-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: kk <k...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: uwaga na pieszych
Date: Tue, 10 Mar 2020 18:01:25 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 15
Message-ID: <r48h5f$8r7$1@news.icm.edu.pl>
References: <pbdvafw02w9k$.wjq4b2hpc73y$.dlg@40tude.net>
<r3tobf$bgj$2$Cav@news.chmurka.net>
<5e62668c$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
<r3u25j$gq4$1$Cav@news.chmurka.net>
<X...@1...0.0.1>
<9...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<5e6398b1$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<4...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<5e661c65$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<r467pj$mhk$2$m4rkiz@news.chmurka.net>
<0...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 78-10-177-126.static.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1583859695 9063 78.10.177.126 (10 Mar 2020 17:01:35 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 10 Mar 2020 17:01:35 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.5.0
In-Reply-To: <0...@g...com>
Content-Language: en-US
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2673399
[ ukryj nagłówki ]On 2020-03-10 08:00, Przemek Jedrzejczak wrote:
> https://mojafirma.infor.pl/moto/kodeks-drogowy/bezpi
eczenstwo-ruchu-drogowego/305766,Art-19-21-dozwolona
-predkosc.html
>
> A dokładnie ten fragment:
> Dostosowanie prędkości
> Kierujący pojazdem mają dostosować prędkość jazdy nie tylko do ograniczeń
wyznaczonych znakami drogowymi, lecz także w odniesieniu do warunków jazdy. Zgodnie z
art. 19 ust. 1 Prawa o ruchu drogowym kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z
prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem.
>
> Przy dostosowaniu prędkości jazdy kierowca powinien wziąć pod uwagę również inne
czynniki takie jak własne predyspozycje psychofizyczne oraz doświadczenia w
kierowaniu pojazdem (postanowienie Sądu Najwyższego z 23 lutego 2011 r. o sygn. III
KK 276/10).
>
> Powyższe oznacza to, że zachowanie limitu prędkości wyznaczonego znakami drogowymi
nie będzie tłumaczyć kierowcy, jeżeli uznane zostanie, że w warunkach drogowych, przy
swoim doświadczeniu i predyspozycjach psychofizycznych, prędkość prowadzonego przez
niego pojazdu nie pozwalała zachować panowania nad pojazdem (wyrok Sądu Apelacyjnego
w Krakowie o sygn. II AKa 92/05).
>
> Czyli sąd mógł dołożyć współwinę nawet jeśli suweren jechał 40 ale biegly uznał że
bezpieczne było 35. Ciężkie czasy idą ciężkie ;-)
>
Ale pierdoły. Tego nawet komentować nie ma sensu.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D