaczego
    nas Kosmos nie jest taki? Ciekawe sprawy. Nota bene, trochę promieniowania
    reliktowego jest - więc w nocy nie ma że jest "zupełnie" ciemno - reliktowe,
    odbite od planet, gwiazdy, trochę promieniowania z
    kwazarów/pulsarów/supernowych/czegośtam... :) Do tego promieniowanie
    "termiczne" - czyli np. emisja ciepłokrwistych z maksimum w podczerwieni.
    Trochę chemiluminescencji, bioluminescencji.

    W nocy nie jest ciemno! :)

  • 133. Data: 2009-02-19 12:40:31
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jędrzej Dudkiewicz"
    >Dokładnie tak, jak napisałem niżej. Taką mam hierarchię.

    Czyli "bo tak".

    >Po pierwsze, wyciąłeś istotną sprawę, mianowicie to, że taka jest (moja)
    >tradycja.

    Czyli uważasz jedne wartości za istotniejsze niż inne, ponieważ ktoś Ci
    tak powiedział?

    >Po drugie, ponawiam swoje pytanie: skąd wzięła się Twoja
    >hierarchia wartości i jak wygląda.

    Nie to jest tematem tej dyskusji.

    >Bez problemu, tylko jaki to ma związek z tym, o czym rozmawiamy?

    Przecież owe dzieci nie powinny otrzymywać żadnej pomocy od państwa, bo
    na wygody trzeba zapracować, prawda?

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Ja nigdzie nie idę z zamiarem wpadnięcia. Po
    `b K...@e...eu.org d' prostu czasem wpadam.(Wojciech Orliński)

  • 134. Data: 2009-02-19 12:44:25
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Paweł Kierski" <n...@p...net> napisał w wiadomości
    > którym kolejne ileś procent by jednak kupiło. Ale cóż - już sobie
    > "wzięli". Jaką mam szansę, że jednak zapłacą, skoro już czują się
    > bezkarnie?

    Oj, a ty np. używasz bezkarnie aparatu fotograficznego - choć talibowie
    zabraniają (fotografowania ludzi). :)

    Cóż, można np. latać, łapać, sadzać i ogólnie robić bydło (z ludzi).

    A można np. wypuścić non-commercial wersję która będzie na tyle tania, że
    jednak kupią.

    Ostatnio pewna firma normalnie sprzedająca za circa 1000 euro od licencji
    spuściła do jakiś 20 euro per licencja dla studentów. Nie wiem, ale wydaję
    się że nie zmiłości platonicznej - ale po dokładnym rachunku ekonomicznym.
    Po prostu się opłacało. Chyba.

    No i drobiazg - coś czego (jako profes. IT) możesz się bać - że jakiś
    anarchista/bolszewik/fantatyk/linuksiarz - wypuści program do tego samego co
    twój - aaaa - aaaa - zupełnie darmowy na licencji GNU. Wtedy w zasadzie
    jesteś załatwiony. I nawet nikt nie będzie chciał piracić (poza idiotami,
    fakt, tych zawsze się trochę znajdzie) - po prostu będą woleli inny produkt.
    Wolna konkurencja :)

  • 135. Data: 2009-02-19 12:55:08
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    Mariusz Kruk wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jędrzej Dudkiewicz"
    >
    > Czyli uważasz jedne wartości za istotniejsze niż inne, ponieważ ktoś Ci
    > tak powiedział?

    I widzę, że to działa. Mam też fragmentarycznie poudowadniane, że
    działają. Żyję tylko 30 lat i mam kupę zmartwień, nie jestem w stanie
    wszystkiego przemyśleć.

    > Nie to jest tematem tej dyskusji.

    Ależ jest, właśnie jest! Bo to są podstawy - przecież mogła ta dyskusja
    wyglądać całkiem inaczej, mianowicie mógłbym to ja Cię cały czas
    atakować, dlaczego uważasz, że właśnie państwo musi wprowadzać takie
    przepisy! I co byś mi powiedział, dlaczego trzeba pomóc chorym? Bo
    inaczej pójdziesz do piekła? Właśnie to chciałbym wiedzieć - jaką masz
    hierarchię wartości i dlaczego taką a nie inną. Czy jeżeli ja uważałbym,
    że wciągnięte niżej w dyskusję upośledzone dzieci należy w zasadzie
    zrzucać ze skały, bo nie są potrzebne państwu do niczego (nie płacą
    podatków, nie orzą pól, nie mają nic wspólnego z "dziedzictwem
    narodowym") to co byś mi powiedział? "Gratuluję samopoczucia."? "Jak
    możesz spać w nocy?", "Faszysta" albo "Dziękuję, nie mam więcej pytań."?

    Przecież jeżeli napiszesz mi w przekonujący sposób, dlaczego Twoja
    hierarchia wygląda tak a nie inaczej i dlaczego jest lepsza od mojej, to
    "wygrałeś dyskusję", a i ja się dam przekonać, naprawdę.

    > Przecież owe dzieci nie powinny otrzymywać żadnej pomocy od państwa, bo
    > na wygody trzeba zapracować, prawda?

    A to tak, oczywiście. Uważam, że moim psim obowiązkiem jest pomóc
    ludziom, którym wiedzie się gorzej. Ale nie obowiązkiem państwa.

    JD

  • 136. Data: 2009-02-19 13:00:16
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    slawek wrote:
> [...]
    > się że nie zmiłości platonicznej - ale po dokładnym rachunku ekonomicznym.

    No tak, ale to producent zrobił, a nie przepis mu nakazał. Rozumiem, że
    głównie o to chodzi.

> [...]
    > fakt, tych zawsze się trochę znajdzie) - po prostu będą woleli inny produkt.

    Ale przecież to będzie już inny produkt a nie ten, który ten generyczny
    producent sprzedaje.

    JD

  • 137. Data: 2009-02-19 13:04:02
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jędrzej Dudkiewicz"
    >I widzę, że to działa. Mam też fragmentarycznie poudowadniane, że
    >działają.

    Oczywiście. Feudalizm też działał. Niewolnictwo też działało.

    >Ależ jest, właśnie jest!

    Nie. Moja hierarchia wartości nie ma tu nic do rzeczy.

    A to ja nie mam więcej pytań.

    --
    Kruk@ -\ | Prayers are always answered. The answer is
    }-> epsilon.eu.org | usually no.

  • 138. Data: 2009-02-19 13:16:32
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    Mariusz Kruk wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jędrzej Dudkiewicz"
    >
    > Oczywiście. Feudalizm też działał. Niewolnictwo też działało.
    Możliwe, że za 500 lat ludzie będą patrzeć na nasze czasy i mówić tak
    samo z przekąsem "Demokracja też działała." I co z tego? Feudalizm i
    niewolnictwo są gorsze od tego, co jest teraz, bo chłopi i niewolnicy
    mieli bardzo ograniczoną wolność osobistą i prawo do własności. Znacznie
    bardziej, niż tylko "książka do BN".

    > Nie. Moja hierarchia wartości nie ma tu nic do rzeczy.

    Więc pozwól, że spytam Cię, poza dyskusją, jak wygląda Twoja,
    najwyraźniej zbudowana na mocnych, teoretycznych fundamentach,
    hierarchia wartości i jakie to są fundamenty.

    > A to ja nie mam więcej pytań.

    A ja mam. Dlaczego uważasz, że powinny dostawać pomoc od państwa?
    Powtarzam, dlaczego akurat od państwa.

    JD

  • 139. Data: 2009-02-19 14:18:25
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    slawek denied rebel lies:

    > Primo, pytanie o uzasadnienie tezy jest w zasadzie niepotrzebne, bo
    > to właśnie na tobie spoczywa ciężar dowodu,

    Ale co mam udowadniać? Że prawo do życia jest ważniejsze od prawa do
    herbaty z cukrem?

    > Tertio, napisano wiele książek aby odpowiedzieć na pytanie "dlaczego
    > w dzień jest jasno".

    O - mogę prosić tytuły? Chętnie przeczytam.

    > Co ciekawsze, do tej pory nie bardzo wiadomo
    > "dlaczego w nocy jest ciemno"! Owszem, umysły prostackie zadowolą się
    > wyjaśnieniami "bo jest".

    Ale może przeczytaj co napisałem?

    > Ziemi powinna być nieskończona. To się nazywa paradoks fotometryczny
    > i było przynajmniej jedno dobre opowiadanie SF na ten temat.

    I hmm... Mam coś wnioskować na podstawie opowiadania SF? Wybacz,
    powstrzymam się.

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|God it feels like it only rains on me
    (::) (::)|

  • 140. Data: 2009-02-19 14:42:11
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    MoonWolf wrote:
    > slawek denied rebel lies:

    > Ale co mam udowadniać? Że prawo do życia jest ważniejsze od prawa do
    > herbaty z cukrem?

    Tak właśnie. Mariusz probował to ze mnie wycisnąć (znaczy - dlaczego
    uważam, że takie prawo a nie inne), ale ja niestety odpadam w momencie
    pytania o najgłębsze fundamenty. Pocieszam się tylko, że wszystko
    wskazuje na to, że miałby identyczne problemy w tym samym miejscu.

    Ale - warto spróbować udowodnić, czemu prawo do życia jest ważniejsze od
    prawa do herbaty z cukrem. Spróbuj, nie jest łatwo.

    JD