  • 11. Data: 2010-03-03 13:47:40
    Temat: Re: telefon z androidem
    Od: lzepolak <l...@g...com>

    On Mar 2, 8:40 pm, Brzezi <b...@g...com> wrote:

    > Jak mialem maly limit danych, to oszczedzalem, praktywnie nic celowo nie
    > robilem, moze kilka stron w miesiacu, a tak to tylko sciagalem wszystko
    > przez wifi, transfer wtedy wychodzil ok 40-50MB/mies
    >
    > Co do odlaczania od sieci, to sie mija z celem, ten telefon, a raczej
    > Android "z definicji" jest system onlineowy, jezeli nie bedzie podlaczony
    > do internetu, to wiekszosc jego zalet przestaje funkcjonowac...

    Rozumiem, ale ja np. nie potrzebuje sprawdzac poczty co godzine, czy
    ogladac facebooka. W domu mam wifi i myslalem ze telefon moglby mi
    sluzyc kiedy np. chce zobaczyc cos w necie, ale nie chce mi sie
    wstawac do kompa czy przenosic laptopa (i co gorsza, czekac minute-
    dwie zanim sie Windows laskawie zaladuje). Na Androida (a konkretnie
    HTC Magic) zwrocilem uwage bo ma fajny interfejs, a duzy ekran wydaje
    sie wygodny w uzyciu. Pewnie faktycznie nie potrzebuje telefonu
    online'owego, ale np. Symbian z klawiatura (myslalem tez nad E52, E72)
    mnie odrzuca - nawigowanie d-padem ssie.

    Jesli zalozymy ze wszystkie rzeczy typu updaty systemu czy aplikacje
    sciagalbym po wifi w domu, czy pakiet 50mb wystarczy do bardzo
    oszczednego korzystania z telefonu (glownie rzeczy ktorych nie da sie
    wylaczyc)?

  • 12. Data: 2010-03-03 14:21:09
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    lzepolak <l...@g...com> Odpowiedz na news:7af4ab63-8730-4e12-b3f1-
    5...@k...googlegroups.com:

> [...]
    > wstawac do kompa czy przenosic laptopa (i co gorsza, czekac minute-
    > dwie zanim sie Windows laskawie zaladuje). Na Androida (a konkretnie

    Używaj stanu wstrzymania. System uruchamia sie w kilka sekund. Mój komp w
    stanie strzymania pobiera tylko 2W więcej niż przy zwykłym wyłaczeniu.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 13. Data: 2010-03-03 18:59:06
    Od: Borafu <b...@g...pl>

    W dniu 2010-03-03 11:01, Gadacz pisze:

    > http://dlafirm.playmobile.pl/pl/oferta/Promocje/swob
    odny-internet/index.html

    > Nie zagłębiałem się w szczegóły, trzeba by sprawdzić co małymi
    > literami napisali.

    Dzięki, nie zauważyłem, a zdaje się że mi to całkiem fajnie pasuje.

    Pozdro
    --
    Borafu

  • 14. Data: 2010-03-06 07:44:51
    Od: "Mariano Italiano" <w...@w...plwywal>

    hsd napisał(a):

    > Czesc
    > chcialbym kupic telefon z androidem, zastanawiam sie nad dwoma
    > modelami htc magic i samsung galaxy. Chce tel w cenia max 850pln, czy
    > ktos korzystal z tych telefonow i moze napisac o nich jakas opinie.
    > Jak wyglaga sprawa z upgradami softu
    > i alternatywnymi romami?
    > Co lepiej kupic htc czy samsunga, ja sie skanaiam bardziej do
    > samsunga ale moze ktos ma
    > inna opinie?

    Cześć,
    wprawdzie krótko, bo około 2 miesięcy, uzywam Magica, ale z ręka na sercu
    polecam.
    Nie potrzebuję mieć stałego dostępu do poczty, facebooka, marketu, czy innej
    naszej klasy. Korzystam tylko z wi-fi. W miejscach, w których przebywam
    (dom, praca, sala konferencyjna, hotel itp) zawsze jest wi-fi. Przećwiczyłem
    już chyba wszystkie Nokie, miałem WM w HTC i Magic bije te wszystkie
    telefony (zwłaszcza Nokie) na głowe.
    Osobićie miałem mały problem przy importowaniu kontaktów przez gmaila (z
    pliku *.csv wyeksportowanego przez PC Suite), ale chwila zabawy z excelem i
    kontakty "przeszły".
    Nie aktualizuję co chwilę softu i zmieniam romów, czy jak to sie tam nazywa.
    W wersji, którąś zakupiłem wszystko funkconuje poprawnie i stabilnie.
    Czytając opinie na android forum nie zachęca mnie to do kombinowania.
    Jesli miałbym wymienić wady, to doszukałem się dwóch:
    - bluetooth - z zestawem głosnomówiącym, czy słuchawka sie połączy i to
    stabilnie, więc ok, ale nie działa to jak np. w nokii - parowanie powoduje
    uzyskanie dostępu do drugiego telefonu, a może to ja nie umiem tego dobrze
    obsłuzyc?;)
    - mms - u mnie (orange) dochodzą i wychodzą ze sporym opóźnieniem.
    O baterii nie piszę - chyba nikt rozsądny nie będzie oczekiwał, że takie
    urządzenie popracuje mu 2 tygodnie bez ładowania... Ja ładuję go co chwilę w
    samochodzie i czasami w nocy.

    IMHO - polecam.

    Mariano Italiano

  • 15. Data: 2010-03-06 11:55:50
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 06 mar 2010 o 08:44 GMT, Mariano Italiano napisał(a):

> [...]
    > uzyskanie dostępu do drugiego telefonu, a może to ja nie umiem tego dobrze

    Ale nie rozumiem jakie tu masz zastrzezenia?

    Ja korzystam w polaczeniu z zestawem glosnomowiacym nokii i dziala
    poprawnie

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 16. Data: 2010-03-08 11:11:17
    Od: "Mariano Italiano" <w...@w...plwywal>

    Brzezi napisał(a):

    > Ale nie rozumiem jakie tu masz zastrzezenia?
    >
    > Ja korzystam w polaczeniu z zestawem glosnomowiacym nokii i dziala
    > poprawnie

    Źle poukładałem zdanie - połączenie zest. głośn. działa stabilnie.
    Natomiast bluetooth nie działa - w przypadku np. przesyłania plików - jak w
    nokii.
    I jak juz napisałem - może to ja nie umiem tego skonfigurować...

    Mariano Italiano

  • 17. Data: 2010-03-08 12:05:13
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Mariano Italiano <w...@w...plwywal> wrote:
> [...]
    > nokii.
    > I jak juz napisałem - może to ja nie umiem tego skonfigurować...

    Nic źle nie robisz.

    BT dopiero w następnej wersji Androida zyska podstawowe możliwości,
    jak modem czy przesyłanie plików. :)

    p.

  • 18. Data: 2010-03-08 17:29:01
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Piotr KUCHARSKI" <c...@s...waw.pl> napisał

    > BT dopiero w następnej wersji Androida zyska podstawowe możliwości,
    > jak modem czy przesyłanie plików. :)

    A ta następna wersja, to która? 1.6, 2.1, 3.x? ;)
    Przesyłanie plików via BT generalnie działa - są do tego aplikacje w
    Markecie. Przy czym zwykle wymagane są uprawnienia superusera (roota) co
    wiąże się ze zmianą ROM-u. itd., itp. Ale przynajmniej MMS-y działają bez
    czekania na nową wersję ;))

    M.

  • 19. Data: 2010-03-08 19:39:47
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Maciej Muran <m...@g...com> wrote:
    > A ta następna wersja, to która? 1.6, 2.1, 3.x? ;)

    2.1 zdaje się.

    > Przesyłanie plików via BT generalnie działa - są do tego aplikacje w
    > Markecie. Przy czym zwykle wymagane są uprawnienia superusera (roota) co
    > wiąże się ze zmianą ROM-u. itd., itp.

    No niby tak, ale sam rozumiesz, że to nie dla wszystkich. :)

    > Ale przynajmniej MMS-y działają bez
    > czekania na nową wersję ;))

    ...jak tylko się uda ustawić dobrze APN-y. Z godzinę się męczyłem dla Orange
    zanim znalazłem sztuczkę z edycją apns-conf.xml (oczywiście chodziło mi o to,
    żeby równocześnie działały MMS-y i 3G). Trochę też nie rozumiem, czemu to samo
    wpisywane ręcznie nie chciało działać, sigh.

  • 20. Data: 2010-03-08 21:27:58
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Uzytkownik Piotr KUCHARSKI <c...@s...wawpl> napisal w wiadomosci
    > BT dopiero w następnej wersji Androida zyska podstawowe możliwości,
    > jak modem

    PdaNet moze dostarczac internet poprzez kabel USB badz tez Bluetooth DUN.
    www.junefabrics.com/android

    > czy przesyłanie plików.

    Bluetooth File Transfer. Nie wymaga uprawnien roota.
    www.medieval.it/content/view/61/84
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info