  • 1. Data: 2009-01-26 17:54:12
    Temat: umowa podczas zakupu motoru od niemiaszka
    Od: m...@o...pl

    Witam wszystkich!!!! interesuje mnie forma i treść umowy kupna
    motoru, czy musi być po niemiecku, polsko-niemiecku czy może byś po
    naszemu,jeżeli tak to co powinno się w niej znależć (jakiś wzór).
    Interesuje mnie też droga jaką trzeba pokonać żeby taki motor
    zarejestrować, przeglądałem wątki jednak wszystkie posty są z
    zamierzchłej przeszłości i wydaje mi się że troche się to pozmieniało.
    Dodatkowo jeśli ktoś miałby materiały do Suzuki DR 650 rse byłbym
    wdzięczny. Pozdrawiam Mariusz.

  • 2. Data: 2009-01-26 18:40:33
    Temat: Re: umowa podczas zakupu motoru od niemiaszka
    Od: "szmergiel" <g...@g...pl>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...
[...]

    Oczywisce ze po pol-niem. Chyba ze chcesz tlumaczyc z niemieckiego. Umowy
    masz do siagniecia w necie, poszukaj.

    --
    pozdro
    KTM 640 Enduro

  • 3. Data: 2009-01-26 19:00:46
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    szmergiel pisze:

    > Oczywisce ze po pol-niem. Chyba ze chcesz tlumaczyc z niemieckiego. Umowy
    > masz do siagniecia w necie, poszukaj.

    Jak w 2005 rejestrowałem maszynę, fakt że umowa była w
    polskim/niemieckim języku i tak nie pomógł. Musiałem mimo wszystko
    zanieść umowę do tłumaczenia :)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2009-01-26 20:08:35
    Od: m...@o...pl

    Dziękuje za odpowiedzi znalazłem dzięki wam pol-niem. Jednak jak to
    jest z polsko-języczną ,może być czy nie, bo widze że zdania są
    podzielone. Może ktoś już w tym roku rejestrował maszyne, nie moge
    uwieżyć że będę pierwszy, jakie są procedury i opłaty z tym związane?
    Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam.

  • 5. Data: 2009-01-26 20:57:09
    Od: Marek B <r...@n...net.pl>

    szmergiel pisze:
    > Oczywisce ze po pol-niem. Chyba ze chcesz tlumaczyc z niemieckiego. Umowy
    > masz do siagniecia w necie, poszukaj.

    Oczywiście to takie nie jest bo w wielu urzędach potrzebują
    potwierdzenia że taka umowa jest dobrze przetłumaczona więc potrzebna
    jest wizyta u tłumacza. Więc na pewno oczywiste jest że należy
    sporządzić umowę w języku polskim dla siebie i ewentualnie w niemieckim
    dla sprzedającego.

    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 6. Data: 2009-01-26 21:30:03
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > zamierzchłej przeszłości i wydaje mi się że troche się to pozmieniało.
    > Dodatkowo jeśli ktoś miałby materiały do Suzuki DR 650 rse byłbym

    Jak mozesz to pisz po polsku. Jak bedzie w dwoch jezykach to i tak wysla do
    tlumacza.
    Ja od Anglika kupilem motocykl, umowe mialem w jezyku polskim i nikt sie nie
    czepial.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-01-26 22:34:11
    Od: piomay <p...@r...pl>

    Marek B pisze:

    > Oczywiście to takie nie jest bo w wielu urzędach potrzebują
    > potwierdzenia że taka umowa jest dobrze przetłumaczona

    na niemiecki ?

    > więc potrzebna
    > jest wizyta u tłumacza.

    Znaczy się co? mam jechać do Niemiec i szukać tłumacza przysięgłego
    języka polskiego ?

    ps. Przeciez umowa dwujezyczna nie jest tlumaczeniem. Co pania w okienku
    interesuje co jest po niemiecku? Wazne zeby po polsku bylo wszystko tak
    jak powinno byc. Kilka pojazdow z niemiec rejestrowalem (2 motocykle i 3
    auta) zawsze mialem umowy dwujezyczne i nikt nigdy tego nie zakwestionowal.

    --
    piomay
    www.piomay.riders.pl

  • 8. Data: 2009-01-26 23:33:13
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Baczek pisze:
> [...]
    > tlumacza.
    > Ja od Anglika kupilem motocykl, umowe mialem w jezyku polskim i nikt sie nie

    Potwierdzam

  • 9. Data: 2009-01-27 06:30:37
    Od: Kefir <k...@o...pl>

    Elou!
    piomay wrote:

> [...]
    > auta) zawsze mialem umowy dwujezyczne i nikt nigdy tego nie zakwestionowal.

    Legendarny beton, czyli Wroclawski Wydzial Komunikacji żąda tlumaczenia
    umow dwujezycznych. Tam, zreszta, zawsze z czyms jest problem.
    Icoimpamzrobi?

    PS Zainteresowanym zycze by byla to juz historia. Borykalem sie z nimi
    kilka razy w latach 2002-2006.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef
    & 7/4 majtasow ST 955

  • 10. Data: 2009-01-27 07:46:24
    Od: "Ibba" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    >podzielone. Może ktoś już w tym roku rejestrował maszyne, nie moge
    >uwieżyć że będę pierwszy, jakie są procedury i opłaty z tym związane?

    Ja w ubiegłym roku rejestrowałem sprzęt (co prawda z UK). Umowa była spisana
    na polskim blankiecie. Babeczka w okienku trochę się skrzywiła i zapytała
    jak to jest i dlaczego po polsku, to odpowiedziałem wprost że umowa to umowa
    i celowo zawierając umowę wziąłem z domu druk w języku polskim, by
    oszczędzić na tłumaczeniu. Przyjęła to bez dalszego szemrania, a po chwili
    dodała że całkiem logiczne posunięcie... - Wydział Komunikacji Kraków.

    Piotrek.