  • 31. Data: 2011-09-10 11:55:35
    Temat: Re: testujsmartfona - jak dotąd OK.
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-10 02:58:23 +0200, SkrypĂŤk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> said:

    > No to czego się czepiasz?

    Tego, o czym pisałem - fszczonsajonco rzetelnego testu poklegającego na
    pisaniu sprzecznych rzeczy.
    ;>

    To może nie używaj, skoro nie wiesz co to?

    > O graficę mówię. Bez ładu, składu, spójności ani koncepcji.

    Tapeta, czy ikony?
    Bo taki Onet chyba nie ponosi odpowiedzialności za działania Google.
    Natomiast ikona radia sugeruje radio, ikony z kopertami - pocztę, ikona
    podpisana internet - internet...

    > Windows Phone mnie tak rozpieścił innowacyjnością swego "dyzajnu".

    Nie miałem w rękach - może ominęło mnie coś niewiarygodnie pięknego,
    state of the art...

    > Padaczki można dostać patrząc jak skokowo się przewija.

    To nie zaobserwowałem - mażę kciukiem i lista leci.
    IMHO - po prostu działa.

    > Chyba że zredukuje
    > się liczbę kontaktów do kilkunastu i ubije wszystkie usługi w tle.

    Usługi w tle? Czyli to wszystko, co powinno być wyłączone, bo nie jest
    używane, a czego Android nie robi? To fakt - kretyńskie rozwiązanie.

    > Bo ta klawiatura TouchPal jest do dupy.

    To ta przypominająca klawiature telefonu?
    NIe używałem i od razu ustawiłem QWERTY.

    > Ale usnąć można przy wgrywaniu tego sklepu.

    Stacjonarnie mam łącza 25, 50, 100 i jedno takie bardzo szybkie ;-),
    ale nie oczekiwałem by telefon działał w tej kwsetii tak samo szybko -
    ot, naciśnięty guzik i ściąga się w tle. A ja w tym czasie - na
    komputerze działam. :-)))

    > I w czasie instalacji aplikacji
    > urządzenie się tak zamula, że trzeba grzecznie czekać na zakończenie, bo się
    > system staje jednozadaniowy.

    To tak jak z komputerami - podobnie działają.
    ALe tu wracamy do debilnego Androida - zainstalowałem z ciekawości
    program LATARKA. I okazało się, że muszę wyrazić zgodę na to, by
    program mógł grzebać we wszystkich trzewiach systemu i telefonu, tylko
    po to, by wyświetlić biały prostokąt...
    ;>>>

    > Coś musiałeś zrobić źle. Nie masz w domu wifi?

    Nie, włączałem wszystko, instalowałem na potęgę, sprawdzałem.
    Teraz już wiem, że się da, jeśłi się człowiek uprze.
    .
    .
    .
    .
    .
    (no dobra, jeden film był dość duży na youtube ;-))

    > Ponadto kluczowa Aplikacja Raportująca przez dwie doby jakoś nie
    > potrafiła nawet nic zaraportować, więc nieotrzymawszy żądnych nowych
    > punktów ani nowych zadań stwierdziłem iż pierdolę i postanowiłem
    > wypróbować wgrywanie alternatywnych androidów.

    JA zdobyłem wszystkie pierwszego wieczora, dowiedziałem się, że mam
    miejsce około 4500, a ponieważ nie mam zamiaru nabijać punktów platnymi
    usługami, przeto nie będę nawet sprawdzał (mam w komputerach wyłączony
    flash, więc reklam nie widzę) jakie to nagrody mnie ominą. ;-)

    > Ładny wygląda np. tak:
    > http://www.youtube.com/watch?v=Uqy4oUhDIgM

    Przesadzili. Tygodnik opinii - tak. Ale w telefonie nie wygląda to dobrze.

    > Bo goły android to kupa rzadka. Samsung i HTC potrafią ją odsączyć i ulepić z
    > niej coś przypominającego interfejs dla ludzi.

    I wypijmy za to!
    :-)

    > A zauważyłeś, że na wyłączonym ekranie pod kątem dostrzec można macierz
    > kropek?

    TAK! W salonie pytałem czy to wadliwy egzemplarz - pan pokazał mi, że
    to norma. :-)))))))

    > Ale cholernie niewygodnie się w klasycznych telefonach pisze esemesy,

    Mój telefon jest w tym lepszy niż ten testowy Huawei. Ale fakt,
    ustępuje Galaxy.

    :-))))))))

    --
    Bydlę

  • 32. Data: 2011-09-10 23:55:38
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Bydlę <p...@g...com> wrote:

    > Tego, o czym pisałem - fszczonsajonco rzetelnego testu poklegającego
    > na pisaniu sprzecznych rzeczy.
    > ;>

    > To może nie używaj, skoro nie wiesz co to?

    Ależ doskonale wiem co znaczy slowo "responsive".

    > Tapeta, czy ikony?

    Wszystko do kupy zusammen.

    > Bo taki Onet chyba nie ponosi odpowiedzialności za działania Google.

    Google ponosi odpowiedzialność za brak odpowiedniego frameworka i
    wytycznych.

    > Nie miałem w rękach - może ominęło mnie coś niewiarygodnie pięknego,
    > state of the art...

    Dokładnie tak.

    > To nie zaobserwowałem - mażę kciukiem i lista leci.
    > IMHO - po prostu działa.

    Musi wprowadziłeś pięc kontaktów bez fotek na krzyż. Zsynchronizuj pejsbuka
    i linkedina to zobaczysz.

    > Usługi w tle? Czyli to wszystko, co powinno być wyłączone, bo nie jest
    > używane, a czego Android nie robi? To fakt - kretyńskie rozwiązanie.

    Raczej te rzeczy, które powinny dziać się rzeczywiście w tle - użytkownik
    nie musi o tym wiedzieć, nie ma potrzeby ich widzieć i nie powinien czuć
    (spadku wydajności).

    > To ta przypominająca klawiature telefonu?

    Ta co się zamienia w numeryczną przy przełączeniu na cyfry. I nie ma wtedy
    backspace ani entera. I reaguje na paluchy z sekundowym opóżnieniem.

    > Stacjonarnie mam łącza 25, 50, 100 i jedno takie bardzo szybkie ;-),
    > ale nie oczekiwałem by telefon działał w tej kwsetii tak samo szybko -
    > ot, naciśnięty guzik i ściąga się w tle.

    Ale zanim dojdzie do możliwości kliknięca na "instaluj", zanim się wgrają
    wszystkie okna po drodze.

    > To tak jak z komputerami - podobnie działają.

    Chyba twoje.

> [...]
    > platnymi usługami, przeto nie będę nawet sprawdzał (mam w komputerach
    > wyłączony flash, więc reklam nie widzę) jakie to nagrody mnie ominą.

    Na początek kilka filmików z Wojewódzkim. Dalej nie wiem, nie widać.

    Co nie wygląda dobrze?

  • 33. Data: 2011-09-11 15:48:14
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-11 01:55:38 +0200, SkrypĂŤk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> said:

    > Ależ doskonale wiem co znaczy slowo "responsive".

    Ale napisałeś coś zupełnie innego - responsywny i nie potrafisz tego
    wytłumaczyć.
    <http://sjp.pwn.pl/szukaj_poczatek/respo>
    O to mi chodziło.

    > Dokładnie tak.

    Nie mogę, ot, tak, w coś takiego uwierzyć.
    <http://www.youtube.com/watch?v=WazA77xcf0A&list=FL6
    R8c3aiCS9lXV_c-G3rEdg&index=22>

    gdyby było mało, to:
    <http://www.youtube.com/watch?v=EUXnJraKM3k&list=FL6
    R8c3aiCS9lXV_c-G3rEdg&index=21>

    ;-)

    Musi

    > wprowadziłeś pięc kontaktów bez fotek na krzyż.

    450. Tylko najważniejsze.
    :-)

    > Zsynchronizuj pejsbuka

    No tak, nie używam (przepraszam za wyrażenie) portali społecznościowych
    (jeszcze raz przepraszam).

    > Raczej te rzeczy, które powinny dziać się rzeczywiście w tle -
    > użytkownik nie musi o tym wiedzieć, nie ma potrzeby ich widzieć i nie
    > powinien czuć (spadku wydajności).

    To niemożliwe - jeśli mają _działać_ w tle, to _muszą_ obniżać
    wydajność - tylko użytkownik nie widzi, że program uruchomiony (ale
    odczuwa).

    I w telefonie (IMHO) nie ma co działać w tle, poza ściąganiem poczty,
    JEŚLI użytkownik tak nakaże urządzeniu.
    :-)

    > Ta co się zamienia w numeryczną przy przełączeniu na cyfry. I nie ma
    > wtedy backspace ani entera. I reaguje na paluchy z sekundowym
    > opóżnieniem.

    A, tak, to straszliwe paskudztwo.

    > Chyba twoje.

    Mam namyśli instalację, która zazwyczaj grzebie w trzewiach systemu -
    wtedy urządzenie (komputer) staje się jednozadaniowy...
    Taki "trynd" ostatnich rozwiązań stosowanych w systemach operacyjnych i
    niektórych programach.
    Kto to zaczął, czy kto jest temu winien - to zupełnie inna broszka.

    > Co nie wygląda dobrze?

    Liternictwo i kolorystyka.
    To mi się tam nie spodobało.

    --
    Bydlę

  • 34. Data: 2011-09-11 16:05:34
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Bydlę" napisał:

    > Ale napisałeś coś zupełnie innego - responsywny i nie potrafisz tego
    > wytłumaczyć.

    Każdy średnio oczytany człowiek, który liznął łacinę choćby na poziomie
    "Trylogii" Sienkiewicza, doskonale wie, o co chodzi i tłumaczyć niczego nie
    trzeba.

    > <http://sjp.pwn.pl/szukaj_poczatek/respo>
    > O to mi chodziło.

    O te drugie hasło? Zgadza się. Więc o co ci tak naprawdę chodzi?
    Udzielisz waszeć wreszcie responsu?

    JoteR

  • 35. Data: 2011-09-11 17:15:48
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-11 18:05:34 +0200, "JoteR" <j...@p...pl> said:

    > Każdy średnio oczytany człowiek, który liznął łacinę choćby na poziomie
    > "Trylogii" Sienkiewicza, doskonale wie, o co chodzi i tłumaczyć niczego
    > nie trzeba.

    > O te drugie hasło?

    Nie o _te_ ;>, a o "responsywny".
    Skrypëk nie potrafił wytłumaczyć co chciał napisać.
    Zresztą czytałeś - korespondencję na ten temat prowadzimy
    niezaszyfrowanym sposobem.

    --
    Bydlę

  • 36. Data: 2011-09-11 20:44:29
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Bydlę <p...@g...com> wrote:

    > Nie o _te_ ;>, a o "responsywny".
    > Skrypëk nie potrafił wytłumaczyć co chciał napisać.

    Potrafiłem ale nie chciało mnie się.

  • 37. Data: 2011-09-11 21:31:20
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Bydlę <p...@g...com> wrote:

    > Ale napisałeś coś zupełnie innego - responsywny i nie potrafisz tego
    > wytłumaczyć.

    Potrafię.

    > Nie mogę, ot, tak, w coś takiego uwierzyć.
> [...]

    Ale co ty mi tu jakieś parodie? Ja o prawdziwym mówię.

    > Musi

    > 450. Tylko najważniejsze.
    > :-)

    > No tak, nie używam (przepraszam za wyrażenie) portali
    > społecznościowych (jeszcze raz przepraszam).

    A do tego teraz te smartfony są zaprojektowane. Aż wygodniej i szybciej się
    na nich korzysta z tych "portali" niż z na pececie.

    > To niemożliwe - jeśli mają _działać_ w tle, to _muszą_ obniżać
    > wydajność - tylko użytkownik nie widzi, że program uruchomiony (ale
    > odczuwa).

    Nie, nie muszą, gdy masz zapas. Na pececie masz w tle kilkadziesiąt usług i
    się tego nie odczuwa.

    > Mam namyśli instalację, która zazwyczaj grzebie w trzewiach systemu -
    > wtedy urządzenie (komputer) staje się jednozadaniowy...

    A jakich niby trzewiach? Porównujesz pobieranie "fart apps" z marketu z
    instalacją jakiegoś service packa do systemu? To pierwsze to ci może zamulić
    najwyżej jakiegoś netbooka, na którym producent zainstalował piętnaście
    aplikacji spowalniających, by móc poszczycić się 10-godzinną pracą na
    baterii.

    > Liternictwo i kolorystyka.
    > To mi się tam nie spodobało.

    Ależ to właśnie oszczędna typografia, zamiast naśladujących niewiadomoco
    pseudowypukłuch kolorowych ramek, okienek i guzików, jest piękna właśnie w
    telefonie.

  • 38. Data: 2011-09-13 19:16:13
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-11 22:44:29 +0200, Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> said:

    > Potrafiłem ale nie chciało mnie się.

    A, to zmienia postać rzeczy.
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 39. Data: 2011-09-13 19:25:42
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-11 23:31:20 +0200, SkrypĂŤk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> said:

    > Ale co ty mi tu jakieś parodie?

    Bo jak długo żyję, przekonuję się niezmiennie, że to nie są parodie, a
    smutna prawda.

    > Nie, nie muszą, gdy masz zapas.

    OK.

    > A jakich niby trzewiach? Porównujesz pobieranie "fart apps" z marketu z
    > instalacją jakiegoś service packa do systemu?

    Wspomniałem o programie Latarka? Niewiedza, wygodnictwo i niechlujność
    programistów powodują, że to nie działa od lat, jak powinno.

    > Ależ to właśnie oszczędna typografia

    I, jak wspominałem, pasuje do tygodnika opinii, a nie do telefonu.
    Zaś kolorystyka (czerwone na czarnym) jest po prostu źle dobrana.
    Takie mam zdanie.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 40. Data: 2011-09-13 21:56:30
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Bydlę <p...@g...com> wrote:

    > Bo jak długo żyję, przekonuję się niezmiennie, że to nie są parodie, a
    > smutna prawda.

    Nie zmieniaj tematu.

    > OK.

    I powinien mieć zapas, żeby nie działać jak pierwsze laptopy z logiem
    Vista-capable. Google powinno ustalić minimalne wymagania sprzętowe i nie
    udzielać licencji na takie chujaweje. WP7 bardzo dobrze na tym wyszedł.

    > Wspomniałem o programie Latarka? Niewiedza, wygodnictwo i niechlujność
    > programistów powodują, że to nie działa od lat, jak powinno.

    Latarka "ekranowa" to od lat żaden problem - białe tło i wyłączenie blokady
    ekranu - prawie jak Hello World.
    A do tych LEDowych flashy aparatu nie ma żadnego ujednoliconego API, więc
    głupie wynalazki na około - przeważnie programistyczne wywoływanie kamery w
    tle - nigdy poprawnie działać nie będą. Jedynie producent telefonu może z
    powodzeniem takie napisać.

    > I, jak wspominałem, pasuje do tygodnika opinii, a nie do telefonu.
    > Zaś kolorystyka (czerwone na czarnym) jest po prostu źle dobrana.
    > Takie mam zdanie.
    > :-)

    "kolor akcentu" jest wybieralny. W HTC domyślny jest jasnozielony, mym
    zdaniem najładniejszy. Wg statystyk w "I'm a wp7!" najbardziej popularny
    jest niebieski (pewnie domyślny w Samsungach).