  • 41. Data: 2017-04-13 17:11:20
    Temat: Re: uzywane lampy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:58ef37d5$0$5164$6...@n...neostrada
    .pl...
    >Cos mi chodzi po glowie, ze jednak byly uzywane.
    >O chocby tu
    >http://www.astra2sat.com/tv-radio-archives/astra-2d
    -satellite/

    >No jak widac - Astra2 miala 39W ... razy 16 kanalow.
    >Mocy nadawczej, bo baterie sloneczne dawaly 1600W.

    Nawiasem mowiac ... to jest 100W na kanal, a pod koniec zywota panele
    dawaly ponoc tylko 1400W ... po odjeciu pradu na potrzeby wlasne
    satelity, odbiorniki, itp ... to wychodzi mi ponad 50% sprawnosci tych
    lamp.

    To chyba niezle osiagniecie ?

    J.

  • 42. Data: 2017-04-13 21:36:03
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 13 kwietnia 2017 17:11:30 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > dawaly ponoc tylko 1400W ... po odjeciu pradu na potrzeby wlasne
    > satelity, odbiorniki, itp ... to wychodzi mi ponad 50% sprawnosci tych

    Nawiasem mówiąc to te lampy w satelitach to chyba lepiej jakby troche nieszczelne
    byly niz calkiem szczelne wszak próżnia w kosmosie chyba calkiem dobra na
    geostacjonarnej...

    Tak mnie pobocznie zastanowiło...

  • 43. Data: 2017-04-13 23:01:56
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-04-13 o 14:50, t-1 pisze:

    > Czy lampa w mikrofalówce pracuje przy napięciu kilkunastu tysięcy wolt i
    > kilkuset Amperów?
    > Moc wyjściowa w impulsie takiego radaru to często MW.

    No w mikrofalówce jest parę kV, ale to nie jest problem.

    Problemem jest szybkie rozpalenie oscylacji i jeszcze szybsze ich
    zgaszenie. Zwykły radar magnetronowy rysuje w środku ekranu kółko - jest
    to związane z tym, że gasnący magnetron przez jakiś czas zagłusza
    zupełnie odbiornik - i żaden cyrkulator tu nie pomoże, bo to "przecieki"
    przez cyrkulator zagłuszają.

    Taki okrąg ślepoty dla radarów morskich ma ok. 200 m promienia,
    wystarczająco żeby manewrujący w porcie we mgle statek w coś przywalił,
    dlatego tam się używa tych wszystkich holowników, pilotów itp.
    Ewentualnie używa się pomocniczego radaru na diodach Gunna, pracującego
    z emisją ciągłą (FM CW). On nie ma okręgu ślepoty.

    Jakiej wielkości ślepotę mają radary wojskowe to nie wiem, pewnie parę
    km przy ich mocach i to jest właśnie największy problem z magnetronami
    do tych radarów - jak je szybko wygasić.

  • 44. Data: 2017-04-14 00:14:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Apr 2017 12:36:03 -0700 (PDT), s...@g...com
    > Nawiasem mówiąc to te lampy w satelitach to chyba lepiej jakby
    > troche nieszczelne byly niz calkiem szczelne wszak próżnia w
    > kosmosie chyba calkiem dobra na geostacjonarnej...
    >
    > Tak mnie pobocznie zastanowiło...

    No, dobry pomysl ... ale czemu "nie calkiem szczelne" - moze w ogole
    bez obudow ?

    Tylko ze tam wcale nie ma takiej wielkiej prozni, wiatr sloneczny jest
    ... ale chyba mniej w niz prozni lampowej.
    No i predkosc ma duza.

    J.

  • 45. Data: 2017-04-14 01:17:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >
    > Tylko ze tam wcale nie ma takiej wielkiej prozni, wiatr sloneczny
    > jest ... ale chyba mniej w niz prozni lampowej.

    Delykadnie czymś osłonić, żeby nie zawiało.

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2017-04-14 01:20:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >
    > Tylko ze tam wcale nie ma takiej wielkiej prozni, wiatr sloneczny
    > jest ... ale chyba mniej w niz prozni lampowej.

    Delikatnie czymś osłonić, żeby nie zawiało.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2017-04-14 09:00:22
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 01:21:14 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Delikatnie czymś osłonić, żeby nie zawiało.

    No wlasnie mi ten wiatr słoneczny, pasy van allena troche nie pasowały aby sugerować
    brak obudowy wogole.

    Więc zasugerowałem żeby dać jakąś mniej totalną.

    Ale wlasnie, wiatr słoneczny jest, to znaczy ze tych elektronów by sie dało nałapać.
    Może w trakcie satelitarnego dnia dało by sie wykorzystać te darmowe "żażenie" do
    działania lampy?

    Ciekawy koncept by był.

    Gdyby taki satelita był po prostu metalowo półprzewodnikowy i korzystal z energii
    słonecznej ale nie z pasma widzialnego tylko jonizacji, termiki itp...

    Pewnie relatywnie trwały by był...

    Choc może jednak wysokoenergetyczne cząstki by te "odbiorniki/kolektory" energii
    degenerowały?

  • 48. Data: 2017-04-14 09:57:43
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 13.04.2017 o 17:11, J.F. pisze:
> [...]
    > dawaly ponoc tylko 1400W ... po odjeciu pradu na potrzeby wlasne
    > satelity, odbiorniki, itp ... to wychodzi mi ponad 50% sprawnosci tych

    W klasie C to tak mniej więcej moze być.

  • 49. Data: 2017-04-14 10:44:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > W klasie C to tak mniej więcej moze być.

    Ale to jest lampa o fali bieżącej. Klasowości w niej tyle, co w sennych
    marzeniach marksistów.

    --
    Jarek

  • 50. Data: 2017-04-14 11:33:51
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > Ale to jest lampa o fali bieżącej. Klasowości w niej tyle, co w sennych
    > marzeniach marksistów.

    A sorry, faktycznie.