  • 101. Data: 2009-04-21 19:49:14
    Temat: Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Maciek" napisał:
    > No widzisz - ja też chcę wiedzieć dlaczego obecne różnicówki są na 30mA.
    > Myślę, że 1mA, to jest za mało. Może samo włączenie urządzenia z
    > kondensatorami na wejściu wystarczy?

    hola hola, czy sie dobrze domyślam że masz na myśli urządzenia z
    podłączonymi kondensatorami z sieci do PE?:O(
    takiej chińszczyzny sie nie podłącza, a jesli już to nie dziw się potem że
    zabezpieczenia różnicowoprądowe nie działają, oraz wali się całe
    bezpieczeństwo przeciwporażeniowe, tyle w temacie!

  • 102. Data: 2009-04-22 18:02:47
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik gargomel napisał:
> [...]
    > że zabezpieczenia różnicowoprądowe nie działają, oraz wali się całe
    > bezpieczeństwo przeciwporażeniowe, tyle w temacie!

    Czekaj, masz fazę i zero podłączone przez kondensatory do uziemienia. Np
    mam przed nosem elemnt filtra sieciowego do pralki z mikroprocesorem. To
    wcale nie jest chińszczyzna. Chwilę po włączeniu musi być jakiś mały, bo
    mały ale jednak prąd ładowania i tym samym może wybić. Wystarczy?

  • 103. Data: 2009-04-22 18:04:08
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Bogdan napisał:
    > Stosunek jakości (czułości) do kosztów. Poza tym 30 mA w stosunku do
    > starszych systemów wymagających przepływu kilku/kilkudziesięciu/set amperów
    > prądu zwarciowego to i tak ogromny postęp.

    A jakbym chciał to, co widziałem, czyli na mniej niż 10mA, to znajdę?
    Niech będzie droższy.
    Maciek

  • 104. Data: 2009-04-22 20:36:45
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

> [...]
    > wcale nie jest chińszczyzna. Chwilę po włączeniu musi być jakiś mały, bo
    > mały ale jednak prąd ładowania i tym samym może wybić. Wystarczy?

    no właśnie juz na tej grupie nie chce mi się wszystkich uświadamiać ze to
    właśnie jest chińszczyzna, projektował tem filtr jakiś przygłup anie
    elektronik!:O(

    ale dam ci trochę do myślenia:
    1.czy ta mikrofalówka będzie prawidłowo działała gdy ją podepniesz do sieci
    bez PE?:O)
    2. co się stanie w wyniku uszkodzenia przewodu PE w instalacji z taką
    chińską mikrofalówką?:O)

  • 105. Data: 2009-04-23 19:18:25
    Od: Maciek <m...@p...com>

> [...]
    > sieci bez PE?:O)
    > 2. co się stanie w wyniku uszkodzenia przewodu PE w instalacji z taką
    Co Ty palisz? Jaka mikrofalówka? Pralka z mikroprocesorem.
    Moim zdaniem będzie działać, bo to jest filtr. Ma filtrować a nie służyć
    bezpieczeństwu przeciwporażeniowemu. Tylko jedno ale - pralka będzie
    siała zakłóceniami w sieć a i sama będzie wrażliwsza na skoki napięcia.
    Filtruje się zakłócenia symetryczne i asymetryczne. To już jest zupełnie
    inna historia, na zupełnie inny wątek.
    Uważasz, że tak się nie robi? Tylko głupi Chińczyk tak robi? Mało
    widziałeś. Popatrz na ten zasilacz:
    http://www.hal.trzepak.net/faq/winxp/zasilacz-atx.gi
    Kondensatory C2 i C3 nie są przypadkiem podłączone do masy/uziemienia?
    Bez styku ochronnego w gniazdku obudowa będzie kopała ale bez zbyt
    dużego prądu, więc i zagrożenia. Od tego się zresztą cały ten wątek zaczął.
    No dobra - koniec
    Maciek
    P.S.: Pralka, to Siemens i raczej nie made in China.

  • 106. Data: 2009-04-24 17:02:05
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

> [...]
    > Bez styku ochronnego w gniazdku obudowa będzie kopała ale bez zbyt dużego
    > prądu, więc i zagrożenia. Od tego się zresztą cały ten wątek zaczął.

    ooo, dobrze że przynajmniej dostrzegłeś jeden z wielu zagrożń:O)
    to że jakis przygłup nie zna elektroniki ani norm elektrycznych i nie ma za
    grosz rozumu to wcale nie znaczy że to jest poprawnie zrobione (tak wiem że
    chińskie zasilacze są fabrycznie skopane:O)

  • 107. Data: 2009-04-25 18:41:28
    Od: Maciek <m...@p...com>

> [...]
    > za grosz rozumu to wcale nie znaczy że to jest poprawnie zrobione (tak
    > wiem że chińskie zasilacze są fabrycznie skopane:O)

    Weź Ty sobie poczytaj o zakłóceniach i ich filtrowaniu, bo to co tak
    wyśmiewasz, jest całkiem często stosowane. Czasem nawet musi być
    stosowane. Słowa klucze - zakłócenia asymetryczne.
    Nie zarzucaj innym braku znajomości norm.
    Jeżeli naigrawasz sie z twórców sprzętu elektronicznego, to też uważaj,
    bo to naprawdę spełnia normy. Gdyby mogli zaoszczędzić parę centów na
    każdej sztuce, to by tak zrobili. Nie tylko Chińczycy ale też i wszyscy
    inni. Skoro wstawiają, to znaczy że muszą.
    Maciek

  • 108. Data: 2009-04-26 17:03:42
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Maciek" napisał:.
    > Nie zarzucaj innym braku znajomości norm.

    nie tylko norm, jeszcze brak znajomości elektroniki i zdrowego rozsądku!:O(
    bo już mnie to wszechobecne partactwo wku&#$^!!!!

> [...]
    > to naprawdę spełnia normy. Gdyby mogli zaoszczędzić parę centów na każdej
    > sztuce, to by tak zrobili. Nie tylko Chińczycy ale też i wszyscy inni.

    weźsie zastanów nad tym co sam piszesz, to że człowieka pierdol*** tak ze z
    krzesła spadnie gdy dotknie jakigoś złącza w PC to uważasz że tak trzeba?
    to że takie chińskie graty wywalają różnicówki to też tak ma być?

    a o filtrowaniu nawet n wspominaj bo te złomy sieją tak że hoho!!!

  • 109. Data: 2009-04-27 17:55:24
    Od: Maciek <m...@p...com>

> [...]
    > trzeba?
    > to że takie chińskie graty wywalają różnicówki to też tak ma być?

    Czytasz co piszesz? Z pewnością nie. Nie pisałem o konstrukcjach i
    produkcjach made in China. Te, o których piszę nie sieją zakłóceniami.
    W instrukcji zawsze masz napisane, że urządzenie musi być podłączone do
    gniazda z bolcem. Uziemionym bolcem a nie wiszącym w powietrzu.

  • 110. Data: 2009-04-28 14:05:46
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Maciek" napisał:
    > Czytasz co piszesz? Z pewnością nie. Nie pisałem o konstrukcjach i
    > produkcjach made in China.

    chińska tandeta to tylko taka metafora nierubstwa, tandety i głupoty (w
    których przodują chiny),
    więc podałeś schemat zasilacza, ale bez dnych elementów więc nie mogę
    odnieść się do konkretów, wiec spytam ciebie: jaka jest impedancja między
    fazą a obudową w takim zasilaczu? (dla 50Hz) bo norma dopuszcza 0.5Moma
    (daje to prąd upływu 0.5mA), czy ten zasialcz posiada certyfikat jakości CE?
    jak odpowiesz na te pytania to wszystko stanie się dla ciebie jasne:O)