  • 11. Data: 2009-01-27 08:31:28
    Temat: Re: umowa podczas zakupu motoru od niemiaszka
    Od: Marek B <r...@n...net.pl>

    piomay pisze:

    > na niemiecki ?

    > Znaczy się co? mam jechać do Niemiec i szukać tłumacza przysięgłego
    > języka polskiego ?

    A po co do Niemiec? ... nie rozumiem pytania, po prostu każą
    przetłumaczyć to co nie jest po naszemu bo Pani z okienka ni w ząb nie
    zna obcego języka i głowy nie da sobie obciąć, że to dwujęzyczna umowa jest.

    > ps. Przeciez umowa dwujezyczna nie jest tlumaczeniem. Co pania w okienku
    > interesuje co jest po niemiecku? Wazne zeby po polsku bylo wszystko tak
    > jak powinno byc. Kilka pojazdow z niemiec rejestrowalem (2 motocykle i 3
    > auta) zawsze mialem umowy dwujezyczne i nikt nigdy tego nie zakwestionowal.

    To pozazdrościć Wydziału komunikacji w twoim rejonie bo w "u mnie" to
    chcą pieczątkę nawet jak umowa jest w dwóch językach, a tłumaczą się tym
    że: " a może tam jest napisane że pojazd nie może zostać zarejestrowany
    z jakichś powodów ...."

    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 12. Data: 2009-01-27 08:41:53
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Dziękuje za odpowiedzi znalazłem dzięki wam pol-niem. Jednak jak to
    > jest z polsko-języczną ,może być czy nie, bo widze że zdania są
    > podzielone. Może ktoś już w tym roku rejestrował maszyne, nie moge
    > uwieżyć że będę pierwszy, jakie są procedury i opłaty z tym związane?
    > Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam.

    jak masz dwujęzyczną umowe to potrzebujesz tzw potwierdzenie tłumaczenia
    (oczywiście przez tłumacza przysięgłego). Rózni sie to tym od tłumaczenia,
    ze tłumacz przystawia tylko pieczątke i potwierdza zgodność obu wersji
    językowych. Koszt połowe mniejszy od tłumaczeia.

    Kuba (aka cita) gg:1461968
    www.autoeden.com.pl www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 13. Data: 2009-01-27 15:21:59
    Od: m...@o...pl

    Pojade z polską umową i zobacze co powiedzą miłe panie ;) Jak uda się
    wszystko przejść i nadal będę miał jeszcze ochote sobie pojeżdzić zdam
    relacje z przebiegu walki z naszymi urzędami. Widze że bój będzie
    zacięty i jak z wszystkim w naszym pięknym kraju podchodzi się tu
    przodem do klienta. Pozdrawiam serdecznie wszystkich i dziękuje za
    pomoc.

  • 14. Data: 2009-01-27 15:46:51
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-26 21:08:35 +0100, m...@o...pl said:

    > Dziękuje za odpowiedzi znalazłem dzięki wam pol-niem. Jednak jak to
    > jest z polsko-języczną ,może być czy nie, bo widze że zdania są
    > podzielone.

    Nie ma na to jednej poprawnej odpowiedzi, bo jak to mówią - co kraj, to
    obyczaj, co urząd, to inne interpretacje. Srawdź w swoim urzędzie czego
    sobie państwo życzą i tyle.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 15. Data: 2009-01-27 15:51:21
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-26 23:34:11 +0100, piomay <p...@r...pl> said:

> [...]
    > wszystko tak jak powinno byc. Kilka pojazdow z niemiec rejestrowalem (2
    > motocykle i 3 auta) zawsze mialem umowy dwujezyczne i nikt nigdy tego

    Taki stary i jeszcze wierzy w magiczną moc przepisów (zupełnie
    niejednoznacznych na marginesie) ;-)
    W Wawie bywa tak, że w dwóch różnych urzędach gminy, na terenie tego
    samego miasta, bedą mieli zupełnie inne podejście. Ba, słyszałem że w
    tym samym urzędzie potrafią być różne interpretacje, w zależności z kim
    się rozmawia. Welkam in Bolanda.

  • 16. Data: 2009-01-27 20:04:59
    Od: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl>

    > Jak mozesz to pisz po polsku. Jak bedzie w dwoch jezykach to i tak wysla do
    > tlumacza.
    Grudzień 2008, umowa z Niemcem również tylko po polsku, bez problemów.
    Szkoda własnych nerwów i pieniędzy na ewentualne boje w Urzedem. Aby
    zakwestionować taką formę urzędniczka musiałaby wskazać przepisy-
    niemieckie :-) zabraniające takiej formy umowy

    --
    AL F650 & LC4

  • 17. Data: 2009-01-28 17:38:26
    Od: m...@o...pl

    Z czystej ciekawości jaką cene kolega wpisał ? oczywiście po polsku bo
    pisać chyba w naszej walucie skoro umowa jest po naszemu.

  • 18. Data: 2009-01-28 19:19:33
    Od: "Monster" <m...@o...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości

    >Z czystej ciekawości jaką cene kolega wpisał ? oczywiście po polsku bo
    >pisać chyba w naszej walucie skoro umowa jest po naszemu.

    Ojro,chyba Niemcowi nie płacisz w złotówkach?

    Monster
    BMW R1100S
    Dniepr MT10 oczywiście z koszem:-)

  • 19. Data: 2009-01-28 19:55:11
    Od: m...@o...pl

    Płacisz w ojro ale jak pisać? przecież umowa po naszemu więc chyba
    przeliczyć na nasze. Moze kolega Andrzej podzieli się swoją wiedzą na
    ten temat? jak pisał kiery brał moto od niemca grudzień 2008 to nie
    tak dawno nie powinno się jeszcze nic zmienić, chyba że się myle.

  • 20. Data: 2009-01-28 20:11:55
    Od: "Monster" <m...@o...pl>

> [...]
    >ten temat? jak pisał kiery brał moto od niemca grudzień 2008 to nie
    >tak dawno nie powinno się jeszcze nic zmienić, chyba że się myle.

    Zawsze pisałem cenę w Euro,urząd ma swoje tabele i po to jest kurs bankowy
    żeby sobie w razie potrzeby przeliczyli-przy motocyklach waluta
    najmniejszego znaczenia,przeciez nie płacisz akcyzy.
    Urząd celny (samochód)przelicza z Euro wg kursu z dnia umowy.