  • 1. Data: 2009-12-04 03:54:15
    Temat: [voip] SPA-3000 nie chce łączyć przez PSTN (# daje zajętość)
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Czołem!

    Wieki mnie tu nie było, bo i zainteresowanie telefonią minęło. Ale do rzeczy.
    W temacie voip jestem zielony jak szczypiorek na wiosnę. Zanabyłem drogą kupna
    bramkę jak w temacie i skonfigurowałem na tyle na ile umiałem. I działa. Oprócz
    jednej rzeczy. W instrukcji napisali, że wybierając numer normalnie będziemy
    dzwonili przez voipa, a poprzedzając numer hashem - przez linię pstn. O ile
    to pierwsze działa, to drugie już nie - po wciśnięciu krzyżyka dostaję sygnał
    zajętości (z bramki - bo brzmi inaczej niż z tepsy). Włączyłem logowanie i
    nic się wtedy w logach nie pojawia - jedynie informacje o podniesieniu i
    odłożeniu słuchawki (off hook i on hook).

    Strony z konfiguracją zrzuciłem tu: http://www.chmurka.net/r/voip/

    Macie jakieś pomysły co z tym zrobić?

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 2. Data: 2009-12-04 09:56:40
    Od: Baseciq <n...@b...org>

    Dnia Fri, 4 Dec 2009 03:54:15 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Macie jakieś pomysły co z tym zrobić?

    O ile dobrze Cię wczoraj zrozumiałem, to warto by było to zrobić:

    PSTN-To-VoIP Gateway Enable na 'no'
    VoIP-To-PSTN Gateway Enable na 'no', bo nie są to funkcjonalności z których
    będziesz korzystał.

    Obawiam się że będziesz musiał zrobić dialplan :)

    http://www.jmgtechnology.com.au/spa_3000_guide.pdf - tam na końcu jest
    appendix z przykładami:

    (<#9:>xx.<:@gw0>) - this dial plan demonstrates replacement and repetition.
    When you enter a #9 followed by any number of digits (a timeout is used to
    determine the end) it will go out through the PSTN line (gateway 0)

    Jak będziesz ustawiał diaplan, zobacz na zakładkę "regional" gdzie masz
    listę kodów do ustawiania parametrów bramki/linii/etc. Ale nigdy nie
    używałem innych kodeków niż G711.a/u (największe pasmo, najlepsza jakość).

    Dial plan ustawia się na zakładce Line1!

    Wyłącz provisioning i w razie czego daj znać ;)
    --
    www.baseciq.org
    "Rozmowa z Kolejami Mazowieckimi tym się różni od rozmowy z

  • 3. Data: 2009-12-04 10:51:48
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Baseciq <n...@b...org> wrote:

    > O ile dobrze Cię wczoraj zrozumiałem, to warto by było to zrobić:
    >
    > PSTN-To-VoIP Gateway Enable na 'no'
    > VoIP-To-PSTN Gateway Enable na 'no', bo nie są to funkcjonalności z których
    > będziesz korzystał.

    Zrobiłem.

> [...]
    > When you enter a #9 followed by any number of digits (a timeout is used to
    > determine the end) it will go out through the PSTN line (gateway 0)

    Wpisałem ten bez zmian. Teraz dostaję sygnał zajętości z bramki po wpisaniu
    #90514xxxxxx (mój nr tel) po chwili - lub #90514xxxxxx# od razu. Logi:

    Dec 4 11:49:01 Calling: 0...@1...0.0.1:5061
    Dec 4 11:49:01 [0: 0]AUD ALLOC CALL (port=16458)
    Dec 4 11:49:01 [0: 0]RTP Rx Up
    Dec 4 11:49:01 AUD: Stop PSTN Tone
    Dec 4 11:49:01 [0: 0]AUD Rel Call
    Dec 4 11:49:01 CC: Failed
    Dec 4 11:49:01 Sess Terminated
    Dec 4 11:49:04 [0]On Hook

    > Jak będziesz ustawiał diaplan, zobacz na zakładkę "regional" gdzie masz
    > listę kodów do ustawiania parametrów bramki/linii/etc. Ale nigdy nie
    > używałem innych kodeków niż G711.a/u (największe pasmo, najlepsza jakość).

    E, tych nie obsługuje plfon.

    Preferred Vocoder: (Kodeki audio): G729, G723, G729a, PCMU, PCMA

    > Wyłącz provisioning i w razie czego daj znać ;)

    Wyłączyłem :) Nie pomogło.

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 4. Data: 2009-12-04 10:54:20
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Baseciq <n...@b...org> wrote:

    > O ile dobrze Cię wczoraj zrozumiałem, to warto by było to zrobić:
    >
    > PSTN-To-VoIP Gateway Enable na 'no'
    > VoIP-To-PSTN Gateway Enable na 'no', bo nie są to funkcjonalności z których
    > będziesz korzystał.

    Zrobiłem.

> [...]

    E, tych nie obsługuje plfon.

    Preferred Vocoder: (Kodeki audio): G729, G723, G729a, PCMU, PCMA

    Chyba że to to samo co PCMU/PCMA (jak wskazuje ostatnia literka) :)

  • 5. Data: 2009-12-05 09:59:02
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Adam Wysocki pisze:
    > Baseciq <n...@b...org> wrote:
    [..]

    > E, tych nie obsługuje plfon.
    >
    > Preferred Vocoder: (Kodeki audio): G729, G723, G729a, PCMU, PCMA
    >
    > Chyba że to to samo co PCMU/PCMA (jak wskazuje ostatnia literka) :)

    To dokładnie to samo ;-)

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145