-
1. Data: 2009-09-26 08:34:20
Temat: usługa CLIR jednokrotny na 5ESS
Od: "vari" <v...@p...onet.pl>
Mam pytanie do posiadaczy linii PSTN z centrali 5ESS bez usługi "CLIR
stały".
Czy działa Wam jednokrotne "ukrycie" numeru poprzez posłużeniem się kodem 31
?
I jaka ewentualnie jest składnia ?
Dawnymi czasy na S-12J działał na każdej linii w Warszawie CLIR jednokrotny
ze składnią (o ile dobrze pamiętam).
*31#NUMER
Natomiast na liniach ze stałym CLIRem nic tym kodem nie można było zdziałać
(np jednorazowo "wyświetlić się").
Na 5ESS od kiedy pamietam nigdy nie była dostępna w TP usługa jednorazowego
ukrycia numeru kodem 31. Przynajmniej nie defaultowo.
Teraz nie mogę sprawdzić bo mam stały CLIR i może być sytuacja jak z S-12.
Obecnie po *31* mam komunikat "Usługa niedostępna dla tego numeru".
Wynikało by że składnia powina być *31*NUMER.
Moje pytanie: czy ktoś kto nie ma CLIRu a ma PSTN z 5ESS w TP może
posprawdzać jak jest z tym 31 ?
Chciałbym sobie zdjąć stały CLIR ale mieć możliwość jednorazowej aktywacji
lub chociaż aktywowania i zdejmowania usługi kodem 31.
Kiedyś zamówiłem właśnie stały CLIR bo innego się nie dało.
vari
-
2. Data: 2009-09-26 15:55:44
Temat: Re: usługa CLIR jednokrotny na 5ESS
Od: Ircys <i...@p...pl>
On 26 Wrz, 10:34, "vari" <v...@p...onet.pl> wrote:
> Mam pytanie do posiadaczy linii PSTN z centrali 5ESS bez usługi "CLIR
> stały".
> Czy działa Wam jednokrotne "ukrycie" numeru poprzez posłużeniem się kodem 31
> ?
> I jaka ewentualnie jest składnia ?
> Dawnymi czasy na S-12J działał na każdej linii w Warszawie CLIR jednokrotny
> ze składnią (o ile dobrze pamiętam).
> *31#NUMER
> Natomiast na liniach ze stałym CLIRem nic tym kodem nie można było zdziałać
> (np jednorazowo "wyświetlić się").
> Na 5ESS od kiedy pamietam nigdy nie była dostępna w TP usługa jednorazowego
> ukrycia numeru kodem 31. Przynajmniej nie defaultowo.
> Teraz nie mogę sprawdzić bo mam stały CLIR i może być sytuacja jak z S-12.
> Obecnie po *31* mam komunikat "Usługa niedostępna dla tego numeru".
> Wynikało by że składnia powina być *31*NUMER.
>
> Moje pytanie: czy ktoś kto nie ma CLIRu a ma PSTN z 5ESS w TP może
> posprawdzać jak jest z tym 31 ?
Usługa nazywa się CLIR-PCA (Calling Line Identification Restriction
Per Call Activation)
i jest aktywowana kodem *31*NUMER dla danego połączenia.
Usługa musi być przydzielona na centrali. Działa bez problemu.
Ircys
-
3. Data: 2009-09-26 16:13:35
Temat: Re: usługa CLIR jednokrotny na 5ESS
Od: "vari" <v...@p...onet.pl>
Usługa nazywa się CLIR-PCA (Calling Line Identification Restriction
Per Call Activation)
i jest aktywowana kodem *31*NUMER dla danego połączenia.
Usługa musi być przydzielona na centrali. Działa bez problemu.
-----------
Dzięki. No to teraz trzeba będzie przekonać "dordców" co to jest i z czym to
sie je.
Jak mi przyznawano ulgę za niespełnianie warunków usługi powszechnej przez
moje łącze to długo i wielu osobom musiałem tłumaczyć, że nie chodzi o
Neostradę.
Ale w razie czego to się pisze pismo a potem uzyskuje nr sprawy.
Na jego podstawie już da się wytłumaczyć sprawę panom w CKU. Numer jest wiec
oporów nie mają a przynajmniej wiedzą co klient zamawiał - że też w TP nie
ma dobrej praktyki wysyłania do CKU czy RONiU tekstów ŹRÓDŁOWYCH jako
załącznik do sprawy. Często gesto abonent pisze lepiej i fachowo w
przeciwieństwie do "personelu pośredniczącego", który ma tłumaczyć z
polskiego na nasze i pisze obsłudze technicznej co poeta chciał powiedzieć.
Kiedyś chciałem przenieść SDI z jednej linii na drugą. Jedna linia była w
lokalu A a druga w lokalu B oddalonym o kilka ulic.
Wszystko obsługiwała jedna jedyna centrala w maisteczku.
Zamówienie opisałem tak, że trudno było nie zrozumieć.
Mimo to, pzyszli monterzy do lokalu B (tam gdzie miała być docelowo usługa
SDI zdjęta z A) z pytaniem: "no to to dokąd tą linię pzenosimy ?" (linię B).
Po chwili tłumaczenia pokazali zlecenie i powiedzieli: "dobrze że pan nam od
razu wszystko powiedział bo zaraz mieliśmy odcinać tę linię".
Wytłumaczyłem żeby poszl sobie na PG i tam załatwili wszystko.
Ucieszyli się, poszli i zaraz przniesiony terminal ożył.
Tak to jest jak urzędas za biurkiem uważa że jest defaultowo mądrzejszy niż
"ci biedni abonenci".
Podobnie jak przekręcali w spółdzielni mieszkaniowej moje imię na tablicy
lokatorów bo "nie ma takiego imienia proszę pana - sam sprawdziłem w
kalendarzu".
Dopiero chęć podetknęcia dowodu osobistego pod nos spowodowała że pan nie
był już taki pewny wiedzy absolutnej.
vari
-
4. Data: 2009-09-26 18:12:25
Temat: Re: usługa CLIR jednokrotny na 5ESS
Od: XYZ <j...@m...bin>
W dniu 2009-09-26 17:55, Ircys pisze:
> On 26 Wrz, 10:34, "vari"<v...@p...onet.pl> wrote:
>> Mam pytanie do posiadaczy linii PSTN z centrali 5ESS bez usługi "CLIR
>> stały".
>> Czy działa Wam jednokrotne "ukrycie" numeru poprzez posłużeniem się kodem 31
>> ?
>> I jaka ewentualnie jest składnia ?
>> Dawnymi czasy na S-12J działał na każdej linii w Warszawie CLIR jednokrotny
>> ze składnią (o ile dobrze pamiętam).
>> *31#NUMER
>> Natomiast na liniach ze stałym CLIRem nic tym kodem nie można było zdziałać
>> (np jednorazowo "wyświetlić się").
>> Na 5ESS od kiedy pamietam nigdy nie była dostępna w TP usługa jednorazowego
>> ukrycia numeru kodem 31. Przynajmniej nie defaultowo.
>> Teraz nie mogę sprawdzić bo mam stały CLIR i może być sytuacja jak z S-12.
>> Obecnie po *31* mam komunikat "Usługa niedostępna dla tego numeru".
>> Wynikało by że składnia powina być *31*NUMER.
>>
>> Moje pytanie: czy ktoś kto nie ma CLIRu a ma PSTN z 5ESS w TP może
>> posprawdzać jak jest z tym 31 ?
>
> Usługa nazywa się CLIR-PCA (Calling Line Identification Restriction
> Per Call Activation)
> i jest aktywowana kodem *31*NUMER dla danego połączenia.
> Usługa musi być przydzielona na centrali. Działa bez problemu.
Niewątpliwe tak się nazywa, tylko wytłumacz to konsultantowi. W CUT &tp
jest tak:
"blokada prezentacji numeru tp dla jednego połączenia (wymaga
odpowiedniego terminala) - usługa polega na zablokowaniu prezentacji
własnego numeru telefonu u Abonenta wywoływanego w realizowanym jednym
połączeniu. Aktywacja usługi wymaga zamówienia."
-
5. Data: 2009-09-26 21:24:10
Temat: Re: usługa CLIR jednokrotny na 5ESS
Od: "Bohdan" <t...@p...onet.pl>
Użytkownik "vari" <varicap
>
> Usługa nazywa się CLIR-PCA (Calling Line Identification Restriction
> Per Call Activation)
> i jest aktywowana kodem *31*NUMER dla danego połączenia.
> Usługa musi być przydzielona na centrali. Działa bez problemu.
> -----------
>
> Dzięki. No to teraz trzeba będzie przekonać "dordców" co to jest i z czym
> to sie je..................
Zmobilizowany Twoim postem - sprawdziłem i u mnie (strefa 18, S12) działa, a
przymierzałem się do poproszenia o jej aktywacje.
Wygląda że defaultowo jest włączona.
Bohdan
-
6. Data: 2009-09-27 05:22:54
Temat: Re: usługa CLIR jednokrotny na 5ESS
Od: "wiatrak" <w...@y...pl>
Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:h9lf3b$13s$1@nemesis.news.neostrada.pl...
>
> Usługa nazywa się CLIR-PCA (Calling Line Identification Restriction
> Per Call Activation)
> i jest aktywowana kodem *31*NUMER dla danego połączenia.
> Usługa musi być przydzielona na centrali. Działa bez problemu.
> -----------
>
Nie wiem do czego jestem przyłączony, ale spróbowałem i *31* działa w TP bez
problemów i jakiejkolwiek aktywacji usługi. Wcześniej próbowałem #31# i
byłem rozczarowany, ze usługa nie działa.
wiatrak
-
7. Data: 2009-09-30 09:36:58
Temat: Re: usługa CLIR jednokrotny
Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>
Ja się tylko obawiam, że mimo wybrania kodu może nie zadziałać i to bez uprzedzenia
(i bez poinformowania), więc ci kolesie z
grubymi karkami przed którymi chciałbyś się ukryć i tak przyjdą po Ciebie ;-))
JaC
-----
> "blokada prezentacji numeru tp dla jednego połączenia - usługa polega na
zablokowaniu prezentacji własnego numeru telefonu u
Abonenta wywoływanego w realizowanym jednym połączeniu. Aktywacja usługi wymaga
zamówienia."
-
8. Data: 2009-09-30 09:38:23
Temat: Re: usługa CLIR jednokrotny na 5ESS
Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>
Masz zastrzeżony numer?
JaC
-----
> Chciałbym sobie zdjąć stały CLIR
-
9. Data: 2009-09-30 20:01:24
Temat: Re: usługa CLIR jednokrotny na 5ESS
Od: SP1 QXL <s...@s...pl>
vari pisze:
> Mam pytanie do posiadaczy linii PSTN z centrali 5ESS bez usługi "CLIR
> stały".
> Czy działa Wam jednokrotne "ukrycie" numeru poprzez posłużeniem się kodem 31
> ?
5ESS - Szczecin Niebuszewo, działa *31*NUMER :)
-
10. Data: 2009-10-01 05:07:52
Temat: Re: usługa CLIR jednokrotny na 5ESS
Od: "vari" <v...@p...onet.pl>
> 5ESS - Szczecin Niebuszewo, działa *31*NUMER :)
Ale nie masz stałęgo CLIRa.
No i o to chodzi.
Szkoda że mając stały CLIR nie można się raz wyświetlić np #31*NUMER lub
podobnie.
vari