  • 31. Data: 2011-03-13 21:46:39
    Temat: Re: uszkodzony transformator
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Non stop? Ja się realnie pytam. Przecież są jakieś przerwy w podawaniu
    > materiału i.t.p. Np. te automaty spawalnicze co u nas służą do
    > spawania rdzeni nie mają ,,wypełnienia'' większego niż 50%.

    Doba ma 24 godz.
    Podajnik drutu to taka 200 litrowa beczka.
    Ale nie o to chodzi. Przemysłowe oznacza że to nie zabawka i ma pracować.

    --
    Desoft

  • 32. Data: 2011-03-13 21:55:18
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 13/03/2011 19:52, Grzegorz Krukowski wrote:

    > Non stop? Ja się realnie pytam. Przecież są jakieś przerwy w podawaniu
    > materiału i.t.p. Np. te automaty spawalnicze co u nas służą do
    > spawania rdzeni nie mają ,,wypełnienia'' większego niż 50%.

    Slabo. U mnie bylo po 6-8 godzin _nonstop_. Tylko szpulka drutu wazyla
    chyba z tone (kilka razy wieksza niz 'normalna') ;-)

    Spawarki byly liczone na wypelnienie 0.9 w cyklu 8-mio godzinnym (prosze
    odroznic wypelnienie 0.5 w cyklu 10 minut ;-) )

    --
    Jerry1111

  • 33. Data: 2011-03-13 21:56:21
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Hmm, ale zdajesz sobie sprawę że zasada działania jest ta sama: tu
    > ograniczenie prądu jest realizowane przey tyrystor a potem i tak
    > bocznikowanie stycznikiem. Zresztą to jest jakaś stara rzecz, bo
    > znalazłem identyczne urządzenie innego producenta:

    Zasada działania jest taka sama. Kwestia projektu, elementów, kontroli
    wykonania.
    Siemens w zasilaczach stosuje tylko termistory. Większość zasilaczy w
    urządzeniach przemysłowych wykonana jest na tranzystorach IGBT,
    przewymiarowanych kilkukrotnie. I właśnie stare rozwiązania - sprawdzone. Do
    domu, biura kupujemy najnowsze pecety z 500MB HDD procesory >2GHz itd.
    Komputer przemysłowy w maszynie CNC ma dysk ~100MB, Procesor 1GHz i starą
    sprawdzoną płytę w której nie trzeba wymieniać elektrolitów.

    --
    Desoft