-
1. Data: 2009-03-24 22:11:07
Temat: tarcze hamulcowe
Od: paw <g...@g...pl>
Witam,
właśnie oglądam buelle, różne modele, fajne!
ale co rzuciło mi sie woko to to że mają olbrzymie tarcze hamulcowe
przednie. I chwalą się tym że najlepsze na świecie.
Jeśli tak to dlaczego japonia nie ma takich tarcz??
Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?
dzięki za przemyślenia.
paweł.
-
2. Data: 2009-03-24 22:25:51
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Od: Kuczu <p...@j...pl>
paw pisze:
> ale co rzuciło mi sie woko to to że mają olbrzymie tarcze hamulcowe
> przednie. I chwalą się tym że najlepsze na świecie.
>
> Jeśli tak to dlaczego japonia nie ma takich tarcz??
Bo im brak fantazji i ksiegowi nie pozwalaja :)
--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
3. Data: 2009-03-24 22:59:25
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 24.03.2009 paw <g...@g...pl> napisał/a:
>
>
> Witam,
> właśnie oglądam buelle, różne modele, fajne!
>
> ale co rzuciło mi sie woko to to że mają olbrzymie tarcze hamulcowe
> przednie. I chwalą się tym że najlepsze na świecie.
No zrobili inaczej żeby móc się chwalić. To często stosowane zagranie
ale bardziej wizerunkowo marketingowe. Jest się czym ekscytować i jak
widać odnosi skutek.
> Jeśli tak to dlaczego japonia nie ma takich tarcz??
Takich nie ma, ale np. kawy mają też tarcze udziwnione. Robią po prostu
inne pierdoły które mają ich wyróżnić, pozwolić sprzedawcy pokazać
klientowi przewagę własnych dynksów których inni nie mają. A klient nie
dość że kupi to jeszcze będzie sam uprawiał marketing chwaląc przewagi
własnego wyboru.
>
> Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?
Każde rozwiązanie ma wady i zalety, projektując konkretny produkt
wybiera się z konieczności jakiś kompromis. Tutaj inaczej rozkładają się
siły, podczas pracy koła z taką tarczą. Tarcza mocowana prawie na
obwodzie felgi ma na pierwszy "rzut oka" kilka przewag, może być większa
bo zacisk idzie do środka. Z 2 strony mocowanie jest jeszcze bliżej
zewnętrznej krawędzi koła i zwiększa masę na obwodzie i tym samym
moment bezwładności całego koła. Itd, można by długo.
>
> dzięki za przemyślenia.
Ja tak se myślę, że im bardziej producentowi zależy na pozycjonowaniu
produktu/marki w segmencie premium i wyżej, to tym więcej takich pierdół
wymyśla. Ostatnio widziałem nawet reklamę butelki do napoju.
Ale jak na razie daje się jeszcze zwykle samemu decydować za co chce się
zapłacić.
--
kakmaratgmaildotcom
-
4. Data: 2009-03-24 23:57:25
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
On Tue, 24 Mar 2009 23:11:07 +0100, paw <g...@g...pl> wrote:
[...]
> ale co rzuciło mi sie woko to to że mają olbrzymie tarcze hamulcowe
> przednie. I chwalą się tym że najlepsze na świecie.
To amerykańska firma, etos narodowy zobowiązuje ich do chwalenia się
że wszystko mają najlepsze i największe (albo najmniejsze i najlżejsze,
w zależności od rodzaju przedłużania penisa).
> Jeśli tak to dlaczego japonia nie ma takich tarcz??
Bo to się nie sprawdza w sporcie. :-)
> Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?
Jakby nie miała wad a miała tylko zalety to by je dawno stosowano na
wyścigach. :-)
Po pierwsze, współczesne małe tarcze hamulcowe są wystarczająco dobre aby
ograniczeniem dla hamowania była przyczepność gumy. Po drugie, moment
bezwładności dla tarczy obwodowej jest dużo większy (bo rośnie
proporcjonalnie
do wzrostu masy i do kwadratu odległości od osi obrotu), większy moment
bezwładności pogarsza hamowanie oraz skręcanie.
To taki bajer, innymi słowy.
> paweł.
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
-
5. Data: 2009-03-25 09:15:01
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
Użytkownik "Leszek Karlik" napisał w wiadomości
news:op.urbl5zlybkkx24@attitudeadjuste...
> On Tue, 24 Mar 2009 23:11:07 +0100, paw wrote:
>
>> Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?
>
> Jakby nie miała wad a miała tylko zalety to by je dawno stosowano na
> wyścigach. :-)
>
[ciach]
> To taki bajer, innymi słowy.
A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?
--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
-
6. Data: 2009-03-25 10:08:59
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>
Użytkownik "Jasio" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
news:gqcsmo$1pi$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik "Leszek Karlik" napisał w wiadomości
> news:op.urbl5zlybkkx24@attitudeadjuste...
>> On Tue, 24 Mar 2009 23:11:07 +0100, paw wrote:
>>
>>> Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?
>>
>> Jakby nie miała wad a miała tylko zalety to by je dawno stosowano na
>> wyścigach. :-)
>>
> [ciach]
>
>> To taki bajer, innymi słowy.
>
> A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?
Ale chyba nie motocyklem seryjnym? OIDP podczas bicia rekordu byl specjalnie
dociazany z przodu w celu zachowania rownowagi. Chyba, ze widzialem cos
innego.
pozdr
--
BartekGSX6F
Ave1,8
EL
-
7. Data: 2009-03-25 10:09:44
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Od: nightwatch77 <r...@g...com>
>
> A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?
Pewnie dlatego że nikt inny nie wpadł na pomysł bicia rekordu świata w
stoppie... W czymś trzeba być najlepszym ;)
-
8. Data: 2009-03-25 10:17:38
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Od: fv <f...@c...com>
Jasio wrote:
> Użytkownik "Leszek Karlik" napisał w wiadomości
>>> Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?
>> To taki bajer, innymi słowy.
> A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?
Czekaj, czy rekord stoppie nie polega czasem na tym, aby jak najdłużej jechać
minimalnie hamując?
Znaczy się czy tam rozkład masy nie jest czasem ważniejszy od hamulców?
--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GSX 650F
Auto: Nissan Primera 2,0
-
9. Data: 2009-03-25 11:31:26
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
On Wed, 25 Mar 2009 10:15:01 +0100, Jasio <b...@g...pl> wrote:
[...]
>>> Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?
>> Jakby nie miała wad a miała tylko zalety to by je dawno stosowano na
>> wyścigach. :-)
> [ciach]
>> To taki bajer, innymi słowy.
>
> A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?
A to prawda, więc powiedzmy że w stuncie to (plus bardzo dobre rozłożenie
masy) to nie bajer tylko może być przydatne. :-) Ale do bicia rekordu
świata w stoppie nie trzeba zahamować jak najszybciej, więc wysoki moment
bezwładności przedniego koła nie przeszkadza, ważna jest dozowalność
hamulców
i rozkład masy. Co więcej, do bicia rekordu stoppie nie jest też ważne
specjalnie jak motocykl skręca, więc ponownie, wysoki moment bezwładności
przedniego koła nie przeszkadza.
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650
-
10. Data: 2009-03-25 16:10:07
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>
Siemka
***Użytkownik "Jasio"
A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?
Nie Buell a obslugujacy go ma rekord, zaplacili mu za promocje marki i
pojechal na tym.
Oferujac technologie z ubieglego wieku trzeba choc wygladem zaskakiwac...
--
Pozdrawiam
Tytus