  • 1. Data: 2010-03-02 10:23:12
    Temat: telefon z androidem
    Od: "hsd" <l...@l...pl>

    Czesc
    chcialbym kupic telefon z androidem, zastanawiam sie nad dwoma modelami
    htc magic i samsung galaxy. Chce tel w cenia max 850pln, czy ktos korzystal
    z tych telefonow i moze napisac o nich jakas opinie. Jak wyglaga sprawa z
    upgradami softu
    i alternatywnymi romami?
    Co lepiej kupic htc czy samsunga, ja sie skanaiam bardziej do samsunga ale
    moze ktos ma
    inna opinie?

    hsd

  • 2. Data: 2010-03-02 12:19:54
    Temat: Re: telefon z androidem
    Od: Gadacz <j...@g...com>

    On 2 Mar, 11:23, "hsd" <l...@l...pl> wrote:
> [...]
    > i alternatywnymi romami?
    > Co lepiej kupic htc czy samsunga, ja sie skanaiam bardziej do samsunga ale

    Podłączę się do kolegi, rozszerzając pytanie o to w jakiej sieci, bo
    skoro Android to pewnie dostęp do neta by się przydał. Widzę, że Play
    ma w pakiecie Firmowa 75 HTC Hero za 1PLN wraz z netem 2GB, ale
    widziałem tyle narzekania na tego neta w Play, że nie wiem, czy Era
    nie lepiej. Ciągle jednak jest różnica w połączeniu za minutę (14gr
    Play i 24 Era)

    --
    Gadacz

  • 3. Data: 2010-03-02 14:09:18
    Od: lzepolak <l...@g...com>

    On Mar 2, 1:19 pm, Gadacz <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > widziałem tyle narzekania na tego neta w Play, że nie wiem, czy Era
    > nie lepiej. Ciągle jednak jest różnica w połączeniu za minutę (14gr

    Pytanie z innej beczki (przepraszam za derail) - czy bez abonamentu z
    netem jest sens pakowac sie w Androida? W domu i pracy mam WiFi i
    mialem nadzieje ze jakies aplikacje itd, bym sciagal wlasnie tam, a
    laczenie z siecia domyslnie wylaczyl (zeby mi nie zzeralo kasy). W
    Androidzie podoba mi sie latwosc obslugi i przyjaznosc interfejsu.

    A on topic - z tego co wiem (mozna to wygooglac) - HTC Magic ma dostac
    od HTC Androida w wersji 2.1 (a wiec najnowszy, z multi touch itd),
    nie wiem jak Samsung.

    Kuba

  • 4. Data: 2010-03-02 14:18:44
    Od: Gadacz <j...@g...com>

    On 2 Mar, 15:09, lzepolak <l...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > A on topic - z tego co wiem (mozna to wygooglac) - HTC Magic ma dostac
    > od HTC Androida w wersji 2.1 (a wiec najnowszy, z multi touch itd),

    Każdy ma dostać, z pewnymi ograniczeniami:
    http://www.chip.pl/news/sprzet/telefony/2010/03/wszy
    stkie-telefony-z-androidem-bedzie-mozna-zaktualizowa
    c-do-wersji-2.1

    --
    Gadacz

  • 5. Data: 2010-03-02 14:41:18
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "hsd" <l...@l...pl> napisał
    > Co lepiej kupic htc czy samsunga, ja sie skanaiam bardziej do samsunga ale
    > moze ktos ma
    > inna opinie?

    Z tych dwóch tylko HTC Magic.
    Magic ma ogromne wsparcie na forum XDA. Przełamano także niechęć HTC do
    aktualizowania softu dla Magica, więc można chyba wróżyć dobrą przyszłość
    dla tego smartfona.

    O Samsungu czytałem opinie negatywne - narzekano na ogólnie "złą pracę"
    Androida na tym sprzęcie.

    Tak więc zajrzyj na XDA i przede wszystkim na forum android.com.pl i...
    Witaj w klubie ;)

    A co do wyboru operatora, to jeśli ma być tanio to Play Fresh i pakiety od 5
    zł za 100 MB. Jeśli trochę drożej z mnóstwem niewykorzystanego transferu, to
    ja używam Orange 39,5. Ale też Magic nie jest moim jedynym telefonem.

    Maciek.

  • 6. Data: 2010-03-02 17:57:37
    Od: Borafu <b...@g...pl>

    W dniu 2010-03-02 13:19, Gadacz pisze:

    > Podłączę się do kolegi, rozszerzając pytanie o to w jakiej sieci, bo
    > skoro Android to pewnie dostęp do neta by się przydał. Widzę, że Play
    > ma w pakiecie Firmowa 75 HTC Hero za 1PLN wraz z netem 2GB,

    Kurczę, to jakaś oferta specjalna dla firmy, czy tak normalnie?
    Pytam bez złośliwości, bo przeglądam oferty i takiej nie widzę.

    Pozdro
    --
    Borafu

  • 7. Data: 2010-03-02 19:40:41
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    wto, 02 mar 2010 o 15:09 GMT, lzepolak napisał(a):

> [...]
    > laczenie z siecia domyslnie wylaczyl (zeby mi nie zzeralo kasy). W
    > Androidzie podoba mi sie latwosc obslugi i przyjaznosc interfejsu.

    Jak mialem maly limit danych, to oszczedzalem, praktywnie nic celowo nie
    robilem, moze kilka stron w miesiacu, a tak to tylko sciagalem wszystko
    przez wifi, transfer wtedy wychodzil ok 40-50MB/mies

    Co do odlaczania od sieci, to sie mija z celem, ten telefon, a raczej
    Android "z definicji" jest system onlineowy, jezeli nie bedzie podlaczony
    do internetu, to wiekszosc jego zalet przestaje funkcjonowac...

    Pierwsze uruchomienie systemu w ogole nie jest mozliwe bez internetu...,
    bez internetu nie masz notyfikacji o poczcie, a to jest jedna z glownych
    corowych funkcjonalnosci tego systemu

    To tak jakbys kupil sobie samochod, ale wylaczyl polowe cylindrow w
    silniku, zeby je oszczedzic...

    Jezeli juz chcesz zainwestowac w taki telefon, i nie dziadowac, to
    doinwestuj 20-30 zl miesiecznie na pakiet danych...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 8. Data: 2010-03-03 09:39:51
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    lzepolak <l...@g...com> wrote:
> [...]
    > mialem nadzieje ze jakies aplikacje itd, bym sciagal wlasnie tam, a
    > laczenie z siecia domyslnie wylaczyl (zeby mi nie zzeralo kasy).

    Na początek jak najbardziej tak. Potem sobie zobaczysz, że masz
    pocztę na bieżąco, kalendarz, gtalka, mapy... i będziesz chciał
    włączyć sieć 3g. :)

    Tylko weź sobie jakiś pakiet. Ja dla testów włączyłem dane, w 2 dni
    zjadłem 60MB i Orange mi łaskawie policzył za to 60 zł. Trochę się
    zirytowałem (i szukam jakiejś ciekawej oferty na tanie, dość rzadkie
    używanie telefonu i internetu w nim.)

    p.

  • 9. Data: 2010-03-03 10:01:36
    Od: Gadacz <j...@g...com>

    On 2 Mar, 18:57, Borafu <b...@g...pl> wrote:

    > Kurczę, to jakaś oferta specjalna dla firmy, czy tak normalnie?
    > Pytam bez złośliwości, bo przeglądam oferty i takiej nie widzę.

    http://dlafirm.playmobile.pl/pl/oferta/Promocje/swob
    odny-internet/index.html

    Nie zagłębiałem się w szczegóły, trzeba by sprawdzić co małymi
    literami napisali.

    --
    Gadacz

  • 10. Data: 2010-03-03 13:46:57
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    lzepolak pisze:

    > Jesli zalozymy ze wszystkie rzeczy typu updaty systemu czy aplikacje
    > sciagalbym po wifi w domu, czy pakiet 50mb wystarczy do bardzo
    > oszczednego korzystania z telefonu (glownie rzeczy ktorych nie da sie
    > wylaczyc)?

    Wszystko da sie wylaczyc aplikacja APNdroid klikasz ikonke i off
    i gotowe klikasz i wlaczone.