eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyuwaga na pieszychRe: uwaga na pieszych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin.stu.neva.r
    u!news.unit0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neos
    trada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neost
    rada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: uwaga na pieszych
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    References: <pbdvafw02w9k$.wjq4b2hpc73y$.dlg@40tude.net>
    <r3tobf$bgj$2$Cav@news.chmurka.net>
    <5e62668c$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <r3u25j$gq4$1$Cav@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <9...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <5e6398b1$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <4...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <5e661c65$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <r467pj$mhk$2$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <0...@g...com>
    Organization: DOM
    Message-ID: <X...@1...0.0.1>
    User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
    [+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
    X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
    X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.7
    Date: 10 Mar 2020 11:59:54 GMT
    Lines: 38
    NNTP-Posting-Host: 77.65.80.250
    X-Trace: 1583841594 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17358 77.65.80.250:50864
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2673390
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    > https://mojafirma.infor.pl/moto/kodeks-drogowy/bezpi
    eczenstwo-ruchu-d
    > rogowego/305766,Art-19-21-dozwolona-predkosc.html
    >
    > A dokładnie ten fragment:
    > Dostosowanie prędkości
    > Kierujący pojazdem mają dostosować prędkość jazdy nie tylko do
    > ograniczeń wyznaczonych znakami drogowymi, lecz także w odniesieniu
    > do warunków jazdy. Zgodnie z art. 19 ust. 1 Prawa o ruchu drogowym
    > kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą
    > panowanie nad pojazdem.
    >
    > Przy dostosowaniu prędkości jazdy kierowca powinien wziąć pod uwagę
    > również inne czynniki takie jak własne predyspozycje psychofizyczne
    > oraz doświadczenia w kierowaniu pojazdem (postanowienie Sądu
    > Najwyższego z 23 lutego 2011 r. o sygn. III KK 276/10).
    >
    > Powyższe oznacza to, że zachowanie limitu prędkości wyznaczonego
    > znakami drogowymi nie będzie tłumaczyć kierowcy, jeżeli uznane
    > zostanie, że w warunkach drogowych, przy swoim doświadczeniu i
    > predyspozycjach psychofizycznych, prędkość prowadzonego przez niego
    > pojazdu nie pozwalała zachować panowania nad pojazdem (wyrok Sądu
    > Apelacyjnego w Krakowie o sygn. II AKa 92/05).
    >
    > Czyli sąd mógł dołożyć współwinę nawet jeśli suweren jechał 40 ale
    > biegly uznał że bezpieczne było 35. Ciężkie czasy idą ciężkie ;-)
    >
    Pewnie jestem slepy bo ja tu nic o szczególnej ostroznosci nie widze...

    Ale co do powyzszego - prowadzacy nie utracił przeciez panowania nad
    pojazdem...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo
    milczysz." Nina Liedtke

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: