  • 71. Data: 2011-12-07 22:31:52
    Temat: Re: ubek
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Artur Maśląg

    > Naprawdę nie musisz udowadniać, że go nie rozumiesz i nie widzisz
    > analogii do czasów obecnych. "Parówkowym skrytożercom mówimy nie!".
    > Zupełnie jakbym widział obrady sejmu ;)

    Na siłę to można znaleźć analogię nawet pomiędzy klockiem a kiełbasą --
    podobny kształt, kolor, niekiedy konsystencja, a w przypadku PRL-owskiej
    -- często i zapach.

    > Co Ty możesz pisać o obiektywnym spojrzeniu na ten film, skoro jak sam
    > zaznaczyłeś, nie masz pojęcia o tamtych czasach (stąd nie możesz
    > zweryfikować ile jest prawdy w wielu miejscach), ale już argumentujesz
    > nostalgią i wspomnieniami?

    Piszę o jego ponadczasowości. Gdyby był ponadczasowy to fakt, czy wtedy
    żyłem, czy nie, nie miałby znaczenia.

    > A co ma myśli pisząc syf? Owszem, nie było tak kolorowo jak jest teraz,
    > ale to niekoniecznie źle.

    Brudni, niezadbani ludzie, nawet kobiety wyglądają zwykle paskudnie, a
    mężczyźni już w ogóle jak menele. Sprawiają wrażenie, jakby nie znano
    wtedy fryzjera, grzebienia, mydła, że o kosmetykach do włosów czy skóry
    nawet nie wspomnę. Do tego wszyscy ubrani są w jakieś łachy -- lepsze
    można teraz dostać za darmo albo zaje*ać z kontenera PCK. Do tego brudne,
    szare, zdewastowane, otoczenie. Prawie wszystko tandetne, poniszczone,
    przaśne, bez gustu. Wystarczy?

    > A jaki syf pamiętasz z lat 80?

    Wszechobecny. Ogólna dewastacja i brud.

    > Ja się zastanawiam, czy obecnie nie jest
    > większy...

    Może w slumsach dla żulerii.

    > Wręcz przeciwnie - tanie metaforyczne dosrywanie władzy nie było wcale
    > śmieszne. Trzeba się było bardziej wysilić. Stąd też poziom żartów,
    > aluzji, metafor itd. był dużo wyższy niż obecnie. Posłuchaj sobie choćby
    > "Elity" z "Rycerze Trzej". "Chłopcy radarowcy" to też relikt poprzedniej
    > epoki, czy bardzo trafne przedstawienie pewnych uniwersalnych
    > mechanizmów?

    To pierwsze. :>

    ?

    ?

  • 72. Data: 2011-12-07 22:41:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-07 22:31, to pisze:
    (...)
    > Na siłę to można znaleźć analogię nawet pomiędzy klockiem a kiełbasą --

    Na zdrowie.

  • 73. Data: 2011-12-07 22:44:43
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Artur Maśląg

    > Na zdrowie.

    Widzę, że jak zwykle nie stać Cię na merytoryczną dyskusję, tylko
    ograniczasz się do trollowania.

  • 74. Data: 2011-12-08 07:55:40
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-07 22:44, to pisze:
    > Artur Maśląg

    > Widzę, że jak zwykle nie stać Cię na merytoryczną dyskusję,

    Cóż, starałem się, ale po Twoich kolejnych stwierdzeniach
    w typowym stylu zwyczajnie uznałem, że ciąg dalszy nie ma
    sensu.

    > tylko
    > ograniczasz się do trollowania.

    Nie, to Twoja domena. O klockach i za**** łachów z kontenera możesz
    pisać podobnie jak o wężach ogrodowych. Tyle, że to z merytoryczną
    dyskusją nie ma nic wspólnego.

    Baw się dobrze.

  • 75. Data: 2011-12-08 07:59:03
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Moje dziecko musi wiedzieć - akurat śpi w schronisku młodzieżowym w
    > Xi'an (Shaanxi) i za kilka godzin pójdzie ogladać Terakotową Armię.

    > Moje było (bez rodziców) w Japonii, Anglii, Danii, Holandii, na
    > Wyspach Kanaryjskich i paszport się przydawał.

    Nie chwal się tak :)
    Tylko do Japonii potrzebny jest paszport, do pozostałych krajów wystarczy
    dowód osobisty :)

    --
    Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma

  • 76. Data: 2011-12-08 08:56:45
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-08 07:59, Wiesiaczek pisze:

    > Nie chwal się tak :)
    > Tylko do Japonii potrzebny jest paszport, do pozostałych krajów wystarczy
    > dowód osobisty :)

    Całkiem niedawno potrzebny był wszędzie, od 2004 w EU wystarczał DO,
    a Chorwacja na mocy jakiegoś ichniego rozporządzenia honorowała od
    2004 dla Polaków DO przy pobycie do 90 dni (generalnie dla obywateli
    EU). Najlepsze było to, że wjazd do Chorwacji na DO był niezgodny
    z polskim prawem :)

  • 77. Data: 2011-12-08 10:19:36
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Artur Maśląg wrote:

    > Znaczy w czym? Z natury rzeczy wielu metafor wprost traktować nie
    > należy. Twój błąd (jak i jego) tkwi właśnie w próbie traktowania tego
    > wprost przez pryzmat czasów, nie w sposób bardziej uniwersalny.

    Ale żeby "potraktować" trzeba w ogóle zrozumieć sytuację. "Dzieci" po prostu nie
    zrozumieją.

    > Czasy się zmieniły - w zasadzie dokładnie takie same absurdy mamy
    > na co dzień. W sumie wygląda na to, że czasy były ciekawsze, a ludzie
    > mieli większe poczucie humoru i dużo większy dystans to wielu
    > idiotyzmów.

    Ciekawsze może były, ale zdecydowanie bardziej "upierdliwe". Dziś stoi się w
    ogonku gdy jakaś instytucja "da ciała" albo na własne życzenie (w sklepie "nie
    dla idiotów" ogłaszają promocję). Cukier jest bez kartek (jak mówimy o Misiu to
    późnych latach 70-tych).

    Byłeś wtedy młody to lepiej wspominasz. Tak jak Powstańcy warszawscy wspominają
    z ogniem w oczach czasy ich młodości które obiektywnie rzecz biorąc były koszmarne.

    > Zresztą życie pisze takie scenariusze, że warto podchodzić
    > do tego naprawdę z humorem. Kot robiący za królika? Wszystkich to
    > bawiło ponieważ to absurd, ale już ślimak będący rybą, czy marchewka
    > owocem nie?

    W myśl ustawy rak jest rybą -- to wynalazek nasz przedwojenny. I w gruncie
    rzeczy miał sens -- zamiast w każdym miejscu pisać o rybach i rakach wystarczyło
    w jednym napisać że wg ustawy rak to ryba i spokój.

    > Ciekawe, jak ktoś pisze "Bareja jak żywy" to wiadomo o co
    > chodzi, ale jak stwierdzić, że jest to ponadczasowe to już nie.
    > Udawanie kogoś innego niż się jest (obiadek w Victorii - motyw z barem,
    > "straszne się tu chamstwo zjeżdża, z całego świata"), dziedzic
    > pruski ("las krzyży?"), prawda czasu/prawda ekranu, kombinacje
    > z listą itd.

    Wszystko ok, ale otoczka będzie niezrozumiała dla dzieci. Bez zrozumienia
    otoczki reszta może się nie przebić do widza.

    > Jasne, czarno-białe...

    Jakby było kolorowe też byłoby śmieszne.

    > A co mają historie miłosne do prześmiewczych komedii?

    > Zdecydowanie lepsze są ekranizacje wcześniejsze.

    Tego było strasznie dużo i większość słaba (ta nowa też nie jest wyjątkiem)

    pzdr
    \SK

  • 78. Data: 2011-12-08 10:30:29
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Artur Maśląg wrote:
> [...]
    >
    > Dorabiasz ideologię. Krytyka otaczającej rzeczywistości była
    > powszechna, a że w tv było inaczej? Zdaje się nie pamiętasz co
    > się działo w Polsce w II połowie lat 70 i dalej.

    > E tak - zwyczajnie kabarety były lepsze, ponieważ sztuką było stworzyć
    > program tak, by się władza nie czepiała, a widz zobaczył to, co chciał
    > przekazać autor. Paradoksalnie dużo trudniejszy temat niż w
    > dzisiejszych czasach. Efekt widać - stare produkcje są ponadczasowe
    > i profesjonalne, a z nowych w zasadzie niewiele zostaje, ponieważ
    > prezentują niezbyt wysoki poziom. Ba, one też się nie opierały

    Tylko starzy kabareciarze w znacznej części szybko się zestarzeli i przestali
    byc śmieszni po zmianie czasów -- ci sami ludzie. Po prostu zrobił się
    odgrzewany kotlet.

    > No pewnie, 30 lat temu to powszechności głupoty nie było widać, skąd.
    > Z drugiej strony powszechność głupoty wzrosła od tamtych czasów, co
    > specjalnie budujące nie jest. Wzrosła uniwersalnie, a nie tylko
    > lokalnie. To już specjalnie budujące nie jest. Jednak głupota ma
    > różne oblicza.

    To już jest gadka w stylu "teraźniejsza młodzież" i "a za moich czasów". Głupota
    powszechna była zawsze i będzie zawsze (odkąd i dopokąd byli będą głupi ludzie)
    i jak stwierdził Einstein jest nieskończona.

    > Nic na to nie poradzę. Mnie tam nadal bawią (i będą bawić) różne
    > absurdy tam pokazane, które się świetnie mają w dzisiejszych czasach,
    > choć trudno by były w identycznej formie. Oczywiście, że sytuacja
    > IRL może wcale nie być śmieszna, ale genialne pokazanie jej absurdu
    > w filmie bawi i tak mam być.

    Ale najpierw widz musi zrozumieć gdzie leży ten absurd.

    pzdr
    \SK

  • 79. Data: 2011-12-08 10:42:38
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-08 10:19, Sebastian Kaliszewski pisze:
    (...)
    > Byłeś wtedy młody to lepiej wspominasz.

    E tam. Skąd wniosek, że lepiej wspominam? Od kogo? Od kogoś kto nie
    ma o tym zielonego pojęcia poza opowieściami i wyobrażeniami na
    podstawie treści, których nawet nie rozumie? Czasy były inne,
    inna rzeczywistość. Mogę porównać.

  • 80. Data: 2011-12-08 11:18:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-08 10:30, Sebastian Kaliszewski pisze:
    (...)
    > To już jest gadka w stylu "teraźniejsza młodzież" i "a za moich czasów".

    Możesz to i tak odebrać, ale fakt pozostaje faktem.

    > Głupota powszechna była zawsze i będzie zawsze (odkąd i dopokąd byli
    > będą głupi ludzie) i jak stwierdził Einstein jest nieskończona.

    O tym wcześniej pisałem, tylko zdaje się nie zauważasz, że kiedyś
    się tępiło dużo więcej przejawów typowej głupoty, która teraz ma
    wspaniałą pożywkę w postaci "praw", "wolności" i dość powszechnej
    bezkarności. Pierwszy z brzegu przykład - "dysleksja". Ale to
    już temat rzeka.