  • 11. Data: 2016-02-28 08:56:55
    Temat: Re: vw po naprawie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 28.02.2016 08:53, mk4 wrote:

    > Tak, zaraz ktos powie, ze jest mniej tych bardziej trujacych zwiazkow a
    > wiecej tych mniej trujacych. Tylko, ze to juz kombinatorstwem zalatuje
    > albo zalatwianiem przy zielonym stoliku co jest bardziej a co mniej. Bo
    > jak mniej pali (i to nie tak malo - bo niby ok 10%) to jest chyba mniej
    > i jednych i drugich.

    Chyba nie do końca. NOx to chyba właśnie przy zbyt ubogiej mieszance się
    tworzą.

    Tak czy inaczej to ta ekologia to głównie na papierze;)

    Shrek.

  • 12. Data: 2016-02-28 09:14:16
    Od: p...@g...com

    Euro normy są tak skonstruowane aby producenci mogli zaoferować taniego diesla z
    niskim spalaniem ... w USA ten numer nie przeszedł i albo ladujesz drogi filtr
    scr/adblue albo wypad z rynku

    Sprawa z NOx tez śmierdzi abstrahując zupełnie od tych żałośnie nierealnych danych wg
    producenta ... nasuwa się proste pytanie kto na tym zyskał i ile to kosztowało :-)

  • 13. Data: 2016-02-28 09:31:45
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2016-02-28 09:14, p...@g...com wrote:
> [...]
    wg producenta ... nasuwa się proste pytanie kto na tym zyskał i ile to kosztowało :-)

    Cos w tym moze i jest.
    Jednak to co napisales zasmierdzialo brudna propaganda jak to w USA jest
    swietnie. A przeciez po Chinach to chyba najwiekszy truciciel, ktory
    regularnie odrzuca wszelkie porozumienia ekologiczne. Ich motoryzacja
    tez nie zachwyca.

    Wydaje sie, ze nie chodzi o żaden numer tylko o pieniądze. Co oczywiscie
    nie usprawiedliwia VW - bo jakie te normy nie sa - to sie na nie
    zgodzili to powinni je respektowac.

    Z drugiej strony - kto jak kto - przeciez takie koncerny maja srodki do
    tego zeby np. sprawdzac dokladnie auta konkurencji i publikowac wyniki.
    A skoro nikt tego nie robi to chyba wszyscy mniej lub wiecej kantuja.

    --
    mk4

  • 14. Data: 2016-02-28 10:00:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

    > Autozeitschrift testet Amarok nach VW-RückrufSchummel-Diesel nach
    > Umrüstung: Verbrauch steigt um 0,5 bis 0,7 Liter

    Znaczy wzrosło?
    Ja w takim układzie nie widze problemu oczywiście pod warunkiem, ze vw odda
    kase za 0,7l x przejechane km/100

  • 15. Data: 2016-02-28 11:50:11
    Od: p...@g...com

    Ale tylko VW i kompania sprzedawał w Stanach tzw. czystego diesla ... EPA sprawdziło
    i wyszło szydlo z worka ... nigdzie nie napisałem ze USA jest super dziwi mnie tylko
    ze jak w USA moto koncern płaci użytkownikom za oszustwo to w UE Bruksela zamiata
    temat pod dywan

  • 16. Data: 2016-02-28 12:00:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 27 Feb 2016 23:45:47 -0800 (PST), p...@g...com
    napisał(a):

    > Nie, o utracie osiągów nic nie ma.

    Bo utraty osiągów jako takich raczej nie będzie.
    Przy pełnym gazie moc będzie taka jak być, przyspieszenia itp. też, bo
    problemy z emisją nie dotyczyły tego.

    Ale ciekawe jak wrażenia z miejskiej jazdy?
    Bo fajna reakcja na gaz w nowych dieslach m.in. bierze się stąd że turbina
    cały czas dmucha i w razie potrzeby od razu można podlać więcej paliwa.
    No ale to właśnie to (praca na ubogiej mieszance przy niskich obciążeniach)
    powodowało emisję tlenków azotu.

  • 17. Data: 2016-02-28 12:07:56
    Od: p...@g...com

    Ale to oznacza przyznanie się do błędu a tego VW nie może zrobić ... Deal z KBA
    wyklucza jakiekolwiek efekty uboczne i tego muszą się trzymać za wszelką cenę.
    Zresztą nawet te 10% jest bardzo niebezpieczne dla VW bo w 2013r zapadł wyrok na
    korzyść klienta który chciał odstąpienia od umowy z powodu zbyt dużego zużycia paliwa
    (dane producenta vs realne) tam granicą było właśnie 10%

    Dies entschied jetzt dasOberlandesgericht Hamm. (I-28 U 94/12). Das Gericht
    bestätigte damit das Urteil des Landgerichts Bochum.

  • 18. Data: 2016-02-28 13:56:01
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 28.02.2016 o 12:07, p...@g...com pisze:
    > Ale to oznacza

    To czyli co?
    Bez cytatów tego nie wiadomo....

  • 19. Data: 2016-02-28 17:50:04
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-02-27 o 20:18, p...@g...com pisze:

    > PS czemu nikt nie pisze o Nokianie ? Jakaś ta nasza prasa motoryzacyjna nie na
    czasie :-)

    A co z Nokianem?
    Po niemiecku nie za bardzo szprecham.

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2016-02-28 19:12:44
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-28 o 17:50, Irokez pisze:

    > A co z Nokianem?
    > Po niemiecku nie za bardzo szprecham.

    Ponoć to, co produkowali do testów i homologacji (słynna naklejka
    unijna) i to, co szło do sprzedaży, to tylko z wyglądu jest to samo.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl