  • 121. Data: 2009-05-03 09:39:40
    Temat: Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "gargomel" <s...@d...la.la> napisał w wiadomości
    news:gtf8qe$he2$1@news.wp.pl...

    > jak przejrzysz te schematy zasilacza dawane w wątku to zobaczysz ze tej
    > separacji nie ma (bo jakiś kretyn spie%^&*^ sprawę, dlatego komputery
    > kopią!:O(

    W spawach zasilaczy już dawno dałem sobie spokój, bo nie mogę już czytać
    twoich bredni wypisywanych na ten temat wynikających z błednego przekonania
    :)
    Co zaś się tyczy kopania komputerów to są tylko i wyłacznie 2 możliwe
    sytuacje takiego stanu rzeczy:
    1. Ładunki elektrostatyczne powstające na skutek tarcia odzieży o fotele.
    2. Spier......na instalacja elektryczna, a raczej obwód ochronny tej
    instalacji. Niestety komputery wykonane są w pierwszej klasie ochronnej,
    dlatego wymagają uziemionego obwodu ochronnego. Tak więc nie twórz błędnych
    teorii.

  • 122. Data: 2009-05-03 14:26:50
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Jacek "Plumpi"" napisał:
    > W spawach zasilaczy już dawno dałem sobie spokój, bo nie mogę już czytać
    > twoich bredni wypisywanych na ten temat wynikających z błednego
    > przekonania :)

    błędnego przekonania? czy jesteś aż tak ograniczony ze nie potrafisz
    przejrzeć prostego schematu i przekonać się ze nie posiada on separacji
    galwanicznej napięcia wysokiego od napięcia niskiego i od obudowy?:O)
    to dla ciebie takie skomplikowane?, skoro tak to nie zawracaj sobie głowy:O)

  • 123. Data: 2009-05-03 14:30:19
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Maciek" napisał:
    > Nie tyle sieci, co masy gniazda antenowego od plecionki na graficie
    > kineskopu. Stare telewizory zwykle nie miały wtyczek z uziemieniem. Nowe
    > LCD już miewają.

    widzisz, ale kopie nawet od tej masy, więc ewidentny brak separacji, jak by
    ona była to nic by nie kopało:O)

  • 124. Data: 2009-05-03 19:19:09
    Od: x <...@...pl>

    Dnia 03-05-2009 o 16:26:50 gargomel <s...@d...la.la> napisał(a):

> [...]
    > galwanicznej napięcia wysokiego od napięcia niskiego i od obudowy?:O)
    > to dla ciebie takie skomplikowane?, skoro tak to nie zawracaj sobie

    Zapodaj linki do tych prostych schematow zasilaczy komputerowych i
    wspolczesnych TV ktore to nie maja separacji galwanicznej miedzy strona
    sieciowa a niskonapieciowa. Sprawnego zasilacza komputerowego bez takiej
    separacji jeszcze nie widzialem, wiec chetnie rzuce okiem kto produkuje
    takie kuriozum. TV bez separacji to ostatnio chyba jakiegos lampowego
    Neptuna z zeszlego wieku widzialem.

  • 125. Data: 2009-05-04 12:06:34
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "x" napisał:
    > Zapodaj linki do tych prostych schematow zasilaczy komputerowych
    > wspolczesnych TV ktore to nie maja separacji galwanicznej miedzy strona
    > sieciowa a niskonapieciowa.

    ja nie muszę zapodawać, już w tym wątku takie schematy zasilaczy PC padły,
    jak byś nie widział to powtarzam:
    > http://www.hal.trzepak.net/faq/winxp/zasilacz-atx.gi
    jak widzisz, separacji brak:O(

> [...]
    > separacji jeszcze nie widzialem, wiec chetnie rzuce okiem kto produkuje
    > takie kuriozum. TV bez separacji to ostatnio chyba jakiegos lampowego

    widzisz, do niedawna ja też byłem tak nieuświadomiony, niestety takie
    p;artactwo w europie środkowej to norma, chyńszczyzna u nasz górą!:O(

  • 126. Data: 2009-05-04 16:06:34
    Od: x <...@...pl>

    Dnia 04-05-2009 o 14:06:34 gargomel <s...@d...la.la> napisał(a):

    > jak widzisz, separacji brak:O(

    No wlasnie nie widze - strona "goraca" jest separowana galwanicznie od
    niskonapieciowej za pomoca transformatorow T2 T3 i T6. Co przeoczylem?

  • 127. Data: 2009-05-04 19:19:21
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "x" napisał:
    >>> http://www.hal.trzepak.net/faq/winxp/zasilacz-atx.gi
    > No wlasnie nie widze - strona "goraca" jest separowana galwanicznie od
    > niskonapieciowej za pomoca transformatorow T2 T3 i T6. Co przeoczylem?

    1) a nie widzisz przewodu od kondensatorów C2, C3 na obudowę?
    2) a nie widzisz po tej niby odseparowanej niskonapięciowej stronie punktu
    masy (ground), ktura jest oczywiscie podłączona z obudową?

    a już się martwiłem że to ja mam kiepski wzrok:O)
    jak dalej nie widzisz to szybciutki rozkręć zasilacz i paluszkiem po
    ścieszkach, albo mierniczkiem!:O)

  • 128. Data: 2009-05-05 13:00:17
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    >
    > a już się martwiłem że to ja mam kiepski wzrok:O)
    > jak dalej nie widzisz to szybciutki rozkręć zasilacz i paluszkiem po

    A nie dostrzeagsz, ze to jest potencjał "0" potencjał "ziemii" ?
    Powtarzam jeszcze raz. Jeżeli obudowa takiego komputera nie posiada
    galwanicznego połączenia z ziemią to jest to wynik braku lub uszkodzenia
    obwodu ochronnego, który jest wymagany dla tego typu urządzenia. Wymagany to
    znaczy musi on być. Jeżeli go nie ma to jest to stan awaryjny, a nie
    normalny stan pracy.
    Poza tym piszesz o kondensatorach. Nawet gdyby ich nie było to i tak
    istnieje pewna pojemność pomiędzy uzwojeniami transformatora lub choćby
    pomiędzy wewnętrznymi elementami pozostającymi pod napięciem, 230V i więcej,
    a zewnętrzną, metalową obudową.

  • 129. Data: 2009-05-05 15:09:32
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Jacek "Plumpi"" napisał:
    > A nie dostrzeagsz, ze to jest potencjał "0" potencjał "ziemii" ?

    haha, w teorii to może i tak, zresztą nie potencjał kopie a różnica
    potencjałów:O)
    a co do praktyki to impedancja uziemienia nigdy nie jest zerowa!:O)

    > Powtarzam jeszcze raz. Jeżeli obudowa takiego komputera nie posiada
    > galwanicznego połączenia z ziemią to jest to wynik braku lub uszkodzenia

    skoro tak sie chwaliłeś znajomością norm i posiadanymi uprawnieniami to
    powiedz mi co ine podają odnosnie urządzeń III klasy ochronnosci (czyli
    ochrony poprzez zastosowanie niskich napięć), a takim urządzeniem zasilacz
    PC od strony niskonapięciowej niewątpliwie powinin być!!!
    czy przypadkiem normy nie mówią że odnośnie połączeń ochronnych, że
    urzdzenia takie nie powinny umożliwiać połaczenia z przewodem ochronnym?:O)
    i jak myślisz dlaczego?:O)

  • 130. Data: 2009-05-05 15:17:22
    Od: x <...@...pl>

    Dnia 05-05-2009 o 15:00:17 Jacek "Plumpi" <p...@w...pl> napisał(a):

    > A nie dostrzeagsz, ze to jest potencjał "0" potencjał "ziemii" ?

    E, szkoda czasu, jemu chodzi o kondensatory z filtra. To juz bylo
    walkowane i nie ma co do tego wracac; niech zaprojektuje swoj wlasny
    zasilacz tak jak to Porzadny Elektronik powinien zrobic i sprzedaje jako
    model wzorcowy. Jako super bezpieczny i niekopiacy bedzie cieszyl sie z
    pewnoscia duzym popytem wiec Chinczycy zaczna go kopiowac i nie bedzie juz
    mozna psioczyc na "chinszczyzne".

> [...]
    > istnieje pewna pojemność pomiędzy uzwojeniami transformatora lub choćby
    > pomiędzy wewnętrznymi elementami pozostającymi pod napięciem, 230V i

    To mnie wlasnie zmylilo - myslalem, ze odkryl rzeczywiscie jakies
    galwaniczne polaczenie miedzy stronami goraca i wtorna, bo tak uiparcie
    sie czepil tematu.