  • 31. Data: 2010-04-13 11:17:54
    Temat: Re: urzadzenie wielofunkcyjne
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    Marcin pisze:

    > A co ze skanowaniem?

    A co ma być? Działa normalnie.

    > Spotkalem sie z uwagami na temat niektorych modeli,
    > iz w nich nawet nie da sie skorzystac ze skanera gdy zabraknie tuszu.

    HP?
    ;)

    > nie wiem czy to ogolna przypadlosc tanich urzadzen wielofunkcyjnych (jak
    > brak kabla usb) czy raczej pojedyncze modele tak maja.

    Raczej polityka niektórych firm napędzająca sprzedaż materiałów
    eksploatacyjnych.

    > Pozdrawiam,
    > Marcin

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 32. Data: 2010-04-13 11:31:33
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Z tego co zauważyłem, z reguły właśnie te z faksem już mają podajniki.

    Nie ma takiej reguły. Ale zgadzam się, że automatyczny podajnik jest cenną
    rzeczą kiedy operuje się na stosach kartek.

  • 33. Data: 2010-04-14 11:01:43
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 12-04-2010 o 14:10 Kuba napisał na pl.comp.pecet:

    > Bladego pojęcia nie mam o kosztach wymiany,

    Pytanie zostawię więc otwarte dla użytkowników, którzy mieli lub będą
    mieć taki problem.

    > Praktycznie w każdej drukarce taniej jest kupić nową maszynkę niż
    > wymieniać głowicę,

    W każdej drukarce, która posiada stałą głowicę owszem. Ale są drukarki
    w których głowica jest w pojemniku z tuszem, dlatego jest taka różnica
    w cenie tuszu.

    > ale zanim ta padnie sprzęt zużyje się fizycznie i moralnie.

    To jest właśnie największy dylemat. Jeżeli ktoś dużo nie drukuje, chce
    kupić sprzęt na lata. Urządzenia wielofunkcyjne są wygodne w użyciu i
    dość tanie, ale gdy padnie taka głowica są praktycznie bezużyteczne.
    Nie tyle moja drukarka, co skaner zużył się w powyższy sposób (brak
    wsparcia dla nowych systemów). Wcześniej czy później trzeba będzie
    zdecydować się na jakieś rozwiązanie, a ponieważ ten Brother to bardzo
    ciekawa propozycja, stąd moje pytanie o wytrzymałość głowicy.
    W moim pierwszym Canonie głowica wytrzymała jakieś 2 lata. Następna
    HP (bez zintegrowanej głowicy) pracuje już prawie 8 lat.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 34. Data: 2010-04-15 00:09:19
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    WiesłaW pisze:

    > Pytanie zostawię więc otwarte dla użytkowników, którzy mieli lub będą
    > mieć taki problem.

    Wiesz, zasadniczo zanim ta głowica padnie (masz 2 lata
    gwarancji/rękojmi, więc koszt eksploatacji należy uwzględnić w dłuższym
    okresie) to oszczędności na materiałach eksploatacyjnych z nawiązką
    pozwolą na zakup nowego urządzenia.

    Zobacz sobie jakiegoś HP, ile kosztuje komplet atramentów - czarny plus
    kolorowe to wychodzi (szybko sprawdzone na Allegro) 150-200 PLN.
    Do Brothera komplet dobrej jakości zamienników kupisz za 40-50 PLN, a
    można jeszcze sporo taniej.

    Pytanie zasadnicze, czy komplet atramentów starcza Ci na miesiąc czy na rok?
    ;)

> [...]
    > zdecydować się na jakieś rozwiązanie, a ponieważ ten Brother to bardzo
    > ciekawa propozycja, stąd moje pytanie o wytrzymałość głowicy.

    Ja swojego kupiłem tak jakoś we wrześniu 2007 - oryginalne wkłady miałem
    tylko startowe, potem wyłącznie zamienniki.
    Powiedzmy że ryza papieru starcza mi na kwartał tak pi razy drzwi. Do
    tego sporo drukuję na kopertach.
    Działa idealnie.

    > W moim pierwszym Canonie głowica wytrzymała jakieś 2 lata.

    Heh, miałem kiedyś Canona gdzie się głowicę strzykawką napełniało -
    głowica wytrzymywała spokojnie 6-7 napełnień bez utraty jakości, a
    kosztowała chyba gdzieś tak pomiędzy jedną trzecią a połową tego co
    drukarka...
    (Ale daaaawno to było więc głowy nie dam.)
    ;)

    > Następna
    > HP (bez zintegrowanej głowicy) pracuje już prawie 8 lat.

    Pogratulować wytrzymałości mechanicznej całej reszty.
    Pytanie ile w tym czasie na eksploatację wydałeś...
    ;)

    Może zsumuj wydatki, okaże się na ile dokuczliwe jest każdorazowe
    płacenie za nową głowicę?

    Generalnie gdyby przyszło mi kupować kolejne urządzenie na 100% będzie
    to Brother.

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 35. Data: 2010-04-15 10:32:02
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 15-04-2010 o 03:09 Kuba napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > gwarancji/rękojmi, więc koszt eksploatacji należy uwzględnić w dłuższym
    > okresie) to oszczędności na materiałach eksploatacyjnych z nawiązką

    Jeżeli w serwisie udowodnią, że używałeś zamienników - nici z gwarancji.
    Co do oszczędności to się zgodzę, pod warunkiem, że ktoś dużo drukuje.

> [...]
    > kolorowe to wychodzi (szybko sprawdzone na Allegro) 150-200 PLN.
    > Do Brothera komplet dobrej jakości zamienników kupisz za 40-50 PLN, a

    No widzę tę różnicę, szczególnie w tych najnowszych HP.

    > Pytanie zasadnicze, czy komplet atramentów starcza Ci na miesiąc czy na
    > rok? Pytanie ile w tym czasie na eksploatację wydałeś...

    Ze mną jest bardzo dobrze. Przyzwoite regenerowane tusze 2X42ml mogę kupić
    za 30zł :) Jeżeli tusz nie wyschnie lub wycieknie - rok z głowy.
    Gorzej jak już będę musiał się z nią pożegnać...

    W każdym razie dzięki za wszystkie informacje.

    WiesłaW
    Opera Mail

  • 36. Data: 2010-04-15 17:05:59
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    Kuba (q...@o...pl)
    in news:hq5lfg$j2p$1@news.onet.pl

    > Do Brothera komplet dobrej jakości zamienników kupisz za 40-50 PLN, a
    > można jeszcze sporo taniej.

    No właśnie, jak jest z tą jakością zamienników? Czy porównywałeś?
    Bo ja nie mam dobrych doświadczeń raczej. Zawsze się albo rozmazywały,
    były mniej odporne na wodę, albo jakoś trochę rozlewały na papierze (jak
    się dobrze przyglądnąć). Ale może nie spotkałem dobrych, bo zwykle miałem
    oryginały.

    Czy te droższe są tak dobre jak oryginały?

    Pozdrawiam,
    Marcin Sz.

  • 37. Data: 2010-04-17 10:22:19
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Apr 2010 12:13:39 +0300, WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>
    wrote:

    >Ależ nieprawda. Mam HP - zabraknie tuszu to drukarka po prostu tego koloru
    >nie drukuje. Nie pytam o przypadek wyjęcia kartridża. Nic nie wyłączałem.

    Maj drukarka HP może drukować nawet bez jednego pojemnika. Ale to tani
    F4180.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 38. Data: 2010-04-17 16:55:41
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    Marcin Szumilas pisze:

    > No właśnie, jak jest z tą jakością zamienników? Czy porównywałeś?

    W stosunku do oryginalnych na wydrukach nie ma żadnej widocznej różnicy,
    przy czym ja niemal wyłącznie drukuję faktury, adresy na kopertach i
    czasem jakiś tekst.

> [...]
    > były mniej odporne na wodę, albo jakoś trochę rozlewały na papierze (jak
    > się dobrze przyglądnąć). Ale może nie spotkałem dobrych, bo zwykle

    Nic z tych rzeczy nie stwierdziłem, aczkolwiek ActiveJety najtańszymi z
    zamienników nie są - może przy tych całkiem najtańszych (po 4-5 PLN) się
    zdarza; ja płacę średnio coś koło 13 PLN/szt. i jest OK.

    > Czy te droższe są tak dobre jak oryginały?

    Przy moich zastosowaniach zdecydowanie tak.

    > Pozdrawiam,
    > Marcin Sz.

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 39. Data: 2010-04-17 17:00:07
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    WiesłaW pisze:

    > Jeżeli w serwisie udowodnią, że używałeś zamienników - nici z gwarancji.
    > Co do oszczędności to się zgodzę, pod warunkiem, że ktoś dużo drukuje.

    A jak to stwierdzą? Analiza chemiczna atramentu pozostałego w dyszach?
    ;)

    > Ze mną jest bardzo dobrze. Przyzwoite regenerowane tusze 2X42ml mogę kupić
    > za 30zł :) Jeżeli tusz nie wyschnie lub wycieknie - rok z głowy.
    > Gorzej jak już będę musiał się z nią pożegnać...

    Kolega na regenerowane do HP klnie jak cholera, co rusz jakiś problem i
    drukować maszynka nie chce. Choć z pewnością zależy kto jak tą
    regenerację uskutecznia...

    Tak generalnie jeśli koloru nie potrzebujesz zastanów się nad
    wielofunkcyjną laserową.
    Zadzwoń do 2-3 punktów regenerujących tonery zapytać tonery których firm
    są najmniej problematyczne w regeneracji.

    > W każdym razie dzięki za wszystkie informacje.

    Ależ proszę.
    ;)

    > Pozdrawiam

    Także,