    From: "Tomy M." <t...@a...com>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: tvn 16/9
    Date: Sun, 28 Mar 2010 20:15:35 +0200
    <hodc09$ub$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hoddme$p53$1@news.onet.pl>
    <hodend$f9t$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hodf1q$so3$1@news.onet.pl>
    <hodgl4$7g8$1@mx1.internetia.pl> <hodtvf$94g$1@news.onet.pl>
    <hoe1vu$28lg$1@news2.ipartners.pl> <hof6i8$snu$1@news.onet.pl>
    <hof9ja$4r0$1@news.onet.pl> <t...@4...com>
    <hogqq0$c32$1@news.onet.pl> <hohsm2$9ie$1@news.onet.pl>
    <hoit1n$4ih$1@news.onet.pl> <hoiuig$8i0$1@news.onet.pl>
    <hoiv8r$adp$1@news.onet.pl> <hoj3ju$mq3$1@news.onet.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości

    > To chyba myślą podobnie jak Ty, że czarne pasy zmieszczą w kilku bajtach,
    > ale
    > na tą czarną krawędź to idą realne kilobajty/s. Obawiam się że mniej pasma
    > pójdzie na pełne 4:3 czy 16:9 w anamorfie (czyli pełna klatka bez pasów)
    > niż na nadawanie tych ostrych krawędzi. Może jak ktoś to wyliczy i dojdzie
    > do
    > podobnych wniosków, to będzie mniej kombinowania.

    Te kombinacje służą czemu innemu. TVN chce srzedawać
    swoje dekodery z kanałem TVN HD. Łudzą się że gdy
    ktoś zobaczy np. u sąsiada TVN HD to zachęci go to do
    kupna tunera TVN. Dlaetgo celowo zaniżana jest jakość
    kanału TVN w SD.
    Podobnie postępują inni operatorzy, obniżają bitrate
    kanałow SD aby różnica z HD byłą większa, przy miernocie
    jakości polskich kanałów HD to jedyna możliwość "zachęty" do
    kupna kanałów HD.

    W dobie producentów któzy podrabiają własne pordukty
    (patrz producenci AGD) takie techniki mnie nie dziwią.
    dziwią mnie LUDZIE ... że tego nie widzą.

    Kanał TVN w jakości SD/PAL nadawany z satelity HOTBIRD
    nie jest w formacie 16:9 !
    To przekaz video formatu 16:9 wmontowany w format 4:3 ... jakby tego
    nie nazywał NIE MOŻNA TEGO NAZWAĆ 16:9 !
    Nie zdziwi mnie jeżeli te czarne pasy nakleili na obiektywy swoich
    kamer ... to w ich stylu, w stylu analfabetów technologicznych.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com