  • 31. Data: 2010-02-12 08:31:54
    Temat: Re: ujawnienie nr zastrzeżonego
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 12 Feb 2010 08:28:13 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Gość nie zapłacił mandatu 100zł. Więc US wysłał jakieś pismo do mBanku.
    > Więc mBank zablokował mu wszystkie konta.

    130zł na każdym koncie raczej. Mi zawsze tak robią. Nie całe konta tylko
    tyle ile nakazał zablokować US+kwota jaką oni sobie życzą

    >Gość poleciał do US i zapłacił
    > ten mandat i US wysłał do mBanku faks -- za mało. Wysłał polecony -- za
    > mało. Wysłał drugi polecony -- czekamy.

    To nic nie da. Muszą dostać pismo od US. Kolega może im laurkę wysłać co
    najwyżej.

    > Podałem fałszywego emila, bo nie chciałem spamu ani latania po sieci
    > moich wyciągów, a to jest verboten, bo mam obowiązek aby moje wyciągi
    > latały po sieci (za darmo) albo po skrzynce w bloku (za kasę) i pan
    > zagroził, że jak nie podam prawdziwego emila, to mi zablokuje konto.

    Hehe, czyli sam sobie roibsz problemy.

    > Buhahahaha. To byłaby dziura.... Obcym podawać moje operacje z konta...
    > Toż przecie właśnie po to gość chciał identyfikacji, żeby mi nie podawać
    > danych bez pewności, że ja to ja.

    :) Niezły jesteś. Zastanów się nad tym jeszcze raz, tylko powoli.

    Zresztą ja bym wolał żeby komuś obcemu podał np moją ostatnią operacje, Niż
    żebym ja podał obcemu bardziej wrażliwe dane...
    --
    marcin

  • 32. Data: 2010-02-12 08:42:56
    Od: kranu <k...@l...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No właśnie nie jest to takie proste. Z zastrzeżonych dzwonią banki albo
    > większe firmy, bo oni na VOIP jadą oszczędzając na połączeniach.

    Do mnie ostatnio numer zastrzeżony dzwonił przez tydzień ale tylko po
    jednym dzwonku, więc nie zdążałem odebrać.
    Dopiero po tygodniu zadzwonił dłużej, to był Polbank próbujący mi
    wcisnąć swój fundusz emerytalny.
    Po tej rozmowie dzwonki się skończyły, więc to byli oni.
    Coś mi się wydaje, że komuś brakowało przy dniówce ileśtam klientów do
    obdzwonienia więc puszczał dzwonka i zaznaczał w systemie "klient nie
    odbiera, zadzwonić później"..

    --
    pozdrawiam,
    Kranu

  • 33. Data: 2010-02-12 09:11:35
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-12 09:31, zly pisze:

    > 130zł na każdym koncie raczej.

    No.

    > Mi zawsze tak robią. Nie całe konta tylko
    > tyle ile nakazał zablokować US+kwota jaką oni sobie życzą

    No. I gość od 2 tygodni nie może korzystać z banku.

    > To nic nie da. Muszą dostać pismo od US. Kolega może im laurkę wysłać co
    > najwyżej.

    No US wysłał. Gość poleciał do US i zapłacił ten mandat i US wysłał do
    mBanku faks -- za mało. US wysłał polecony -- za mało. US wysłał drugi
    polecony - czekamy.

    > Hehe, czyli sam sobie roibsz problemy.

    Chciałem chronić swoje dane przed lataniem w postaci nieszyfrowanej po
    sieci.

    > :) Niezły jesteś. Zastanów się nad tym jeszcze raz, tylko powoli.

    No nad czym mam się zastanowić? Gość dzwoni z banku. Odbiera
    Niewiadomokto i mu podaje wrażliwe dane? Genialny pomysł.

    > Zresztą ja bym wolał żeby komuś obcemu podał np moją ostatnią operacje, Niż
    > żebym ja podał obcemu bardziej wrażliwe dane...

    No dlatego nie podałem i zgłosiłem atak. Co nie zmienia faktu, że metody
    postępowania do dupy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 34. Data: 2010-02-12 09:21:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-12 07:51, Dominik & Co pisze:
    > Przemysław Adam Śmiejek rzecze:
    > Tak, zwłaszcza jak pracownik banku podszywa się pod phishera :-)

    Ano. Ale lepiej tak niż pozwolić na zablokowanie kont, bo tak.

    > BTW: korzystanie z VOIP nie implikuje ukrywania numeru.

    A pokazywanie numeru nie implikuje bezpieczeństwa.

    > Jakie _wszystko_ mające?

    No tak mówią w lewizorni :D

    > Za to mamy integrację z Facebookiem czy innym Twitterem, po to,
    > żeby blondynka zagubiona gdzieś w podziemiach mogła sobie notatkę
    > o tym zamieścić, zamiast jak człowiek zadzwonić na 911 czy inne 112.

    Bosko. I nie ma żadnego produktu dla ludzi? Przecie to sprzeczne z
    zasadami ekonomii.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 35. Data: 2010-02-12 09:57:29
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

    > Bosko. I nie ma żadnego produktu dla ludzi? Przecie to sprzeczne z
    > zasadami ekonomii.

    Chyba nie ma (a przynajmniej ja nie znalazłem).

    Zauważ, że elementarne potrzeby starszych ludzi zostały dostrzeżone
    stosunkowo niedawno (wcześniej na poradę "Co dla starszej, słabo
    widzącej osoby" odpowiadano "nie ma nowych, kup używaną Nokię 5110/3210"
    - vide archiwum tej grupy). A teraz marketoidy zaliczyły opad szczęki,
    że drogi, pozbawiony wielu funkcji telefon "dla seniora" może tak
    dobrze się sprzedawać.

    Może i tu ktoś z czasem się obudzi.

    --
    Dominik (& kąpany)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

  • 36. Data: 2010-02-12 11:03:29
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 12 Feb 2010 10:11:35 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > No.

    To miał tylko 130zł na tym koncie?

    > No. I gość od 2 tygodni nie może korzystać z banku.

    Na swoją własną prośbę.

    > US wysłał polecony -- za mało. US wysłał drugi
    > polecony - czekamy.

    Na jakiej podstawie za mało? Faks może rzeczywiście. Natomiast jeśli był
    wysłany polecony to jest ten warunek który musi być spełniony. Aczkolwiek
    przyznam, że to często zawodzi. US, twierdzi, że wysłał - bank, że nie
    dostał.

    > Chciałem chronić swoje dane przed lataniem w postaci nieszyfrowanej po
    > sieci.

    Ale wiesz, że to trochę paranoja? Zwłaszcza, że podajesz obcym
    niezidentyfikowanym ludziom takie dane przez telefon

    > No nad czym mam się zastanowić? Gość dzwoni z banku. Odbiera
    > Niewiadomokto

    Jak to niewiadomo kto. Przecież podałeś w banku ten numer więc dzwoni do
    ciebie (Co innego, jakbyś to ty do nich dzwonił - wtedy rzeczywiście mogą
    nie wiedzieć kto i potrzebna jest weryfikacja. Chyba, że tak jak email
    podajesz fałszywy numer telefonu. To raczej niewiadomo kto do ciebie
    dzwoni. Jedyny sposób by gościa zweryfikować to sprawdzić czy ma dostęp do
    systemu.

    > i mu podaje wrażliwe dane? Genialny pomysł.

    Jak dla mnie sama kwota ostatniej transakcji, bez innych danych w żaden
    sposób nie jest wrażliwa. Zwłaszcza, że chcesz podawać tego typu dane
    pierwszej lepszej osobie która zadzwoni i przedstawi ci się jako pracownik
    banku

    --
    marcin

  • 37. Data: 2010-02-12 11:08:36
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 12 Feb 2010 09:31:54 +0100, zly napisał(a):

    > 130zł na każdym koncie raczej. Mi zawsze tak robią. Nie całe konta tylko
    > tyle ile nakazał zablokować US+kwota jaką oni sobie życzą

    czyli w niektórych przypadkach 520 zł. Uważasz to za rozsądne?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 38. Data: 2010-02-12 12:25:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-12 12:03, zly pisze:
    > To miał tylko 130zł na tym koncie?

    na szczęście miał zero.

    > Na swoją własną prośbę.

    Nie. na prośbę US. Tylko, że US prośbę wycofał, a bank dalej blokuje.

    > Na jakiej podstawie za mało? Faks może rzeczywiście. Natomiast jeśli był
    > wysłany polecony to jest ten warunek który musi być spełniony.

    Tak, ale z kim pogadasz? Infolinika mówi ,,nie wiem, chrzonk-chrzonk,
    czekać chrzonk-chrzonk, widać przetwarzamy [I Co Nam Pan Teraz Zrobisz]''

    > Ale wiesz, że to trochę paranoja?

    A co, ty taki chętny jesteś do ujawniania swoich operacji bankowych?

    > Zwłaszcza, że podajesz obcym
    > niezidentyfikowanym ludziom takie dane przez telefon

    Nie podaję.

    > Jak to niewiadomo kto. Przecież podałeś w banku ten numer więc dzwoni do
    > ciebie

    I skąd wie, że ja odebrałem? Nie dzwoni do mojego mózgu. Dzwoni na
    podany numer kontaktowy, który nawet nie musi do mnie należeć, a nawet
    jeśli, to skąd wie, że akurat ja odebrałem?

    > Jak dla mnie sama kwota ostatniej transakcji, bez innych danych w żaden
    > sposób nie jest wrażliwa.

    No... Zwłaszcza jak mi wisisz akurat 10000 i mówisz, że nie masz, bo
    kontrahent zalega, a ja się dowiaduję, że właśnie wpłynęło ci 10
    kawałków 3 dni temu.

    > Zwłaszcza, że chcesz podawać tego typu dane
    > pierwszej lepszej osobie która zadzwoni i przedstawi ci się jako pracownik
    > banku

    Nie chcę.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 39. Data: 2010-02-13 23:12:01
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 12 Feb 2010 13:25:46 +0100, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A co, ty taki chętny jesteś do ujawniania swoich operacji bankowych?

    Bierze przykład z Ciebie:
    <http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/msg/
    787220c70f51c379>

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 40. Data: 2010-02-14 09:57:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-14 00:12, Marcin Mokrzycki pisze:

    > Bierze przykład z Ciebie:
    > <http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/msg/
    787220c70f51c379>

    Zastanawiam się czy niektórzy ludzie tak bardzo nie mają swojego życia,
    że są w stanie zapamiętywać wypowiedzi sprzed lat, czy też ja jestem
    taki tępy, bo tak naprawdę to zapamiętywanie to pestka....

    Owszem, są momenty, gdy wgląd w moje konto niespecjalnie mi przeszkadza,
    a są takie, gdy jednak przeszkadza.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek