eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyuwaga na pieszychRe: uwaga na pieszych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin1!goblin.st
    u.neva.ru!feeds.phibee-telecom.net!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews
    .com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neost
    rada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <pbdvafw02w9k$.wjq4b2hpc73y$.dlg@40tude.net>
    <r3tobf$bgj$2$Cav@news.chmurka.net>
    <5e62668c$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <r3u25j$gq4$1$Cav@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <9...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <5e6398b1$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <4...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <5e661c65$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <r467pj$mhk$2$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <0...@g...com>
    In-Reply-To: <0...@g...com>
    Subject: Re: uwaga na pieszych
    Date: Tue, 10 Mar 2020 16:05:36 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 36
    Message-ID: <5e67acc1$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.76.206
    X-Trace: 1583852737 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17349 83.26.76.206:63584
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2673396
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:09f0d2d8-67bf-4946-929a-85a348e66661@go
    oglegroups.com...
    >https://mojafirma.infor.pl/moto/kodeks-drogowy/bezp
    ieczenstwo-ruchu-drogowego/305766,Art-19-21-dozwolon
    a-predkosc.html
    >A dokładnie ten fragment:
    >Dostosowanie prędkości
    >Kierujący pojazdem mają dostosować prędkość jazdy nie tylko do
    >ograniczeń wyznaczonych znakami drogowymi, lecz także w odniesieniu
    >do warunków jazdy. Zgodnie z art. 19 ust. 1 Prawa o ruchu drogowym
    >kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą
    >panowanie nad pojazdem.

    >Przy dostosowaniu prędkości jazdy kierowca powinien wziąć pod uwagę
    >również inne czynniki takie jak własne predyspozycje psychofizyczne
    >oraz doświadczenia w kierowaniu pojazdem (postanowienie Sądu
    >Najwyższego z 23 lutego 2011 r. o sygn. III KK 276/10).

    >Powyższe oznacza to, że zachowanie limitu prędkości wyznaczonego
    >znakami drogowymi nie będzie tłumaczyć kierowcy, jeżeli uznane
    >zostanie, że w warunkach drogowych,
    >przy swoim doświadczeniu i predyspozycjach psychofizycznych, prędkość
    >prowadzonego przez niego pojazdu nie pozwalała zachować panowania nad
    >pojazdem
    >(wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie o sygn. II AKa 92/05).

    >Czyli sąd mógł dołożyć współwinę nawet jeśli suweren jechał 40 ale
    >biegly uznał że bezpieczne było 35. Ciężkie czasy idą ciężkie ;-)

    Ale tam jest "zachowac panowanie nad pojazdem". Czyli jak wpadl w
    poslizg przy 70, to bylo zwolnic z uwagi na deszcz czy w snieg.
    Pieszego wybiegajacego zza przeszkody na razie nie obejmuje :-)

    Tylko ... jak ten niedoswiadczony kierowca ma wiedziec, ze to za
    szybko ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: