  • 61. Data: 2020-03-10 07:02:06
    Temat: Re: uwaga na pieszych
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --CZyli 3/4 watku jest o tym ze własciwie nie wiemy dlaczego sad taki wyrok
    wydał

    Ty nie wiesz. Możesz zgłoś się po pisemne uzasadnienie ?

  • 62. Data: 2020-03-10 07:16:15
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Gdyby ustawodawca zakładał że znak ograniczenia prędkości musi być
    łączony ze szczególną ostrożnością to by to zapisał w pord. A póki co
    znak ograniczenia prędkości ZASTĘPUJE stosowanie owej szczególnej
    ostrożności nawet jeżeli tobie wydaje się inaczej.

    Nie. Sąd wyszedł z założenia że suwerenowi po zobaczeniu ograniczenia 40 km/h powinna
    zapalić się kontrolka aha tu trzeba zwolnić i uważać bo normalnie jadę 50-tka.
    Suweren miał zaś miał to w dupie ew. znak nie uruchomił żadnych procesów myślowych w
    tym pustym dzbanie to sąd go wyprostował.

  • 63. Data: 2020-03-10 08:00:38
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://mojafirma.infor.pl/moto/kodeks-drogowy/bezpi
    eczenstwo-ruchu-drogowego/305766,Art-19-21-dozwolona
    -predkosc.html

    A dokładnie ten fragment:
    Dostosowanie prędkości
    Kierujący pojazdem mają dostosować prędkość jazdy nie tylko do ograniczeń
    wyznaczonych znakami drogowymi, lecz także w odniesieniu do warunków jazdy. Zgodnie z
    art. 19 ust. 1 Prawa o ruchu drogowym kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z
    prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem.

    Przy dostosowaniu prędkości jazdy kierowca powinien wziąć pod uwagę również inne
    czynniki takie jak własne predyspozycje psychofizyczne oraz doświadczenia w
    kierowaniu pojazdem (postanowienie Sądu Najwyższego z 23 lutego 2011 r. o sygn. III
    KK 276/10).

    Powyższe oznacza to, że zachowanie limitu prędkości wyznaczonego znakami drogowymi
    nie będzie tłumaczyć kierowcy, jeżeli uznane zostanie, że w warunkach drogowych, przy
    swoim doświadczeniu i predyspozycjach psychofizycznych, prędkość prowadzonego przez
    niego pojazdu nie pozwalała zachować panowania nad pojazdem (wyrok Sądu Apelacyjnego
    w Krakowie o sygn. II AKa 92/05).

    Czyli sąd mógł dołożyć współwinę nawet jeśli suweren jechał 40 ale biegly uznał że
    bezpieczne było 35. Ciężkie czasy idą ciężkie ;-)

  • 64. Data: 2020-03-10 12:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

> [...]
    >
    > Czyli sąd mógł dołożyć współwinę nawet jeśli suweren jechał 40 ale
    > biegly uznał że bezpieczne było 35. Ciężkie czasy idą ciężkie ;-)

    Pewnie jestem slepy bo ja tu nic o szczególnej ostroznosci nie widze...

    Ale co do powyzszego - prowadzacy nie utracił przeciez panowania nad
    pojazdem...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 65. Data: 2020-03-10 12:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    > --CZyli 3/4 watku jest o tym ze własciwie nie wiemy dlaczego sad
    > taki wyrok wydał
    >
    > Ty nie wiesz.

    Nie tylko ja. Kilka innych osób w watku poddawała w watpliwośc nasz
    znajomosc wszystkich aspektów sprawy ktore sad wział pod uwage.
    Gdyby było inaczej (w sensie ze znamy cały obraz) to nawet Shrek uznał
    ten wyrok za kuriozalny.

    >Możesz zgłoś się po pisemne uzasadnienie ?

    Podobno tylko głupcy udzielają dobrych rad...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 66. Data: 2020-03-10 13:53:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 10 Mar 2020 00:00:38 -0700 (PDT), w
    <0...@g...c
    om>, Przemek Jedrzejczak

> [...]
    >
    > Czyli sąd mógł dołożyć współwinę nawet jeśli suweren jechał 40 ale biegly uznał że
    bezpieczne było 35. Ciężkie czasy idą ciężkie ;-)

    Geniuszu, w którym momencie stracił kontrolę na pojazdem? :D

  • 67. Data: 2020-03-10 13:54:42
    Od: "BaX" <n...@g...com>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości news:f7c83fe4-ae81-4774-a99d-ee68c3629aa6@googlegrou
    ps.com...
    --CZyli 3/4 watku jest o tym ze własciwie nie wiemy dlaczego sad taki wyrok
    wydał

    Ty nie wiesz. Możesz zgłoś się po pisemne uzasadnienie ?

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/o-2
    6-kmh-za-szybko-grzywna-dla-kierowcy-mimo-winy-piesz
    ego/ygyvhtr

  • 68. Data: 2020-03-10 16:05:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >Czyli sąd mógł dołożyć współwinę nawet jeśli suweren jechał 40 ale
    >biegly uznał że bezpieczne było 35. Ciężkie czasy idą ciężkie ;-)

    Ale tam jest "zachowac panowanie nad pojazdem". Czyli jak wpadl w
    poslizg przy 70, to bylo zwolnic z uwagi na deszcz czy w snieg.
    Pieszego wybiegajacego zza przeszkody na razie nie obejmuje :-)

    Tylko ... jak ten niedoswiadczony kierowca ma wiedziec, ze to za
    szybko ?

    J.

  • 69. Data: 2020-03-10 18:01:25
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-03-10 08:00, Przemek Jedrzejczak wrote:
> [...]
    >
    > Czyli sąd mógł dołożyć współwinę nawet jeśli suweren jechał 40 ale biegly uznał że
    bezpieczne było 35. Ciężkie czasy idą ciężkie ;-)

    Ale pierdoły. Tego nawet komentować nie ma sensu.

  • 70. Data: 2020-03-10 21:03:29
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-03-10 07:16, Przemek Jedrzejczak wrote:
> [...]
    50-tka. Suweren miał zaś miał to w dupie ew. znak nie uruchomił żadnych procesów
    myślowych w tym pustym dzbanie to sąd go wyprostował.

    to jest tylko twoja nadinterpretacja oparta na wysysaniu z palca, troche
    mi czasu szkoda zeby ciagnac dyskusje oparta z jednej strony na wrozeniu
    z fusow