  • 1. Data: 2009-12-07 11:28:13
    Temat: Multimedia - skok na numerację
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Ot taka ciekawostka - może niektórych zainteresuje.

    Spółka Multimedia Polska dostała przydział na ciekawą numerację:
    333333
    555555
    777777

    Poza powyższymi hitami - też ciekawie:
    22221
    833333
    838383
    333111, 333222 itp. aż do 333999 i 333000
    335335
    826826
    345345
    555111 do 555000
    556677
    429429
    777111 do 777000
    293293
    244244
    245245
    249249
    464464

  • 2. Data: 2009-12-07 11:39:02
    Temat: Re: Multimedia - skok na numerację
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 7 Gru, 12:28, MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>
    wrote:
> [...]
    > 833333
    > 838383
    > 333111, 333222 itp. aż do 333999 i 333000

    Dla mnie dużo ciekawszy jest przydział numeracji S=9 dla tej Spółki w
    SN Łódź, Ostrołęka i Płock.
    Może w końcu do ludzi dotrze, że numery telefonów stacjonarnych są w
    Polsce dziewięciocyfrowe od 4 lat...

  • 3. Data: 2009-12-07 15:41:52
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    wiwany pisze:

    > Dla mnie dużo ciekawszy jest przydział numeracji S=9 dla tej Spółki w
    > SN Łódź, Ostrołęka i Płock.
    > Może w końcu do ludzi dotrze, że numery telefonów stacjonarnych są w
    > Polsce dziewięciocyfrowe od 4 lat...

    Niekoniecznie. Niby co to zmienia? UKE i tak nie przydzieli numeracji
    19, 98, 99 (rezerwa dla każdej ze SN, razem z 80(6-0)). Nadal można
    normalnie dzwonić na 4219436 ;-)

    Mamy więc w Polsce możliwość wybierania numerów:
    - 3-cyfrowych: 112, 98x, 99x
    - 5-cyfrowych: 19xxx
    - 6-cyfrowych: 118xxx, 116xxx, 20xxxx (swoją drogą, dlaczego UKE nie
    zarezerwowało SP=11, skoro 19, 98, 99 nie przydzielają?)
    - 7-cyfrowych: xx19xxx
    - 8-cyfrowych: xx118xxx (przed chwilą sprawdziłem, działa na komórce)
    - 9-cyfrowych: standard.
    - 10-cyfrowych: dla upartych kręcących przez 0

    Brakuje mi tylko 4-cyfrowych (jakieś pomysły?).
    "Ja tu widzę niezły b....."

    Marek

  • 4. Data: 2009-12-07 15:58:02
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 7 Gru, 16:41, MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>
    wrote:

> [...]
    > - 9-cyfrowych: standard.
    > - 10-cyfrowych: dla upartych kręcących przez 0
    >
    > Brakuje mi tylko 4-cyfrowych (jakieś pomysły?).

    Z tym "niezłym b..." w pełni się zgadzam.

    W kwestii samych numerów skróconych uważam, że:

    1. jest ich zdecydowanie w Polsce za dużo= zbyt łatwo uzyskuje się ich
    przydział, nie są zarezerwowane tylko dla numerów interwencyjnych itp.
    2. absolutnie koszt połączenia z nimi nie powinien być wyższy niż
    połączenia strefowego= wszystkie wyżej płatne, jak choćby "wątkowy"
    19757 czy kilka informacyjnych "tepsianych" powinno wylądować w
    zakresie AB=70,
    3. po wprowadzeniu pkt. 1 powinno się zlikwidować możliwość schematu
    AB19XXX= tj. ograniczyć wybieranie tylko do "wewnątrzstrefowego"

  • 5. Data: 2009-12-08 16:52:48
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik wiwany napisał:

> [...]

    A to xx na początku to jakie kręciłeś?
    BTW, w darmowym simie Playa, który sobie zamówiłem via onet ze 2 lata
    menu, 118913 był wpisany jako +4822118913 i działał - no w bo końcu to
    komórka, więc +48/0048 może być dodawany wedle uznania :-).

> [...]
    > połączenia strefowego= wszystkie wyżej płatne, jak choćby "wątkowy"
    > 19757 czy kilka informacyjnych "tepsianych" powinno wylądować w

    Hehe, co pazerniejsze PKSy miewają hotliny premium na 70x.

    O - szukam jak najbliżej i znajduję świeżyznę:

    http://web.pkswschod.pl/

    0 703 40 33 28 - infolinia PKS WSCHÓD
    | 02.12.2009 - 08:37

    Pod numerem 0 703 40 33 28 od 1 grudnia 2009 r. działa infolinia PKS
    "WSCHÓD".
    Koszt połączenia 2,10 zł netto za minutę połączenia.

    A jeszcze we wrześniu dzwoniłem tam na 81710xxxx (mieli również 19150
    ale nie chciało mi się sprawdzać, czy w razie czego, zejdzie z pakietu
    na stacjonarne w POPie :-).

    Ale nic to. Jakiś czas temu w/w przewoźnik, jeszcze jako PKS Lublin miał
    AFAIR 700 albo 708 do połączeń z telepsy, 300 z Netii oraz *7xxx z
    komórek :-).

    > 3. po wprowadzeniu pkt. 1 powinno się zlikwidować możliwość schematu
    > AB19XXX= tj. ograniczyć wybieranie tylko do "wewnątrzstrefowego"

    A co z komórkami i voipami - odciąć ;-)?

    Przemek

  • 6. Data: 2009-12-08 16:56:22
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Przemysław Kowalik napisał:

> [...]
    >
    > A jeszcze we wrześniu dzwoniłem tam na 81710xxxx (mieli również 19150
    > ale nie chciało mi się sprawdzać, czy w razie czego, zejdzie z pakietu

    Uzupełnienie (tu jeszcze mają po staremu):

    http://web.pkswschod.pl/index.php?i_cennika=1&pom=15
    &id_news=14

    Szanownym grupowiczom zapewne najbardziej się spodoba:

    "Dla dzwoniących z telefonu kom. 0-81 9150" :-)

    Przemek

  • 7. Data: 2009-12-08 17:47:16
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    wiwany <w...@g...pl> writes:

> [...]
    > zakresie AB=70,
    > 3. po wprowadzeniu pkt. 1 powinno się zlikwidować (...)

    ... numerację 1xxxx. Zwyczajnie i po prostu.

    Te numery niczemu pożytecznemu nie służą i tylko zamęt wprowadzają.

    112, 9xx do służb ratunkowych i KONIEC. Więcej NIE TRZEBA.

    MJ

  • 8. Data: 2009-12-08 17:53:30
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    Sprostowanie:

    to XX118XXX kręcił Marek M. którego cytowałem. Nie ja.

  • 9. Data: 2009-12-08 17:58:11
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 8 Gru, 17:52, Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:

    > A co z komórkami i voipami - odciąć ;-)?
    >
    > Przemek

    Nie odciąć, tylko po solidnym przetrzebieniu liczby AUS zmusić ww
    operatorów do wprowadzenia schematu bez AB.

  • 10. Data: 2009-12-08 20:47:28
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    wiwany wrote:

    > Nie odciąć, tylko po solidnym przetrzebieniu liczby AUS zmusić ww
    > operatorów do wprowadzenia schematu bez AB.

    Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że spoza danego,
    lokalnego/strefowego punktu styku, nie połączysz z innej SN numeru AUS.
    Czyli np. (że posłużę się ulubionym przykładem MJ :-) z Krakowa (12) nie
    wymusisz połączenia na numer 19xxx w Nowym Sączu (18) czy Zakopanem (też
    18).
    Eliminowałoby to dostawców, którzy ie mają PS w każdej SN