  • 41. Data: 2012-11-04 19:52:27
    Temat: Re: [trollowanie] C.
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-11-04 18:16, Ergie pisze:
    > Od początku piszę że więcej EV jest zaletą tylko dla kogoś kto zechce
    > tego użyć, a mnie w przypadku filmów się nie chce. Tylko tyle i aż tyle.

    No nie zupełnie, bo można stworzyć automatyczne algorytmy adaptacyjne,
    jak to już w zdjęciach się stosuje od dawna pod różnymi nazwami (chodzi
    głównie o przywracanie równowagi cieni), tylko musiałyby mieć z czego
    ciągnąć. Na dziś jest tak sobie, choć np. nowe peny mają krzywą, która
    ma dość mocny zakres, a jeszcze nie powoduje degradacji cieni - choć w
    przypadku wyciągnięcia maksimum należy zejść z iso najlepiej na sam dół.

    --
    pozdrawia Adam
    /otworzę Akademię Wiązania Buta, zostanę przedsiębiorcą i rektorem/

  • 42. Data: 2012-11-04 21:38:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

> [...]
    > jeśli coś z ilością światła poszło nie tak. Sprawdzić tego od razu się
    > nie dało. Ale w ciągu tych 20 lat nieco się zmieniło, i czasem
    > korzystnie jest skorzystać z tych zmian.
    > Masz wszystkie ustawienia (ISO, przysłona itd) w postaci mechanicznych
    > np. pokręteł (z naniesionymi wartościami)?
    > Przy małej ilości światła EVF jest jaśniejszy itd.
    > Można zrobić zoom (w sensie ostrości) w czasie zrobienia zdjęcia.
    > Głównymi problemami EVF moim zdaniem były opóźnienia oraz ilość detali
    > (rozdzielczość), ale te wady zostały wyeliminowane, zaś zalety

    Jeśli chodzi o zdjęcia w normalnych sytuacjach optyczny wizjer jest lepszy
    od EVF. Od kiedy jest LiveView nie ma problemu by w jakiś bardzo skrajnych
    warunkach go użyć (a wtedy klasyczne LV ma zaletę nad półprzepuszczalnym
    lustrem, że nie zabiera światła). Pozostają tylko filmy na plaży - wtedy
    (teoretycznie) na ekraniku mogłoby nic nie być widać, ale w praktyce na
    dobrych ekranach nie ma z tym problemu.

    [ciach]

    > Nie, przez dłuższy czas był tylko aparat i ew. 40 mm. Obiektyw 18-135
    > pojawił się po jakimś czasie, gdy wielu potencjalnych użytkowników
    > (m.in. i ja) odpuściło sobie czekanie i kupiło coś od konkurencji.
    > Wiele sklepów przyjmowało zamówienia "preorder" na kit 650D+18-135 STM,
    > i później te zamówienia były przez sklepy anulowane, bo o ile aparaty
    > były dostępne, o tyle obiektywów nie było.

    No dobra przyznaję, body było dostępne szybciej, później stałka, a na koniec
    18-135. Nie pamiętam, czy w dniu premiery były podane jakieś daty odnośnie
    dostępności. Ale dla kogoś kto kupuje aparat teraz nie ma to już znaczenia.

    > Nieważne, istotna jest teraźniejszość, ale twierdzenie że Canon jest na
    > tym polu lepszy od SLT wydaje się mieć korzenie w jakiejś równoległej
    > rzeczywistości, ew. może jest projekcją życzeń czy czymś podobnym.

    > Np. taki tylko drobiazg, 650D nie ma trybu 50p. Nawet na filmie z wesela
    > może być przydatne - można wkleić fragmenty w zwolnionym tempie
    > w normalnej jakości.

    No i?
    Napiszę po raz e-N-ty: nie zamierzam obrabiać filmów. :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 43. Data: 2012-11-04 22:36:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

    > Jeśli chodzi o zdjęcia w normalnych sytuacjach optyczny wizjer jest
    > lepszy od EVF.

    To kwestia przyjętych kryteriów. Np. na zwykłym wizjerze nie odczytasz
    ustawień aparatu. To jest raczej wada, nie?

> [...]
    > filmy na plaży - wtedy (teoretycznie) na ekraniku mogłoby nic nie być
    > widać, ale w praktyce na dobrych ekranach nie ma z tym problemu.

    Obawiam się że osobiście mam problemy z odczytaniem czegokolwiek na
    różnych ekranach, i to nie tylko na plaży, ale w wielu sytuacjach,
    których rzeczywiście częścią wspólną jest słoneczna pogoda.
    Ale może to wina złych ekranów, albo mojego wzroku, nie wiem.

    > No i?
    > Napiszę po raz e-N-ty: nie zamierzam obrabiać filmów. :-)

    Tak jak napisałem, wszystko zależy od przyjętych kryteriów. Odpowiednio
    je dobierając, można pewnie wykazać, że do robienia filmów najlepiej
    nadaje się dowolnie wybrane urządzenie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 44. Data: 2012-11-05 13:07:26
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > To kwestia przyjętych kryteriów. Np. na zwykłym wizjerze nie odczytasz
    > ustawień aparatu. To jest raczej wada, nie?

    ??? Nie rozumiem. Zarówno w czasach analogowych jak i obecnie w wizjerze
    widzę czas naświetlania, przesłonę, kompensację ekspozycji / drabinkę
    światłomierza, wybrany punkt AF, itd...

> [...]

    > których rzeczywiście częścią wspólną jest słoneczna pogoda.
    > Ale może to wina złych ekranów, albo mojego wzroku, nie wiem.

    To nie kwestia oczu ale ekraników: ich jasności i warstw antyodblaskowych.
    Ekraniki stosowane przez różnych producentów (albo w różnych modelach tego
    samego producenta) potrafią się bardzo różnić.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 45. Data: 2012-11-06 00:28:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Nov 2012, Janko Muzykant wrote:

    > Byłaby, ale popytu brak. Mało kto w ogóle używa mf.

    Na tej grupie?
    Niemożliwe.
    Tak, piszę o filmowaniu ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2012-11-11 00:25:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

    > ??? Nie rozumiem. Zarówno w czasach analogowych jak i obecnie w
    > wizjerze widzę czas naświetlania, przesłonę, kompensację ekspozycji /
    > drabinkę światłomierza, wybrany punkt AF, itd...

    No dobrze, sprawdziłem co widać w wizjerze 650D i rzeczywiście w pełnym
    świetle tragedii nie powinno być, jeśli ktoś nie potrzebuje grzebać
    w menu.

    > To nie kwestia oczu ale ekraników: ich jasności i warstw
    > antyodblaskowych. Ekraniki stosowane przez różnych producentów (albo w
    > różnych modelach tego samego producenta) potrafią się bardzo różnić.

    Owszem, ale to teoria. Praktyka jest taka, że z działających w słońcu
    ekranów LCD w aparatach cyfrowych to ja znam tylko jeden, w GPSie
    Garmina :-(
    Ale przyznaje że nie znam 650D - tam jest taki, który jest czytelny
    w takich warunkach?

    Wskazówka - jeden z warunków jest taki, że ekran musi być czytelny bez
    podświetlenia.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 47. Data: 2012-11-11 14:36:26
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    > Owszem, ale to teoria. Praktyka jest taka, że z działających w słońcu
    > ekranów LCD w aparatach cyfrowych to ja znam tylko jeden, w GPSie
    > Garmina :-(

    Dawno temu miałem telefon Siemens SX1 (pewnego dnia odmówił włączenia się).
    Ekraniku można było używać w pełnym słońcu:
    http://piotrne.republika.pl/SlonceSX1.jpg
    W ciemności oczywiście też:
    http://piotrne.republika.pl/CiemnoSX1.jpg

    P.

  • 48. Data: 2012-11-11 15:19:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > Owszem, ale to teoria. Praktyka jest taka, że z działających w słońcu
    > ekranów LCD w aparatach cyfrowych to ja znam tylko jeden, w GPSie
    > Garmina :-(

    Była też seria m.in. Nokii, kilka palmtopów (z tych, co miałem: 1710,
    n300, a zwłaszcza 1915). To był dobry patent, jednakże w miejskiej
    macalni wyglądał odrobinę gorzej więc przegrał na rzecz słonecznych luster.

    --
    pozdrawia Adam
    /zapisałbym się do mensy, tylko nie mam kiedy/

  • 49. Data: 2012-11-11 17:09:20
    Od: "J.R." <j...@g...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Była też seria m.in. Nokii, kilka palmtopów (z tych, co miałem: 1710,
    > n300, a zwłaszcza 1915). To był dobry patent, jednakże w miejskiej
    > macalni wyglądał odrobinę gorzej więc przegrał na rzecz słonecznych luster.

    W poprzednim samochodzie miałem badziewne radio no-name, którego
    wyświetlacz był równie czytelny w pełnym słońcu, jak i w nocy.

    --
    J.R.

  • 50. Data: 2012-11-11 19:46:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 11 Nov 2012 17:09:20 +0100, J.R. napisał(a):

    > W poprzednim samochodzie miałem badziewne radio no-name, którego
    > wyświetlacz był równie czytelny w pełnym słońcu, jak i w nocy.

    Nie ma żadnego problemu w tym, żeby wyświetlacz LCD był świetnie widoczny w
    słońcu. Radzą sobie z tym np. wyświetlacze Transflective. Problem w tym,
    żeby wyświetlacz był jednocześnie widoczny w słońcu i dobrze odtwarzał
    barwy, co w zasadzie póki co jest kompletnie niemożliwe, co wynika z samej
    zasady działania obydwu typów LCD (tych co co wyświetlają prawidłowe barwy
    i tych co są widoczne w słońcu)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.